Bicie na kierownicy podczas hamowania

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Dark_Mat » 5 lis 2018, 12:57

Hej,
Nie dawałem tematu do działu konkretnego auta, bo w sumie ten problem może się pojawić w każdym aucie. Mowa o mojej Maździe 6 2006r., ale to chyba nie ma znaczenia.
Problemem jest bicie kierownicy podczas hamowania. Te objawy zmusiły mnie do wymiany tarcz w przodu. Miały przelatane już trochę, lekkie ranty, co prawda jeszcze nie kwalifikowały się do koniecznej wymiany, ale skoro biły, to zdecydowałem się na nowe Brembo. Po założeniu, problem nie zniknął, a wręcz się nasilił. Od strony kierowcy miernik zegarowy pokazał około 0,04mm z przodu i z tyłu tarczy. Natomiast po stronie pasażera około 0,24-0,26mm. Diagnoza mechanika – krzywa piasta. Ok, wymieniłem piastę wraz z łożyskiem, zmierzyliśmy bicie i faktycznie zeszło do około 0,04-0,06mm i z przodu tarczy i z tyłu. Jednak po wyjechaniu na ulicę, bicie nadal występuje. Fakt, zmniejszyła się siła bicia, ale dala kierownica dość mocno lata, zwłaszcza powyżej 50-60km/h. Zaznaczam, że dzieje się to tylko i wyłącznie podczas hamowania. Mechanik zalecił pojechać do SKP na szarpaki. Tak też zrobiłem, jednak niczego nie wykryli. Wstawili jednak auto na roli i wskaźniki siły hamowania faktycznie pokazywały, że lewe koło hamuje mniej więcej z taką samą siłą, a prawy wskaźnik skakał dość pokaźnie. Diagnosta stwierdził, że definitywnie to jest wina tarcz.
Nie wiem co zrobić w tym fantem, bo ta cała zabawa koszotwała mnie do tej pory blisko tysiąc złotych, a problem jak był, tak nadal doskwiera.
Dodatkowo z rana, na początku trasy bije mniej, niż pod koniec. Zastanawiam się czy by nie zaryzykować i nie przetoczyć tej tarczy bezpośrednio na kole...
Macie może jakieś pomysły? Bo mi już się kończą <co?> :(
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez pphuqubus » 6 lis 2018, 17:18

sprwdz zaciski moze którys z nich jest uszkodzony i trzyma przez to bicie klocki mam nadzieje ze tez sa wymienione na nowe bo wymiana tarcz ma sens tylko jesli wymieniasz je z klockami.zaciski sie zacieraly w tym modelu i tu moze tkwic problem
Początkujący
 
Od: 6 lis 2018, 17:10
Posty: 2
Auto: mazda6 2.5skay activ

Postprzez lucxxx » 6 lis 2018, 18:56

Dokładnie tak. PAmiętam że jak jak miałem zapieczone tłoczki to też telepało mi kierownicą po przejechaniu kawałka drogi. A zaraz po starcie jak hamulce były zimne to wszystko było OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Dark_Mat » 6 lis 2018, 21:32

Ten zacisk był regenerowany niecały rok temu, ale skoro mieliście takie doświadczenia, to jeszcze raz się mu przyjrzę. Co do klocków, są nowe. Wymieniałem cały komplet na Brembo.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Gamboa » 7 lis 2018, 00:04

ja ci opowiem moją historię.
jak kupiłem auo biły tarcze z przodu, wymieniłem, po 5tys znów zaczęły bić, wymieniłem, po 5tys zaczęły bić, wymieniłem przód, tył, wymieniłem również płyn hamulcowy, jednym słowem zrobiłem cały serwis hamulców w autoryzowanym warsztacie profi auto.
problem znikł, jezdze już 2 lata bezproblemowo i nauczyłem sie jednego, nie ma co januszować tylko robić raz a porządnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez KrzyzakMitsu » 7 lis 2018, 11:05

Zależy co wchodziło w skład regeneracji, bo można to robić różnie.
I jeszcze kwestia zestawu – np. na Frenki nigdy się nie zawiodłem, ale Autofren potrafi cieknąć po roku...
Ludzie często smarują tłoczek płynem hamulcowym i wtedy podczas montażu płyn jest ściągany przez uszczelkę tłoczka, gromadzi się pod uszczelką przeciwkurzową a potem ciągnie wodę i zaczyna rdzewieć. To niestety częsty błąd.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez daaf » 9 lis 2018, 10:24

