Co tankować od 12 pazdziernika?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 11 paź 2018, 15:47

Neonixos666 napisał(a):Piwo Twój motor chyba może chodzić na E85? wiem że niektóre saaby mogą takie lać.

No tak Saab biopower
http://saab.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3073
E85 ma 104 oktany
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Raptor77 » 11 paź 2018, 15:59

Piwo sam sobie grzebie w kompie więc spokojnie mógłby na e85 śmigać i większego boosta podać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez piwo » 11 paź 2018, 16:01

Pod warunkiem że paliwo będzie dostępne.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 11 paź 2018, 20:04

jedyna rada to mieszać we własnym zakresie spirytus z paliwem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 11 paź 2018, 20:13

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bigbluee » 14 paź 2018, 19:27

Ja też mam silnik FlexiFuel czyli mógłbym sobie zatankować E85.
Natomiast nie rozumiem po co wam to paliwo w naszym kraju gdzie królują 15 letnie diesle a zadbane benzyniaki idą na LPG a jedyne co może to zatankować, sprowadzane jest z reguły z mało popularnego szwedzkiego kierunku?
W jaki silnik to wlejecie? Silnik musi być antykorozyjnie przystosowany, musi być do niego inna instrukcja, komputer, soft, inne interwały serwisowe.
Jak ktoś do zwykłego benzyniaka zaleje E85 to za daleko nie pojedzie.

A dlaczego E85 jest popularne na zachodzie a w szczególności na północy?
Dlatego że kraj dotuje tam to paliwo aby było duzo tańsze i opłacało się je tankować. To paliwo nie może być w tej samej cenie bo samochód spala go więcej. Z tego powodu nikomu nie kalkulowałoby się tego tankować. Dodatkowo sa inne benefity na północy:

https://biomassboard.gov/pdfs/bergstrom ... owerkw.pdf

Slajd 5 na 3 stronie.

A u nas? Doyebać jeszcze podatków kierowcom! Przypominam o 10gr podwyżce w tym roku na pensje pisorowatych szkodników.

Fragment mojej instrukcji obsługi:
Do silników Flexifuel można stosować zarówno
95-oktanową benzynę bezołowiową, jak i bioetanol
E85. Oba te paliwa tankuje się do jednego
zbiornika, co oznacza, że możliwe są wszelkie
proporcje ich mieszania ze sobą.
Jeżeli po korzystaniu z bioetanolu E85 zostanie
zatankowana benzyna (lub odwrotnie), silnik
może przez pewien czas pracować nierówno.
Dlatego też ważne jest, aby pozwolić silnikowi
na dostosowanie się do mieszanki paliwa.
Dostosowanie to odbywa się automatycznie
po przejechaniu krótkiego odcinka z równą
prędkością.
WAŻNE
Po dokonaniu zmiany mieszkanki paliwa w
zbiorniku, należy przeprowadzić dostosowanie,
jadąc z równomierną prędkością
przez około 15 minut.
Jeżeli akumulator został rozładowany lub odłączony
konieczne jest wydłużenie czasu jazdy w
celu dostosowania się do mieszanki paliwa,
jako że pamięć układów elektronicznych została
wykasowana.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Płomień » 15 paź 2018, 12:21

Nie wiem czy wiecie, ale "przeróbka" na flex fuel jest tańsza i prostsza niż zagazowanie. Wiem że działa w Polsce jakaś firma która za 1000zł robi podstawową instalację. Zakładając że nie masz zamiaru jeździć na "czystej" E85 ale na mieszance nie przekraczającej 40% E85 (czyli 34% spirytusu w baku :P ) to w większości przypadków nie trzeba będzie nawet wymieniać wtrysków, bo fabryczne zawsze mają zapas. Wystarczy czujnik flex fuel i elektronika która będzie modyfikowała czas wtrysku na podstawie czujnika ff.

Na dobrą sprawę, w benzynach stosowanych obecnie jest do 10% bioetanolu. W seryjnym, niemodyfikowanym aucie wymieszanie takiego paliwa w stosunku 85(Pb)-15(E85) nie powinno mieć skutków ubocznych, o ile silnik jest sprawny posiada sprawne lambdy. Wszystko mieści się w granicach korekty (przynajmniej w Mazdach). Ponadto, jeśli masz umierający katalizator, bądź nie masz wogóle, to domieszanie E85 polepszy emisje.

Jeśli chodzi o rozpuszczanie gumowych węży i uszczelek, wszystko opiera się na stężeniach. Jeśli chodzi o rdzewiejące pierścienie i cylindry, sprawa ma się podobnie. Gdzieś rzuciło mi się na oczy opracowanie dotyczące wpływu E85 na właściwości smarne oleju na przykładzie 5w30, ale nie zagłębiałem tego, sami możecie poszukać.

Generalnie żółć mi się ulewa, jak słyszę o elektrykach i hybrydach, a temat paliw alternatywnych traktuje się po macoszemu. Ciekawostka – silnik benzynowy, zasilany metanem, posiadający filtr GPF będzie w stanie filtrować powietrze. W odpowiednich warunkach to co będzie wychodziło z rury, będzie zawierało mniej PMów, benzopirenów, formaldehydów i innego gówna, niż to co silnik zassa. Jedyna przewaga elektryków to tzw. oznaczanie za pomocą śladu węglowego, czyli z polskiego na nasze – emisja CO2.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez brii » 15 paź 2018, 16:12

Płomień napisał(a):W odpowiednich warunkach to co będzie wychodziło z rury, będzie zawierało mniej PMów, benzopirenów, formaldehydów i innego gówna, niż to co silnik zassa. Jedyna przewaga elektryków to tzw. oznaczanie za pomocą śladu węglowego, czyli z polskiego na nasze – emisja CO2.


A to przypadkiem nie jest jeszcze tak, że elektryki emitują znacznie mniejszą ilość pyłu z powodu hamowania regeneracyjnego? ;) W mieście to znacznie zmniejsza emisję PMów.

nemi napisał(a):Mają być inne oznaczenia:
– B jak ben... sorry, jak Diesel
– E jak benzyna
Wszystko po to, żebyś się nie pomylił przy tankowaniu. Literki B i E pochodzą od pierwszych liter nazw dodatków.

E jak etylina (nawet mój dziadek tak mówi na PB95)
B jak biodiesel
Mi się nie pomylą :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 15 paź 2018, 18:23


Na dobrą sprawę, w benzynach stosowanych obecnie jest do 10% bioetanolu.


Płomień gdzie sprzedają E10? Ja na stacjach w okolicy widzę tylko e5
Co do oczyszczania powietrza to już o tym wspominałem. W Krakowie jest tak zasyfione zima powietrze że auta z dpfami i benzyniak i nowe wypuszczają mniej cząstek sadzy niż wciągają filtrem powietrza.
Problemem są tlenki azotu siarki czy wegla. A nie cząstki sadzy. No i fakt faktem że emisja pyłów to nie tylko spaliny ale i klocki i opony.wszystko się ściera i pyli.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2018, 19:04

piwo napisał(a):Problemem są tlenki azotu siarki czy wegla. A nie cząstki sadzy. No i fakt faktem że emisja pyłów to nie tylko spaliny ale i klocki i opony.wszystko się ściera i pyli.


Problemem też jest reemisja czyli podnoszenie się zanieczyszczania stałych nagromadzonych na ziemi bo to one tworzą smog a nie tlenki. Tlenki mają wpływ na kwaśne deszcze czy globalne ocieplenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 15 paź 2018, 19:10

I na nasze zdrowie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2018, 19:36

piwo napisał(a):I na nasze zdrowie.


Na to ma wpływ miliony czynników a to jest tylko jeden z nich. Każdy wie że azotany używane do peklowania mięsa albo dym wędzarniczy są rakotwórcze ale jakoś wszyscy kiełbasy jedzą i mają to w pompce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 15 paź 2018, 20:16

Światło + tlenki azotu = smog letni.
Do 50% emisji NOx to pojazdy...

Neonixos666 napisał(a):jakoś wszyscy kiełbasy jedzą i mają to w pompce.

No niekoniecznie...
Ostatnio edytowano 15 paź 2018, 20:19 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Płomień » 15 paź 2018, 20:18

Tlenki azotu powstają podczas spalania, im wyższa temperatura tym więcej. Dodatek etanolu obniża temperaturę spalania, więc mniej NOx`ów. Siarczki pochodzą z paliw kopalnych które nie są idealnie czyste. Dolewając etanolu zmniejszamy udział paliw kopalnych w paliwie. Tlenki węgla to cóż, tego nie unikniemy o ile nie zaczniemy jeździć na wodorze :D

E10 można dostać na stacjach przy oczyszczalniach ścieków, kompostownikach czy firmach zajmujących się odbiorem odpadów. W Łodzi taką stację obsługiwało MPO, ale z jakiegoś powodu jest zamknięta do końca tego roku. Sam tam nie tankowałem, bo różnica cen nie uzasadniała przebijania się do ścisłego centrum z przedmieść :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bigbluee » 15 paź 2018, 21:41

Płomień napisał(a):Gdzieś rzuciło mi się na oczy opracowanie dotyczące wpływu E85 na właściwości smarne oleju na przykładzie 5w30, ale nie zagłębiałem tego, sami możecie poszukać.

Ja zgłębiałem wzdłuż i w szerz, gdzyc nie dośc że mam flexifuel to jeszcze do tego LPG, które to paliwo de facto ma całkiem podobny wpływ na elementy silnika jak e85(skutki spalania w środowisku o wyższym zakwaszeniu) i niejako potwierdza to co sam stwierdziłem na podstawie obserwacji przez wiele lat.
Opracowanie o którym piszesz w załączeniu.
Zachęcam do przeczytania załączonego dokumentu od deski do deski i przyswojenia sobie Wniosków na samym końcu badania.
Załączniki
Nafta-Gaz-2012-06-06.pdf
(1.89 MiB) Pobrane 42 razy
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Płomień » 16 paź 2018, 00:53

O to to, dokładnie to opracowanie widziałem. Szkoda że wcześniej tego nie przeczytałem dokładnie, ale teraz nadrobiłem straty.

Przy okazji udało się ustalić, że przy użyciu takiej samej ilości powietrza, z E85 uzyska się około 2,3% więcej energii. Tyle mocy, tyle przyspieszenia, nie wiem co będę robił z czasem zaoszczędzonym na podróżach <rotfl>

A tak serio, gdyby E85 było dostępne w Polsce za logiczną cenę, to na standardzie lałbym 9:1. Trochę dla środowiska, trochę dla osiągów, trochę dla dobrego samopoczucia i trochę dla ubawu. Bo dlaczego nie.

To co, forumowy kurs pędzenia bimbru, destylacji i odwadniania? Ciekawe jak by to kosztowo wychodziło :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez mysiak » 16 paź 2018, 19:50

zmieniają się tylko oznaczenia. Na koncernowych praktycznie już od jakiegoś czasu są podwójne oznaczenia na pistoletach.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Neonixos666 » 16 paź 2018, 20:05

na cyrcleK u mnie po prostu nakleili E5 i B7 i to wszystko, tak będzie podobnie na każdej stacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

Moderator

Moderatorzy Moto