Strona 1 z 1

Niższa stawka akcyzy dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2.0

PostNapisane: 2 kwi 2016, 10:38
przez Bigbluee
Poprawiłem link ale w razie czego wkleiłem całość jako cytat

Witam

Taki oto projekt ustawy jest w przygotowaniu:

Niższa stawka akcyzy dla większych samochodów

Senacka Komisja Infrastruktury przygotowała projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym, który zakłada obniżenie stawki akcyzy dla samochodów osobowych o pojemności silnika powyżej 2 tys. cm3.

Zgodnie z art. 105 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, stawka akcyzy na samochody osobowe jest uzależniona od pojemności silnika. Graniczna pojemność wynosi 2000 cm3. Samochody osobowe, których pojemność silnika jest równa lub mniejsza od 2000 cm3, opodatkowane są niższą akcyzą, która wynosi 3,1 proc. podstawy opodatkowania, a samochody osobowe o pojemności silnika przekraczającej 2000 cm3 stawką akcyzy, która wynosi 18,6 proc. podstawy opodatkowania.

Projektowana nowelizacja tego przepisu pozostawia zróżnicowanie stawki akcyzy w zależności od pojemności silnika, znacznie ograniczając rozpiętość tego zróżnicowania. Zgodnie z projektem, samochody osobowe, których pojemność silnika jest równa lub mniejsza od 2000 cm3 opodatkowane będą, tak jak dotychczas, niższą akcyzą w wysokości 3,1 proc. podstawy opodatkowania, a samochody osobowe o pojemności silnika przekraczającej 2000 cm3 nową stawką akcyzy w wysokości 4,6 proc. podstawy opodatkowania. Zdaniem projektodawców, projektowane regulacje spowodują zwiększenie dostępu obywateli do pojazdów oferowanych na rynkach europejskich oraz ograniczą nieuczciwe praktyki związane z zaniżaniem wartości sprowadzanych samochodów.


http://goo.gl/C2O9z6

Mazdy z motorem 2,3 staną się tańsze w sprowadzeniu :)

Re: Akcyza 4,6% zamiast 18,6% na samochody powyżej 2000cm3 ?

PostNapisane: 2 kwi 2016, 11:34
przez jpski
Bigbluee napisał(a):http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/–/ ... samochodow


Link nie działa – ale mimo wszystko fajnie by było jakby obniżyli akcyzę <jupi>

Re: Akcyza 4,6% zamiast 18,6% na samochody powyżej 2000cm3 ?

PostNapisane: 2 kwi 2016, 12:59
przez Bigbluee
Poprawiłem link i calosc dalem jako cytat

PostNapisane: 5 kwi 2016, 12:47
przez widmo82
Bigbluee napisał(a):Mazdy z motorem 2,3 staną się tańsze w sprowadzeniu

Coż z tego jak i tak większość jest niewiele droższa od 2.0
Ludzie wiedzą, że to jest auto z grupy wysokiego ryzyka (koszty napraw).

PostNapisane: 5 kwi 2016, 12:55
przez Yoki
2,3 może też dotyczyć DISI czy MPS-a

PostNapisane: 5 kwi 2016, 13:48
przez Rumcajs
widmo82 napisał(a):Ludzie wiedzą,

Ta, wiedzą, albo gdzieś słyszeli od kuzyna brata szwagra, czy przeczytali gdzieś tam i dalej klepią jak mantrę.
Jeszcze jakieś 8-10 lat temu tu na forum, jedynym słusznym autem na "kupuję Mazdę" był disel, najlepiej w Kombi. No bo pralkę przewieźdź kiedyś można i wogóle. Dziś no go! Te samo Auto, GY w dizlu nie sprzedawalny... TYLKO 2.0 Benzyna, wszystko inne fuj. Se Marianek język może strzępić,że 80% Belgów po miastach dizlem jeźdz i nie biadoli – jak nie jeździsz sześć trylionów kilometrów rocznie i wyłącznie w trasie to zapomnij. Zatka się dziad na amen, najlepiej wywal zanim auto kupisz :D
Tak samo było z olejami. Nie wolno zmieniać z gorszego na lepszy. jak już raz wlałeś minerał, to już nigdy syntetyka nie wlewaj... rozszczelnisz silnik..zajedziesz i zatrzesz trupa.. NIE WOLNO i JUż.. Mirek też tak mówi, a on już polonezy i żuki naprawiał to ty jeszcze w gacie sr.. ;)
Dziś się to zmieniło i nikt takich bzdur nie pisze, ale wtedy ludzie też "wiedzieli" ;)
Trochę się rozpisałem i sory , że akurat Ciebie cytuję, bo nie jest to post do Ciebie osobiście, ale jak czasami czytam to forum....
pozdro ;)
PS:
Aha... i wszyscy niemcy robią po 100kkm rocznie, wszyscy... starcy i młodzi, wszyscy!
Bo mają autobany i stać ich na 5 razy tyle paliwa co przeciętnego kowalskiego.
Dlatego śpią i gotują i mieszkają w autach...wszyscy! <ok> <czytaj>

ok, już spadam.. <diabełek>

Projekt zmiany stawki akcyzy na pojazdy pow 2,0 litra

PostNapisane: 18 cze 2016, 11:06
przez jachu36
Witam.Właśnie prezczytałem poniższy artykuł i powiem szczerze że warto se zastanowić nad zakupem auta w tej chwili.
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Nizsz ... omosc.html

Re: Projekt zmiany stawki akcyzy na pojazdy pow 2,0 litra

PostNapisane: 20 cze 2016, 12:02
przez Płomień
Najwyższy czas żeby to zmienili, przepis był z deka uciążliwy. Jak ktoś chciał sobie sprowadzić mocną furę i nie płacić haraczu to trzeba było kombinować, znam gościa który parę lat temu sprowadził jakiegoś VAGa 1.8 i zrobił przekładkę na 2,5. Przekładka wyszła taniej niż akcyza :D

Re: Niższa stawka akcyzy dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2.0

PostNapisane: 24 cze 2016, 08:14
przez brii
Bardzo nieoficjalne musiały być te informacje z WP bo mamy koniec tygodnia i nic nie słychać o zmianach. Z resztą ile to już było projektów które zaginęły...

PostNapisane: 24 cze 2016, 09:11
przez zelka
Jeszcze trzeba trochę poczekać i dać na wstrzymanie. Te łajzy też działają na niekorzyść sektora OZE i chcą mi ukrócić robotę, także ich śmieszne nowelizacje i zmiana tylko jednego punktu w kodeksach regulacji sektorów OZE, są naprawdę śmieszne. Liczę na nich, że sobie z tym poradzą, wtedy może jakieś mniejsze "Mirki" poupadają, bo nie będzie, aż takiej kombinacji, kto wie... Trzeba czekać. Póki co na pierwszym planie Brexit.

Re: Niższa stawka akcyzy dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2.0

PostNapisane: 24 cze 2016, 09:30
przez dadan
Kasa w budżecie nie może się zmniejszać, kombinują ciągle nad wprowadzeniem nowego podatku:

http://moto.onet.pl/aktualnosci/zmiany- ... niu/8trq3s

PostNapisane: 24 cze 2016, 09:49
przez brii
zelka napisał(a):Te łajzy też działają na niekorzyść sektora OZE

To co zrobili to maskara – można powiedzieć, że OZE umarło...

zelka napisał(a):Trzeba czekać. Póki co na pierwszym planie Brexit.

A na co czekać – przecież nasze łajzy nic wspólnego z Brexitem nie mają i pracować mogą.

Przeczytałem zlinkowany artykuł i skończyłem na piramidalnej głupocie:
Podstawą nowego opodatkowania ma być poziom emisji CO2, czyli w praktyce normy Euro

Żadna norma Euro nie opiera się na poziomie emisji CO2...

Wychodzi na to, że jak pisałem – 3 miliony projektów i pomysłów czyli do jakichkolwiek zmian bardzo daleko...

PostNapisane: 24 cze 2016, 12:10
przez Grzyby
To tak jak o temacie który wyłazi z każdej dziury – "Rewolucja dla małych firm – koniec podatku na ZUS"
Jeden z pińciuset pomysłów, którego efektem końcowym będzie (jak przy wszystkich dotychczasowych pomysłach) nie zmniejszenie obciążeń a wręcz przeciwnie ...
I to jeszcze pytanie za ile lat <glupek2>

Re: Niższa stawka akcyzy dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2.0

PostNapisane: 24 cze 2016, 12:34
przez dadan
Obniżenie akcyzy to zapewne zasłona dymna do nowego podatku. Jak ww artykule wspomniano, obecnie akcyza nie jest należycie ściągana. Zaniżanie kwot na umowach, opinie rzeczoznawcy plus widełki celników w cennikach – to działało na niekorzyść UC. To ich chyba boli najbardziej, wycena akcyzy ma za dużo zmiennych. Dlatego wprowadzą mniejszą akcyze, żeby już ludzi tak nie bolało i przestali kombinować, a wprowadzą nowy podatek według rocznika/pojemności. Tutaj już nowa tabela (pewnie rocznik/pojemność) będzie stała i nie będzie zmiłuj. Tak jak teraz faworyzowane są auta do pojemności 2L, tak pewnie nowe podatki mogą to zmienić. Na pewno nie będzie rocznego podatku bo elektorat by się oburzył.

W ww artykule wspomniano też o wycinaniu DPF-ów, może zrobią kontrole krokodylów na drogach, więcej by to kasy przyniosło niż fotoradary :)

PostNapisane: 30 cze 2016, 18:49
przez piotrekkk1985
Podatek wedlug pojemnosci jest idiotyczny. Juz dawno powinni przejsc na emisje spalin.

PostNapisane: 16 lip 2016, 08:03
przez piotrekkk1985
Masz racje. Bardzo leniwe podejscie. Dwie stawki wedlug pojemnosci. Nie wysilil sie ktos piszac ta ustawe ;)

[Usunięte]

PostNapisane: 16 lip 2016, 10:02
przez brii
PostTen post został usunięty przez brii 16 lip 2016, 10:02.
Powód: niedoczytałem