Prośba o ocenę stanu silnika – oskarżenie o oszustwo przy sprzedaży.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez maciejb78 » 27 maja 2017, 10:46

Nie przesadzajcie z Castrolem
Moje poprzednie auto civic 1.4 jeździł tylko na castrolu ja go lałem 7lat (co 10.000)a poprzednik 10lat i gdyby nie rdza to pewnie do dziś bym jeździł
Dolewka max 0,5l między wymianami
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 20:53
Posty: 45 (1/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest M6 GH LF-DE 2.0 2011

Postprzez nemi » 27 maja 2017, 11:17

Mój ojciec miał taką octavię od 1999 r przez 11 lat. Zawsze castrol 'coś tam' 10W60 zgodnie z zaleceniami producenta i absolutnie żadnych problemów z silnikiem nie było, mimo lpg nie trzeba było nawet dolewać.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7227 (158/339)
Skąd: Warszawa

Postprzez ravo » 27 maja 2017, 11:32

Ja wiem, że robimy OT ale pracując już 10 lat w serwisach swoje widziałem oczywiście nie mówię o awarii silnika przez olej tylko o rozebraniu go z innych powodów i ogrom nagaru w silnikach w których była zalecana i wlewana dana marka oleju.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16146 (6/217)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez maciejb78 » 27 maja 2017, 11:40

Tylko pytanie kiedy ludki wymienialy olej bo znam kilku dla których wymianka co 10-15 tyś lub raz w roku to strata forsy i wymieniają co 30 lub tylko dolewaja bo jak duże dolewki to cały czas mają świeży <lol>
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 20:53
Posty: 45 (1/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest M6 GH LF-DE 2.0 2011

Postprzez ravo » 27 maja 2017, 11:42

Mówię o autach, które serwisowałem od początku
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16146 (6/217)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez nemi » 27 maja 2017, 11:51

A czy tak naprawdę istnieje jakaś ogólna recepta?
Mam auto na gwarancji, nie chcę jej stracić, więc będę lał to, co każą w serwisie. W razie czego nikt mi nie zarzuci, że coś jest moją winą. Jedyne co zamierzam zrobić to LL zmieniać w standardowym interwale dla dawnych aut – 15.000 km. Kasa niezbyt duża (pod warunkiem, że przyjadę z własnym materiałem), a poczuję się lepiej :P. Chociaż pewnie nic to nie da :)
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7227 (158/339)
Skąd: Warszawa

Postprzez ravo » 27 maja 2017, 11:55

A na jakiej podstawie odrzucą Ci gwarancję ? olej musi spełniać parametry zalecane przez producenta. W VW Group kserowało się książkę gdzie były wpisane dane oleju i nikt tego nie podważał. Teraz w przypadku elektronicznej też tego nikt nie podważy chyba, że będzie jakaś skarga ze strony ASO, że klient lał coś ble.
Pamiętaj dużo zależy od ASO mimo, że zawsze się słyszy że producent to producent tamto :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16146 (6/217)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez nemi » 27 maja 2017, 11:57

No ok, nawet jeśli zaleję coś, co spełnia wymagania określone w instrukcji... tylko co :P. Z drugiej strony chciałbym jeździć autem z pięć lat. Pewnie nawet na słabym oleju nic się nie wydarzy przez sam olej.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7227 (158/339)
Skąd: Warszawa

Postprzez maciejb78 » 27 maja 2017, 12:04

No i pamiętajmy o jakości paliwa czasem wystarczy 1tankowania i silnik pada
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 20:53
Posty: 45 (1/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest M6 GH LF-DE 2.0 2011

Postprzez ravo » 27 maja 2017, 12:07

Wydarzyć się nic nie wydarzy ale nagary jakie powstają są wręcz obrzydliwe hehe
Jest wiele dobrych marek, pytanie tylko o budżet :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16146 (6/217)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez loockas » 27 maja 2017, 12:28

Na temat Castrola to się naczytałem, bo to olej zalecany do Forda. No i nawet gdzieś trafiłem na kilka rozebranych silników zalewanych od początku Castrolem. No i wynik nie jest jednoznaczny, bo tak samo bywały silniki z nagarem jak i bez. Silnik zalewany osławionym Millersem też potrafił wyglądać nieciekawie. Imho większość takich porównań jest niewiarygodnych. Nie mamy informacji o rzeczywistych interwałach, sposobie użytkowania samochodu, może właściciel w między czasie dolewał inny olej, a może na stacji benzynowej kupił motodoctora czy inny kleik do silników, może miał wcześniej inne awarie itd. Generalnie wróżenie z fusów.

Zdradź Ravo w takim razie co wg Ciebie powinno się lać?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10027 (312/602)
Ostrz.: 1
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno

Postprzez ravo » 27 maja 2017, 12:38

Z łatwo dostępnych to na pewno oleje zakupione z zaufanej dystrybucji tutaj do Twojego auta polecił bym wg. mnie najlepsza opcja sportowo emerycką czyli Millers CFS 5W40
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16146 (6/217)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez loockas » 27 maja 2017, 12:46

Na temat olei do T5 to jest temat na kilkadziesiąt stron :P Fabrycznie jest Castrol 5w30 dla ST, ale już do RS 0w40 i taki też większość poleca do ST. Najpopularniejsze marki które się tam przewijają to Millers XF 0w40 o ile pamiętam, Valvoline ML 0w40 i Mobil 1 NL 0w40.

Jeszcze pozostaje kwestia podróbek... Myślę, że marka ma w tym momencie drugorzędne znaczenie jeżeli nie trafimy w oryginalny olej...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10027 (312/602)
Ostrz.: 1
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto