Czy zakup hybrydy ma sens?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez loockas » 24 cze 2018, 09:44

Bez przebiegu, nowy z magazynu. Rocznik 2018. Za wersje z salonu było 3k mniej wiec przy tej cenie bez sensu :)

i30n to wspaniały samochód, ale nie stać mnie jeszcze na upalania na torze auta za 140k. Jako daily by się po prostu marnował, a z czasem stałby się męczący. Polecam jednak się przejechać. Auto jest obłędne.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 24 cze 2018, 09:55

loockas napisał(a):Bez przebiegu, nowy z magazynu. Rocznik 2018. Za wersje z salonu było 3k mniej wiec przy tej cenie bez sensu

<spoko>
Zatem będzie pierwszy pierd ;) :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 24 cze 2018, 10:13

loockas napisał(a):Bez przebiegu, nowy z magazynu.


,,Leżak magazynowy" :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 25 cze 2018, 10:00

Może podepnę się do tematu :) był kiedyś podobny ale nie mogę znaleźć.

Szukam kombi z automatem i benzyną minimum 140KM. Na razie wpadł mi w oko i30 1.4, Astra 1.4, Focus 1.5 (chociaż tutaj podobno skrzynia Powershift jest dosyć kiepska). Doposażone faktycznie zbliżają się do 100k co jest wysoką ceną jak za kompakt :) podejrzewam, że Astra będzie palić najwięcej ze względu na klasyczny automat. Myślałem przez chwilę o Aurisie Hybrid ale ponad 11 do setki to za długo. Podobno na jesień mają zaprezentować hybrydę Aurisa 2.0 180KM, ale raczej tyle nie doczekam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez brii » 25 cze 2018, 10:27

Klasyczny automat nie musi oznaczać wyższego spalania jeżeli jest dobrze zestopniowany i program sterujący jest prawidłowo napisany. Straty przy klasycznych automatach brały się ze sprzęgu hydrokinetycznego. W nowszych skrzyniach jest dodatkowe sprzęgło cierne (lock-up) które blokuje hydrokinetykę (eliminuje straty) bądź nie ma w ogóle hydrokinetyki. Jeżeli lock-up działa na każdym biegu to skrzynia klasyczna w kontekście spalania nie musi być problemem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bart0n » 25 cze 2018, 10:53

Zazwyczaj lockup załącza się od 3 biegu. Co w mieście oznacza już straty ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez brii » 25 cze 2018, 11:02

W 2006 roku zaczęły się pojawiać skrzynie które lock-up potrafiły zapinać od jedynki zaraz po ruszeniu z miejsca. Obstawiam, że teraz zdecydowana większość tak robi.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 25 cze 2018, 18:35

Bart0n napisał(a):Szukam kombi z automatem i benzyną minimum 140KM. Na razie wpadł mi w oko i30 1.4, Astra 1.4, Focus 1.5 (chociaż tutaj podobno skrzynia Powershift jest dosyć kiepska)


i30 całkiem spoko, chociaż mnie ten tablet odstrasza :) Zerknąłbym jeszcze na Megane, Golfa, Leona i Octavie :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez JohnnyB » 25 cze 2018, 18:51

7 biegowy DSG w 1.4 to nie jest majstersztyk.
Niby używam w swoim, nie narzekam, ale auto nowe. Podobno rzadko, który dobija do 200 tyś. U nas jeden się posypał przy 200. Dwa mają 180 i niby jeżdżą. Jeden przy 100 miał jakieś problemy, ale niby jakiś serwis był i jest OK.

Kia 1.6 GDi z AT ? Chyba w okolicy 80 tyś coś złożysz.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Bart0n » 26 cze 2018, 13:19

loockas napisał(a):Megane, Golfa, Leona i Octavie


Megane jest fajna, myślałem nad GT (1.6 200KM). Ciekawe jak z awaryjnością ;)
Z pozostałej trójki Leon mi się podoba, tylko jak pisał JohnnyB, DSG trochę straszy :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez nemi » 26 cze 2018, 13:33

Zależy ile jeździsz i jak długo zamierzasz :P. Ja średnio robię 15-18.000 rocznie, autem pojeżdżę z 5-6 lat. Mam gdzieś, co się będzie działo przy 180-200.000 km. Po co się martwić problemami trzeciego właściciela? Chyba, że dużo jeździsz i planujesz trzymać samochód 15 lat, to faktycznie trzeba dobrze sprawę przemyśleć.

Jeśli nie będziesz jeździć długo, to Seat ma 4 lata gwarancji, potem bierzesz następnego ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Bart0n » 26 cze 2018, 13:56

Podobnie jak Ty :) około 20k rocznie, chciałbym sprzedać auto przed magiczną granicą 200k. W Hyundaiu jest 5 lat ;) VAG chyba jest najdroższy ze wszystkich tutaj wymienionych, ale wydaje mi się, że ma też najlepsze finansowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez nemi » 26 cze 2018, 14:02

Bart0n napisał(a): VAG chyba jest najdroższy ze wszystkich tutaj wymienionych, ale wydaje mi się, że ma też najlepsze finansowanie

Nie wiem jak teraz – 2 lata temu z VAG najtańszy był... VW. I oferowali raty 0% przy wpłacie 50%.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Bart0n » 26 cze 2018, 15:16

Nie opłacało się przechodzić na B2B i brać w leasing? :P kurde VW mi się nie podobają... myślę o ratach 4x25 lub 3x33 lub właśnie leasing. Taki Leon 1.4 TSI 150KM + DSG byłby idealny. Jakie samochody odrzuciłeś dwa lata temu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez JohnnyB » 26 cze 2018, 15:38

Ma leasing 101% ale wpłata chyba 30% i leasing na maks 36 miesięcy. Ale jak pomodlisz przy ratach to i tak nie zrośnie jakoś mocno. W kwietniu braliśmy do firmy mojego aktualnego golfa właśnie w leasingu.

