Strona 1 z 1
Czy mam obowiązek przyjąć zwrot, gdy kupujący popełnił błąd przy zakupie?

Napisane:
30 lip 2017, 17:33
przez Kamtre
Witam.
Mam mały problem. Otóż dzisiaj sprzedałem felgi aluminiowe wraz z nowymi oponami pochodzące z Toyoty Corolli E11 G6. (U mnie jeździły w E10). Kupiła je kobieta do swojej Toyoty Yaris bodajże II gen. Okazało się (dzwoniła do mnie niedawno), że o ile felgi na przód wchodzą bezproblemowo, to na tylnej osi przeszkadza zacisk hamulcowy. Parametry felgi były podane w ogłoszeniu na OLX czyli 6JJ, ET45, felga 14 cali, opona 185/60/14.
Czy mam obowiązek zwracać pieniądze i odebrać opony jeżeli kupująca wiedziała o wszystkich parametrach felgi i opony?
Pozdrawiam.

Napisane:
30 lip 2017, 17:48
przez Nieuk0192
Jest coś takiego jak 14dni na zwrot zakupionego towaru, ale to się chyba nie tyczy prywatnych sprzedawców, tj. bez faktury, paragonu albo jakiejś umowy kupna sprzedaży. Dowodu kupna raczej żadnego nie dałeś, więc zwracać nic nie musisz.
PS: Nawet jakbyś musiał zwrócić pieniądze, to ta kobieta powinna Ci odesłać koła na własny koszt.
Re: Sprzedałem koła, a zwrot zapłaty.

Napisane:
30 lip 2017, 17:49
przez Kamtre
To było na zasadzie, że umówiliśmy się na mieście, obejrzała (wraz z ojcem) powiedziała ok, przymierzyliśmy wielkość i stwierdziła, że bierze. Transakcja zakończona. Przekazałem jej tylko fakturę mojego zakupu tych opon żeby mogła skorzystać z gwarancji gdyby się z nimi coś działo.
EDIT: O wszystkich wadach (była jedna) poinformowałem kupującą. Sprzedawałem jako osoba prywatna, żadnych umów nawet ustnych nie zawieraliśmy. A to, że tylne zaciski przeszkadzają w Yarisie II, to skąd miałem wiedzieć? Chyba kupująca powinna wiedzieć jakie felgi kupić, by pasowały dokładnie? W rozmowie tel doradziłem jej by wybrała się do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i kupiła sobie dystanse na tył i problem z głowy.

Napisane:
30 lip 2017, 20:10
przez stachan
Kamtre napisał(a):Czy mam obowiązek zwracać pieniądze i odebrać opony jeżeli kupująca wiedziała o wszystkich parametrach felgi i opony?
Jeżeli transakcji dokonałeś jako osoba fizyczna, to nie, chyba że wprowadziłbyś ją w błąd a ona mogłaby tego dowieść. Z tego, co opisałeś tak nie było a zatem przyjęcie ewentualnego zwrotu byłoby jedynie Twoim gestem dobrej woli.
Kamtre napisał(a):W rozmowie tel doradziłem jej by wybrała się do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i kupiła sobie dystanse na tył i problem z głowy.
To rozwiązuje temat

Re: Czy mam obowiązek przyjąć zwrot, gdy kupujący popełnił błąd przy zakupie?

Napisane:
30 lip 2017, 20:43
przez Kamtre
Dziękuję za pomoc

Temat można zamknąć/skasować.