EGR – zaślepiać czy okresowo czyścić?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez matthies » 23 paź 2013, 16:58

a nie mozna po prostu wymienic na sprawny? Czy w benzyniakach tez warto zaslepiac?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez abudabdi » 23 paź 2013, 22:14

zawsze warto zaślepić tylko w dieslu prędzej się zaśmieca, najlepiej zaślepić i wyczyścić przepustnice i kolektor wtedy spokój na lata <jupi>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez arokau » 2 gru 2013, 09:40

Grucha napisał(a):
arokau napisał(a):Wręcz przeciwnie ma on na celu podwyższyć temp. spalania


Bzdura , nie wprowadzaj ludzi w błąd


Źródło: WIKIPEDIA

1) przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
2)obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen(gdy zamknięty, czyli jak by go nie było, większa moc)
3)utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów.
4) Odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, wprowadza się z powrotem do 25% objętości o temperaturze blisko 650 °C.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sie 2013, 19:30
Posty: 14
Auto: Mazda 3 2004 BK zj-ve

Postprzez Przemek323c » 2 gru 2013, 10:42

Wikipedia w sprawach technicznych to akurat kiepskie zrodlo informacji.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 3 gru 2013, 09:41

Ja mam juz chyba ponad3 lata zaslepiony 5'cio groszowka :D i przepustnica jest czysta, z wieksza moca to szlak wie, wazne ze silnik sie tak nie zasyfia.
Ostatnio edytowano 22 mar 2017, 22:14 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez aqaz » 22 mar 2017, 22:08

Też zastanawiam się nad tym. W Fordzie zaślepiłem i nie mam żadnych ujemnych skutków jak dotąd. Czy w 1,8 Preamcy ktoś zaślepiał EGR?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Dark_Mat » 2 kwi 2017, 18:27

Hej!
Mam zagwostkę co do EGRa, ponieważ czyściłem go z niecałe pół roku temu i wydaje mi się, że znów powinienem się za niego zabrać, a przynajmniej rozebrać i przebadać jego stan. Ale zacząłem się zastanawiać czy może nie rozwiązać problemu raz na zawsze i go po prostu nie zaślepić?
Czy taka operacja daje jakieś wymierne korzyści oprócz tego, że nie trzeba go co jakiś czas czyścić? Chciałbym przestać zatruwać silnik spalinami, nagarem i innym syfem. No i przy okazji chyba turbo też nie dostawałoby takimi zasyfionymi spalinami?
Czy po takiej operacji zmienia się średnie spalanie (rośnie, maleje)? Czy w silniku RF7J po zaślepieniu EGRa deska wywali mi Checka?
No i czy są jakieś negatywne skutki?
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Hordagoga78 » 3 kwi 2017, 00:14

zaslepic...
nie ceregielic sie z tym syfem...
moja magda ma silnik benzynowy ale sporo czytalem o EGR – to taki wymysl euro***poslow od ekonomii: <jakby tu spaprac zycie kierowcom a jednoczesnie jeszcze zarobic dodatkowo kasiorke...>
i oto powstala idea powtornego skierowania spalin do "recyclingu"... miodzio...

zaslepic!
komputer opamieta sie sprawdzajac dane z lambdy – wyczytane z forum nissana i toyoty...
bedzie dobrze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 01:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości

Moderator

Moderatorzy Moto