Prośba o pomoc przy wyborze samochodu dla rodziny 2+2 (pojemność do 2.0, cena do 25.000)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 22 paź 2018, 16:42

gutek_wrb napisał(a):renówki też nawet i 5-letnie są rudawe

Niezły z Ciebie jajcarz <lol>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 22 paź 2018, 16:57

Szczególnie przednie błotniki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lucxxx » 22 paź 2018, 20:22

no ja słyszałem że w Lagunie III to szczególnie tylna klapa rdzewieje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez KrzyzakMitsu » 23 paź 2018, 09:26

U kolegi który miał L3 od nowości pierwsza przerdzewiała miska olejowa – na szczęście nie była zbyt droga jak większość części do renówek starszych niż 5 lat. Poza tym sporo części tam padało. Niestety robocizna droga i kolejki duże :)
W rodzinie jest scenic 3 1.2tci i jest spoko, ale środek śmierdzi pomimo już wielu lat i przejechanych km – jakby ktoś palił plastik, mnie odrzuca i wręcz dusi...

A kiedyś wypisałem kilka wad projektowych mojego scenica:

1. Lewy przegub wewnętrzny przykręcany do skrzyni, tripod wchodzący wewnątrz mechanizmu różnicowego, łożysko w osłonie przegubu. Skutek – bardzo częste zniszczenie łożysk igiełkowych tych przegubów, które już kilka razy zdarzyło mi się szukać magnesem na dnie skrzyni. Nie wiem po co, skoro niemal cały świat robi to inaczej i to działa...

2. Sterowanie skrzynią biegów za pomocą jednego drąga ze skomplikowanym systemem tulejek i na dodatek z wejściem do skrzyni od spodu. Skutek – ciągłe wycieki (naprawa graniczy z cudem, gdyż wymiana uszczelniacz często jest nieskuteczna (luzy na tulejce niszczą nowy), problemy z wrzuceniem 1 lub wstecznego biegu, ścierająca się sprężynka powoduje brak powrotu lewarka a osłony tulejek są drogie – ta większa kosztuje prawie 100zł i brak zamienników.

3. Przewód klimatyzacji przymocowany do pokrywy 5 biegu skrzyni. Skutek – silnik drga, przewód najpierw ściera lakier następnie rdza i dalsze obijanie powoduje dziurę w obudowie i tradycyjnie wyciek. Na szczęśćcie oryginalna obudowa skrzyni z oringiem kosztuje niecałe 100zł.

4. Wieczne problemy z masą – musiałem specjalnie dorobić kable do tylnych lamp, bo problemy były widoczne nie tylko na nich ale na całym aucie – dodatkowo tylna klapa i gumowy przepust tradycyjnie daje zniszczenie kabla i najczęściej nie działa przez to tylna wycieraczka

5. Pokrywa zaworów zrobiona jest tak, że 3 cylindry od rozrządu mają wypust w górę a ostatni (od skrzyni) ma kształt lejka i jest umiejscowiona dokładnie pod jedną ze śrub podszybia co przy każdym deszczu daje zalanie fajkocewki i problemy z iskrą. Musiałem podłożyć końcówkę od butelki PET żeby się tam zbierała i odparowała...

6. Układ wydechowy zamocowany jest tylko w 2 miejscach – na silniku oraz na końcu. Co prawda tłumik końcowy ma 3 wieszaki, ale są one tak małe i tandetne, że zrywają się co pół roku i wcale nie jestem zaskoczony. Co im by szkodziło dać pośrodku 2 wieszaki do tłumika środkowego? Dodatkowo tłumiki są skręcane na opaski (flansze są stożkowe) i od ruchów silnika się rozszczelniają, więc jest głośniej a wyciekająca szczelinami woda przyśpiesza korozję.

7. Rozrząd na jakieś blokady – po co? przecież można dać znaczniki i nie trzeba będzie stosować dodatkowych narzędzi do jego ustawiania. I jeszcze kupować zaślepek na drugą stronę głowicy... A wałki są przykręcone z takim momentem (bo nie ma tam pinów ustalajacych), że do wymiany uszczelniaczy naprawdę się musiałem napocić...

