Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2016 – on)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Jul53 » 9 cze 2017, 14:42

Podsumuję tylko że auto daje mniej niż się można spodziewać za tą cenę.
Ja mam wersję 2.0 SKY-G Passion160 KM 6AT 4x4.

Auto jeździ sprawnie, czasami zapala czasami nie ( dodatkowa elektroniczna blokada) więc czasami trzeba dodatkowy guzik włączyć.

Spala ok 10l na trasie 9 a w mieście 12 jak to automat.
Ładnie się prezentuje z kołami 19"

I jedna przydatna funkcja to powiadamianie przy wyjeździe tyłem z parkingu o nadjeżdżającym aucie.
Siedzenia z przodu wygodne regulowane elek. Z tyłu niestety siedzisz pod kontem prostym jak w szkolnej ławce mało miejsca na nogi.
<jupi>
I to na tyle po tej stronie tablicy.
Pierwszy szok auto za 150 tys nie ma automatycznie podnoszonej klapy bagażnika. Jak jest błotko to raczka brudna , nawet po myjni auto zbiera się sporo na klamce od spodu.
Bagażnik, nie wiele da się tam włożyć. jedna walizka i 2 torby podręczne, a z dzieckiem i wózkiem -zapomnij.

Zderzaki i błotniki wiadomo plastyk tył i przód.

Światła dzienne LED, żadnej kontrolki, zapalają się niby automatycznie, ale czasami przy pochmurnej pogodzie się nie zapalają nie masz o tym zielonego pojęcia i łapiesz mandat.

Co bardziej zaskakujące sam naocznie tego też nie sprawdzisz bo zapalają się dopiero jak ruszysz i ujedziesz kawałek, a jak staniesz np na światłach to gasną i jak wyjdziesz z samochodu by zobaczyć czy się palą to też są zgaszone, czasami jest szansa zobaczyć odbicie na innym aucie jak blisko bardzo podjedziesz inaczej się nie dowiesz czy akurat miały ochotę się zapalić. w serwisie mówią że przecież w instrukcji pisze że te typy tak mają i czasami się nie zapalają , norma MAZDY !!!!

Kupisz dodatkowo 4x4 świetnie tylko że sam nie masz żadnej możliwości tego włączyć a jak się niby włącza jak potrzeba??? to nie masz żadnej kontrolki, wiec jak by ci sprzedali bez 4x4 to tez byś nie wiedział, jeździłem w terenie i nie zauważyłem żadnej różnicy.

To samo ze automatem długich świateł, przestały się przełączać z długich na krótkie kiedy nadjeżdża auto z przeciwka ( próbie regulacji czujnika LED w serwisie) i ludzie świecą mi po oczach i migają a serwis mówi że te typy tak mają i one się częściowo przełączają i pewnie tego nie zauważam. Niestety kontrolka się nie zmienia a robiła to przedtem. Co ciekawe jak się wjeżdża w teren oświetlony to światła długie pod latarniami przełączają cie na krótkie. ???

Do tego ciągle zapalające się ostrzeżenie o wadliwie działającym powiadamianiu kontroli pola martwego w lusterkach. Trzeba wyłączyć silnik i włączyć ponownie żeby to zaczęło działać na nowo.

I najgorsze ze wszystkiego to fabryczna Nawigacja. <rotfl> Czegoś tak nieprzyjaznego użytkownikowi nigdy nie widziałem. <glupek2> Wprowadzenie adresu i go znalezienie dla niektórych miejscowości to cud. <czytaj> Podpowiada jakieś dziwne rzeczy i nie masz wyboru . Mimo " aktualizacji" co 6 miesięcy są ciągle stare dane, informacje o foto radarach z przed 2 lat a nowej drogi we Wrocławiu i dojazdu na lotnisko nie ma wcale i prawie byśmy się przez to spóźnił na samolot. I musisz korzystać z systemu Mazdy nie możesz wgrać innego a za aktualizacje po 3 latach żądają 300 zł mimo ze jest nieaktualna.
Trudno to nazwać przyjazna polityką Mazda do klienta!!!!

Już nie wspomnę o polskim tłumaczeniu i komendach jakie płyną z tego urządzenia. Np zjazd z ronda to " zjedz 3 ulicą w prawo. Zamiast po prostu na drodze jak Tam Tam zjedz trzecim zadem itp . zamiast radar mówi RADA i wiele takich chyba nagranych w Chinach. Niektóre są pourywane nie logiczne i nie po polsku.

Uwaga zapłaciłby wiele za informację czy da się to zmienić na jakiś inny działający system np Tam Tam czy Auto Mapę, bo teraz jeżdżę z przywieszoną nawigacja na komórce bo tamtego się nie da używać i pokazuje jeszcze bzdurne odległości.

Pozdrawiam życzę przyjemnej współpracy z serwisem Mazda gdzie nawet olej to "Mazda Olej" za 315 zł/5l w serwisie mazda, choć potrzeba 4, a każdy inny o tych samych parametrach 0W20 kosztuje góra 160 zł np dla BMW Shell. a na pytanie czy mogę przynieść swój olej o tych samych parametrach to dowiedziałem się że na swoje ryzyko w razie czego będzie po gwarancji ???

Za pierwszy serwis tj tylko wymiana oleju i filtra i sprawdzenie UWAGA! powłok lakierniczych kasują 1200 zł powodzenia . Już rok a ja mam zaledwie 8 tys km, bo niechętnie jeżdżę tym autem. Jak tylko skończy się leasing autko pójdzie do ludzi, którzy kochają serwis i Mazdę a ja wrócę do mojego przedniego Japończyka.

A Mazda Poland w ogóle nie odpowiada na uwagi maile czy reklamacje.
jk
Jul53
 

Postprzez gmkrk » 9 cze 2017, 16:34

Dzieki za dokladne wypunktowanie
Ciekawe jaka bedzie nastepna generacja samochodow, jak juz okaze sie ze elektronika za bardzo utrudnia jazde samochodem ...
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2013, 11:33
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5, 2008 , 2.0 CD

Postprzez corky1 » 26 wrz 2018, 18:58

Na zagranicznych portalach pojawiaja sie informacje, że niedługo pojawi się CX-5 z silnikiem doładowanym 2.5 (taki jak w nowej 6-ce). Do sprzedaży ma podobno wejśc jeszcze w tym Roku.

https://www.carscoops.com/2018/09/2019- ... ed-engine/

Ciekawe, czy taka wersja zawita do Europey. Jesli tak, to pewnie tanio nie będzie – cena bedzie jeszcze wyższa niż obecna CX-5 z wolnossącym 2.5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez fat_boy » 11 kwi 2019, 10:43

Witam,

przymierzam się do zmiany obecnej Mazdy CX-7 2.3T 2011 r. na coś nowego. Mój typ padł na najnowszą CX-5 2.5 jeśli chodzi o Mazdę. Biorę też pod uwagę nową Alfe Romeo Stelvio z silnikiem 2.0 280 hp.

Każdy z samochodów ma coś czego nie ma drugi jeśli chodzi o wyposażenie i jestem w stanie to zaakceptować.

Moja prośba natomiast do Was jest o opinię na temat tych dwóch silników tj. 2.5 w Maździe i 2.0 280 hp w Alfie. Oczywiście jeśli ktoś miał okazję jeździć samochodami z w/w silnikami.

Moja obecna Mazda daje dużo radości z jazdy szczególnie na autostradzie, powyżej 100 km/h i 3000 rpm zaczyna się zabawa, gorzej w mieście. Plus spalanie mogłoby być zawsze niższe. Myślę że obaj kandydaci bedą zadowalać się mniejszą ilością paliwa, choć czytałem że Alfa lubi 'wypić'.

Zastanawia mnie natomiast jak oba samochody radzą sobie z przyśpieszeniem, elastycznoscią w zakresie prędkości 100-200 km/h i jak wypadają przy mojej obecnej Maździe. Dodatkowo oba samochody mają skrzynie automatyczne, Alfa chyba ZF tak jak w BMW, natomiast moja CX-7 to manual.
Niestety jak do tej pory nie udało mi się sprawdzić jak CX-5 i Stelvio spisują się w tych zakresach prędkości.

W zeszłym roku miałem okazję testować nową CX-5 2.5 i jeśli chodzi o osiągi nie powaliła mnie na kolana. Oczywiście silniki 2.5 i 2.3T to zupelnie inne konstrukcje. Ciekawe też jak CX-5 wypada przy Stelvio jeśli chodzi o osiągi powyżej 100 km/h. Jest masę filmów na YT ale cieżko wydać opinię tylko je oglądajac.

Od praktycznej strony samochód bedzię użytkowany głównie na krótkich trasach, lokalnych drogach i w mieście, plus dłuższe odcinki po europejskich autostradach. Myślę że ~ 2/3 miasto/lokalne drogi + 1/3 dłuższe autostradowe odcinki.

Zaznaczę też że nie jestem typem kierowcy który zawsze pierwszy musi wystartować na zielonym ale ostudzanie zapędów kierowców samochodów niemieckich marek sprawia zawsze przyjemność w mojej CX-7.

Będe wdzięczny za każdą opinię, uwagę i wskazówkę na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o te dwie jednostki silnikowe, szczególnie w CX-5 2.5. Skłaniam się ku CX-5, stylistycznie bardziej mi się podoba, jednak Alfa też ma swoje atuty. Wybór byłby prosty jednak silnik 2.5T
dla CX-5 nie będzie dostępny w Europie i stąd alternatywa w Stelvio.

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 11 cze 2011, 08:21
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2006
Mazda CX-7 2.3 2011

Postprzez Mati_WZL » 11 kwi 2019, 13:21

Miałem na tydzień czasu takie Stelvio i urwało mi głowę przy samej <dupa>
Dynamika, prowadzenie, reaktywność napędu i układu kierowniczego powoduje że nie chce się z tego auta wysiadać. Trasę 170km zrobiłem w 1h23min... w ciągu dnia... bez grama eski.. <glupek2> spalanie wtedy wyszło na pewno powyżej 20/100 bo tylko do tej wartości alfa pokazuje średnie. Generalnie tego dnia na zbiorniku zrobiłem 250km i zapaliła się rezerwa <lol> Auto wspaniałe, ale ze wzgędu na prawdopodobieństwo drogiej awarii nie podjąłbym tematu. Niech to pojeździ z 5-6 lat, niech wyjdą pierwsze usterki i wtedy może zdanie będę miał inne.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez fat_boy » 18 kwi 2019, 10:33

Cześć,

dodam od siebie że w minioną sobotę miałem okazję jeździć nową sztuką Stelvio 280 HP w wersji Sport, przebieg ~40 km. Dodatkowo obniżone zawieszenie o 4 cm plus 22" felgi. Nie pamiętam dokładnie jakie gumy ale chyba coś w nazwie z Scorpion...

Wrażenia z jazdy pozytywne tzn. na pewno lepiej się trzyma drogi w zakrętach niż moja CX-7 2011 na zimowych Uniroyalach(felgi 18") :) Przetestowałem ją w trybie normalnym i dynamicznym, miała też regulację tłumienia amortyzatorów czy coś w tym stylu. Trochę byłem zaskoczony skrzynią biegów która w trybie automatycznym tak jakby delikatnie szarpała przy zmianie biegów. Ale myślę że to raczej moja nieumiejętność 'obsługi' takiego samochodu dlatego ze jeżdzę manualem. A może dlatego że samochód dopiero co z taśmy zjechał. Sprawa się zmieniła kiedy przełączyłem skrzynie w tryb manualny i zacząłem zmianę biegów łopatkami. Dwie rzeczy tutaj muszę przyznać, pierwsza że manetki robią świetną robotę jeśli chodzi o odczucia z jazdy, zmiana biegów jest szybka i płynna bez wspomnianych wcześniej szarpnięć. Druga to że manetki(ich długość i położenie) w zupełności wystarczają aby nimi sprawnie operować przy skręconej kierownicy, I nie jestem pianistą. Czytałem że niektorzy nie wzieli by tego samochodu za darmo właśnie za rozwiązanie jakie stosuje Alfa w przeciwieństwie do innych producentów gdzie manetki są na kole kierownicy.

Mam jednak mieszane uczucia co do silnika. Wiem że na papierze Alfa ma więcej koni mechanicznych i momentu obrotowego jedank odniosłem wrażenie że mój 2.3T ma tak jakby więcej 'pary' od dołu. Być może to kwestia dostępności momentu obrotowego w konkretnym zakresie albo to znowu moje nieobycie z takim samochodem.

Calościowo samochód bardzo przyjemny w środku, ładna deska rozdzielcza plus przyjemne materialy w dotyku i dla oka. Szczególnie deska pokryta skorą robi wrażenie. Trochę jestem zawiedziony fotelami sportowymi, tak jakby przykrótkie i ciasne z boku. Choć miały regulowaną podpórke pod nogi ale z niej nie skorzystałem. W CX-7 czuję się jakbym jechał na kanapie. Plus tylny rząd mógłby być bardziej komfortowy ale to już chyba kwestia wyboru wersji siedzień przy konfiguracji modelu.

Dzisiaj wybieram się na test najnowszej CX-5 w benzynie 194 hp. W salonie wygląda świetnie zarówno z zewnątrz jak i w środku. Osobiście uważam iż jest lepiej spasowana i nie mniej komfortowa niz Stelvio.
Szkoda tylko że silnik nie ma turbo i skrzynia wolniejsza. Zobaczymy jak będzie.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2011, 08:21
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2006
Mazda CX-7 2.3 2011

Postprzez Mati_WZL » 18 kwi 2019, 10:57

Materiałami i spasowaniem na pewno w Maździe się nie zawiedziesz, skrzynia też działa dobrze z tym silnikiem, ale jakichś spektakularnych osiągów się nie spodziewaj ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez fat_boy » 29 kwi 2019, 07:35

Cześć,

więc jestem już po jeździe nową CX-5 194 hp, niestety nie miała jeszcze najnowszej wersji zegarów czy wentylowanych siedzeń. Tak czy inaczej, samochód bardzo fajnie jeździ. Co prawda udało mi się zrobić trasę tylko w mieście, ale starałem się sprawdzić to, co mnie interesuje najbardziej. Tak jak Mati_WZL wspomniał wykończenie i spasowanie jest na wysokim poziomie a materiały dobrej jakości.

Samochód prowadził się lekko i przekazywał dla mnie wystarczająco dużo informacji, aby pewnie nim manewrować. Jeździłem po mieście(400 tys.) około 17, kiedy był już duży ruch, ale miałem kilka okazji, aby sprawdzić jego zwrotność, przyspieszenie itd. Na pewno siedzi się wyżej niż w Stelvio, fotele były wystarczająco komfortowe, miękkie i jakby trochę przykrótkie(mam 176 cm wzrostu). Wnętrze przyjemne dla oka, przełączniki pod prawą ręką były tam, gdzie się ich spodziewałem. System multimedialny działał szybko i bez błędów. Dobre wrażenie zrobił na mnie wyświetlacz HUD, pierwsza rzecz która rzuciła się w oczy przy ruszaniu. Obraz był czysty i responsywny, dorzuciłbym jeszcze na szybę informacje o stanie funkcji takich jak i-stop. Być może da się to skonfigurować czego nie probowałem robić.

Silnik w mieście do spokojnej jazdy dla mnie wystarczający, wyczułem też że szybciej reaguje na polecenia po przestawieniu w tryb sportowy. Skrzynia biegów w trybie automatycznym pozwalała na bezstresową jazde, ale tryb manualny jednak daje więcej radości i lepszą kontrole nad płynnością przemieszczania się. Być może się myle, ale są tylko cztery biegi co według mnie jest niewystarczające a Stelvio ma ich 8...

Samochód stał na 18” kołach z zimowymi gumami, komfort jazdy był dobry, bez stuków i niepożądanych dźwięków dochodzących od strony zawieszenia. Które na pewno nie jest miękkie, samochodem nie bujało i daleko mu do sofy :) W kabinie było cicho przy zamkniętych szybach, nie pamiętam żadnych trzasków generowanych przez tunel centralny czy jakikolwiek element sterujący. Także przy gwałtownym przyspieszaniu nie odniosłem wrażenia żeby silnik nad wyraz specjalnie hałasował. Oczywiście dawał o sobie znać na wyższych obrotach, ale dla moich uszu była to raczej przyjemna muzyka. Pamiętam, kiedy jeździłem wersją z najmocniejszym ropniakiem i po którymś przyspieszeniu postanowiłem zamknąć szyby... które już były zamknięte 0_0

Podsumowując samochód całościowo ładny, nieźle zrobiony i wystarczająco mocny do sprawnego przemieszczania się.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2011, 08:21
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 2006
Mazda CX-7 2.3 2011

Postprzez Mati_WZL » 6 maja 2019, 09:53

Skrzynia na pewno ma 6 biegów – jak przerzucasz w pozycję M to na wyświetlaczu pojawia się informacja który bieg jest wrzucony.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez TCLLFR » 5 wrz 2020, 13:02

Witam forum!

Jestem w trakcie szukania Mazdy CX-5:
– rocznej lub dwuletniej z przebiegiem do maksymalnie 15-20 tys. km. Tak, są takie!
silnik benzynowy 2.0 160/165 KM (jednostki 2.5 nie biorę pod uwagę ze względu na spalanie)
tylko z AWD / 4x4
– skrzynia dowolna, ale wolałbym chyba automat
– wersja SkyPassion (lub lepsza) z jasnym wnętrzem
– w najpiękniejszym kolorze nadwozia – Soul Red Crystal :) !!!

I znalazłem taką tylko jedną, tzn. jedną czerwoną i kilka w innych kolorach, już niestety mniej ciekawych.

Mam kilka pytań, co sądzicie o CX-5 z rocznika 2018? Nie miała żadnych wad, typowych usterek?
Czy można zaufać w pełni tej z 2018, czy szukać nowszej o rok (2019)?

Co z silnikiem 160 KM (dokładnie 160 KM, teraz go wzmocniono do 165 KM)? Jakieś wady?

Czy lepszym wyborem jest manual czy automat? Pod względem pracy, spalania i awaryjności?
Jak oceniacie szybkość, płynność działania skrzyni AT?

Jaki system AWD zastosowała Mazda w CX-5? Wiem, że to jest dołączany napęd. Czy to jest sprzęgło elektrohydrauliczne?

Dzięki za wszelkie podpowiedzi i porady!

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2020, 12:47
Posty: 2
Auto: Jeszcze nie mam, na zakupach ;)

Postprzez Adoz » 5 wrz 2020, 22:32

Jeśli najnowsze mazdy to tylko automat są one o wiele szybsze od manualów i osiągają niższe spalanie. Miałem testowałem dwie trójki z takimi samymi silnikami jedna manual druga automat i z ciekawostek to automat na dwójce szedł 100km/h a manual 90km/h. Co do wyboru silnika moim zdaniem jeśli chcesz 4x4 to przy silniku 2.0 będziesz miał spore spalanie jeśli cx5 z 4x4 to tylko 2.5 motor.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez TCLLFR » 6 wrz 2020, 10:46

Dzięki za podpowiedzi! Jeśli chodzi o automat, to rzeczywiście producent podaje, że z automatyczną skrzynią (silnik 2.0) jest lepsze przyspieszenie (różnica pół sekundy).

Natomiast nie rozumiem, dlaczego w przypadku AWD preferowany jest silnik 2.5 ? :)
Wg. WLTP (cennik Mazdy) wynika, że średnie spalanie jest zbliżone w 2.0 AT AWD i 2.5 AT AWD, ale już w mieście (prędkość niska) jest 1.2-1.4 litra różnicy (2.5 spala więcej). Osobiście wolę wersję oszczędniejszą (dużo jeżdżę).
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2020, 12:47
Posty: 2
Auto: Jeszcze nie mam, na zakupach ;)

Postprzez rafik85 » 7 wrz 2020, 16:31

Skoro dużo jeździsz to moc ci się przyda, spalanie praktycznie takie same. 2.0 165KM to w 3ce daje radę a nie w krówce cx5. Jeśli jeździsz 90% miasto to bierz 2.0, jeśli więcej wychylasz się za miasto to módl się przy przyspieszaniu wyprzedzaniu itd jeśli kupisz 2.0
Oblatałem te silniki aż do znudzenia i uwierz wiem coś na ten temat.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez PatrykZ » 13 gru 2020, 16:23

Witam,
Zamierzam kupić Mazdę cx-5 2.5, ale z turbo. Czy ktoś z forumowiczów jeździ takim silnikiem i mógłby się podzielić wrażeniami oraz bezawaryjnością tudzież awaryjnością?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2018, 18:50
Posty: 16 (2/0)
Auto: Mazda cx-5 2017 2.5l

Postprzez ketjow » 8 lut 2021, 16:36

Cześć,
Proszę o opinię, Mazda 5 wg mnie podejrzanie niski przebieg.
Podobno te modele mają tendencje do spalania oleju zamiast paliwa jak to zweryfikować w trakcie oględzin?
Czy występują inne problemy w tych modelach?

VIN JMZCR198280221844
Nr rej: ONY UA28
Data I-szej rejestracji: 02.04.2008

Może polecicie sprawdzonego sprzedawcę w okolicach Wrocławia?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2018, 09:55
Posty: 1
Auto: Mazda Premacy 1.8 2003

Postprzez jaskul » 9 lut 2021, 21:20

Takie coś wyskakuje w google https://archiwum.allegro.pl/oferta/mazd ... 60752.html
Wygląda na to że sprzedaje się ponad dwa lata ;P
Pisz na priv do użytkownika rclmati wiem, że będzie sprzedawał mazde 5 CR, 1,8 Pb.

Dopisano 10 lut 2021 14:38:

O znalazłem jego ogłoszenie. Auto widziałem jak na 15 letnią mazde 7 osobowa wygląda dobrze.
https://sprzedajemy.pl/sprzedam-mazde-5 ... nr63481566
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto