Strona 1 z 1

ASB – czy w czasie jazdy można przełączyć z D na tiptronic? Jak redukować?

PostNapisane: 15 paź 2017, 16:47
przez kokomo666
Nie mam doświadczenia z automatem więc pytanie , czy w czasie jazdy mogę przełączyć z D na tiptronic? Jak zjeżdżać ze stromej góry aby nie spalić hamulców, redukować tiptronikiem?
Używam nazewnictwa tiptronik bo tak było w VW.

PostNapisane: 15 paź 2017, 19:56
przez mad_man
To ja proponuje używać nazewnictwa ogólnego czyli sekwencyjna zmiana biegów. Tiptronic to nazwa własna konkretnej skrzyni biegów. Natomiast sekwencyjnie można zmieniać biegi nawet w zwykłym hydrokinetyku jeżeli posiada taką funkcjonalność, trzymajmy się zatem tego określenia.

Skoro sobie już wyjaśniliśmy nazewnictwo, tak – spokojnie możesz włączyć/przełączyć w trakcie jazdy. Zwykle jest to przesunięcie lewarka w lewo lub prawo z pozycji D. Chociaż zdarzają się również inne rozwiązania.

Re: ASB – czy w czasie jazdy można przełączyć z D na tiptronic? Jak redukować?

PostNapisane: 19 paź 2017, 10:21
przez kokomo666
Dzięki za odpowiedż i wyjasnienia. Ale czy asb można hamować tą sekwencją zjeżdżając z góry?

PostNapisane: 19 paź 2017, 11:45
przez brii
Jak najbardziej tak, ale ona hamuje biegami i silnikiem a nie sekwencją ;)
Trzymając się ściśle nazewnictwa – tradycyjna ASB nie jest skrzynią sekwencyjną więc ten tryb należałoby nazwać manualnym. Niekiedy jak się szybko wyda polecenie zmiany 2 lub 3 biegów to takie skrzynie potrafią pominąć któryś z biegów pośrednich potwierdzając, że nie są sekwencyjnymi.
Jeśli masz manetki przy kierownicy to często nawet nie ma potrzeby przesuwania lewarka w tryb manualny – manetki na chwilę uruchamiają ten tryb a potem skrzynia samoczynnie przełącza się w tryb automatyczny (zazwyczaj po tym jak przez kilka sekund potrzyma się gaz w jednej pozycji).