Strona 1 z 1

Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 5 lis 2018, 13:57
przez Dark_Mat
Hej,
Nie dawałem tematu do działu konkretnego auta, bo w sumie ten problem może się pojawić w każdym aucie. Mowa o mojej Maździe 6 2006r., ale to chyba nie ma znaczenia.
Problemem jest bicie kierownicy podczas hamowania. Te objawy zmusiły mnie do wymiany tarcz w przodu. Miały przelatane już trochę, lekkie ranty, co prawda jeszcze nie kwalifikowały się do koniecznej wymiany, ale skoro biły, to zdecydowałem się na nowe Brembo. Po założeniu, problem nie zniknął, a wręcz się nasilił. Od strony kierowcy miernik zegarowy pokazał około 0,04mm z przodu i z tyłu tarczy. Natomiast po stronie pasażera około 0,24-0,26mm. Diagnoza mechanika – krzywa piasta. Ok, wymieniłem piastę wraz z łożyskiem, zmierzyliśmy bicie i faktycznie zeszło do około 0,04-0,06mm i z przodu tarczy i z tyłu. Jednak po wyjechaniu na ulicę, bicie nadal występuje. Fakt, zmniejszyła się siła bicia, ale dala kierownica dość mocno lata, zwłaszcza powyżej 50-60km/h. Zaznaczam, że dzieje się to tylko i wyłącznie podczas hamowania. Mechanik zalecił pojechać do SKP na szarpaki. Tak też zrobiłem, jednak niczego nie wykryli. Wstawili jednak auto na roli i wskaźniki siły hamowania faktycznie pokazywały, że lewe koło hamuje mniej więcej z taką samą siłą, a prawy wskaźnik skakał dość pokaźnie. Diagnosta stwierdził, że definitywnie to jest wina tarcz.
Nie wiem co zrobić w tym fantem, bo ta cała zabawa koszotwała mnie do tej pory blisko tysiąc złotych, a problem jak był, tak nadal doskwiera.
Dodatkowo z rana, na początku trasy bije mniej, niż pod koniec. Zastanawiam się czy by nie zaryzykować i nie przetoczyć tej tarczy bezpośrednio na kole...
Macie może jakieś pomysły? Bo mi już się kończą <co?> :(

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 6 lis 2018, 18:18
przez pphuqubus
sprwdz zaciski moze którys z nich jest uszkodzony i trzyma przez to bicie klocki mam nadzieje ze tez sa wymienione na nowe bo wymiana tarcz ma sens tylko jesli wymieniasz je z klockami.zaciski sie zacieraly w tym modelu i tu moze tkwic problem

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 6 lis 2018, 19:56
przez lucxxx
Dokładnie tak. PAmiętam że jak jak miałem zapieczone tłoczki to też telepało mi kierownicą po przejechaniu kawałka drogi. A zaraz po starcie jak hamulce były zimne to wszystko było OK.

PostNapisane: 6 lis 2018, 22:32
przez Dark_Mat
Ten zacisk był regenerowany niecały rok temu, ale skoro mieliście takie doświadczenia, to jeszcze raz się mu przyjrzę. Co do klocków, są nowe. Wymieniałem cały komplet na Brembo.

PostNapisane: 7 lis 2018, 01:04
przez Gamboa
ja ci opowiem moją historię.
jak kupiłem auo biły tarcze z przodu, wymieniłem, po 5tys znów zaczęły bić, wymieniłem, po 5tys zaczęły bić, wymieniłem przód, tył, wymieniłem również płyn hamulcowy, jednym słowem zrobiłem cały serwis hamulców w autoryzowanym warsztacie profi auto.
problem znikł, jezdze już 2 lata bezproblemowo i nauczyłem sie jednego, nie ma co januszować tylko robić raz a porządnie.

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 7 lis 2018, 12:05
przez KrzyzakMitsu
Zależy co wchodziło w skład regeneracji, bo można to robić różnie.
I jeszcze kwestia zestawu – np. na Frenki nigdy się nie zawiodłem, ale Autofren potrafi cieknąć po roku...
Ludzie często smarują tłoczek płynem hamulcowym i wtedy podczas montażu płyn jest ściągany przez uszczelkę tłoczka, gromadzi się pod uszczelką przeciwkurzową a potem ciągnie wodę i zaczyna rdzewieć. To niestety częsty błąd.

PostNapisane: 9 lis 2018, 11:24
przez daaf
Dark_Mat napisał(a):Ten zacisk był regenerowany niecały rok temu

To niestety niczego nie gwarantuje. Też miałem regenerowany zacisk, nie wytrzymał roku. Mogłem go jedynie reklamować ale było z tym więcej zachodu niż korzyści.

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 9 lis 2018, 13:31
przez Dark_Mat
Niby tak, ale przy wymianie tarcz, miałem wymieniane klocki, więc siłą rzeczy mechanik musiał poruszać prowadnicami i tłoczkiem i wszystko chodziło jak należy. Po weekendzie jadę do niego i kombinujemy dalej. Myślę żeby przełożyć tarcze z lewego na prawe koło i zobaczyć co sie stanie. To powinno wyjaśnić czy jest to wina tarcz czy coś innego

PostNapisane: 12 lis 2018, 18:34
przez tadziol
Dark_Mat napisał(a):zdecydowałem się na nowe Brembo. Po założeniu, problem nie zniknął, a wręcz się nasilił. Od strony kierowcy miernik zegarowy pokazał około 0,04mm z przodu i z tyłu tarczy. Natomiast po stronie pasażera około 0,24-0,26mm. Diagnoza mechanika – krzywa piasta. Ok, wymieniłem piastę wraz z łożyskiem, zmierzyliśmy bicie i faktycznie zeszło do około 0,04-0,06mm i z przodu tarczy i z tyłu. Jednak po wyjechaniu na ulicę, bicie nadal występuje.

A po wymianie łozyska i piasty zostały te tarcze Brembo ?

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 14 lis 2018, 13:23
przez Dark_Mat
Tak, zostały tarcze Brembo. Przełożyłem je z z lewego na prawe koło i odwrotnie i bicie się zmieniło. Trochę zelżało i jakby przeszło na drugie koło. Czyli stawiam że to dalej tarcze. Kupiłem nowy zestaw Ferodo i będę je zakładać niebawem, a Brembo na reklamację. Mam nadzieję, że po wymianie bedzie juz spokój, bo jak nie to zostane z dwoma kompletami tarcz i nierozwiązanym problemem...

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 14 lis 2018, 21:29
przez tadziol
Dark_Mat napisał(a):Tak, zostały tarcze Brembo.

No to co się dziwisz,że dalej masz bicie przy hamowaniu ? Wadliwa piasta i łożysko spowodowały uszkodzenie jednej tarczy i tyle. Jest po prostu nierównomiernie zużyta "po grubości".

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 14 lis 2018, 21:36
przez Neonixos666
Czy pomiar bicia piast nie powinien być zrobiony przed założeniem nowego zestawu?

PostNapisane: 15 lis 2018, 00:04
przez michaskow
Ja miałem bicie na kierownicy przy prędkościach >80km/h, które minęły po wymianie dwóch tulei w wahaczach przednich. Może problemem jest luz na tulejach, a nie same hamulce :)

PostNapisane: 24 lis 2018, 01:03
przez Dark_Mat
Tarcze wymienione na Ferodo. Bicie zniknęło. Nigdy więcej nie chcę mieć nic do czynienia z Brembo.

Re: Bicie na kierownicy podczas hamowania

PostNapisane: 19 gru 2018, 14:24
przez KazOle
W Mazdzie 2 DE II miałem podobny problem z hamulcami. Wymiana tarcz hamulcowych (nieco droższe lakierowane – Ferodo), klocków (też Ferodo), wymiana płynu hamulcowego i po 10 tys km bicie tarcz przy hamowaniu. Tarcze zostały przetoczone i na razie od roku bez problemów. Zobaczymy jak długo.

PostNapisane: 19 gru 2018, 23:57
przez child
Że tak się spytam – a co ma płyn hamulcowy do bicia?

PostNapisane: 20 gru 2018, 07:39
przez Bigbluee
child napisał(a):Że tak się spytam – a co ma płyn hamulcowy do bicia?
Nic nie ma :) Ale napisal ze przy okazji zrobil :) Jak juz jestesmy przy tym plynie to polecam tester obecnosci wody w plynie. U chinczykow za pare groszy. Na Alle za duzo wiecej. Mozna uniknac bezsensownej wymiany jesli plyn jest dobry i nie wciagnal wody.