Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Podzielam zdania negatywne na temat cennika. Nie można żądać takich pieniędzy za compact. Najtańsza wersja, w dodatku tylko z tylnymi czujnikami parkowania, za 94 tysiące to gruba przesada. Jednak wersje "wyższe" z cenami w okolicy 110-120 tysięcy to już jest żart.
Przejrzałem kilka for, wysłuchałem kilku opinii przez ostatnich kilka dni i praktycznie każdy głos był głosem zawodu, rozczarowania albo, delikatnie mówiąc, zdziwienia.
Miałem w planach wymianę obecnej trójki za nową, za mniej więcej rok, góra półtora roku ale w sytuacji takiego cennika wykluczam na dziś ten zamysł. Kogoś mocno pogięło w tej Hiroszimie.
Jedyny plus, jaki widzę, to fakt, że tak zawyżony cennik powinien wpłynąć na rynek wtórny dla obecnie sprzedawanej wersji. Innymi słowy: powinienem sprzedać auto 2 i pół letnie za więcej, niż myślałem. Bo w ślad za postawieniem zaporowych cen na nową wersję, ta obecna powinna cieszyć się większym wzięciem.
Przejrzałem kilka for, wysłuchałem kilku opinii przez ostatnich kilka dni i praktycznie każdy głos był głosem zawodu, rozczarowania albo, delikatnie mówiąc, zdziwienia.
Miałem w planach wymianę obecnej trójki za nową, za mniej więcej rok, góra półtora roku ale w sytuacji takiego cennika wykluczam na dziś ten zamysł. Kogoś mocno pogięło w tej Hiroszimie.
Jedyny plus, jaki widzę, to fakt, że tak zawyżony cennik powinien wpłynąć na rynek wtórny dla obecnie sprzedawanej wersji. Innymi słowy: powinienem sprzedać auto 2 i pół letnie za więcej, niż myślałem. Bo w ślad za postawieniem zaporowych cen na nową wersję, ta obecna powinna cieszyć się większym wzięciem.
hamakarol napisał(a):Wreszcie ktoś przebił cennik Subaru Imprezy, niepojęte.
zabrzmiało to dość depresyjnie....
ale to niestety prawda.
Przeczytałem gdzieś, ze mazda uprawia autokanibalizm: przez tak absurdalne ceny na trójkę, ludzie kupią inne modele.
Ogromne rozczarowanie.
No ja też przyłaczam się do głosów rozczarowania. Planowałem zamianę 2-ki na 3-kę, ale nie przy tych cenach. Myśłem, że nowa 3-ka będzie już moja czwarta mazda, ale wybiorę się do konkurencji.
Nie chcę być złym prorokiem, ale wyniki sprzedaży moga zweryfikować oczekiwania MMP.
Nie chcę być złym prorokiem, ale wyniki sprzedaży moga zweryfikować oczekiwania MMP.
A mnie ciekawi oferta na rynek amerykański, bo tam obecny model ma strasznie dużo "golasów". Czasami można wręcz powiedzieć, że to tylko buda, silnik i 4 koła – brak jakichkolwiek czujników, nawet klimy brak. Jak tam dadzą takie wersje, to znaczy że się jednak da i nie trzeba płacić 95k pln za wersję "podstawową", gdzie jedyna znacząca różnica z wypasem to klimatyzacja i brak skór...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Moze teraz Mazda wprowadzi rabaty tak jak konkurencja. Zawsze bylo narzekanie ze Mazda nie daje rabatow. Na starcie moze bedzie 10% off
Ja też tak myślałem, że może będą teraz dawać rabaty. Tyle, że to nie ma sensu – lepiej sprzedawać za 85 tys. samochód z katalogową ceną 85 tys., niż sprzedawać za 85 tys. samochód z katalogową ceną 95 tys., bo wielu ludzi porówna ceny w cennikach i wyjdzie im, że Mazda jest droga.
Gdyby rabat był 10%, to zakup byłby do rozważenia. Ale jakoś w te rabaty nie wierzę, byłaby to diametralna zmiana dotychczasowego modelu sprzedaży, a ponadto co z innymi modelami. – tam by hie było rabatów jak teraz? Trochę bez sensu, jak pisze child.
to jest dziwne bo ja na start w kazdym salonie mazdy w DE mam kolo 6000 euro rabatu... na kazdym modelu.
tu w gre wchodzi pewnie bardziej zmowa dealrow.
tu w gre wchodzi pewnie bardziej zmowa dealrow.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Jest dużo negatywnych opinii z Waszej strony, to zrozumiałe – cena jest wysoka.
Ja dostrzegam tu, że Mazda na prawdę chce się stać konkurentem dla BMW, Audi i Mercedesa w Europie i aspirować do premium. Widzę potencjał we wnętrzu tego auta (design, materiały – chociaż to będzie można ocenić realnie dopiero po posiedzeniu w takim aucie). Wiadomo, że design wnętrza i karoserii to kwestia indywidualna, ale na pierwszy rzut oka widać że to nie jest klasa Focusa który wygląda w środku jak zabawka dla dzieci.. Sorry, to jest brzydkie:
vs
Co prawda, nie znalazłem zdjęcia oficjalnego od Forda (niech ktoś podrzuci), ale nawet bez tego widać że to jest inna klasa.
Jeśli chodzi o ceny, to także uważam (jak wielu z Was), że Mazda będzie skłonna teraz udzielać rabatów. Dla aktualnych modeli nie ma rabatów, ale trzeba przyznać że dla aktualnych modeli stosunek ceny do tego co oferuje jest na prawdę korzystna. Nowe podejście może mieć aspekt psychologiczny, gdzie klientowi podoba się auto i ugrywa jeszcze 10%, jest zadowolony i zdecydowany – bierze auto.
Życzę Maździe, aby szybko zrobiła nowy model 6 i CX-5, nawet zwiększając ceny odniesie sukces bo to na prawdę dobre samochody.
Życzę również MMPol lepszego podejścia do klientów, bo z tym co teraz prezentuje nie może aspirować do premium
Ja dostrzegam tu, że Mazda na prawdę chce się stać konkurentem dla BMW, Audi i Mercedesa w Europie i aspirować do premium. Widzę potencjał we wnętrzu tego auta (design, materiały – chociaż to będzie można ocenić realnie dopiero po posiedzeniu w takim aucie). Wiadomo, że design wnętrza i karoserii to kwestia indywidualna, ale na pierwszy rzut oka widać że to nie jest klasa Focusa który wygląda w środku jak zabawka dla dzieci.. Sorry, to jest brzydkie:
vs
Co prawda, nie znalazłem zdjęcia oficjalnego od Forda (niech ktoś podrzuci), ale nawet bez tego widać że to jest inna klasa.
Jeśli chodzi o ceny, to także uważam (jak wielu z Was), że Mazda będzie skłonna teraz udzielać rabatów. Dla aktualnych modeli nie ma rabatów, ale trzeba przyznać że dla aktualnych modeli stosunek ceny do tego co oferuje jest na prawdę korzystna. Nowe podejście może mieć aspekt psychologiczny, gdzie klientowi podoba się auto i ugrywa jeszcze 10%, jest zadowolony i zdecydowany – bierze auto.
Życzę Maździe, aby szybko zrobiła nowy model 6 i CX-5, nawet zwiększając ceny odniesie sukces bo to na prawdę dobre samochody.
Życzę również MMPol lepszego podejścia do klientów, bo z tym co teraz prezentuje nie może aspirować do premium
popielasty napisał(a):to nie jest klasa Focusa który wygląda w środku jak zabawka dla dzieci.. Sorry, to jest brzydkie:
większość aut C klasy które wyszli na rynek za ostatni kilka lat wyglądają w środku tak samo....
i30/Ceed/Focus/Mazda 3
z dostępnych dla zwykłych ludzi wyróżnia się w środku tylko Megane, podświetlenie w drzwiach jak Mercedesie S klasy, tablet jak w Tesli, i t.d.
Audi/BMW/Mercedes – to jest inna klasa, i inny cennik
ja bym nie kupił BMW 1series, w cenie Mazda 6, ale kto co woli i gdzie jeździ....
Kritik napisał(a):corky1 napisał(a):6 tysi ojro na kazdym modelu, nawet na 2-ce golasie? No to niezły rabat jest
myślę ze tam jest o jedno zero za duzo
nie dokladnie 6000 € (2 moze nie bo nie pytalem, mx5, 3, 6 i gamam CX ma taki rabat)
Mazda nie bedzie raczej nigdy aspirowac do klasy premium... a jak sobie bedzie zyczyc aspirowac cenami to spadnie im sprzedaz bo te auta sa bardzo daleko za premium.
spojrzcie sobie na nowego mercedes A bo to jest mniej wiecej "konkurent" mazdy 3 w segmencie premium (oczywiscie mazda nie jest konkurentem w zadnym stopniu ale o segment chodzi) i wam szczeka opadnie co tam jest w wersji podstawowej.... i jak to auto wyglada i z jakim meterialow jest zrobione.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Ok, zainteresowałeś mnie tą A klasą – podrzuć jakiś cennik / wyposażenie, bo wchodzę w ten oficjalny na stronie Merca i tam tylko rozbicie ceny per silnik – nie ma żadnych poziomów wyposażenia oraz opisu co zawiera podstawowa wersja. W konfiguratorze za to jakieś dziwne rzeczy, np składane lusterka 1800 zł (czyli tego nie ma w podstawie?), automatyczna klima 3 strefowa i LED statyczne za 12755 zł, Pakiet łączności (nawigacja) za 3190 zł, czujniki parkowania są chyba tylko w pakiecie Pakiet asystenta parkowania za 2920 zł.
Najtańsza wersja silnikowa zaczyna się od 97600 PLN, jakby dodać to co wyżej to mamy cenę 118k, czyli: Hikari 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 117.900 zł który jest chyba lepiej wyposażony, ma chociażby LED matrycowe (w mercu 6100 PLN dopłaty – ale trzeba przyznać, że Merc ma fajne światła, tylko ta cena)...
Najtańsza wersja silnikowa zaczyna się od 97600 PLN, jakby dodać to co wyżej to mamy cenę 118k, czyli: Hikari 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 117.900 zł który jest chyba lepiej wyposażony, ma chociażby LED matrycowe (w mercu 6100 PLN dopłaty – ale trzeba przyznać, że Merc ma fajne światła, tylko ta cena)...
2.0 i szalone 122 KM za ponad 100 kafli
ja porównuje ceny w DE w Polsce są troszkę inne to fakt.
podstawowa wersja w DE ma troszkę bogatsze wyposażenie niż polska ale jest droższa o jakieś 15k pln.
ale mazdy tez są droższe w DE o jakieś 10k pln.
jak dla mnie sam design i materiały są lepsze, i to już jest klasa premium jak sobie skonfigurujesz lepiej wyjdzie Ci coś kolo 130k pln do cos ponad 200k za AMG
podstawowa wersja w DE ma troszkę bogatsze wyposażenie niż polska ale jest droższa o jakieś 15k pln.
ale mazdy tez są droższe w DE o jakieś 10k pln.
jak dla mnie sam design i materiały są lepsze, i to już jest klasa premium jak sobie skonfigurujesz lepiej wyjdzie Ci coś kolo 130k pln do cos ponad 200k za AMG
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości