Może masz rację. Opis sprawy poniżej:
(…) Chciałbym się zatem podzielić z Państwem moim problemem i tym w jaki sposób „najwyższa jakość usług” rozumiana jest przez serwis „KOZŁOWSKI” JAN KOZŁOWSKI.
Od początku marca br. pojawiały się problemy ze zmianą biegów w mojej 3-ce (VIN: JMZBLXXXXXXXXXXX) . Objawiało się to m. in. problemami z włączeniem pierwszego biegu i wyłączeniem biegu wstecznego. Problem został zgłoszony w autoryzowanej stacji obsługi dnia 07-04-2017 (zlecenie nr XXX), podczas wiosennego przeglądu. W fakturze za wykonaną usługę otrzymałem zalecenie, że olej w skrzyni biegów należy wymienić na nowy. Olej został wymieniony podczas kolejnej wizyty dnia 24-04-2017 (zlecenie nr XXX). Po wymianie oleju niewiele się zmieniło – w moim odczuciu, biegi zaczęły gorzej wchodzić. Zwykle było to widoczne, kiedy samochód stał na nierówności. Na płaskiej powierzchni było zdecydowanie lepiej. Po pewnym czasie, po dłuższym postoju w garażu, pojawił się problem z niemożnością włączenia jakiegokolwiek biegu i z odgłosami tarcia z okolic wysprzęglika. Po włączeniu biegu przy wyłączonym silniku, następnie włączeniu silnika i ruszeniu, wszystkie biegi zaczęły załączać się poprawnie. W dniu 25-05-2017 zostało otworzone zlecenie nr XXX, w którym poprosiłem o zweryfikowanie układu hydraulicznego sprzęgła – w tym jego odpowietrzenie. Nie rozwiązało to problemu, dlatego 29-05-2017 otworzone zostało zlecenie nr XXX, w którym na moją prośbę został wymieniony płyn hamulcowy, co nadal nie usunęło problemu. 06-06-2017 została zlecona wymiana wysprzęglika (nr XXX). Przy odbiorze samochodu, stwierdziłem że pedał sprzęgła jest zbyt miękki. Kierownik serwisu, który wydawał mi samochód stwierdził z uśmiechem, że teraz wszystko chodzi jak w nowym samochodzie. Po chwili stwierdziłem, że coś jest nie tak – nie potrafiłem płynnie ruszyć (samo sprzęgło w BL jest i tak dość specyficzne), cały czas włączała się kontrolka CHECK ENGINE (silnik przygasał). Przy przyspieszaniu sprzęgło szarpało, ale jakoś dojechałem do pracy. Samochód postał trochę i po ponownym odpaleniu, biegów nie dało się włączyć. Stało się to możliwe dopiero po kilkukrotnym wciśnięciu pedału sprzęgła. Na następny dzień pojechałem do ASO (nie otworzono już w zasadzie zlecenia) – stwierdzono, że „po wciśnięciu sprzęgła płyn leci, nie jest zapowietrzone, a to najprawdopodobniej łożysko będzie, ale przy tym się wymienia cały komplet – może się okazać, że to również problem z samą skrzynią”. Nie uwierzyłem już w tę diagnozę i poszukałem pomocy w najbliższym warsztacie, który prawidłowo odpowietrzył układ . Układ został odpowietrzony i pełna sprawność sprzęgła została przywrócona. Niestety, nadal zmagałem się z problemem wrzucania biegów po dłuższym postoju. Samochód następnie trafił na warsztat serwisu, który poprawnie odpowietrzył sprzęgło. Okazało się tam, że w skrzyni biegów brakowało 0,5 litra oleju (cały olej został zlany i jego ilość została porównana z danymi technicznymi udostępnianymi przez producenta). Po uzupełnieniu oleju wszystko zaczęło działać poprawnie.
Moim zdaniem niedopuszczalne jest wydawanie diagnoz przez autoryzowany serwis mówiących o tym, że tarcza sprzęgła może być krzywa, bez przeprowadzenia krótkiej jazdy próbnej. Oczekiwałbym raczej profesjonalnej ścieżki diagnostycznej, która doprowadziłaby do znalezienia
usterki i jej wyeliminowania, bez zbędnego marnowania środków i wymiany sprawnych części.
W przypadku wymiany wysprzeglika pojawił się problem z prawidłowym odpowietrzeniem układu – w jaki sposób reklamować usługę, jeśli nie było kompetentnego mechanika, który poradziłby sobie z tym problemem?
Pozostała kwestia wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie wiem z czego to wynika, że nie została zalana odpowiednia ilość oleju. Niedopatrzenie mogłoby przyczynić się do rozległej awarii samej skrzyni biegów.
(…)
Szeroko rozumiana jakość usług nie jest tym, czego oczekiwałbym od autoryzowanej stacji obsługi. Czy Mazda Motors Poland weryfikuje jakość świadczonych usług warsztatów, które otrzymały autoryzację?
Poniżej odpowiedź MMP:
Dzień dobry,
Uprzejmie dziękuję za przesłaną korespondencję.
Jest mi niezwykle przykro z powodu wszelkich niedogodności związanych z utrudnioną pracą sprzęgła oraz skrzyni biegów w Pana pojeździe.
Skontaktowałam się z ASO Mazda Kozłowski w celu wyjaśnienia zgłaszanej przez Pana sprawy.
Otrzymałam szczegółowe wyjaśnienie dotyczące zarówno przebiegu wizyt jak i ich zakresu.
ASO zgłosiło, że niestety pomimo wielu prób nie udało się w samochodzie wywołać zgłaszanej przez Pana usterki.
W związku z powyższym zalecono wymianę oleju, aby polepszyć działanie skrzyni, jednak bez wykazanej usterki pozostałe ustalenie zakresu napraw było niemożliwe.
Podczas kolejnych wizyt został wymieniony płyn hamulcowy oraz wysprzęglik na Pana zlecenie.
W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej zbyt małej ilości płynu hamulcowego w zbiorniku chciałabym poinformować, że został on uzupełniony zgodnie z zaleceniem i w ilości wymaganej przez producenta, a układ został prawidłowo odpowietrzony.
Dodatkowo, niestety nie mamy informacji jakie naprawy i w jakim zakresie zostały przeprowadzone poza ASO Mazda, oraz czy zostały one przeprowadzone zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta.
ASO Mazda to miejsca profesjonalne, postępujące zgodnie z procedurami producenta korzystając przy tym z rekomendowanych sprzętów. Niezmiennie pracują nad zwiększaniem jakości swoich usług, a każda Państwa sugestia dotycząca możliwych nieprawidłowości przyczynia się do rozwoju i umożliwia usprawnianie serwisów. Dokładamy wszelkich starań, aby Państwa kontakt z marką na każdym etapie był jak najbardziej pozytywny.
Głęboko wierzę, że wszelkie naprawy bądź zalecenia wydane przez ASO Mazda miały uzasadnienie w stanie pojazdu i zostały wykonane zgodnie ze sztuką.
Zrozumiałbym, gdyby tak się broniło w/w ASO, ale przedstawiciel marki w Polsce?
Jak będziecie chcieli to wstawię jeszcze treść, na która nie dostałem już żadnej odpowiedzi. Minęło 14 obiecanych dni, więc, tak mogę powiedzieć.