Grzyby – ciekawostka z jednego z podanych przez Ciebie linków:
"Country of Manufacture: China"
– może jeszcze taniej byłoby u oficjalnego producenta w "manufakturze" ?
Lookas, myślę,że trochę przesadzasz pisząc o nielegalności procederu, ewentualnej szkodliwości i coś tam jeszcze..
Nie spotkałem się z zakazem stosowania innych czynników chłodniczych w instalacjach klimatyzacyjnych.
Instalacja jest po prostu układem w którym producent przewidział taki a nie inny czynnik chłodniczy.
Używanie innego czynnika "może" spowodować uszkodzenie układu.
Masz na tabliczce znamionowej R134a, ale również na korku wlewu paliwa masz napis Pb 95 – stosując Pb 98, czy inną vervę – robisz to na własną odpowiedzialność, gdyż zalecane jest inne...
Producent zaleca rozmiar opon, który bardzo często zmieniany jest przez właściciela na inny, bo felgi 3-y numery większe są ładniejsze itd,itp..
Generalnie producent nie dopuszcza również jazdy autem na paliwie innym niż Pb/ON a gro właścicieli używa LPG a w innych krajach również alkoholu...
Co do filtrowania w układach klimatyzacji stosowane są tzw"filtroosuszacze" których zadaniem jest przede wszystkim mają separować wilgoć ale również zabezpieczać układ przed zanieczyszczeniami stałymi (w temacie mojego byłego comprexa kiedyś wstawiałem zdjęcia otwartego przeze mnie filtroosuszacza ).
Jeśli chodzi o olej w układzie – jego zadaniem jest smarowanie sprężarki, a drobiny oleju są również w całej instalacji.
Spotkałem się już z przypadkami, gdzie oleju było tak dużo,że zalewał skraplacz....
standardowo przy uzupełnianiu czynnika serwisanci dolewają 50...100 ml oleju bo... no właśnie "bo co"
nie są w stanie sprawdzić jego ilości w układzie, dlaczego więc zakładają że jest oleju zbyt mało?
Ja mam jeszcze R134a, mam nadzieję,że posłuży długo i bezpiecznie, bo nie wyobrażam sobie sezonowego serwisu klimatyzacji w cenie oscylującej w granicach wartości opłacanego OC...
Czynników chłodzących jest cała masa, nie tylko R134 i LPG można dobrać inny np R624 czy R600 ale należy zrobić to z głową...
Być może opisywane tu CO2 byłoby właściwym rozwiązaniem.