Zakup używanego auta – Mazda CX-3 (2015 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez vvuu » 26 maja 2017, 12:41

Witam,
Planuje zakupic CX3 2.0/150 AWD z automatyczna skrzynia.
mam 3 proste pytania do osob, ktore jezdza od nowosci tym samochodem i lepiej go juz poznali, nie minelo duzo czasu od rozpoczecia produkcji ale pewne choroby wieku dzieciecego juz powinny wyjsc ;))

1) Olej. Czy bierze pomiedzy wymianami (co ile wymieniacie?),
jesli bierze to ile i w jakich warunkach (przy jakiej charakterystyce jazdy, czy nie mozna jej cisnac, etc.)
Poprzedni samochod niestety bral mi juz od 4000obr/min (np. 140km/h), a im wiecej obrotow tym gorzej. Silnik niby 16V wysokoobrotowy, max moment przy 3850. Fakt, ze producent silnika slynie z awaryjnosci i nie ma co porownywac do japonskiej Mazdy ale troche jestem na tym punkcie przewrazliwiony ;(
Troche sie martwie tez czy te silniki benzynowe mozna rzec troche exprerymentalne Mazdy w CXach sa trwale.. zeby nie bylo bez urazy jak z MX-8..

2) Skrzynia automatyczna, podobno tradycyjna, jednakze bardzo prosze o opinie, czy to jakas znana skrzynia z innych Mazd, ktora od lat sie sprawdza dobrze czy znowu jakis wynalazek..

3) Zawieszenie. Wyglada na normalne. Czy dobrze trzyma sie drogi, czy np. lepiej nie szalec tym autem?
do tej pory mialem (przód) dwuwahaczowe, (tył) niezależne typu McPherson, sprężyny śrubowe, temat zakret nie mial tu miejsca, szedl jak przyklejony, pytanie jak jest w przypadku CX3 AWD. Jest identycznej wielkosci i rozstawu osi i kol jak moj poprzednik (nawet na plus 3cm w CX3) ale zawiesznie zupelnie inne..

Generalnie jaka macie ogolna opinie o nich – czy przy niezbyt intensywanym ale momentami ostrzejszym uzytkowaniu tego samochodu – rujnuje serwisem czy bardziej tylko koszty eksploatacji i przegladow beda mnie czekac ?
vvuu
 

Postprzez konole » 26 maja 2017, 13:20

Tak na prawdę nie wiadomo, jak będzie z tymi silnikami przy dłuższej eksploatacji, mogę Ci podać info z perspektywy 33,500km i wersji FWD z automatem.

1) Olej. Czy bierze pomiedzy wymianami (co ile wymieniacie?),
Zgodnie z książką serwisową – co rok, albo 20 tys km, problemów nie stwierdzono. Co jakiś czas z nudów cisnę silnik (już rozgrzany, na koniec podróży, albo podczas dołączania się do ruchu na autostradzie) do około 6300-6400 obrotów (chyba max dla skrzyni automatycznej), idzie nieźle. :) Silniki są te same, co w Mazdach 3 montowanych od 2014 roku chyba, nie przypominam sobie żadnych problemów zgłaszanych przez innych. Ogólnie silniki 120km, 150km i 165km (M3 tylko) są tym samym silnikiem ze zmienionym oprogramowaniem.

2) Działa w sumie jak manualna, czuć przejścia między biegami szczególnie na nierozgrzanym silniku / oleju. Po kilku minutach jazdy zmiany biegów są praktycznie niezauważalne.

3) Trzyma się dobrze, wersja FWD jest podsterowna jak to napęd na przód, choć nie sprawdzałem jakoś w warunkach typu "test łosia". Ogólnie samochód trzyma się drogi. Z tyłu jest belka skrętna (bieda wersja jak na 2015-2017 rok).

Koszty eksploatacji obecnie wynoszą obecnie tyle, ile koszty corocznego serwisu. :)


Z perspektywy czasu – gdybym mógł, wziąłbym w biedniejszej wersji CX-5 z AWD albo Mazdę 6. Ale głównie ze względu na mini gabaryty tego samochodu i wiszące uda podczas jazdy. :(
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 14:08
Posty: 91 (0/3)
Auto: Lexus IS300

Postprzez Michal1234 » 17 sie 2017, 13:17

Witam wszystkich.

Bardzo chciałbym dołączyć do klubu posiadaczy Mazdy.

Zainteresował mnie model CX3 lub CX5 w benzynie (głównie jazda po mieście, krótkie odcinki). Czy macie dla mnie jakieś rady? Do teraz jeździłem Passatem B6.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie, na co uważać?

Interesuje mnie samochód używany. Idealnie 1-2 letni, max 3.

Pozdrawiam
Michal1234
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto