Silnik Wankla wraca do Mazdy

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 4 paź 2018, 19:25

Dominator napisał(a):Najprzyjemniejsze jest to że kręci się tak wysoko

Silniki tłokowe potrafią się kręcić szybciej i to znacznie szybciej ;)

zadra napisał(a):Gdybyśmy mieli mniejszy wpływ na szkodzenie silnikowi niewłaściwą obsługą, sposobem jazdy i zmiennym obciążeniem, to silnik rotacyjny wytrzymałby więcej niż "standardowe" 100kkm do kapitalki.

Strach pomyśleć ile wtedy wytrzymywałby konwencjonalne silniki.

zadra napisał(a):Dodatkowo przy znacznie mniejszych wymiarach przy stosunkowo dużym uzysku mocy i prostocie konstrukcji z pojemności może mieć to sens.

Jeśli tak by było to w samolotach na miejscu turbin gazowych napędzających generatory elektryczności (APU) latałaby Wankle. Co jakiś czas się wspomina o Wanklach w tej roli ale jakoś ciągle się nie pojawiają.

zadra napisał(a):Można matematycznie wyliczyć ile powstanie tlenków i dwutlenków węgla po spaleniu 3l paliwa...
Moim zdaniem gdybyśmy przyjęli moją retorykę to spokojnie mieścimy się w aktualnie obowiązującej normie Euro ileśtam...

W normach w ogóle nie chodzi o ilość spalin ale i ich skład. Lepiej wyemitować kilogram dwutlenku węgla niż 5g tlenków azotu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez zadra » 5 paź 2018, 01:19

Ależ Ty negatywnie podchodzisz do sprawy.. Oczywiście, tłokowe są the best...
Dlaczego vankle nie są stosowane w innych dziedzinach transportu? No może to kwestia praw patentowych które posiada mazda a nie airbus czy boening.. Tak na marginesie,to czy samoloty podlegają pod jakąś normę" euro"?

Na "odbój" zapytam tylko jakim normom podlegały diesle których producent przez przypadek rozpętał niechcący aferę dieslową?..
Normy euro są stosowane w celach monopolizowania rynku i niszczenia konkurencji..
To nie tę czasu,gdy idealizowało się kwestię ochrony środowiska.. Dużo szumu dla.pieniędzy..
Z Ukrainą również przycichło choć zachód tak bardzo w początkowym okresie wojny był nadzwyczajnie wzburzony...
Pieniądze i naciski sprawiają, że prawdziwe idee i potrzeby ludzkie odchodzą na plan dalszy..

Tak więc czysto teoretycznie rozważając możliwość powrotu silnika valkla jako napędu generatora w nowej maździe nadal myślę,że ma to sens, choć robiąc ukłon w Twoim kierunku Brii przyznaję,że silniki tłokowe robią doskonałą robotę i są nieporównywalnie bardziej zaawansowane technicznie od rotacyjnych a ich produceci za główną myśl przewodnią produkcji mają stricte ochotę środowiska naturalnego a nie napychanie sobie kabzy pieniążkami ze sprzedaży aut i stoją na przeciwległym końcu równoważni naprzeciw japońskiemu koncernowi który ośmiela się wprowadzać zawodne, olejożłopiące prościańskie konstrukcyjnie i w ogóle bezsensowne w swojej naturze silniki z tłokiem wirującym...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez brii » 5 paź 2018, 07:52

zadra napisał(a):No może to kwestia praw patentowych które posiada mazda a nie airbus czy boening..

I Mazda na pewno nie chciałaby z tych patentów czerpać korzyści udzielając licencji firmom które nie są dla niej konkurencją ;)

zadra napisał(a):Na "odbój" zapytam tylko jakim normom podlegały diesle których producent przez przypadek rozpętał niechcący aferę dieslową?..
Normy euro są stosowane w celach monopolizowania rynku i niszczenia konkurencji..
To nie tę czasu,gdy idealizowało się kwestię ochrony środowiska.. Dużo szumu dla.pieniędzy..

zadra napisał(a):a ich produceci za główną myśl przewodnią produkcji mają stricte ochotę środowiska naturalnego a nie napychanie sobie kabzy pieniążkami ze sprzedaży aut

Musimy schodzić w dyskusji do poziomu dziennikarzy i polityków? Bez teorii spiskowych proszę – normy są po to żeby poprawiać jakość powietrza i wymuszać rozwój.
Diesle są zupełnie osobnym tematem i to taka sama ślepa uliczka jak Wankiel przy czym dużo efektywniejsza energetycznie. Praktycznie żadna korporacja nie działa w interesie konsumentów jeśli nie przynosi jej to ewidentnych korzyści. Dzisiejsi managerowie lubią chodzić na skróty (oszukiwać) bo liczy się krótkofalowy zysk i pomaga brak odpowiedzialności. Egzekwowanie norm spowodowało, że diesle są w odwrocie tak jak Wankiel. Podobnie jest przecież z silnikami dwusuwowymi – też ich nie ma w samochodach.

zadra napisał(a):wprowadzać zawodne, olejożłopiące prościańskie konstrukcyjnie i w ogóle bezsensowne w swojej naturze silniki z tłokiem wirującym...

One nie były bezsensowne kilka dekad temu ale na tą chwilę obiektywnie są dla nich o niebo lepsze alternatywy. Trochę więcej wiemy o spalaniu i jasnym jest, w Wanklu trudno ten proces zoptymalizować ze względu na kształt komory spalania. Do tego bez przełomu w materiałoznawstwie na powrót Wankli niestety nie ma co liczyć.

zadra napisał(a):Ależ Ty negatywnie podchodzisz do sprawy..

Nie negatywnie ale sceptycznie – jestem entuzjastą alternatywnego napędu, ale niestety fizyka i chemia sprzysięgły się przeciwko Wanklowi i póki co nie widać możliwości obejścia ich praw ;)
Gdyby Wankiel miał choć jedną zaletę na tyle dużą by zniwelować rozsądnym stopniu swoje wady to już dawno byłby używany w innych zastosowaniach. Miejsc na użycie silników spalinowych jest multum niekoniecznie w samochodach, sęk w tym, że są lepsze alternatywy – tutaj nie ma spisku przeciwko Maździe i Wanklowi. Sam też mam Mazdę i lubię tą markę, ogólnie SkyActive i SkyActive-X są dobrymi pomysłami ale niestety Wankiel nie. Obawiam się, że pozostanie tylko pożywką dla marketingu, chociaż chciałbym się mylić.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Dominator » 5 paź 2018, 17:29

Pożyjemy zobaczymy. Ogólnie wankiel wypada dość blado ale ze względu na egzotyke, dał bym mu szanse, gdyby to oczywiście zależało ode mnie. Zamysł inżynierów mazdy <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto