Strona 1 z 1

Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 11:28
przez Wojtek
Jak wiadomo na zgniłym zachodzie płaci sie podatek roczny zależny od emisji spalin aut. Im mniejsza emisja tym mniej i tak aż do "0". W UK od kwietnia wchodzą nowe stawki. Tylko auta z zerową emisja nie płacą podatku, a reszta jedną stawkę... <jupi>

Tak jest do końca marca:

Obrazek

A tak ma być:

Emissions (g/km of CO2) First year rate Standard rate

Obrazek

Dodatkowo auta powyżej 40 000 GBP będą obarczone 5-letnim dodatkiem 310 GBP



W efekcie tych zmian nie będzie się opłacało już kupować małych aut... <jupi>

PostNapisane: 2 lut 2017, 13:54
przez Bartg
Wojtek napisał(a):W efekcie tych zmian nie będzie się opłacało już kupować małych aut... <jupi>


Wiadomo, od razu wszyscy kupią Audi A8 olewając koszta ubezpieczenia i serwisu (pomijam cenę zakupu) :D

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 14:01
przez Wojtek
Wystarczy auto z 2.5 Turbo... :)
Opłata za rok bedzie tania...

PostNapisane: 2 lut 2017, 14:53
przez ereste83
Nie rozumiem. Uprościli system opłat. W jednym kraju, do tego nie naszym. To wszystko. Nie wiem nad czym taki zachwyt, ani dlaczego miałaby specjalnie ilość sprzedaży małych aut spaść, a tym bardziej być to końcem ekologii. Nadal małe auta będą tańsze, będą mniej palić i nadal większość będzie je kupować bo są wystarczające na wąskie i zatłoczone brytyjskie (angielskie przynajmniej) drogi.

PostNapisane: 2 lut 2017, 15:26
przez Grzyby
ereste83 napisał(a):Nie wiem nad czym taki zachwyt, ani dlaczego miałaby specjalnie ilość sprzedaży małych aut spaść, a tym bardziej być to końcem ekologii.

Może jestem dziwny ale też nie rozumiem :)

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 15:49
przez brii
Oj Panowie – tu pewnie chodziło o nagłówek w populistycznym stylu a'la onet ;)
Niestety w tej dyscyplinie trudno będzie dorównać stachanowi...

PostNapisane: 2 lut 2017, 15:52
przez Mr_Bartek
Ale nowe stawki tylko dla aut zarejestrowanych po 2017 z tego co widzę.

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 16:57
przez Wojtek
Dokładnie... a to oznacza, że w UK nie będzie miała już znaczenia emisja / pojemność...

Dla przykładu:
Mazda6 2005 2,0 Pb i mocy 141 KM ma emisję 192 g/km co daje opłatę 265 GBP rocznie
Chrysler Town And Country ma 227.2 g/km co daje 490 GBP na rok

Nowe auto sprzedane po 1 kwietnia 2017 roku będzie miało opłatę roczną 140 GBP i to bez względu ile emituje CO2. Obecnie jest nacisk na auta majace niską emisję spalin czyli małe auta i hybrydy...

PostNapisane: 2 lut 2017, 17:15
przez Mr_Bartek
Łeeee to słabo. :P Nie załapię się. I Twoja tabelka dla aut od Marca 2001 jest nieaktualna.

https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tab ... march-2001

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 17:26
przez Wojtek
Tabelkę poprawiłem... :P
I tak róznice były małe.

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 17:30
przez Neonixos666
Wojtek napisał(a):Obecnie jest nacisk na auta majace niską emisję spalin czyli małe auta i hybrydy...


A ja się zastanawiałem po co Ci te Seaty <lol>

UK nas już nie obchodzi, nie chcą z nami się bawić w UE to niech robią co chcą. W Polsce w pompce mamy ile samochód produkuje CO2 i nie musimy śledzić jakiś opłat :P

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 17:45
przez Wojtek
Neonixos666 napisał(a):W Polsce w pompce mamy ile samochód produkuje CO2 i nie musimy śledzić jakiś opłat :P

Zobaczymy za pięć lat... :)

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 18:06
przez dadan
Wojtek napisał(a):Dla przykładu:
Mazda6 2005 2,0 Pb i mocy 141 KM ma emisję 192 g/km co daje opłatę 265 GBP rocznie
Chrysler Town And Country ma 227.2 g/km co daje 490 GBP na rok


W sumie to daje różnicę 225 GBP rocznie czyli 18,75 GBP na miesiąc mniej, czyli ile 2,5 godziny pracy przy minimalnej stawce? :)

Myślę, że warto napisać o restrykcjach wjazdu starych w europejskich miastach, mam na myśli chociażby antwerpie i restrykcję wprowadzne od 01.02.2017.

PostNapisane: 2 lut 2017, 18:35
przez Wojtek
dadan napisał(a):Myślę, że warto napisać o restrykcjach wjazdu starych w europejskich miastach

A co mają restrykcje starych aut w miastach do zakupu nowych aut?
Przepisy nakreslają drogę dla konsumentów... Na bazie tych własnie przepisów ludzie podejmują decyzje o zakupie aut. Tyle i aż tyle... :D

Re: Początek końca ekologii?

PostNapisane: 2 lut 2017, 18:48
przez dadan
W tytule jest o ekologii, a nie o zakupu nowych aut.

PostNapisane: 3 lut 2017, 00:53
przez Neonixos666
Wojtek napisał(a):Zobaczymy za pięć lat... :)


A co będzie za 5 lat?

PostNapisane: 3 lut 2017, 00:56
przez Mr_Bartek
No bo Polska daleko za... zachodem. ;) Jak już chcą wprowadzić akcyzę zależną od wieku auta/pojemności silnika, a tym samym normy emisji spalin to możliwe, że za parę lat coś jeszcze dojdzie by Polska stała się krajem pozornie ekologicznym.

PostNapisane: 4 lut 2017, 11:30
przez Grzyby
Za 5 lat motoryzacja w PL będzie oparta o węgiel i tradycyjne wartości.
I będą dopłaty do aut na węgiel. Wrócimy do WIEKU PARY hahaha

PostNapisane: 7 lut 2017, 23:54
przez zadra
I będą dopłaty do aut na węgiel. Wrócimy do WIEKU PARY

Po co takie wycieczki o polityce.. ??? <diabełek>