Zakup nowego auta – Mazda CX-3 (2015 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Btc1 » 26 lis 2016, 16:27

Cześć,

To mój pierwszy post na forum, póki co jeszcze nie jako posiadacza CX-3, ale wkrótce może się to zmienić.

Otóż, kończy mi się amortyzacja samochodu (Mondeo MK4 z 2010) i muszę pomyśleć nad zmianą. Rozważam zakup CX-3 i mam w związku z tym kilka pytań:
– czy Waszym zdaniem samochód nadaje się na dłuższe trasy? Dwa razy w tygodniu do pokonania ok. 300 km + 2/3 razy w tygodniu po 30 km x 2 + codzienna jazda po mieście. Podróżował będę sam, zupełnie sporadycznie mogę mieć dodatkowo 1-2 pasażerów
– koniecznie chciałbym zestawienie 4x4 i AT, z tego co się zorientowałem taki zestaw jest tylko z silnikiem 2.0 150 KM, jak oceniacie jego dynamikę, a przede wszystkim spalanie? Mondeo mam z mocnym dieslem, doskonała elastyczność i przy ok. 110 km/h jestem w stanie zejść do 5,6 litra/100 km. Myśle ze rocznie będę pokonywał ok. 30000 km, czy benzyna zda egzamin?
– jak jest ostatecznie z tym podlokietnikiem? Czy ten oferowany w opcji spełnia swoją role?

Dziękuje i będę wdzięczny za wszelkie sugestie,
B.
Btc1
 

Postprzez limo » 26 lis 2016, 19:26

Dynamika silnika benzynowego 2.0 jest dobra i w przypadku wożenia sporadycznie góra dwóch osób nie będzie problemu. Niemniej wszystko zalezy jakie masz oczekiwania i czym jeździłeś wczesniej. Podlokietnik jest wygodny i bardziej komfortowy, niż w modelu 3, gdzie masz prawie skorupę podpierajaca końcówkę lokcia. W CX3 jest wyżej i jest miękki. Jedyny problem jest taki, ze jest dokladany w ASO, gdzie rozbierają Ci tunel środkowy i nawiercaja dziury (serio w nowym aucie z fabryki???). Poza tym zaslania zagłębienie na kubek, wiec kawy się nie napijesz podczas jazdy. Niewygodnie korzysta sie tez z pokretla systemu multimedialnego, gdyz nie jest na podobnej wysokosci co podlokietnik. Mazda USA oferuje podobny podlokietnik, ale cieńszy przez co mniej koliduje z napojami w uchwycie. Przez to jednak masz mniejszy schowek w oparciu na drobne szpargaly.

Komfort: Mazdy sa słabo wyciszone, albo precyzyjniej odchudzona karoseria daje znać o sobie. Na pewno znajdziesz jednak bardziej komfortowe auta na rynku jak wspomniane Mondeo. Najlepiej się przejechać i sprawdzić (o ile salon Ci pozwoli wjechać na autostradę oczywiście). Fotele sa wąskie a zagłówki zbyt wysunięte (bez regulacji poziomej). Z tylu miejsca jest niewiele a wsiada się raczej niewygodnie (mając 180cm wzrostu nie chciałbym jechać z tylu na dystansie 300km), ale CX-3 w końcu to maly cross-over bazujący na modelu 2, wiec cudów nie ma.
Ostatnio edytowano 26 lis 2016, 21:22 przez limo, łącznie edytowano 1 raz
limo
 

Postprzez Btc1 » 26 lis 2016, 19:56

Dziękuje za szybka odpowiedz.
Podłokietnik który uniemożliwia przewożenie napojów to faktycznie kiepska sprawa, bez podłokietnika jakoś tez nie bardzo.
Dla średniego wzrostu osoby jazda za kierownica te 300km będzie OK czy raczej się zmecze?
Btc1
 

Postprzez limo » 26 lis 2016, 22:03

Powinna byc OK, ale jezeli szukasz prawdziwego komfortu i wyciszenia jak w Fordzie to możesz sie rozczarować. Przykladowo, jezeli Mazde CX3/3 ocenilem na ocene dobry (poprawny) to nowego Opla Astre oceniam na dobry plus (lepszy prawie w kazdej kategorii od prowadzenia poprzez uklad kierowniczy a skonczywszy na komforcie). Jakbys mi kazal wybrac czym mam.jechac na wakacje to bez namyslu wybralbym Astre. Polecam umówić jazdę probna, przy czym zastrzeż sobie, ze chcesz od razu wyjechać na trasę szybkiego ruchu a najlepiej autostradę (jazdy próbne sa wykonywane wedle scenariusza importera MMPOL).
limo
 

Postprzez andrep » 26 lis 2016, 22:41

Witam
O podłokietniku pisaliśmy tu: viewtopic.php?f=519&t=191841&start=40 Uważam że bardziej praktyczny jest ten "mój" niż "oryginał" kawy nie pijam w czasie jazdy :D , a odległości od podstawy uchwytu na kubek do podłokietnika podałem.
Jeśli chodzi o jazdę to uważam że autko w wersji 4x4 automat jest bardzo żwawe , szczególnie jak włączysz opcję sport , dla mnie w trasy jest idealne ,ale ja nie jeżdżę dużo – (ostatnio zrobiłem w tydzień 4 trasy po 500 km 2 osoby) ale to wyjątek. Spalanie opisane w wątku o spalaniu :)
Powiem tak ja słucham muzyki w czasie jazdy więc wygłuszenie mnie aż tak nie rajcuje, natomiast jak wyłączę audio to przyjemnie posłuchać silnika, no i to trzymanie się drogi , coś wspaniałego :)
Jak bym miał dzisiaj kupować samochód ,to decyzja była by ta sama <spoko> spełnia moje wymagania , ale każdy ma inne.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Lukk75 » 26 lis 2016, 23:04

Limo a czym Ty jeździsz?

Btc jakbyś poświecił chwilkę i przeglądnął forum, znalazłbyś wszystkie informacje.

Widzę, że uroda cx3 sprowadza sporo ludzi chcących tu znaleźć auto którym ono nie jest.

Na pierwszy rzut oka widać ze nie jest to auto pokroju mondeo.
Moje wrażenia za kierownica były średnie, auto wydaje sie ciasne (185cm, 90kg) tym bardziej ze przesiadałem sie z sx4 z wielkimi szybami i gigantyczna przestrzenią nad głową. Po kilku jazdach wrażenie ustąpiło. Auto jest przytulne, dobrze wykończone, fotele mocno trzymają i ogólnie początkowe wady stają sie zaletami( nawet mniejsze szyby)
Zrobiłem tym autem 13kkm, w tym 6kkm po drogach Francji i Niemiec i trasa 1,2 kkm nad Bałtyk. Obie trasy w 4 osoby(2+2) z bagażami. Jednorazowe odcinki nawet do 1kkm. Wrażenia? ( porównuje z sx4 2,0 DDIS 135km 320Nm oraz Skoda oktavia III 1,6 TDI 105km 270 Nm, każdym autem zrobiłem przynajmniej 1kkmw jednym kawałku i to kilkakrotnie). Jeździ sie bardzo miło, fotele są wygodne, niemęczące. Auto samo jeździ, dobrze trzyma się drogi i wbrew temu co sie mówi o mazdach jest fajnie wyciszone ( podobny odsłuch jak w skodzie, w sx4 nie słychać własnych myśli przy 130 km/h). Spalanie 6,5 L ( na 6 kkm) jest miedzy Skodą ( 6 L ) a suzuki (6,9 L). Auto bardzo zrywane przyspieszanie przy 130 super ( suzuki może by powalczyło).
Tak nie ma podłokietnika ( Skoda ma ) i po doświadczeniach wydawało mi sie ze jest nieodzowny. Po lekturze forum, stwierdziłem , że sprawdzę jak działa bez i ewentualnie dołożę później. Okazuje sie że wcale nie jest mi potrzebny. Może faktycznie brakuje tego schowka, ale mam dostęp do pokręteł i kawę jest gdzie postawić.
Zagłówek faktycznie nie ma regulacji poziomej, ale nie zauważyłem zeby stwarzał jakieś problemy użytkowe. Ba , bierze czynny udział w otaczaniu kierowcy.
Reasumując Btc , jak szukasz mondeo, nie kupuj cx3 pomimo ze daje radę na trasach dłuższych jak do kościoła.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 00:15
Posty: 173 (0/4)
Auto: SX4 2,0DDIS 4x4 czarny metalic
CX3 2,0 AWD Titanium Flash
CX30 Hikari, Skyactive X, AWD,, MT, Deep Crystal Blue

Postprzez toruńczyk » 27 lis 2016, 09:21

Uzupełnię parę informacjii ...
Podłokietnik (z logiem Mazdy) założyłem niedawno gdyż też miałem wątpliwości. Wizualnie słabej się prezentuje od tych drugich ale za to jest solidnie zamocowany z dodatkową konstrukcją metalową przykręcaną do konstrukcji auta w tunelu. Jest chyba trochę węższy od tych z allegro przez co dojście do panelu sterowania MZD i zaciąganie hamulca ręcznego nie tak najgorsze. Jest komfort ale dla jednego z jadących z przodu auta – więc kogo ? Oczywiście Małżonki . Aby spokój panował w rodzinie ;) W decyzji pomogła mi aukcja na allegro na której zakupiłem ten podłokietnik za 300zł. z demontażu a data produkcji to 20lipiec 2016r.+ montaż w servisie 137zł
... nie uważam , że przesiadać się trzeba do samochodów przynajmniej o tych samych gabarytach.Ja przesiadłem się z większego Nissan Qq i tylko tyle powiem , że nie przewożę niepotrzebnie powietrza w bagażniku :)
Wsiadanie natomiast do Cx3 jest o niebo wygodniejsze niż w Qq bo drzwi odchylają się prawie pod kątem 90 stopni.
Dla Twoich potrzeb Kolego ja te auto Ci polecę !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Btc1 » 27 lis 2016, 13:37

Lukk75 napisał(a):
Btc jakbyś poświecił chwilkę i przeglądnął forum, znalazłbyś wszystkie informacje.


Zastanawiałem się jak długo będę czekał na ten, jakże popularny na polskich forach komentarz. Lukk75 nie zawiodłeś. Rozumiem że była już szczegółowa dyskusja na temat wykorzystania CX-3 do przemieszczania się na trasach poza miejskich, chętnie poczytam – poproszę Cię o link, im więcej informacji tym lepiej i bardziej świadomy zakup

uroda cx3 sprowadza sporo ludzi chcących tu znaleźć auto którym ono nie jest.


A czym wg Ciebie nie jest? Wymiary auta niekoniecznie świadczą o tym, że nadaje/nie nadaje się do takich czy innych podróży.

Na pierwszy rzut oka widać ze nie jest to auto pokroju mondeo.

fakt. widać.

Reasumując Btc , jak szukasz mondeo, nie kupuj cx3 pomimo ze daje radę na trasach dłuższych jak do kościoła.


gdybyś uważnie przeczytał mój post...Mondeo już mam.

Dopisano 27 lis 2016, 12:40:

toruńczyk napisał(a):Uzupełnię parę informacjii ...
Podłokietnik (z logiem Mazdy) założyłem niedawno gdyż też miałem wątpliwości. Wizualnie słabej się prezentuje od tych drugich ale za to jest solidnie zamocowany z dodatkową konstrukcją metalową przykręcaną do konstrukcji auta w tunelu. Jest chyba trochę węższy od tych z allegro przez co dojście do panelu sterowania MZD i zaciąganie hamulca ręcznego nie tak najgorsze. Jest komfort ale dla jednego z jadących z przodu auta – więc kogo ? Oczywiście Małżonki . Aby spokój panował w rodzinie ;) W decyzji pomogła mi aukcja na allegro na której zakupiłem ten podłokietnik za 300zł. z demontażu a data produkcji to 20lipiec 2016r.+ montaż w servisie 137zł
... nie uważam , że przesiadać się trzeba do samochodów przynajmniej o tych samych gabarytach.Ja przesiadłem się z większego Nissan Qq i tylko tyle powiem , że nie przewożę niepotrzebnie powietrza w bagażniku :)
Wsiadanie natomiast do Cx3 jest o niebo wygodniejsze niż w Qq bo drzwi odchylają się prawie pod kątem 90 stopni.
Dla Twoich potrzeb Kolego ja te auto Ci polecę !


Dzięki za konstruktywne komentarze, szczególnie informacja o QQ jest istotna. Mondeo, którym jeżdżę jest dla mnie za duże, wożę wspomniane powietrze. I oczywiście mogę kupić Tucsona Premium (fajnie wyposażony, całkiem przyjemny, trochę gorzej z jakością plastiku) albo Tiguana, tylko pytanie po co jeżeli będę mógł komfortowo funkcjonować z CX-3. Pozdrawiam!
Btc1
 

Postprzez andrep » 27 lis 2016, 14:39

toruńczyk napisał(a):ale za to jest solidnie zamocowany z dodatkową konstrukcją metalową przykręcaną do konstrukcji auta w tunelu. Jest chyba trochę węższy od tych z allegro przez co dojście do panelu sterowania MZD i zaciąganie

Z tym się zgodzę <spoko> , mój jest nakładany i przykręcany tylko do tunelu i w podświadomości jest ta delikatność montażu <oczko>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez limo » 27 lis 2016, 15:42

Podłokietnik w wersji EU: http://www.cx3forum.com/forum/38401-post46.html
Podłokietnik w wersji US: http://oppositelock.kinja.com/crisis-av ... 1731516483
https://m.youtube.com/watch?v=NFCR6PsRAwU

Plusy:
– wygodny (duza ilość pianki)
– regulowany
– pojemnik na drobne rzeczy

Minus:
– montaż poza fabryka (w aucie w tym przedziale cenowym uważam, ze to skandal i totalna wiocha)

Wersja US jest chyba bardziej sensowna, gdyz wtedy możesz wykorzystywać uchwyty na napoje w większym stopniu a tak to Mazda sama sobie zaprzecza dając uchwyty. Ktos zaadaptowal na szybko platformę podlogowa z modelu 2 i na końcu przypomnieli sobie, ze Amerykanie nie kupią auta bez podlokietnika, wiec go dorzucili pod sam koniec. Dzieki temu europejscy klienci tez dostali podlokietnik.

Na temat jazdy możesz czytać fora godzinami. Nie dowiesz sie dopóki sie nie przejedziesz CX-3. Opinie osób, które zakupily te auta dla siebie i maja do niego emocjonalny stosunek nie sa miarodajne w żaden sposób (większość podświadomie usprawiedliwia wady i przerabia je w zalety). Dopiero po pewnym czasie opada czar zakupowy i zaczynasz patrzeć na produkt racjonalnie. Najlepiej wyciągać opinie od osób, które nie są przywiązane do marki jak pies do budy.
limo
 

Postprzez toruńczyk » 27 lis 2016, 17:57

...czyli takich jak Ciebie Limo ? :)
A może "przedstaw się " bo My tu hejterom dziękujemy !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .


Postprzez Seba87 » 28 lis 2016, 12:32

To może jeszcze ja swoje trzy grosze dorzucę :)

Komfort:
Trasa 400km, bez wysiadania, na tzw. "siku i kawę"
Odczucia: po trasie wysiadam normalnie, nie połamany, jak to bywało w mojej Skodzie, czy Hondzie. Fotele w tym aucie to duży atut, fajnie trzymają w zakrętach i są wygodne, (to nie tylko moja opinia ale każdego kogo tym autem przewiozłem).
Pozycja za kierownicą: jak już znajdziesz taką dla siebie, to nie będziesz musiał kombinować na zasadzie "a może to dam wyżej, a to niżej" i tak całą trasę.

Podłokietnik i miejsce na kawę:
Dla mnie podłokietnik to podstawa, a jak chcę wypić kawę, to po prostu unoszę go, wsadzam kubek, wypijam, wyrzucam kubek, opuszczam podłokietnik, żadna filozofia :D fakt, faktem jest, że mazda, nie przemyślała, za bardzo tego rozwiązania, dla ludzi, którzy chcieli by mieć podłokietnik. Jakoś mi to nie przeszkadza. W Hondzie miałem miejsce na kubek po lewej między drzwiami, a kierownicą, wysuwane z deski, to był dopiero bezsens dla osoby praworęcznej, więc nie marudzę, bo autko które spełniało by moje wszystkie wymagania, zostawiam w sferze marzeń i fantazji ;)

Nie regulowany zagłówek, wcale mi nie przeszkadza. Jak w salonie wsiadłem w to auto, tak do dzisiaj nawet nie regulowałem jego wysokości.

Wyciszenie:
Akceptowalne, nie wkurza, i tyle. W Jeepie Cherokee za 300 tyś. zł mojego szefa, przy 160km/h huczało tak samo jak w mojej Madzie.

Dynamika:
Już o tym pisałem w innych wątkach dość szczegółowo. Auto fajnie się zbiera, i o ile któreś koło nie straci przyczepności będziesz jechał nim jak przednionapendówką, taki urok dołączanych napędów, chyba, że zmieniasz biegi w przedziale powyżej 4 tyś obrotów.

Spalanie:
Na pewno spali ci więcej jak diesel, więc koszta trochę ci urosną. Myślę, że rozsądnie będzie przyjąć te 8 litrów na 100km.

