Strona 1 z 2

Jakie są obecnie wymogi oraz formalności przy zakupie auta z zagranicy?

PostNapisane: 30 maja 2016, 22:56
przez riot
Na dniach zakupie auto, jakie formalności i dokumenty będą mi potrzebne? Autko od osoby prywatnej z niemiec, sprowadzone przez gościa z działalnością gospodarczą, gotowe do rejestracji. Na co zwrócić uwagę?

PostNapisane: 30 maja 2016, 23:39
przez loockas
riot napisał(a):sprowadzone przez gościa z działalnością gospodarczą


Czyli auto powinieneś kupić od niego, nie od niemca. Domagaj się faktury VAT/VAT-Marża. Do niego też należy opłata celna, recyklingowej podobno już nie ma. Więc nie zapomnij o dokumentach celnych o ile już je ma lub chociaż potwierdzenia złożenia wniosku (w niektórych gminach wystarczy do rejestracji pojazdu, ale dokument finalny z UC i tak musisz posiadać). Oczywiście potrzebny Ci też przegląd, tzw szczegółowy (nieco droższy).

Tak to wyglądało jeszcze w ubiegłym roku. Nie sądzę by coś poza recyklingiem się zmieniło. Najważniejsze to nie dać się wpuścić w umowę in blanco na "niemca". Reszta jest już prosta :)

Re: Formalności 2016.

PostNapisane: 31 maja 2016, 06:11
przez riot
Wystawia vat-marze, mowi, ze ja nie płacę podatku.

A jezeli chodzi o dokumenty celne to o czym dokładnie mowisz?

Samochod byl sprowadzony z Niemiec w tym roku, wiec oplaty recyklingowej juz nie trzeba oplacac. No i ten szczegółowy przegląd on powinien mi juz dać czy sam muszę zrobić na stacji i poprosic o drozsza opcje?

PostNapisane: 31 maja 2016, 09:14
przez Senior
loockas napisał(a):chociaż potwierdzenia złożenia wniosku (w niektórych gminach wystarczy do rejestracji pojazdu,

No u nas na wsi niestety nie zarejestrujesz na potwierdzeniu.
Zostaje tylko problem tablic zjazdowych

Re: Formalności 2016.

PostNapisane: 31 maja 2016, 12:09
przez riot
Autko jest na niemieckich tablicach, moge nim wracać na kołach. Kupuje, później ide rejestrować u siebie i oddaje niemickie blachy?

PostNapisane: 31 maja 2016, 15:40
przez Maniekvip
Ma niemiecki tablice wywozowe z wybitą datą ważności ?? Jeśli nie to powrót na kołach jest nie do końca legalny. Sprzedawca oferuje jakieś OC na drogę?
Auto musi mieć zrobiony pierwszy przegląd w kraju jak podjedziesz na SKP to diagnosta będzie wiedział co zrobić.

Aby legalnie wracać na kołach musisz mieć tablice wywozowe.
Jeśli nie ma tablic wywozowych to zapewne są tablice podrabiane niemieckie, warto wtedy mieć OC i przegląd. W razie kontroli możesz zapłacić tylko 500zł za brak tablic. Z kolei za brak OC kara będzie dużo surowsza i może skończyć się holowaniem na parking policyjny.

Jeśli masz komplet dokumentów to idziesz do wydziału komunikacji oddajesz blachy i rejestrujesz.
W moim wydziale przyjmują podrabiane blachy byle były metalowe i tłoczone. Jeśli urząd nie zechce przyjąć podróbek musisz skombinować zaświadczenie że auto przyjechało na lawecie.

PostNapisane: 31 maja 2016, 16:08
przez loockas
riot napisał(a):A jezeli chodzi o dokumenty celne to o czym dokładnie mowisz?


Sprowadzając samochód z zagranicy masz obowiązek zgłosić się do UC i zapłacić :) Robi to osoba sprowadzająca auto, wiec w tym wypadku robi to ta firma. Bez papierka z UC nie zarejestrujesz samochodu w wydziale komunikacji.

Maniekvip napisał(a):Aby legalnie wracać na kołach musisz mieć tablice wywozowe.
Jeśli nie ma tablic wywozowych to zapewne są tablice podrabiane niemieckie, warto wtedy mieć OC i przegląd. W razie kontroli możesz zapłacić tylko 500zł za brak tablic. Z kolei za brak OC kara będzie dużo surowsza i może skończyć się holowaniem na parking policyjny.


500zł już? Kiedyś było 100zł :)

Nikt Ci w Niemczech nie sprzeda auta z tablicami, bo niemiec musi je oddać (odwrotnie niż u nas). Dlatego najcześciej spotyka się tablice zjazdowe (wersja legalna) lub "plastikowe odpowiedniki" (wersja nielegalna) :)

Jest jeszcze jedno wyjście aby nie wracać na lawecie. Można tablice tzw próbne zakupić w swoim wydziale komunikacji (czerwone). O ile pamiętam kosztuje to kilkadziesiąt złotych. Ale nie wiem niestety jakie dokumenty są do tego potrzebne.

Re: Formalności 2016.

PostNapisane: 31 maja 2016, 17:05
przez Senior
Idąc po próbne numery musisz mieć takie same dokumenty jak byś rejestrował auto

PostNapisane: 31 maja 2016, 17:58
przez Maniekvip
loockas napisał(a):500zł już? Kiedyś było 100zł :)


Teraz nie ma tego w taryfikatorze, traktowane jest to jako wykroczenie i cena wynosie 20-500zł bez punktów karnych.

loockas napisał(a):Nikt Ci w Niemczech nie sprzeda auta z tablicami, bo niemiec musi je oddać (odwrotnie niż u nas). Dlatego najcześciej spotyka się tablice zjazdowe (wersja legalna) lub "plastikowe odpowiedniki" (wersja nielegalna) :)


Tak Niemiec musi zdać tablice. W komisach rzadko spotykam zjazdówki do handlarz jedzie lawetą i przywozi kilka aut. Po za tym kosztują one 65-100 euro więc drogo i się to nie opłaca. Chyba że ktoś planuje powrót autem na kołach to musi zjazdówki kupić. W komisach prawie wszystkie auta mają podrabiane tablice tłoczone, metalowe. Zastanawiam się tylko jak urząd się potem z nich rozlicza <co?>

loockas napisał(a):Jest jeszcze jedno wyjście aby nie wracać na lawecie. Można tablice tzw próbne zakupić w swoim wydziale komunikacji (czerwone). O ile pamiętam kosztuje to kilkadziesiąt złotych. Ale nie wiem niestety jakie dokumenty są do tego potrzebne.


Tylko problem polega na tym, że musimy robić dwa kursy. Jedziemy oglądać auto, jak jest OK kupujemy zabieramy papiery kluczyki, jedziemy zrobić próbne blachy wracamy do komisu, zakładamy i jedziemy do domu. Wszystko ok jak jest blisko, gorzej jak mamy ze 200 Km

Tylko jaki sens jest robić próbne jak wtedy można zrobić normalne hmm. A może próbne wyda nam urząd w mieście gdzie kupujemy auto ?? Wracamy i rejestrujemy na normalne <co?>

PostNapisane: 31 maja 2016, 18:18
przez Marianek
Maniekvip napisał(a):Sprzedawca oferuje jakieś OC na drogę?
Tylko pamiętać trzeba że ono jest nic nie warte. W razie kolizji czy wypadku ubezpieczyciel zrobi regres z powodu fałszywych/nieważnych tablic.

PostNapisane: 31 maja 2016, 18:42
przez loockas
Maniekvip napisał(a):Tylko jaki sens jest robić próbne jak wtedy można zrobić normalne hmm.


Nie wiem własnie, ale chyba do czegoś służą bo czasami się widuje auta na czerwonych blachach :)

Maniekvip napisał(a):Zastanawiam się tylko jak urząd się potem z nich rozlicza


Ale jaki urząd? Takich tablic nikomu się już nie pokazuje i nie oddaje. Dojeżdżasz do domu i zostawiasz sobie na pamiątkę. One są wybite na wzór oryginalnych z briefu.

Ja mam 1,5 kompletu :)

https://www.dropbox.com/s/a4iayseu0hytp ... 4.jpg?dl=0

Wstyd się przyznać, ale raz wracałem z Piły na śląsk na takich tablicach, ale dopiero na pierwszej stacji benzynowej zrozumieliśmy z Szymonem o co w tym chodzi. Jechałem po samochód kompletnie nie znając się wtedy na tych procederach. Na szczęście obyło się bez przygód.

PostNapisane: 31 maja 2016, 18:43
przez Maniekvip
Marianek napisał(a):Tylko pamiętać trzeba że ono jest nic nie warte. W razie kolizji czy wypadku ubezpieczyciel zrobi regres z powodu fałszywych/nieważnych tablic.


100 % pewności nie ma czy działa.
Ja dostałem OC na nr vin auta. Nr rejestracyjny – brak numeru.
Skoro ubezpieczyciel wystawia takie OC to powinno działać.

loockas napisał(a):Ale jaki urząd? Takich tablic nikomu się już nie pokazuje i nie oddaje. Dojeżdżasz do domu i zostawiasz sobie na pamiątkę. One są wybite na wzór oryginalnych z briefu.


Wydział komunikacji.

Jak idziesz rejestrować auto to:

– zdajesz tablice wyjazdowe
albo
-dajesz zaświadczenie, że auto przyjechało na lawecie
albo
-zdajesz podrabiane blachy <lol>

Na podróbkach zgodnych z oryginałem zarejestrowałem 3 auta.

[Usunięte]

PostNapisane: 31 maja 2016, 18:46
przez loockas
PostTen post został usunięty przez loockas 31 maja 2016, 18:46.
Powód: pomyłka

PostNapisane: 31 maja 2016, 19:45
przez loockas
Maniekvip napisał(a):albo
-dajesz zaświadczenie, że auto przyjechało na lawecie


no własnie to mi handlarzyna wpisał do FVAT... Dlatego "tablice" wiszą teraz na ścianie :) Ale nie ma się czym chwalić. Człowiek był młody i głupi :)

Re: Jakie są obecnie wymogi oraz formalności przy zakupie auta z zagranicy?

PostNapisane: 31 maja 2016, 19:59
przez e-tomek
"Autko jest na niemieckich tablicach, moge nim wracać na kołach."
– tak dobrze, to niestety nie ma.

O tablicach poczytaj sobie tutaj:
http://www.auto-swiat.pl/prawo/uwaga-fa ... lice/s4xqn

Maniek – pewnie wyklejanki ma, żółte / czerwone trochę kosztują. Zresztą teraz to są już nawet wyklejanki żółtych / czerwonych, przeglądam ostatnio ofertę jednego handlarza – tu na forum ktoś podał link – a tam zdjęcia 5 samochodów z tymi samymi czerwonymi blachami (ten sam numer i ta sama data ważności <lol> ).

PostNapisane: 31 maja 2016, 20:15
przez Maniekvip
Ja do tej pory zawsze miałem podrabiane zgodne z oryginałem, tłoczone metalowe.

Jak nie robiąc dwóch kursów wrócić legalnie z komisu autem na kołach?
Załóżmy mieszkam w Warszawie, chcę kupić auto w Krakowie. Czy Krakowski wydział komunikacji wystawi mi próbne tablice aby wrócić legalnie autem na kołach?
Czy jedyna legalna droga to powrót do stolicy załatwienie blach potem znów do Krakowa z blachami, montaż na auto i legalny powrót?

Z tego co znalazłem w necie:

Tablice tymczasowe mają służyć Ci tylko chwilowo. Możesz ich używać gdy np. chcesz wywieźć samochód za granicę, albo samochód nie był zarejestrowany, a czeka go badanie techniczne lub naprawa przed rejestracją stałą. Tablice tymczasowe charakteryzują się tym, że na białym tle wybita jest czerwona czcionka, a używać ich możesz maksymalnie 30 dni. Ewentualnie za dodatkowym wnioskiem możesz przedłużyć ten czas o 14 dni.

Inne źódło

Rejestracja czasowa dokonywana jest na wniosek właściciela pojazdu w celu umożliwienia:
wywozu pojazdu za granicę,
przejazdu z miejsca zakupu lub odbioru pojazdu na terytorium RP,
przejazdu związanego z koniecznością dokonania badania homologacyjnego, badania technicznego lub naprawy pojazdu.


Mam nadzieję, że próbne tablice wyda urząd tam gdzie kupujemy auto aby nie jeździć dwa razy.

PostNapisane: 31 maja 2016, 21:57
przez Senior
Maniekvip napisał(a):Mam nadzieję, że próbne tablice wyda urząd tam gdzie kupujemy auto aby nie jeździć dwa razy.

W lutym kupowałem auto z synem w Gnieźnie i gościu też tak twierdził, że możemy pojechać do wydziału komunikacji z papierami i pobrać próbne tablice.
Wiec jest to chyba możliwe .
Nie mogliśmy tego sprawdzić bo była sobota i wydział zamknięty .

Re: Jakie są obecnie wymogi oraz formalności przy zakupie auta z zagranicy?

PostNapisane: 1 cze 2016, 11:56
przez Norreca
Jak kupujesz auto w DE i chcesz nim jechac a nie na lawecie masz dwie mozliwosci.

1. nie mieszkasz w DE wiec idziesz do urzedu miasta gdzie jest sprzedawca i kupujesz tablice i OC sa one zazwyczaj na jeden tydzien placisz okolo 60-100 € w zaleznosci od miasta. Dokumenty jakie potrzebujesz to tylko dowod osobisty.
2. mieszkasz w DE to procedura jest podobna tylko ze idziesz do urzedu miasta gdzie mieszkasz i zabierasz tablice ze soba jak jedziesz kupic auto.

tablic nie trzeba oddwac mozna wywalic do kosza maja one termin waznosci zawsze nabity.

Re: Jakie są obecnie wymogi oraz formalności przy zakupie auta z zagranicy?

PostNapisane: 1 cze 2016, 12:56
przez riot
Mam jakieś metalowe blachy DE i OC do 16 czerwca i przegląd w PL zrobiony, wróciłem nim na kołach. Poczekać do końca ubezpieczenia OC i zarejestruje na siebie czy od razu go rejestrować i opłacać OC AC na siebie?

PostNapisane: 1 cze 2016, 15:03
przez loockas
Rejestruj i opłacaj od razu.

No i pochwal się co kupiłeś :)