Prośba o pomoc w wyborze samochodu: Mazda6 czy Honda Accord?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez TOMBLA » 2 lis 2017, 14:41

Witam

Kasa max 27 tys. rocznik 2007 i w górę.
Pod gaz i min 140KM. Auto średniej klasy kombi.
Spalanie ok.11l. LPG
A może coś innego jeszcze ?
Za Mazdą przemawia wszystko poza rdzą... :(
Czekam na jakieś konstruktywne pomysły.
Za auta na "F" podziekuję... (wiem C5 i Laguna III czy 407 ale nie...)
Najchętniej japońska technologia z bezproblemową obsługą.

Miłego dnia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Bigbluee » 2 lis 2017, 16:00

Ja stałem przed dokładnie tym samym dylematem. Poza tym za 27 to nie kupisz ani GH ani Accorda 2008. Może jakimś cudem starczy na kompletną biede edyszyn GH z nieznana historią a Honda z założenia jest droższa od Mazdy. Honda też miała lift wiec wersja z 2008 roku odpada w tej kasie.
Ja uznałem, że dozbieram więc zbierałem, zbierałem, zbierałem i gdzie 2 sie bije tam 3 korzysta... kupiłem Volvo S80 z silnikiem 2.0, takim samym jak w Mazdzie i Fordzie( tak tak, auto na F ma to samo co Mazda) ponieważ tak jak i Tobie, zalezało mi na porządnej sprawdzonej jednostce napędowej, która znam i innego silnika niż 2.0 nie brałem pod uwage.

Także droższy jest na pewno Accord, tańsza GH w tym samym roczniku 2008). Chyba że skupiasz się na Mazdzie GG i Hondzie z 2007 sprzed lifta no to wtedy kwestia rdzy powinna byc tu decydująca i uzależniona od danego egzemplarza.

Powodzenia i cierpliwości w poszukiwaniach :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Płomień » 2 lis 2017, 16:41

Dopełnię post nade mną.

Mazda bardziej bezawaryjna. Honda mocniejsza.
Mazda bardziej dla kierowcy. Honda bardziej dla pasażerów.
Jak kupisz Hondę, to z jazdy będzie się cieszyć laska którą wieziesz.
Jak kupisz Mazdę, to będziesz cieszyć się z jazdy nie ważne kogo wieziesz. Jak zrobisz przelot, to nawet nie słychać jak żona marudzi że za szybko wchodzisz w zakręty <serduszka>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez TOMBLA » 3 lis 2017, 09:03

Na Hondę z 2008 nie nazbieram chodzi tylko taka z 2007.
Mazda też ... serce mówi mazda.
Ale chce 6 lat uzytkować i ta rdza nie daje mi spać.
Chociaż jeździłem ostatnio Laguną III... jest fantastyczna.
Gdyby nie jej rodowód i przeszłość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Płomień » 3 lis 2017, 09:16

Właściciele szóstek rozpracowali temat już jakiś czas temu. Da się zrobić tak żeby ogarnąć rdzę w 6, poszukaj na forum. Ważne tylko żeby po kupnie zabezpieczyć wszystko albo w dobrej firmie, a jak samemu to dobrymi środkami.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Biniu » 3 lis 2017, 09:19

Za 27k to kupisz zadbaną 6 bez rdzy z 2007 roku z silnikiem 2.3 i będziesz się jaral jak dziecko :)
Porządna konserwacja i 6 lat posluzy bez problemu.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez jachu36 » 3 lis 2017, 09:32

Szczerze to w życiu bym nie dał 27 tys za GG/GY w nie wiadomo jak super by była stanie i wyposażeniu.
To auto w żadnej konfiguracji nie jest tyle warte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez TOMBLA » 3 lis 2017, 09:42

27 tez nie dam. Mówię, iż taki budżet jest.
W przypadku 6 myślę że to max 22.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez brii » 3 lis 2017, 09:58

TOMBLA napisał(a):Gdyby nie jej rodowód i przeszłość.

Kompletnie nie rozumiem tych argumentów – nawet jeśli II bywała problematyczna to III jest bezproblemowa. W porównaniu z GG to inna generacja samochodów, nie ma czego porównywać.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez dadan » 3 lis 2017, 10:22

Bigbluee napisał(a):Także droższy jest na pewno Accord, tańsza GH w tym samym roczniku 2008). Chyba że skupiasz się na Mazdzie GG i Hondzie z 2007 sprzed lifta no to wtedy kwestia rdzy powinna byc tu decydująca i uzależniona od danego egzemplarza.


Koledze raczej chodzi o accorda VII, który miał lift w 2006 roku. W 2008 nie było lifta tylko wchodził nowy model accord VIII.

Jeżeli pasuje Ci wygląd caravana to Accord będzie lepszym wyborem niż Mazda 6, jakoś nie chce mi się wierzyć w opanowanie rdzy w GG. Na lifta powinno wystarczyć, chociaż skubańce trzymają cene. Jak zamykasz się na auta francuskie to zostaje coś z niemieckiej motoryzacji, albo volvo. Jest jeszcze avensis, tutaj pewnie bez problemu t25 kupisz poliftowego, ale...1,8 przeważnie biorą olej, do innych nie założysz gazu – wtrysk bezpośredni. Rozważ lagune, 2.0t jest fajnym silnikiem.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez TOMBLA » 3 lis 2017, 11:39

Laguna III z turbo... :)
Niemcy odpadają.
Volvo ew. V70 ale ten palił będzie kosmos.
Accord jest cholernie drogi. Z resztą CRV, Civic ufo... wszystko trzyma cenę.
Avensis jest jak baleron. 1,8 za słaby i lubi olej reszta niegazowalna.

Ale laguna... raz francuza miałem... i myślałem, że to koniec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Bigbluee » 3 lis 2017, 12:47

dadan napisał(a):
Bigbluee napisał(a):Także droższy jest na pewno Accord, tańsza GH w tym samym roczniku 2008). Chyba że skupiasz się na Mazdzie GG i Hondzie z 2007 sprzed lifta no to wtedy kwestia rdzy powinna byc tu decydująca i uzależniona od danego egzemplarza.


Koledze raczej chodzi o accorda VII, który miał lift w 2006 roku. W 2008 nie było lifta tylko wchodził nowy model accord VIII.

Tak, o to chodziło <glupek2> Pomylilem lifta z nowa wersją...
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez jachu36 » 3 lis 2017, 12:52

Z takim budżetem i chęcią posiadania w "miarę młodego rocznika" i to w benzynie to raczej nie masz zbyt wiele aut do wyboru...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez Beny » 3 lis 2017, 12:58

viewtopic.php?f=320&t=187210 tu masz lagunę możesz poczytać.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez loockas » 3 lis 2017, 13:07

jachu36 napisał(a):Z takim budżetem i chęcią posiadania w "miarę młodego rocznika" i to w benzynie to raczej nie masz zbyt wiele aut do wyboru...


Racja. Różnice w cenie między klekotem, a PB są w tym przedziale cenowym bardzo znaczące.

Laguna 3 to świetny samochód. W zasadzie nie ma żadnych poważnych wad. No może poza utratą wartości, ale imho największy spadek ma już za sobą. Ja przejeździłem równo 3 lata z 2.0 dCi. Przez ten czas nie zrobiłem nic poza eksploatacją. Auto nie gnije, jest dobrze wyposażone, wygodne (poza tylnym rzędem). Ja swoją Lagunę 3 kupiłem w 2014r za 28k. Mniej więcej w takiej kwocie chodziły wtedy GG/GY FL :)

Za 27k raczej GTka z 2.0T nie kupisz. Innymi benzynami nie jeździłem, ale na papierze szału nie robią.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez TOMBLA » 3 lis 2017, 13:14

czekałem na Twój wpis @loockas
Masz rację GT nie kupię. (świetnie wygląda)
140KM głowy nie urywa.
Ale 170 turbo jedzie tylko tam jest pasek i spalanie większe.
Cóż chyba chce Lagunę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez loockas » 3 lis 2017, 13:18

F4RT jest pancerne i w sumie nie ważne w jakim wariancie mocy kupisz, powinieneś być zadowolony. Skoro te silniki dają radę w Megane RS to musi o czymś świadczyć.

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba 2.0T 170km była dostępna tylko z A/T ale mogę się mylic.

Teraz szukałbym tylko GT ewentualnie Initiale Paris :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez JohnnyB » 3 lis 2017, 13:28

Też miałem L3, 2.0 DCi. Złego słowa nie powiem. A lekko nie miała. W zakłądanym budzecie, szukałbym L3. Raczej gnijace auta bym sobie odpuścił. Przynajmniej jeden problem z głowy. L3 będzie tutaj także najmłodsza i jest tego troche w PL. Fakt z 2.0 PB pod maską, czy z turbo czy wolnossak, będzie ciężko.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez jachu36 » 3 lis 2017, 13:48

[quote="TOMBLA"] tylko tam jest pasek [/quote

No i co z tego? Wymieniasz i masz problem z głowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez TOMBLA » 3 lis 2017, 14:09

jachu36 napisał(a):
TOMBLA napisał(a): tylko tam jest pasek [/quote

No i co z tego? Wymieniasz i masz problem z głowy.


wolałbym łańcuch.
Tak wiem wymienia się.
Ale zawsze stres jest czy akurat ktoś czegoś nie spier....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Moderator

Moderatorzy Moto