8. Śmieszne łożyska kolumny mc pherson umieszczone między kielichem amortyzatora a dodatkową nakładką pod sprężynę – chodzi to bardzo ciężko, jakościowo są śmieszne i szybko się zużywa a może doprowadzić do pęknięcia sprężyn (które oczywiście mi pękły – obie!, wzdłuż – jak nacięta parówka we wrzątku).
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez zadra » 23 paź 2018, 23:14

O którym modelu scenica piszesz?
Mama posiada scenica 1-kę, jak na razie przez 2 lata pojawił się problem tylko z przekaźnikiem pompy paliwa -5zł...
Auto faktycznie trochę ukute i niedorobione, w środku plastikowe i trzeszczące, ale schowków tyle co w 3-ech japońskich nie znajdziesz, i w zasadzie odpala i jedzie...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez KrzyzakMitsu » 24 paź 2018, 16:08

O 1 po lifcie akurat, 2000 r silnik 1.6.
To co wymieniłem to tylko wady projektowe bo o tym co działo się na codzień to nawet cieżko pisać – w stylu samootwierajace się szyby, wyłączające się zegary albo wentylator chłodnicy co chodził jak chciał (przekaźnik nie rozłączał).
Tylnej wycieraczki nigdy nie uruchomiłem...
Czasem kierunkowskaz z prawgo wskakiwał na lewy.
Generalnie nie miałem bardziej psującego się auta z "wiecznie coś" i nie jest to moja odosobniona opinia...

Poszedł do ludzi jak padła przekładnia kierownicza z przebiegiem mniejszym niż połowa mojego Galanta, gdzie nic się nie dzieje.

Generalnie renówka w większości ma to do siebie, że tam walczysz z problemami nie występujacymi w innych autach. To było najmłodsze auto w stajni, najniższy przebieg, najwięcej awarii.
Kupiłem w cenie instalacji LPG i pewnie po sprzedaży i inwestycjach wyszedłem na zero, ale tylko wrogowi bym polecił.

Zapomniałem napisać – wieczne wycieki, ciągle... Nawet oryginalny filtr oleju Purflux przeciekał...
A skrzynia sterowana od dołu doczekała się procedury serwisowej – że jak cieknie to montują rynienkę i potem na przeglądzie dolewają tyle oleju ile wyciekło do rynienki... eh...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2018, 17:02

KrzyzakMitsu napisał(a):Kupiłem w cenie instalacji LPG


Widać że kupiłeś zadbany egzemplarz zapewne z małym przebiegiem i pewnych rąk.

KrzyzakMitsu napisał(a):O 1 po lifcie akurat, 2000 r silnik 1.6.

KrzyzakMitsu napisał(a):To było najmłodsze auto w stajni, najniższy przebieg, najwięcej awarii.


Kupiłeś zajechanego szrota łudząc się że przebieg jest ori a rocznik magicznie sprawi że auta nie będzie się psuło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KrzyzakMitsu » 24 paź 2018, 20:56

Mylisz się – nie oceniaj nie znając sytuacji.
Kupiłem od kogoś, kogo znam od 15 lat a auto miał od nowości.
Wymieniłem wady projektowe i choćby skały srały to się tego nie zmieni.

"Jakość" renówek jest powszechnie znana, albo sprzedajesz w cenie "muszę się pozbyć" albo bujasz się miesiącami...
Jako anegdotę szybko opowiem jak kolega sprzedawał smarta i zapisał "lub zamiana". 99% dzwoniących chciało się zamienić na Lagunę 2 – powszechnie znaną jako królowa lawet. Po paru dniach dopisał "lub zamiana – byle NIE na Lagunę 2".
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2018, 21:15

Na szczęście za 25 tyś można kupić coś lepszego niż Scenic 1 :P . Nie ma aut idealnych i każde ma swoje wady fabryczne które występują częściej lub rzadziej jedyne co trzeba to mieć świadomość ich obecności a można wtedy uniknąć kosztów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzyby » 24 paź 2018, 22:10

KrzyzakMitsu napisał(a):"Jakość" renówek jest powszechnie znana

Mam praktycznie od nowości (kupiony jako półroczny) Renault Mastera z 1998 roku.
I powiem tyle – pieprzysz waść głupoty jak mało który
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KrzyzakMitsu » 25 paź 2018, 09:43

Grzyby napisał(a):I powiem tyle – pieprzysz waść głupoty jak mało który

jesteś burakiem czy trolem, który próbuje mnie zdenerwować? – bo wiesz, czasem warto ochłonąć, zanim się kogoś zacznie obrażać
sprawdź statystyki...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez lucxxx » 25 paź 2018, 12:29

@KrzyzakMitsu
nie wiem dlaczego rozpisujesz się o renówkach z początku wieku skoro moją propozycją jest Laguna III z 2010 roku. To jakbyś porównywał Mazdę 6 obecną do wersji z początku produkcji i mówił że tak samo rdzewieje, a wiadomo że rdzewieje znacznie mniej :D
Porównywanie Laguny 3 do Scenica z 2000 czy Laguny 2 to herezja bo jakbyś zagłębił się w temat to wiedziałyś że to auto zostało zaprojektowane od początku i większość wad "królowej lawet" poszła w niepamięć. Poza tym w dzisiejszych czasach głoszenie haseł typu francuskie to szrot, albo ford gó...o wort a najlepsiejszy jest Passat w TDI, jest serio niepoważne.
Ciekawe dlaczego najlepszy silnik diesel wyszedł z koncernu PSA...... choć niektórzy pewnie będą się z tym kłócić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2018, 16:41

lucxxx napisał(a):Ciekawe dlaczego najlepszy silnik diesel wyszedł z koncernu PSA...... choć niektórzy pewnie będą się z tym kłócić


Kłócę się bo najlepszy diesel wyszedł z koncernu Fiata :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 25 paź 2018, 21:55

KrzyzakMitsu napisał(a):O 1 po lifcie akurat, 2000 r silnik 1.6.


KrzyzakMitsu napisał(a):Generalnie renówka w większości ma to do siebie


Wyciąganie wniosków o całym koncernie na podstawie auta sprzed dwóch dekad... Bardzo wiarygodne :)

KrzyzakMitsu napisał(a):"Jakość" renówek jest powszechnie znana, albo sprzedajesz w cenie "muszę się pozbyć" albo bujasz się miesiącami...


Taaa... oczywiście hahaha

Żyj dalej stereotypami i wiarą w to, że najlepsze jest japońskie :) Dzięki takim ludziom cieszę się już drugą renówką w domu kupioną w dobrej kasie :)

Laguna 3 to było najlepsze auto daily jakie miałem, a trochę już mi się tego przewinęło pod domem :) Naliczyłem już 5 znajomych którzy kupili ten model po mnie i nie znam nikogo niezadowolonego. Niektórzy są na tym forum :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Bigbluee » 26 paź 2018, 19:16

loockas napisał(a):Laguna 3 to było najlepsze auto daily jakie miałem,

Nie jechałem, nie sprawdzałem, ale się wypowiem <faja>
Przed zakupem mojego auta naczytałem się sporo dobrego o Lagunie 3, o której w tym samym czasie pisano ilościowo dokładnie tyle samo co o lagunie 2, z tą różnica że o "dwójce" pojawiały się tylko nieparlamentarne stwierdzenia w przeciwieństwie do "trójki". Wizualnie "trójka" mi sie nie podoba, jednak kobietą nie jestem więc noty za styl są na samym końcu.
Co do silników renaulta to powiem tyle, że w Twingo sprzed 2 dekad był genialny silnik, który na mrozie zapaliłby na baterii 9V za pierwszym razem. Byłem mega zadowolony, w przeciwieństwie do całej reszty samochodu, który sprzedałem po odpadnięciu skorodowanej klapki zanim jeszcze progi złamały się na pół :D

A co do właściwego tematu wątku, to poza wspomnianą Laguną 3:
– Accord
– Avensis
– Mondeo MK4
– M6 GH
– V70 z silnikiem Forda
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez jpski » 26 paź 2018, 20:14

Bigbluee napisał(a):A co do właściwego tematu wątku, to poza wspomnianą Laguną 3:
– Avensis


Jeśli mogę pomóc to proszę:

Przerobiłem sporo egzemplarzy aut w swojej kadencji i miałem 3 sztuki modelu Avensis T25 z silnikami 2.0 w benzynie (do 25 tysi znajdziesz coś na pewno) – niezawodność i zadowalające mnie zużycie paliwa to to co skłoniło mnie znowu do wymiany Mazdy na Toyotę
Teraz mam model T27 też w 2-litrowej benzynie i jak dla mnie jest to najlepsze auto na świecie...

Nie chcę negować Laguny ale miałem jeden incydent z "francuzem" – Peugeot 407, skubany był ładny i miał wygodne fotele ale wytrzymał ze mną tylko niecałe chyba 4 miesiące – nigdy więcej nie kupię francuskiego auta – nigdy, nigdy, nigdy...

Mam nadzieję, że nie uraziłem żadnego fana francuskiej motoryzacji :)
A Toykę polecam jak najbardziej, Mazdę zresztą też – powodzenia <spoko>
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 12:59
Posty: 933 (1/7)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Jest:
-W poszukiwaniu?
-Micra K12
Było:
Avensis T27 '11, 2DY, 6GH, Micra K11, Avensis T25, 407SW, 6GG, 626GF, 323F BA

Postprzez mad_man » 26 paź 2018, 20:53

Panowie, odnośnie zabezpieczenia antykorozyjnego proponuje zapoznać się z plikami które dołączam do tego wpisu.

@KryzakMitsu – wybacz ale opisujesz Scenic I, co jak już wiele osób zauważyło jest bardzo starym samochodem i faktycznie miało sporo wad. Ach i napisz jakie to części Ci w tej LIII padały bo jestem zainteresowany (bez ironii).

@lucxxx Laguna III nie została zaprojektowana od zera, tak naprawdę jest to Laguna II phII. To właśnie LIIphII zostało znacznie poprawione i LIII jedzie na tej bazie.
Załączniki
dinitrol-broschyr.pdf
Pełny starszy artykuł firmy Dinitrol
(1.08 MiB) Pobrane 38 razy
tabela_zabezpieczenie_antykorozyjne_pojazdow.jpg
Nowsze zestawienie Dinitrol, sama tabela.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Bigbluee » 28 paź 2018, 21:37

jpski napisał(a):miałem jeden incydent z "francuzem" – Peugeot 407

Tak jak z reguły sie z Toba zgadzam tak teraz nie moge przejśc obojętnie obok tego uogólnienia. To troche tak jakby oceniać samochody Fiata tylko przez pryzmat Multipli a japończyki przez pryzmat gnijącej M6 GG. Na przykładzie samej laguny widać, że są skrajne opinie w porównaniu z wersją 2 i 3 a gdzie poszerzać to o cały koncern PSA+Renault.
Ja proponuje w ogóle wykluczyć z użytku auta na F :D

A wracając do meritum to PSA nie miało i nadal nie ma udanych silników benzynowych więc beny od PSA się nie kupuje bo to proszenie się o kłopoty. Tylko diesle HDI. Jak ktoś trafił na lipnego benzyniaka to bedzie krytykował wszystko na F.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Dominator » 28 paź 2018, 22:04

Psa miało udane 1.6 sprzed wersji Prince czyli peugeot 307, C4 1gen. Obecne 1.2 puretech są udana konstrukcja wśród małolitrażowych turbawek PSA, bez turbo rowniez. Poki co przebiegi za małe by jednoznacznie powiedzieć jak bardzo udane.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Grzyby » 28 paź 2018, 23:26

KrzyzakMitsu napisał(a):bo wiesz, czasem warto ochłonąć, zanim się kogoś zacznie obrażać

Nie obraziłem cię, stwierdziłem fakt.

To Ty próbujesz mnie obrazić.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Moto