Strona 1 z 20
Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Napisane:
14 lis 2014, 14:01
przez ellipsis
Powtarzaja sie opinie ze jest slabo pod tym wzgledem, szczegolnie przy predkosci poza miastem 120+. Jest glosno w porownaniu do konkurencji czyli Civic, Golf, Focus czy jest na ich poziomie a glosniej zestawiajac 3ke np. do Passata, Mondeo, Accorda?
Nowa Mazda3 (BM) – Nasze wrażenia i opinie

Napisane:
14 lis 2014, 16:20
przez creet
@ellipsis – dla mnie jest równie głośno jak w Civicu 8 i 9 1.8VTEC, ale głośniej niż w Golfie 7, Leonie 3 czy Octavii 3 1.4, 1.8 lub 2.0 TSI. Focusa nie znam zwłaszcza EcoBoost. Nie sprawdzałem jak wygląda to na papierze, piszę o własnych odczuciach z jazdy.

Napisane:
14 lis 2014, 16:50
przez tymczasowy
Z jednej strony ktoś kupuje dynamiczne auto ze 165KM, a z drugiej narzeka na słabe wygłuszenie. Dość długo jeździłem Renault Megane Cupe 110KM (wersja II) i tu można mówić o braku wytłumienia, ale cała frajda właśnie polegała na tym, że przy dynamicznej jeździe słychać było tylko pracę silnika – i to na fabrycznym wydechu. Czasami mi brakuje takich wrażeń w obecnej M3. Myślę, ze dla miłośników audio jest M6

.
Re: Nowa Mazda3 (BM) – Nasze wrażenia i opinie

Napisane:
17 lis 2014, 02:21
przez ellipsis
Dziekuje za odpowiedzi...
Wracajac do kwestii wyciszenia 3ek, wiecie ze chlopaki z m6 wywalczyli w MazdaPL wymiane uszczelek drzwi, szyby i czegos tam jeszcze, podobno wymieniaja 11 elementow i w aucie cisza. U nas w 3 tez ten halas doskwiera podczas jazdy? Bo w 6tce to podobno halas jakby bylo okno otwarte..;/
Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
17 lis 2014, 10:29
przez Wojtek
1. I należy się zgłosić do ASO podając hasło...
Jeżeli coś MM Polska robi, aby wyciszyć auta, to gwarantuję, że dostała taki nakaz z MM EU, a ta również otrzymała nakaz "od góry"... Za wszelkie wymiany płaci producent, nie ASO...
Uważam, że każdy użytkownik mający problem np. z hałasem powinien się udać do ASO i zgłaszać taki problem. Im więcej zgłoszeń, tym większa szansa na wprowadzenie noty poprawiającej usterkę. Patrzymy tutaj globalnie...
2.
ellipsis napisał(a):Czy jest na ich poziomie a glosniej zestawiajac 3ke np. do Passata, Mondeo, Accorda?
Jak można porównać trójkę do tych aut? Nie ten segment!
To dział techniczny, a nie rozważania teoretyczne... Na takie zapraszamy do Motorozmów


Napisane:
17 lis 2014, 12:02
przez tymczasowy
ellipsis napisał(a):U nas w 3 tez ten halas doskwiera podczas jazdy? Bo w 6tce to podobno halas jakby bylo okno otwarte..;/
Jak dla mnie, subiektywnie, w M3 jest przyzwoicie cicho. Odgłosy opływającego powietrza przy 180km/h mi nie przeszkadzają ... odgłosy silnika tym bardziej. Jedynie opony zimowe marki Falken jakie dostałem z autem, jak dla mnie mogły by być cichsze.
Przy standardowych prędkościach 90/120/140km/h, jakimi jadę codziennie nie mam żadnych zarzutów co do wygłuszenia auta.
Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
17 lis 2014, 14:28
przez creet
W 6 te uszczelki ewidentnie buczały. W 3 (przynajmniej mojej) nic takiego nie ma miejsca nawet przy prędkościach 150-200km/h. Nawet katalogowo (ilość dB we wnętrzu) Mazda jest gorzej wyciszona niż europejskie kompakty, ale ciężko to traktować jako wadę ukrytą.
Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
17 lis 2014, 16:11
przez wojtix
Wcześniej jeździłem Focusem MK2FL. 1.6 115 km, i porównując do Mazdy, to w niej jest zdecydowanie ciszej w każdym zakresie prędkości. Ja odbieram to tak, że mniej słychać silnik i bardziej szum wiatru, gdzie w Focusie było na odwrót. Porównując obroty silnika przy 130 km/h to w Fordzie dochodziły do 4 tys (5 biegowa skrzynia), gdzie w Maździe przy tej prędkości mam ok 2750 (6 bieg). Dla mnie 1-2 dB w którakolwiek stronę nie robią żadnej różnicy i nie jest to na pewno powód, do jakiegokolwiek narzekania, a tym bardziej do doklejania uszczelek okiennych

do drzwi nowej M3 (widziałem taki post na forum) bo to woła o pomstę... A co do dB przy odpowiednich prędkościach to już widziałem rożne pomiary, bo na stronie AutoCentrum przy 130 km/h jest napisane 68,8 dB z tego co pamiętam, a w przedostatnim AŚ znów 71dB.
Poza postem to w przedostatnim AŚ jest fajny test M3 AudiA3, Mercedea CLA, i Opla Astry. Mazda uległa jedynie A3 i dostał sporo pochwał. Zachęcam do lektury


Napisane:
17 lis 2014, 19:09
przez creet
wojtix napisał(a):Dla mnie 1-2 dB w którakolwiek stronę nie robią żadnej różnicy
Zapominasz, że dB SPL to skala logarytmiczna.
Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
17 lis 2014, 20:47
przez SCADA
wojtix napisał(a):Dla mnie 1-2 dB w którakolwiek stronę nie robią żadnej różnicy
Jeżeli chodzi o POZIOM natężenia dźwięku, czyli miarę decybelową, to wygląda to tak, że różnica poziomów o 3dB odpowiada około 2-krotnej różnicy natężenia fali dźwiękowej (konkretnie: 10 do potęgi 3/10 = 1,995262315)… W przypadku różnicy 2dB jest to 10 do potęgi 1/5, czyli 1,584593192, natomiast różnica poziomów 1dB to różnica natężenia dźwięku 10 do potęgi 1/10, czyli 1,258925412.
Tak naprawdę to dużo zależy od tego, z jakim dźwiękiem mamy do czynienia (częstotliwość), więc takie pomiary poziomu głośności w [dB] wiele nie mówią o tym, jak bardzo wkurzający jest dźwięk.
No.
wojtix napisał(a):Poza postem to w przedostatnim AŚ jest fajny test M3 AudiA3, Mercedea CLA, i Opla Astry. Mazda uległa jedynie A3 i dostał sporo pochwał. Zachęcam do lektury

A czytaliśmy, czytaliśmy....

I przez grzeczność nie skomentujemy tutaj publicznie wyników elastyczności Mazdy vs. Audi...

Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
18 lis 2014, 00:57
przez ellipsis
Wracajac do kwesti wygluszenia. Dzis czytajac folder 3ki na pierwszej stronie opisywana jest cala technologia skyactive. I co w niej czytamy, po pierwsze to karoseria wykonana jest z bardzo wytrzymalej stali, ktora zapewnia wysoki poziom bezpieczenstwa. Ktos pisal ze oparl sie o CX5 i blacha sie wgniotla.. To jak ma ona wytrzymac zderzenie jak ugina sie pod ciezarem czlowieka?
Dalej, zastosowano specjalne wygluszenie dzieki ktoremu poziom halasu w srodku jest najnizszy w swojej klasie.. Wiec jak z tym jest naprawde?

Napisane:
18 lis 2014, 01:56
przez Imbeer
Bo to nie ta "blacha*" ma przyjac energie uderzenia. Po drugie- uwierz ze wolalbys zeby pojazd w razie wypadku ulegl jak najwiekszym zniszczeniom (nie liczac stref kierowcy i pasazera), a nie zachowal sie jak kloc, ktory ze zderzenia wychodzi jedynie z rysami
Co do wygluszenia nie mam zadnych wiekszych zastrzezen, choc przyznam ze jestem typem kierowcy ktory lubi dzwiek pracujacego silnika (a ten Mazda moglab miec lepszy)
*slowo-klucz: stale TRIP

Napisane:
18 lis 2014, 08:33
przez creet
ellipsis napisał(a):zastosowano specjalne wygluszenie dzieki ktoremu poziom halasu w srodku jest najnizszy w swojej klasie.. Wiec jak z tym jest naprawde?
pewnie chodzi o "klasę samochodów kompaktowych Mazda"


Napisane:
18 lis 2014, 18:33
przez child
BL nie jeździłem, ale w porównaniu z BK to BM jest o niebo lepiej wygłuszona (zwłaszcza w okolicy nadkoli).
Tak, zauważyłem ironię

Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
23 lis 2014, 14:22
przez Minor
Mazda ma dobrze wyciszoną komorę silnika. Niestety, mały problem jest z wyciszeniem kół. Wszystkie dźwięki wynikające z toczenia się samochodu ( głównie szum opon) są słyszalne wyraźnie i moim zdaniem w zbyt dużym stopniu. Pod tym względem nie jest tak super, jak to zostało powyżej zacytowane.
Innym małym "minusem" jest hałas powyżej 120 km/h. Ktoś tu na forum trafnie to określił, że przy prędkościach autostradowych cały czas ma się wrażenie, jakby któreś z okien było nie do końca zamknięte.
Reasumując:
W mieście auto pod tym względem nie sprawia kłopotów, chociaż na bardziej "kamienistym/chropowatym" asfalcie odgłosy toczenia czasami dają się we znaki. Gorzej jest np na autostradzie ( A2 od Nowego Tomyśla do granicy – beton). Jeśli ktoś dużo jeździ po autostradach i jednocześnie zwraca na hałas szczególną uwagę, to trzeba przemyśleć zakup. Gdyby nie kwestia wyciszenia, to Mazda 3 BM byłaby niemal idealnym autem. Ale jak to powiedziała moja żona, oby tylko takie problemy były

.

Napisane:
23 lis 2014, 17:07
przez Wojtek
Minor napisał(a):Wszystkie dźwięki wynikające z toczenia się samochodu ( głównie szum opon) są słyszalne wyraźnie
To jest we wszystkich mi znanych modelach Mazd...

Napisane:
9 gru 2014, 19:01
przez m29
Witam.
Też uważam że szum wiatru powyżej 120 km/h jest męczący a wyżej już nie do zniesienia. Nawet sprzedawca radził mi żebym to reklamował. Przyglądałem się tym uszczelkom w drzwiach. To nawet nie jest guma ale jakiś twardy plastik. na dodatek na słupkach środkowych drzwi ta uszczelka wchodzi pod plastik i pozostaje szpara. Dzisiaj wsadziłem tam kawałek miękkiej gumy tylko po to żeby sprawdzić czy będzie jakaś zmiana. Jeśli tak to jest to feler konstrukcyjny i pójdzie do reklamacji. Drzwi już sobie wygłuszyłem matami, zostały mi tylko tylne nadkola. I teraqz jest całkiem przyzwoicie (gdyby nie tan halny koło uszu).
Pozdrawiam

Napisane:
10 gru 2014, 11:49
przez swisher
m29 napisał(a): Drzwi już sobie wygłuszyłem matami, zostały mi tylko tylne nadkola. I teraqz jest całkiem przyzwoicie (gdyby nie tan halny koło uszu).
Pozdrawiam
A co z gwarancją w tym przypadkum czy Mazda może robić z tym problemy? Sorry za głupie pytanie, ale M3 będzie moim pierwszym "nowym" samochodem.
Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
10 gru 2014, 17:51
przez usrobo
Raczej gwarancji nie bedzie. Nie wiem czy na cale auto czy tylko na elementy modyfikowane.
Wyobraz sobie ze jedziesz di serwisu bo ci trzeszczy tapicerka w drzwiach
Serwis sprawdza a tam maty i inne duperele. Uznaja gwarancje?
Re: Wygłuszenie nowej M3 BM

Napisane:
10 gru 2014, 21:39
przez ellipsis
Generalnie aby unieważnić gwarancje musieliby udowodnić, że przeprowadzone modyfikacje spowodowały uszkodzenie danego elementu, ktory reklamujemy. Ale wiadomo jak to z nimi jest, jak zobacza, ze cos grzebane to zaraz bedzie problem i szarpanina.
m29, może masz jakis feralny egzemplarz bo ja nie slysze jakiegos nadmiernego halasu wiatru. Slychac opony i silnik.