Kia ma jeszcze sesnowne finansowanie. Ale nie wiem czy Ceed jest dla ciebie czymś interesującym.
Patrzyłeś na Optimę ? 2.0 PB 163KM w MT podstawa, która jest całkiem sensowna to chyba 89 tyś PLN.
W AT musisz wybrać wersję L i wtedy Optima to koszt chyba 105 tyś PLN brutto, a segment wyżej.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Bart0n » 26 cze 2018, 15:44

Taka wpłata jeszcze jest spoko. Akurat dobrze zgrałbym się z przejściem na b2b i leasingiem pod koniec roku gdzie będzie wyprzedaż rocznika. Patrzyłem na ceeda, ale wolnossący 1.6 raczej mi nie podchodzi. Optima jest interesująca, ciekawy jestem jak różnica w spalaniu takiego 2.0 a 1.4 turbo. 105k za auto tej klasy brzmi jak okazja, za Leona kombi 1.4 tsi dsg na stronie wołają 109k ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez nemi » 26 cze 2018, 15:46

Bart0n napisał(a):Jakie samochody odrzuciłeś dwa lata temu?

Wszystkie!
Chciałem kupić samochód jak najtańszy (początkowo chciałem wydać 60.000 zł) z klimatyzacją i czujnikami parkowania oraz rozsądnym przyspieszeniem. No i musiało być kombi.
Czyli za wiele tego nie ma tak naprawdę (stan na 2016 rok):
– Octavia – była mniej więcej w cenie Golfa za liftback, kombi – droższe, brak możliwości negocjacji ceny praktycznie, bo samochodów nie było na placach – tylko do produkcji; brak fajnej opcji finansowania – a za gotówkę chciałem kupić tylko w ostateczności
– Seat Leon kombi – nieznacznie droższy od Golfa (~1000 zł bodajże), dużo ładniejsze nadwozie i okropny środek, ten sam silnik połączony ze skrzynią 5 biegową – odpadł
– Megane – wtedy był jeszcze stary model, dobrze wyposażony, w dobrej cenie, ale jak się wsiadło do VW w salonie obok, to nawet przez myśl mi nie przeszło, żeby kupić Renault. Po prostu porażająca różnica w wykonaniu. Kredyt chyba z 8%
– Auris – w moim budżecie był z silnikiem 1,33, który przyspiesza do 100 km/h wieczność, 1.6 trzeba kręcić pod czerwone pole, żeby osiągnąć jakąkolwiek dynamikę i musiałbym czekać na wyprzedaż rocznika, żeby uzyskać odpowiednią cenę (mogłem to zrobić, ale nie chciałem Toyoty). Serwis drogi i dwa razy częściej niż w VW. Gwarancja połowę krótsza. Kredyt niemal 6%.
Chwilę rozważałem hybrydę, ale kalkulator powiedział "nie".
– Kia Ceed, i30 – nawet nie jeździłem, droższe od Golfa
– Pug 308 – 5k droższy od Golfa
I to by było na tyle, jeśli chodzi o kombiaki w tamtym czasie.

A Golf stał na placu, 110 KM, 10,6 do setki, znośny wypas (możesz obejrzeć w Naszych Mazdach), jak przyniosłem 50% ceny, to dali mi kluczyki i bez żadnych zaświadczeń o dochodach kazali spłacać przez 3 lata resztę (około 1500 zł kosztowało ubezpieczenie na 3 lata). No i przełknąłem to, że samochód jest brzydki na zewnątrz – ja siedzę w środku, a tam mi bardzo odpowiada.

Teraz na firmę bym się przyglądał ofercie:
https://www.opel.pl/microapps/opel-driv ... rts-tourer
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez JohnnyB » 26 cze 2018, 15:58

Golfa kupisz teraz tylko i wyłacznie z 1.5 TSi, czyli wersja z wyłączanymi cylindrami, trybem żeglowania itp. o mocy 130 KM. Wiem że u mnie w firmie teraz złożyliśmy jednego takiego w budzie kombi z DSG i Higline ale nie wiem ile wyszedł ostatecznie. Chyba coś w okolicy 98 brutto, po na prawde sensownych rabatach.
Osobiście wybrałbym Optimę. Wersja L w sedanie 2.0 AT, biała 105 900 brutto katalogowo. Kombi 111 900 brutto. I pewnie coś urwiesz.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez nemi » 26 cze 2018, 16:00

Sądzę, że bym właśnie zwrócił się w stronę Optimy kupując auto za ~100.000. Jak kupujesz za 70.000, to nie ma tego manewru i wybór jest mniejszy ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez gutek_wrb » 26 cze 2018, 21:51

Co do hybryd to mają sens jak 90% jazdy jest w aglomeracji miejskiej bo to tylko wtedy spalanie jest najniższe i nie podpieram tu się danymi producentów bo to i tak zmyła jest średnio o 1,5-2 litra na 100 km więcej co do trasy.

Moja Honda obecnie na trasie pali przy spokojnej jeździe ok 70-80 km/h nawet i 3,5 litra benzyny na 100km :> przy 130 kM mocy.

Jeżdżąc ok 2500 km miesięcznie wychodzi mi ze tankuję cały bak raz na tydzień i wystarcza mi na ciągłą jazdę. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto