Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez stachan » 14 gru 2018, 13:29

A jak Wam się podoba pomysł z kolorami podsufitek?

Czarna podsufitka (hatchback) / Grafitowa podsufitka (sedan)




Czy ktoś ma wiedzę jak to będzie wyglądać? Spryskiwacze na ramionach wycieraczek? <co?>

Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby




Jeśli zastosowali folie, to ciekawe z jakim stopniem przyciemnienia...

Przyciemniane tylne szyby (SKYACTIV-X)
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez darrecki » 14 gru 2018, 13:44

stachan napisał(a):A jak Wam się podoba pomysł z kolorami podsufitek?

W nowych 6 już to jest, tyle że jedynie w najwyższej wersji. Bardzo fajnie to wygląda

stachan napisał(a):Jeśli zastosowali folie, to ciekawe z jakim stopniem przyciemnienia...

Pewnie takim samym jak do tej pory :D

Od siebie dodając.
Licznik z centralnym wyświetlaczem LED (identyko jak w 6) i ciemna podsufitka
– 3 każda wersja wyposażenia
– 6 jedynie najwyższa, w UK musi to być 2.5 albo 2.2d z automatem

Gdzie tu logika? Mam nadzieję, że szybko adaptują te "nowości" z 3 do 6 jak i CX5 bo póki co to spójności w ich ofercie brak.
No i przydała by się recenzja nowego tabletu. Nie wygląda już jak sprzed epoki, więc jeden plus już jest :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez KrzyzakMitsu » 14 gru 2018, 14:17

A ktoś widział już zegary? – bo mnie wyświetlacz jak we francuzach odstrasza – dodam, że nie mniej niż cyklop z poprzedniej trójki...
Jak można zrezygnować z normalnego obrotomierza/prędkościomierza w formie klasycznego zegara? – dla mnie to bardzo "niemęskie".
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez piotrekkk1985 » 14 gru 2018, 15:33

Sprawdz sobie w Mazdzie 6 tam jest taki sam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez dudek_t » 14 gru 2018, 15:37

Nie widzę żadnego sensu złożenia zamówienia na 3 przy tak małej dopłacie do 6. Strzał w stopę.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 15:17
Posty: 26 (4/2)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Postprzez stachan » 14 gru 2018, 15:40

KrzyzakMitsu napisał(a):A ktoś widział już zegary?


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez darrecki » 14 gru 2018, 15:44

dudek_t napisał(a):Nie widzę żadnego sensu złożenia zamówienia na 3 przy tak małej dopłacie do 6. Strzał w stopę.


Wprowadza nowy tablet, licznik z ekranem i ciemne podsufitki do 6 i podniosą ceny. Wtedy sens już będzie :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Krzemol » 14 gru 2018, 15:45

No to wtedy już będzie za drogo i ja ostatecznie nie kupię żadnej <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Kritik » 14 gru 2018, 16:15

Cennik masakra...
Podstawowa wersja 94k <glupek2>

dobrze ze kupiłem jedna z ostatnich dostępnych w Polsce z poprzedniej wersji
na nowa już by mnie nie wystarczyło....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez corky1 » 14 gru 2018, 16:22

No, drogo jest. Nawet biorac pod uwage poziom wyposazenia.

Wersja idealna dla mnie, czyli Kanjo SkyActiv-X auto (+ lakier) to cena prawie 130k <płacze>

Szkoda, przy takich cenach nowa Corolla z mocniejsza hybryda wydaje sie okazja cenowa... No i ma wielowahacz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez flamevinci » 14 gru 2018, 16:23

Teraz Civic sport 1.5, którego można kupić nowego po negocjacjach za 90K jest okazją roku.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2018, 10:25
Posty: 5

Postprzez Kritik » 14 gru 2018, 16:27

ale ceny na auta cały czas rosną, ciekawie czy wypłaty u pracowników rosną tak samo.... <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez krabdul » 14 gru 2018, 19:02

Popłynęli z cenami. Przynajmniej obecne 3ki nie powinny przez to stanieć po wprowadzeniu nowej :)
Szkoda, że zabrakło AWD w sedanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez reg » 14 gru 2018, 19:26

Tak jak myślałem, patrząc na nowe wnętrze, ceny mocno poszły w górę. Jednak nie spodziewałem się, że różnica będzie aż tak duża. Ponad 40% drożej w porównaniu z topową wersją schodzącej generacji. Fajnie, że w podstawie jest tak bogate wyposażenie, ale dziwi mnie decyzja Mazdy o braku naprawdę podstawowej wersji, bez wszystkich dodatków za które u konkurencji trzeba dopłacać, a tutaj są w podstawie. Moim zdaniem spokojnie mogliby zrobić wersję bez:
-System monitorowania martwego pola (BSM)
-System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
-Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
-System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
-System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
-HUD
-Multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect (z ekranem 8,8") z fabryczną nawigacją

za ~80k i tym samym pozostać atrakcyjną opcją w segmencie zwykłych kompaktów.

Większość tych rzeczy to mało istotne bajery. Z kolei mimo prawie 100k nadal nie ma tak przydatnych, w codziennym użytkowaniu, rzeczy jak automatyczna klimatyzacja czy podgrzewane fotele.

Wydaje mi się, że przy zaprezentowanych cenach Mazda straci dużo klientów w Polsce, bo w zasadzie nie wiadomo kto ma być grupą docelową. Do tej pory Mazda zawsze oferowała dobry stosunek ceny do jakości. To nigdy nie były najtańsze samochody, ale już w porównaniu z konkurencją w podobnej cenie oferowały dużo, a najwyższe wersje były nawet tańsze niż większość konkurencji z podobnym wyposażeniem. Poza tym dzięki atrakcyjnym cenom można było przymknąć oko na niektóre niedoróbki. Teraz sami stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko. Za takie pieniądze każdy będzie oczekiwał wysokiej jakości w każdym aspekcie. Mam wrażenie, że tym ruchem sami oddają rynek konkurencji. Chociaż pewnie wiedzą co robią.

Obecna generacja 3 była częstym widokiem na polskich drogach. Wydaje mi się, że nowa generacja chyba nie zdobędzie takiej popularności. Teraz jeśli ktoś szuka w miarę taniego (ale nie najtańszego golasa) kompakta to nawet nie spojrzy na 3. I jeszcze ta klimatyzacja ręczna za 95k. Parodia. Z kolei jeśli ktoś ma do wydania 140-150k na kompakta to spokojnie może już przeglądać oferty marek premium.

Z ciekawości skonfigurowałem na szybko A3 z silnikiem PB 150KM (i manualną klimą :)) z wyposażeniem porównywalnym z trójką w podstawowej wersji za 95k i wyszło mi 138k. Z kolei Audi porównywalne z najwyższą wersją 3 to już około 185k (bez AWD). Biorąc pod uwagę rabaty różnica nie jest duża. A na pewno nie ma juz takiej przepaści jaka była do tej pory, kiedy trzeba było pomnożyć ceny Mazdy x2 żeby mieć podobnie wyposażonego kompakta premium. Może Mazda też zamierza zmienić politykę udzielania rabatów na bardziej zbliżoną do premium?

Do tej pory można było powiedzieć, że Mazda 3 przyjemnie się prowadzi jak na zwykłego kompakta i dzięki temu ma jakąś tam przewagę nad częścią bezpośredniej konkurencji. Teraz patrząc na najwyższą wersję za 149k ten argument staje się nieaktualny, bo jeśli dla kogoś najważniejsze jest prowadzenie to za mniej można mieć Megane RS, Leona Cupre, a Focus RS i TypeR są niewiele droższe.

Jedyna nisza gdzie trójka będzie w miarę konkurencyjna to wersja Kanjo za 100k jako propozycja dla osób, które szukają topowo wyposażonych tanich kompaktów ze słabszymi silnikami. Np. Astra z 1.4T 125KM za 94 700 ma bardzo podobne wyposażenie, ale bez niektórych dodatków jak np. HUD, RVM. Tylko wydaje mi się, że stosunkowo mało osób kupuje tego typu samochody.

Patrząc na ten cennik aż strach się bać ile będzie kosztować nowa 6 jeśli w ogóle się pojawi. Ale może przynajmniej będzie idealnie wyciszona, poprawią hamulce, lusterka itd. :)


corky1 napisał(a):Szkoda, przy takich cenach nowa Corolla z mocniejsza hybryda wydaje sie okazja cenowa... No i ma wielowahacz

Może i okazja, ale wnętrze to nadal lata '90. Koszmar.

flamevinci napisał(a):Teraz Civic sport 1.5, którego można kupić nowego po negocjacjach za 90K jest okazją roku.

Jeśli komuś nie przeszkadza to że Civic jest najbrzydszym obecnie produkowanym samochodem to może tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 23:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Postprzez corky1 » 14 gru 2018, 20:43

reg napisał(a):
Wydaje mi się, że przy zaprezentowanych cenach Mazda straci dużo klientów w Polsce, bo w zasadzie nie wiadomo kto ma być grupą docelową. Do tej pory Mazda zawsze oferowała dobry stosunek ceny do jakości. To nigdy nie były najtańsze samochody, ale już w porównaniu z konkurencją w podobnej cenie oferowały dużo, a najwyższe wersje były nawet tańsze niż większość konkurencji z podobnym wyposażeniem. Poza tym dzięki atrakcyjnym cenom można było przymknąć oko na niektóre niedoróbki. Teraz sami stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko. Za takie pieniądze każdy będzie oczekiwał wysokiej jakości w każdym aspekcie. Mam wrażenie, że tym ruchem sami oddają rynek konkurencji.


Słuszna diagnoza, pod którą podpisuję się obiema rękami. Zwłaszcza przy obecnej polityce (nie)rabatowej MMP.

reg napisał(a):
corky1 napisał(a):Szkoda, przy takich cenach nowa Corolla z mocniejsza hybryda wydaje sie okazja cenowa... No i ma wielowahacz

Może i okazja, ale wnętrze to nadal lata '90. Koszmar.

Kwestia gustu, na pewno mniej ładne niż w nowej 3-ce, ale podobno znacznie poprawili materiały i już tak nie odpycha jak poprzednia wersja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Passt » 14 gru 2018, 21:36

Z cenami to pojechali. Masakra jakaś. Ciekawe kiedy podniosą ceny 6, bo w tej chwili ludzie chyba kupiliby raczej wyższy model.
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2017, 17:30
Posty: 80 (1/1)
Auto: Mazda 3 BN 2.0 120 KM 6MT

Postprzez KrzyzakMitsu » 14 gru 2018, 23:57

reg napisał(a):Jeśli komuś nie przeszkadza to że Civic jest najbrzydszym obecnie produkowanym samochodem to może tak.

może nie najbrzydszym, bo paskud wkoło jest pełno (jak chociażby nissan joke czy toyota chr), ale na pewno jest wstrętny
to dlatego honda i toyoya (oraz wszystkie francuskie) były wykluczone gdy szukałem nowego auta...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Neonixos666 » 15 gru 2018, 01:01

auta tej klasy z w miarę przyzwoitym wyposażeniem powinny kosztować od 70 do 80 tyś mało kto berze takie auta na full wypasie a zwykle ze średnim wyposażeniem. Jeśli M3 zaczyna się od takiego pułapu to niestety ale straci moim zdaniem sporo klientów. Sprzedają się też tzw golasy za około 60 tyś bo sporo ludzie nie stawia sobie wysoko poprzeczki co do wyposażenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 15 gru 2018, 02:06

wpadła mi ostatnio gazeta motoryzacyjna z 2004.. czy 2005r.
Był artykuł dot. cen aut w aktualnych dla tej gazety czasach.
Nie wnikając w producenta jednego niemieckiego auta, to aktualny jego odpowiednik w najbiedniejszej wersji jest ok 25% droższy od najlepiej wyposażonego odpowiednika z czasów druku tejże gazetki.
produkcja i sprzedaż aut, to bardzo dobry biznes, zwłaszcza gdy konkurencyjne koncerny wspólnie i zgodnie ceny aut podnoszą i nic z tym zrobić się nie da..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez nakama » 15 gru 2018, 09:53

Mazda cenowo przebiła nowego Civica :D ceny kosmiczne <glupek2>

Cennik nowej M3:

Wersja KAI:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT – 94 900 zł
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 102 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 112 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 120 900 zł
Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 122 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 130 900

Wersja KANJO:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT – 99 900 zł
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 107 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 117 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 125 900 zł
Hatchbac
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 127 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 135 900 zł

Wersja HIKARI:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT – 109 900 zł
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT – 117 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 123 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 131 900 zł
Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 133 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 141 900 zł

Wersja ENSO:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT – 130 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT – 138 900 zł
Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD – 140 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD – 148 900 zł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2016, 15:51
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2016 ENSO Deep Blue Crystal

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości

Moderator

Moderatorzy Moto