Mazda6 II Kombi 2.0 MZR lub Honda Civic Tourer IX 1.8 – prośba o pomoc w wyborze.

Witam,
Na wstępie chciałbym wszystkich powitać. Zawędrowałem tutaj, ponieważ pod koniec roku planuję zmienić autko.
Jako, że aktualnie jeżdżę Toyotką Corolla z 2004 roku, 1.6 benzynka (110 KM i juz ponad 170k przebiegu), to czegoś zaczyna mi brakować. Mała przestrzeń bagażowa i dość mały silnik. Do tego chciałoby się jednak coś nowszego
. O ile silnik po mieście sprawdza się super, o tyle na autostradzie przy 140km/h jest już głośny i wg. mnie troszke się męczy. Do tego podróże autostradą bez tempomatu są uciążliwe
. W niedługim czasie powiększy mi się rodzinka, więc potrzeba będzie czegoś niezawodnego na dłużej.
Autko sprawuje sie bardzo fajnie, jednak jak coś będę musiał w nim wymienić/naprawić, to stwierdziłem, że koszty naprawy są zbyt wysokie w stosunku co do wartości samochodu i trzeba będzie autko zmienić.
Przeanalizowałem aktualnie dostępne oferty i po odrzuceniu konkurencji tj.: Skody Octavii i Superb, Peugeota 506 SW, Opla Astry i Insygnii (wszystkie silniki turbo – obawiam się tutaj o trwałość silnika), zostały mi do wyboru 2 bard zo dobre japończyki z eleganckimi normalnymi silnikami.
I w tym momencie mam duży dylemat, mianowicie zastanawiam się między:
Honda Civic Tourer IX 1.8 i-VTEC 142KM (2014-2015) lub Mazda 6 II Kombi 2.0 MZR 155KM (2011-2012)
W związku z tym, chciałbym się do was zwrócić z prośbą o pomoc.
Mimo że jestem na forum XXX prosiłbym o obiektywne opinie.
Mieszkam w Niemczech, a autkiem jeżdżę rocznie max. 20k km. W tym jakies 2 wypady do PL (łącznie może z 6tyś na autostradzie, a reszta po mieście).
Dotychczas jeździłem Hondą Civic w sedanie z 1993r, teray właśnie Toyotką i jestem bardzo przekonany do azjatyckich marek.
Budżet to ok. 16 tyś €.
Za tą cenę aktualnie jestem w stanie dostać Mazdę 2012 rok z przebiegiem do 50 tyś km lub Hondę 2014 lub 2015 z przebiegiem również do 50 tyś.
Na rynku jest bardzo dużo Hond – podejrzewam, że część, to auta flotowe. Mazd jest już ilość ograniczona.
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=st|as – przykładowa Mazda
http://ww3.autoscout24.de/classified/27 ... asrc=st|as – przykładowa Honda
Może ktoś rozwieje moje wątpliwości na poniższe tematy:
– Głośność w kokpicie przy prędkościach 140-160 ? Uciąliwa, czy samochód jest dobrze wztłumiony? Zdaje sobie sprawę, że 10 lat temu samochody prawdopodobnie były słabiej wygłuszone, więc i tak będzie lepiej niż teraz.
– Koło zapasowe czy zestaw naprawczy + przestrzeń bagażowa? Osobiście jestem zwolennikiem pelnowymiarowego koła zapasowego. Jednak czy w tych czasach to już nie przeżytek?
– Ładowność, czytałem, że max. ładowność w Hondzie to ok. 500kg, czy to nie aby za mało? Ładowność Mazdy to z tego co widziałem 550kg.
– Czy taka cena na takim poziomie za te 2 modele z takimi przebiegami jest mniej wiecej ok?
– Autko z roku 2012, a z roku 2014/2015? Czy te 3 lata różnicy nie opowiadają się bardziej za Hondą? Nowocześniejsze rozwiązania?
– Jakie macie doświadczenia z silnikami benzynowymi z Turbo? Nie ukrywam, że ze względu na wyposażenie i bardzo dużo miejsca w środku na początku chciałem kupić Skodę Superb 1.8 TSI.
Czekam na opinie i porady.
Pozdrawiam.
Na wstępie chciałbym wszystkich powitać. Zawędrowałem tutaj, ponieważ pod koniec roku planuję zmienić autko.
Jako, że aktualnie jeżdżę Toyotką Corolla z 2004 roku, 1.6 benzynka (110 KM i juz ponad 170k przebiegu), to czegoś zaczyna mi brakować. Mała przestrzeń bagażowa i dość mały silnik. Do tego chciałoby się jednak coś nowszego
Autko sprawuje sie bardzo fajnie, jednak jak coś będę musiał w nim wymienić/naprawić, to stwierdziłem, że koszty naprawy są zbyt wysokie w stosunku co do wartości samochodu i trzeba będzie autko zmienić.
Przeanalizowałem aktualnie dostępne oferty i po odrzuceniu konkurencji tj.: Skody Octavii i Superb, Peugeota 506 SW, Opla Astry i Insygnii (wszystkie silniki turbo – obawiam się tutaj o trwałość silnika), zostały mi do wyboru 2 bard zo dobre japończyki z eleganckimi normalnymi silnikami.
I w tym momencie mam duży dylemat, mianowicie zastanawiam się między:
Honda Civic Tourer IX 1.8 i-VTEC 142KM (2014-2015) lub Mazda 6 II Kombi 2.0 MZR 155KM (2011-2012)
W związku z tym, chciałbym się do was zwrócić z prośbą o pomoc.
Mimo że jestem na forum XXX prosiłbym o obiektywne opinie.
Mieszkam w Niemczech, a autkiem jeżdżę rocznie max. 20k km. W tym jakies 2 wypady do PL (łącznie może z 6tyś na autostradzie, a reszta po mieście).
Dotychczas jeździłem Hondą Civic w sedanie z 1993r, teray właśnie Toyotką i jestem bardzo przekonany do azjatyckich marek.
Budżet to ok. 16 tyś €.
Za tą cenę aktualnie jestem w stanie dostać Mazdę 2012 rok z przebiegiem do 50 tyś km lub Hondę 2014 lub 2015 z przebiegiem również do 50 tyś.
Na rynku jest bardzo dużo Hond – podejrzewam, że część, to auta flotowe. Mazd jest już ilość ograniczona.
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=st|as – przykładowa Mazda
http://ww3.autoscout24.de/classified/27 ... asrc=st|as – przykładowa Honda
Może ktoś rozwieje moje wątpliwości na poniższe tematy:
– Głośność w kokpicie przy prędkościach 140-160 ? Uciąliwa, czy samochód jest dobrze wztłumiony? Zdaje sobie sprawę, że 10 lat temu samochody prawdopodobnie były słabiej wygłuszone, więc i tak będzie lepiej niż teraz.
– Koło zapasowe czy zestaw naprawczy + przestrzeń bagażowa? Osobiście jestem zwolennikiem pelnowymiarowego koła zapasowego. Jednak czy w tych czasach to już nie przeżytek?
– Ładowność, czytałem, że max. ładowność w Hondzie to ok. 500kg, czy to nie aby za mało? Ładowność Mazdy to z tego co widziałem 550kg.
– Czy taka cena na takim poziomie za te 2 modele z takimi przebiegami jest mniej wiecej ok?
– Autko z roku 2012, a z roku 2014/2015? Czy te 3 lata różnicy nie opowiadają się bardziej za Hondą? Nowocześniejsze rozwiązania?
– Jakie macie doświadczenia z silnikami benzynowymi z Turbo? Nie ukrywam, że ze względu na wyposażenie i bardzo dużo miejsca w środku na początku chciałem kupić Skodę Superb 1.8 TSI.
Czekam na opinie i porady.
Pozdrawiam.