Strona 2 z 3

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 20 lis 2017, 14:02
przez motomike6
Biniu777 napisał(a):Wydaje mi się, że dla Mazdy rynek EU ma znaczenie trzeciorzędne.


Patrząc na statystyki sprzedaży w poprzednich latach i porównując US do EU momentami nie ma aż takiej dużej rozbieżności chociaż w 2014 czy 2015 oraz ten rok pokazuje już spore rozbieżności.
Tak czy inaczej mój dealer kiedyś mi mówił ze jeżeli do centrali wpłynie zamówienie na kilkadziesiąt sztuk danego modelu to centrala jest w stanie sprowadzić i sprzedać model niedostępny na danym rynku ale musi to być przynajmniej kilkadziesiąt sztuk. Na ile w tym prawdy to nie wiem ale można pytać.

PostNapisane: 20 lis 2017, 14:28
przez Grzyby
motomike6 napisał(a):Na ile w tym prawdy to nie wiem

Nie sądzę. Bo za tym idzie zaopatrzenie magazynów w części charakterystyczne dla tego modelu. A przy kilkunastu sztukach jest to raczej bezsensownym działaniem.

P.S. O szkoleniu serwisów nie wspominam.

PostNapisane: 20 lis 2017, 17:31
przez Mariusz-TT
Tak czy inaczej mój dealer kiedyś mi mówił ze jeżeli do centrali wpłynie zamówienie na kilkadziesiąt sztuk danego modelu to centrala jest w stanie sprowadzić i sprzedać model niedostępny na danym rynku ale musi to być przynajmniej kilkadziesiąt sztuk. Na ile w tym prawdy to nie wiem ale można pytać.[/quote]

Tak z czystej ciekawości: jak można u danego Dealera zamówić coś czego nie ma w cenniku?i nikt nie zna ceny?

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 20 lis 2017, 20:01
przez Norreca
możesz zamówić jedynie coś co jest teoretycznie dostępne w Europie ale nie w Polsce.
tak było z mazda 3 2.2... nie było jej w Polskim cenniku bo była droższa niż mazda 6.

Mazda skupia się na 2 rynkach reszta to zabawa.

PostNapisane: 29 lis 2017, 20:20
przez drevny
Dzisiaj o 19:30 konferencja prasowa w Los Angeles, stream na żywo z premiery nowej Mazdy 6.

Update :

Mazda6 2018 w skrócie:

– silnik 2.5T z dezaktywacją cylindrów
– kosmetyczne zmiany na zewnątrz i wewnątrz
– poprawione wyciszenie wnętrza
– nowe wygodne wentylowane fotele

2017-11-29_19-48-50.jpg

2017-11-29_19-50-04.jpg

2017-11-29_19-51-11.jpg

PostNapisane: 29 lis 2017, 21:29
przez motomike6
drevny napisał(a):
– silnik 2.5T z dezaktywacją cylindrów


Deaktywacja cylindrow tylko w wersji wolnossącej. Wyglada na to ze T tylko w AT.
Ogolnie z zewnątrz jak i wewnątrz bardziej facelift niż nowy model wiec za dużo nie poszaleli

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 29 lis 2017, 21:55
przez brii
Coś wiadomo o AWD?

PostNapisane: 29 lis 2017, 22:27
przez piotrekkk1985

PostNapisane: 30 lis 2017, 06:25
przez Biniu
Mizeria. Jak to ma być nowy model to trochę żenada.

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 30 lis 2017, 09:45
przez sevecc
Mnie się podoba. Przód jak w nocym CX-5, tył za to jakiś taki bez wyrazu trochę.

Największy plus to 2,5 T – będzie robić różnicę! Ciekawe czy to będzie dostępne w Europie.

Oczywiście nic na temat AA / CarPlay?

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 19 gru 2017, 23:57
przez motomike6
W zeszłym tyg mialem okazje wypróbować CX9 z tym silnikiem i w trybie sport naprawdę robi wrażenie a +-500kg różnicy w wadze auta na korzyść 6 da naprawdę dobre osiągi w takim setupie. Niestety jedynie import bo raczej marne szanse by wyszła na Europe z tym silnikiem :(

PostNapisane: 15 sty 2018, 23:05
przez Zibi85
No to zbiorcze podsumowanie zmian technicznych
– nowe lampy przednie LED
– system kamer 360 stopni
– system odmrażania wycieraczek przedniej szyby
– system G-Vectoring Control na wyposażeniu wszystkich modeli
– ulepszony dotychczasowy silnik wolnossący SKYACTIV-G 2.5 (redukcja tarcia wewnętrznego, poprawa wydajności w całym zakresie prędkości obrotowych oraz podwyższona kultura pracy)
– w najwyższych modelach silnik 2.5T z CX-9
– nowy aktywny tempomat radarowy działający w pełnym zakresie prędkości,
– w automatach dodane wahadło odśrodkowe, które działa jak coś w rodzaju dwumasy
– przeprojektowane kolektory wydechowe w układzie 4-3-1 z funkcję odciągania pulsów wydechowych
– przeprojektowane zawieszenie: większą gładkość i liniowość toczenia, większa wygodę jazdy bez uszczerbku dla jakości i czucia prowadzenia, uwzględnienie efektu kompresji jednej strony zawieszenia podczas pokonywania zakrętów.
– przekładnia kierownicza na sztywno zamontowana do szkieletu samochodu, oferuje szybszą reakcję i większe czucie prowadzenia
– poprawa sztywności Skyactiv Chassis, wzmocnione rozpórki płyty podłogowej
– grubsze arkuszy blachy stalowej w tylnych nadkolach, grubsze mocowania tylnych wahaczy wzdłużnych (ponoć to zmniejszyło hałas).
– poprawione wyciszenie, ma być cisza na poziomie nowego CX-9
– całkowicie przeprojektowane fotele przednie, szersze, z pianki lepiej tłumiącej wibracje, wentylowanie, z funkcją chłodzenia pleców w lecie
– ta sama lepiej tłumiąca wibracje pianka na tylnej kanapie
– lepszej jakości wyświetlacze
– w efekcie wielu zmian ogólna poprawa komfortu jazdy i zdolności dynamicznych, lepsze dopracowanie dziedziny NVH (hałas, wibracje i dyskomfort).

Podsumowanie zmian stylistycznych:
– nowy wygląd lamp przednich, nowy grill, zderzak, powiększone końcówki wydechów
– nowa stylistyka deski rozdzielczej i zegarów + lepsze materiały
– powierzchnie lakierowane sięgają w niższe partie nadwozia

Dodatkowo:
– nowa jeszcze wyższa wersja wyposażenia Siganture, ma posiadać luksusowo wykończone, ręcznie wykonane wnętrze, z detalami z drewna Sen, skóry Nappa i sztucznego zamszu UltraSuede. Ta wersja ma powalczyć z klasą premium i prawdopodobnie będzie dostępna tylko z silnikiem 2.5T.


Moim zdaniemlekkie rozczarowanie.
– za mała zmiana wyglądu, żeby to nazywać nowym modelem.
– niezmieniony, łagodnie nakreślony tył nie pasuje teraz do ostrzej zarysowanego przodu
– nie podoba mi się nowy kształt deski rozdzielczej, brak jej lekkości, plotu i fajności deski z dotychczasowego modelu, jest taka ciężka i trochę jakby siekierą ciosana, za duży skręt w stronę siermiężnego wnętrza Passata. Mam tu na myśli tą prostą chromowaną listwę idącą po całej desce i na drzwi, plus klamki w jednej linii ze wszystkimi nawiewami – nuda i nawiązanie do takich samych listew i kształtów w Passacie. Do tej pory to Mazda wyznaczyła styl, a teraz odgapia od innych?
– nadal brak mi z tyłu trójkątnych końcowek wydechu


Mazda mogła to zrobić na jeden z dwóch poniższych sposób:
1. pozostawić dotychczasowy wygląd (grill, przód), zmienić tylko lampy i nazwać to kolejną modyfikacją aktualnego modelu.
lub
2. znacznie zmienić wygląd (np. zaczerpnąć z konceptu Shinari – foto niżej) i dopiero nazwać to nowym modelem. Lub przynajmniej zmienić też tył pojazdu na taki jak z konceptu Takeri – z wolniej opadającą tylną szybą, większymi tylnym okienkami bocznymi, masywniejszym zderzakiem i trójątnymi wydechami.

Niestety zmiana grila i przednich lamp i nazwanie tego nowym modelem, kiedy reszta auta wydaje wizualnie się niedotknięta, bardzo źle się kojarzy i w podświadomości jest przekazem, że inne zmiany też są symboliczne. Fatalne posunięcie Mazdy. Powinni wybrać albo sposób nr 1 powyżej, lub zmienić wygląd (sposób nr 2).

Mam nadzieję, że około 2020 roku pojawi się faktycznie nowy model, z powiększonym rozstawem osi, zmienionym wyglądem.

Shinrai:
car_photo_391885.jpg


Takeri:
Mazda-Takeri-tył.jpg

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 16 sty 2018, 00:59
przez jaketherake
Skąd kolego Zibi85 masz tak szczegółowy opis zmian technicznych w nowym modelu?

PostNapisane: 16 sty 2018, 06:51
przez stachan
W wolnej chwili zerknijcie na stronę główną – mamy tam artykuł pt.: Mazda6 – zmodyfikowana i udoskonalona :)

PostNapisane: 16 sty 2018, 07:22
przez piwo
trzeba przyznac ze ten przedni siateks niezle spaskudzili. tyl fajny bryla fajna ale ten siateks zenada. taki wies tuning w wykonaniu Mazdy. troche to rownie brzydkie mondeo przypamina. ciekawe czy bedzie platna opcja zamiany tego na belki jak w starej 6stce.

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 16 sty 2018, 17:02
przez Neonixos666
A wystarczyło dać ładną plastikową atrapę np plaster miodu z chromowanymi listewkami :P

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 20 lut 2018, 03:12
przez drevny
Upgrade Mazdy 6 powinien wyglądać o tak :

28165116_1671749616180682_5682745902715045136_o.jpg


no nic, czekamy do 30 stycznia 2020r na 100 lecie Mazdy :D

PostNapisane: 21 lut 2018, 09:19
przez macvas
^up
Trochę Subarynką zalatuje, ale może się podobać <spoko>

Re: Zapowiedź nowej Mazdy6 z silnikiem SKYACTIVE-G 2.5T

PostNapisane: 21 lut 2018, 11:04
przez Pawko_6
<serduszka> <serduszka> <serduszka>

PostNapisane: 10 mar 2018, 17:01
przez darrecki
No niestety obecne Mazdy to już nie to samo co było te 5-6 lat temu. Kiedyś można to było nazwać rewolucją, dziś już ciężko to nawet ewolucją nazwać. Ich koncepty nadal są śliczne i rewolucyjne, niestety nowa 6 czy CX5 nawet przy nich nie stały. Śmieszy mnie również fakt, że ta "nowa" 6 to już zdaje się 3 lift, a każdy ma poprawione wygłuszenie. Pewnie potrzeba jeszcze kolejnych 2 liftów, aby wreszcie było cicho :)
No i baza silników – w PL przynajmniej jest 2.5, w UK nawet tego nie ma, a to już czyste olewactwo. Na 2.5T w Europie nie ma co liczyć, więc i ten nowy model można "olać".
Wracając do rynku UK – Mazdy nie są jakoś specjalnie popularne (to nie Ford czy VW), ale trochę tego jeździ. Rok od premiery nowego CX5, a takowego jeszcze na drodze nie widziałem. Coś jak z Toyotą Avensis po 2008r – normalnie biały kruk...