Konkludując jak lubisz pomarudzić to na pewno się do czegoś przyczepisz, bo jak każde auto to też ma swoje wady. Dla mnie póki co zalety je przyćmiewają. Ja auto sobie chwalę, i po pół roku jeżdżenia nim, dalej stwierdzam, że był to dobry i trafny wybór. Jedna osoba+powietrze, ideał :)

btw, słyszy się sporo marudzenia na temat pojemności bagażnika, mnie póki co zaskakuje ilość rzeczy jaką jestem w stanie w niego zapakować. Dla przykładu: dwa siodła, dwie skrzynki ze sprzętem, torba treningowa, dwie torby z butami, dwa kaski, i jeszcze parę drobiazgów, dodam, że na wyciągniętej podłodze, bez składania siedzeń
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 11:43
Posty: 64 (0/4)
Auto: Obecnie: Honda civic 1.7 CTDI rok 2003
Zamówione: Mazda CX-3, skyEnergy, 2.0 120 kucy

Postprzez Paolo » 29 lis 2016, 11:10

Kominek napisał(a):
Bardzo duża różnica w prowadzeniu,większa stabilność względem auta z napędem tylko przednim. Czuje się dociążenie tylnej osi podczas pokonywania zakrętów. Tylna oś od razu dołączyła się jak przednie koła straciły przyczepność na asfalcie z drobnymi kamieniami.
Pozdrawiam :)


Chyba trochę przesadzasz z tą dużą różnicą w prowadzeniu. Na tym asfalcie to chyba było bardzo dużo kamieni.
Co prawda póki co jeździłem 150 awd na testowej i czy ja wiem czy bajer dołączana tylna oś jest potrzebna w przypadku tego auta i robi taką dużą różnicę? No może na szutrach, bardzo zaśnieżonych wzniesieniach to tak, ale do miasta...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez andrep » 29 lis 2016, 12:43

Witam
Mnie wydaje się że na pewno jest różnica..., a na pewno w podświadomości że coś się ma dodatkowego co przyczynia się do lepszej trakcji ,czy duża? , powiem tak jeździłem też trójką na jeździe testowej i potem cx 3 i gdyby trójka miała AWD to bym kupił , jestem z miasta jeżdżę mało ale chciałem 4x4 (taki kaprys) i cx 3 to miała <spoko> .Dodam że wew. podobała mi się bardziej trójka ,wygląd i ilość miejsca, gdyby cx 3 była na bazie 3 ki to bym był najszczęśliwszy i chętnie bym dopłacił.
Pozdrawiam

PS
Jest w necie wiele filmików pokazujących działanie AWD w cx3 i naprawdę jest duża różnica <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez sevecc » 29 lis 2016, 14:42

andrep napisał(a):Witam
Mnie wydaje się że na pewno jest różnica..., a na pewno w podświadomości że coś się ma dodatkowego co przyczynia się do lepszej trakcji ,czy duża? , powiem tak jeździłem też trójką na jeździe testowej i potem cx 3 i gdyby trójka miała AWD to bym kupił , jestem z miasta jeżdżę mało ale chciałem 4x4 (taki kaprys) i cx 3 to miała <spoko> .Dodam że wew. podobała mi się bardziej trójka ,wygląd i ilość miejsca, gdyby cx 3 była na bazie 3 ki to bym był najszczęśliwszy i chętnie bym dopłacił.
Pozdrawiam

PS
Jest w necie wiele filmików pokazujących działanie AWD w cx3 i naprawdę jest duża różnica <spoko>


Zgoda, gdyby CX-3 była trochę większa to zdecydowanie brałbym zamiast 3 HB. Niestety dla rodziny 2+2 zdecydowanie za mało miejsca i tylko dlatego zamówiłem 3.
Jeśli chodzi o napęd 4x4 to zawsze jest lepiej go mieć niż nie mieć i kropka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Sosenka » 29 lis 2016, 19:35

Z innej beczki ;) dostaliście już nowy kalendarz? fajny jest :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez stachan » 29 lis 2016, 20:38

A jest już nowy wysyłany?
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Sosenka » 29 lis 2016, 20:44

Tak! przyszedł mi dziś, podobny do zeszłorocznego ale w formie prędkościomierza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez stachan » 29 lis 2016, 20:48

Mogę prosić fotkę lub fotki poglądowe? :)
Strona pierwsza plus dwie różnych miesięcy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości

Moderator

Moderatorzy Moto