Dark_Mat napisał(a):Ten zacisk był regenerowany niecały rok temu

To niestety niczego nie gwarantuje. Też miałem regenerowany zacisk, nie wytrzymał roku. Mogłem go jedynie reklamować ale było z tym więcej zachodu niż korzyści.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 11:55
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GL, 2.5
była:
Mazda 6 GG, 2.0

Postprzez Dark_Mat » 9 lis 2018, 12:31

Niby tak, ale przy wymianie tarcz, miałem wymieniane klocki, więc siłą rzeczy mechanik musiał poruszać prowadnicami i tłoczkiem i wszystko chodziło jak należy. Po weekendzie jadę do niego i kombinujemy dalej. Myślę żeby przełożyć tarcze z lewego na prawe koło i zobaczyć co sie stanie. To powinno wyjaśnić czy jest to wina tarcz czy coś innego
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 12 lis 2018, 17:34

Dark_Mat napisał(a):zdecydowałem się na nowe Brembo. Po założeniu, problem nie zniknął, a wręcz się nasilił. Od strony kierowcy miernik zegarowy pokazał około 0,04mm z przodu i z tyłu tarczy. Natomiast po stronie pasażera około 0,24-0,26mm. Diagnoza mechanika – krzywa piasta. Ok, wymieniłem piastę wraz z łożyskiem, zmierzyliśmy bicie i faktycznie zeszło do około 0,04-0,06mm i z przodu tarczy i z tyłu. Jednak po wyjechaniu na ulicę, bicie nadal występuje.

A po wymianie łozyska i piasty zostały te tarcze Brembo ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Dark_Mat » 14 lis 2018, 12:23

Tak, zostały tarcze Brembo. Przełożyłem je z z lewego na prawe koło i odwrotnie i bicie się zmieniło. Trochę zelżało i jakby przeszło na drugie koło. Czyli stawiam że to dalej tarcze. Kupiłem nowy zestaw Ferodo i będę je zakładać niebawem, a Brembo na reklamację. Mam nadzieję, że po wymianie bedzie juz spokój, bo jak nie to zostane z dwoma kompletami tarcz i nierozwiązanym problemem...
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 14 lis 2018, 20:29

Dark_Mat napisał(a):Tak, zostały tarcze Brembo.

No to co się dziwisz,że dalej masz bicie przy hamowaniu ? Wadliwa piasta i łożysko spowodowały uszkodzenie jednej tarczy i tyle. Jest po prostu nierównomiernie zużyta "po grubości".
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2018, 20:36

Czy pomiar bicia piast nie powinien być zrobiony przed założeniem nowego zestawu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez michaskow » 14 lis 2018, 23:04

Ja miałem bicie na kierownicy przy prędkościach >80km/h, które minęły po wymianie dwóch tulei w wahaczach przednich. Może problemem jest luz na tulejach, a nie same hamulce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 22:23
Posty: 71 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez Dark_Mat » 24 lis 2018, 00:03

Tarcze wymienione na Ferodo. Bicie zniknęło. Nigdy więcej nie chcę mieć nic do czynienia z Brembo.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez KazOle » 19 gru 2018, 13:24

W Mazdzie 2 DE II miałem podobny problem z hamulcami. Wymiana tarcz hamulcowych (nieco droższe lakierowane – Ferodo), klocków (też Ferodo), wymiana płynu hamulcowego i po 10 tys km bicie tarcz przy hamowaniu. Tarcze zostały przetoczone i na razie od roku bez problemów. Zobaczymy jak długo.
Początkujący
 
Od: 4 lip 2016, 10:03
Posty: 7 (1/0)
Auto: Mazda 2 II 1,5 benzyna wersja sport rok prod. 2009

Postprzez child » 19 gru 2018, 22:57

Że tak się spytam – a co ma płyn hamulcowy do bicia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Bigbluee » 20 gru 2018, 06:39

child napisał(a):Że tak się spytam – a co ma płyn hamulcowy do bicia?
Nic nie ma :) Ale napisal ze przy okazji zrobil :) Jak juz jestesmy przy tym plynie to polecam tester obecnosci wody w plynie. U chinczykow za pare groszy. Na Alle za duzo wiecej. Mozna uniknac bezsensownej wymiany jesli plyn jest dobry i nie wciagnal wody.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Moto