Zakup nowego auta – Mazda CX-3 (2015 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Akar.Zaephyr » 15 sty 2017, 13:12

Paolo – chodzi o to że CX-3 ma też wady i widoczność jest jedną z nich. Tyle i tylko tyle. Jeśli dla kogoś ograniczona widoczność nie jest wadą to niech tak powie, a nie próbuje wcisnąć kit że widać wszystko świetnie i się czepiamy. Opinia to jedno, a z faktami nie ma co dyskutować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Paolo » 15 sty 2017, 13:26

Akar.Zaephyr ale ja nie twierdze, ze widoczność jest super (dla mnie i żony która jest niską osóbką poniżej 160 jest wystarczająca na boki, do tyłu słaba i tutaj będziemy wspomagać się kamerą).
W tym przypadku uczepiłem się źle ustawionych lusterek bocznych i chyba tutaj nie mamy o czym dyskutować – no chyba, że jeszcze ktoś ustawia sobie lusterka na koła :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 13:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez Akar.Zaephyr » 15 sty 2017, 14:57

O to właśnie mi chodzi – obskoczyliście kobitę jakby nie wiem co zrobiła, a może dziennie parkuje przy dwudziestocentymetrowym krawężniku i dlatego ustawia lusterko na koła, żeby felg nie porysować? Może jest świeżym kierowcą i ma jeszcze nawyki ze szkoły jazdy? Konia z rzędem temu kto prosto po egzaminie jeździł jak wyga z dziesięcioletnim egzaminem. Parę osób szybko skonkludowało "masz źle ustawione lusterka" to ja się zapytam – kto siedział w Jej Maździe i może potwierdzić że ma źle ustawione? Ba, możliwe że kobitka źle napisała o co Jej chodzi i stąd cała afera.

Chodzi mi o to by ludzie nie byli tak szybcy w ocenianiu drugich. Trochę empatii i zrozumienia a nie będzie takiej boruty w tematach jak ta powyżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Marianek » 16 sty 2017, 17:01

Akar.Zaephyr chodziło mi tylko o to:
Chica napisał(a):– wada przy użytkowaniu dla niskiej osoby – szyby wysoko sie zaczynaja i słaba widoczność boków/kół samochodu, ale da sie nauczyć gabarytow

Ja i nie tylko ja to zrozumiałem tak że autor ustawia lusterka na koła, co do reszty nic nie mówię. Ustawieniem lusterek się go nie wyeliminuje.
Sosenko, klubowicze klubowiczami, ale to nic nie ma do rzeczy. Jak ktoś w podobnym tonie by naskoczył na Ciebie jak na Paolo "kompromituj", to moja reakcja była by taka sama.
Jesteśmy po to żeby sobie pomagać i rozmawiać a nie besztać.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mazdacx3 » 13 lut 2017, 11:27

Witam wszystkich – czytam większość opinii na tym forum, gdyż tak jak wielu z Was – poszukuję drugiego auta dla żony – ogólnie do jazdy po mieście. ( obecnie posiadam Volvo V40, które jak każde auto nie jest bez wad). Nie miałem przyjemności jeździć wcześniej autami tej marki itp. ( patrz honda, toyota). Po wizycie w salonie ( promoto k-ce) i pierwszej jeździe testowej CX3 150km manual AWD – moje wrażenia były bardzo pozytywne ( ale ich ocena nie jest subiektywna bo pewnie każde nowe auto zawsze ukrywa swoje wady, które nie są do wyłapania na tym etapie). Fakt oczekiwania na auto i wstępne zamówienie październik 2016 na rocznik modelowy 2017 – wstępny termin odbioru kwiecień – nie koniecznie jest atutem przemawiającym za tak długim oczekiwaniem, gdyż każda inna marka takie zamówienie realizuje max 3 mies. Obsługa klienta na dobrym poziomie i w kilku innych salonach – mogą się uczyć patrz Volkswagen, lexus- sprzedawca nawet nie wiedział, w jakim mieście odbywa się produkcja auta i jak wygląda transport- no może się czepiam.

Co do zaproponowanych gratisów to szału nie ma – 3 tyś na dodatkowe gadżety za wartość auta 115 tys.
ale rocznik 2017 ma dodatkowo posiadać;– info z salonu – no i dodatkowo 1500 zł dopłata.
Wprowadzenie systemu G-Vectoring Control
Zmiana stylistyki koła kierownicy
Zmiana stylistyki zestawu wskaźników – brak info jak to ma wyglądać.
Wprowadzenie regulacji wysokości fotela pasażera
Wprowadzenie systemu A-SCBS w miejsce systemu SCBS (samochód automatycznie hamuje po wykryciu przeszkody do prędkości 80 km/h – wykrywa także pieszych)
Wprowadzenie funkcji automatycznego składania lusterek bocznych
Wprowadzenie systemu monitorowania martwego pola (BSM)
Wprowadzenie systemu monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)
Zmiana monochromatycznego wyświetlacza Head-up na kolorowy
Zmiana odcienia nieszlifowanej powierzchni felg aluminiowych 18” (Gunmetal Metallic)
Pakiet opcjonalny „Safety” do wersji SkyPASSION
Wprowadzenie podgrzewania kierownicy
Wprowadzenie systemu SCBS-R (wspomagającego hamowanie przy jeździe do tyłu)
Wprowadzenie systemu Driver Alert (wykrywającego znużenie kierowcy)
Wprowadzenie systemu TSR (rozpoznawania ograniczeń prędkości)
Pakiet opcjonalny „Pure White” do wersji SkyPASSION
Wprowadzenie pamięci ustawień fotela kierowcy
Zintegrowanie pamięci ustawień fotela kierowcy i ustawień wyświetlacza Head-up

Konserwacja auta 1000 zł ( to czasy z fiata 126p aby się martwic na etapie zakupu nowego auta o rdzę) – składając to w całość to kwota robi się bardzo poważna – myślę, że ten złoty czas przeleci firmie mazda szybko i wtedy znowu będzie musiała szanować klienta bo teraz mu tylko mówi – jest taki produkt kosztuje tyle i chcesz to kup nie to się wal inny przyjdzie kupi. Po wysłaniu @ do centrali mazdy z dodatkowymi pytaniami ( odp. po 14 dniach wg. info strony ) po 3 miesiącach nikt do dziś nie udzielił odp.
Czekając na dostawę auta – dalej pozostają dylematy czy to jest dobry wybór.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2017, 10:50
Posty: 18
Skąd: śląsk
Auto: mazda cx3 – 2017 – 150km/ AWD

Postprzez Emokah » 13 lut 2017, 16:50

Akar.Zaephyr napisał(a):Paolo – choćbyś nie wiem jak ustawił lusterko, martwego pola nie wyeliminujesz, dlatego powinno się szybko sprawdzić przez lewe/prawe ramię.


Ja też uważam, że odwracanie wzroku od kierunku jazdy jest niebezpieczne. Wiadomo – trzeba to czasem zrobić, ale musi być to krótkie rzucenie okiem w lusterka, czy prędkościomierz. Na zmniejszenie martwego pola jest prosty sposób w postaci dodatkowego wypukłego lusterka. Poza tym inaczej powinno się ustawiać lusterka do jazdy, a inaczej do manewrowania podczas parkowania (do jazdy "szerzej"). No i jeszcze jedna sprawa: w lusterka trzeba patrzeć krótko, ale bardzo często. Wtedy jest mniejsza szansa, że przeoczymy auto, które "przedrze" się do strefy martwego pola. A jak nie mamy pewności, czy pas obok jest wolny, to po prostu nie ruszajmy się ze swojego.

Dopisano 13 lut 2017, 17:48:

A wracając do CX-3 to lusterka są na tyle duże, że trudno wyobrazić sobie większe. W trasie dają poczucie kontroli nad otoczeniem mojego auta. A parkowanie ułatwia kamera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez Akar.Zaephyr » 14 lut 2017, 12:00

Dodam tylko obowiązek utrzymywania bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu (minimum 2s) i wtedy jak najbardziej można przez ramię sprawdzić, czy nic nie ma w martwym polu. Zajmuje to ułamek sekundy, wymaga jedynie obrócenia głowy, który to ruch i tak się wykonuje w celu sprawdzenia sytuacji w lusterku. Jeśli nie masz czasu sprawdzić przez ramię, bo możesz komuś wjechać w zderzak, to polecam zacząć utrzymywać bezpieczny odstęp.

Tzw. "shoulder-checking" jest standardem podkreślanym w wielu filmach instruktażowych dla kierowców (nie tylko tych początkujących bo, jak widać po wypowiedziach w tym temacie, doświadczeni kierowcy też nie mają tego nawyku) i naprawdę dziwi mnie, że trwa dyskusja nad sensem tej czynności. Nie da się inaczej upewnić, że martwe pole jest puste, choć tu z pomocą przychodzą systemy monitorowania martwego pola, ale nawet one nie pomogą w każdej sytuacji bo także mają ograniczenia.

Jeszcze chwila a zaczniemy dyskutować, czy w ogóle warto korzystać z lusterek, bo odrywa się oczy od drogi na wprost i można doprowadzić do kolizji. Ale wtedy – patrz pierwsze zdanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Emokah » 14 lut 2017, 14:29

Ojej, wolę zachowywać odstęp w metrach, a nie sekundach, bo łatwiej mi to odmierzyć ;) Powiedzmy, że chodzi o 2 sekundy lub – w metrach – połowę tego, co ma się na liczniku. Przyznasz, że obrót głową trwa dłużej, niż ruch gałkami ocznymi. Spróbuj obejrzeć się za obcą kobietą – żona na pewno to odnotuje. Rzucenia okiem nie dostrzeże (a jeśli, to wybaczy). W każdym razie w czasie, gdy zachowując bezpieczną odległość odwracasz głowę w lewo lub w prawo, ktoś może zejść na Twój pas tuż przed maską Twojego auta. Owszem, miałeś 2 sekundy, ale teraz masz już tylko jedną. Czy to hipotetyczna sytuacja? Przykładowo jadąc w Warszawie tzw. Wisłostradą 50 km/h i zachowując 25 m odstępu jedziesz bezpiecznie, ale kusisz innych kierowców do wykorzystania tej luki. Owszem, ja też czasem odwracam głowę, ale naprawdę muszę być pewny, że z przodu jestem bezpieczny.
Wracając do CX-3 – widoczność na boki jest taka sobie, ale mimo wszystko jest. Ten minus nie przesłania mi plusów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez Akar.Zaephyr » 14 lut 2017, 14:54

Żadnego manewru nie powinno się wykonywać bez upewnienia się, że jest on bezpieczny. To samo tyczy się sprawdzenia przez ramię – czyli doszliśmy praktycznie do tego samego wniosku ;) Kończę off-top bo trochę nabroiliśmy :D

A w CX-3 i tak linia tylnych drzwi jest dość wysoko i nic nie widać przez masywny słupek C, więc monitorowanie martwego pola uważam w tym aucie za bardzo przydatne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Emokah » 14 lut 2017, 15:34

Tak, to dobry czas, żeby odkleić się od przeglądu technik obserwacji pola walki :)
Pierwszy rzut oka na CX-3 każe sądzić, że widoczność do tyłu nie jest atutem tego auta. Niemniej spore lusterka, system monitorowania martwego pola (przecież nikt nie zabrania go zamówić), kamera cofania i czujniki parkowania poprawiają sytuację. Jak dla mnie – przyzwoicie. Ba, ja nie mam monitoringu martwego pola i nie czuję się przez to mniej bezpieczny. Jeśli miałbym ponarzekać na coś to dość prymitywne czujniki parkowania, których pomiary mogłyby być wizualizowane na monitorze, a nie tylko sygnalizowane dźwiękowo. Akurat mistrzem parkowania nie jestem, więc ucieszyłbym się z takiej funkcji. Natomiast generalnie jestem z tego samochodu zadowolony. Szukałem auta tej wielkości, z napędem 4x4, z silnikiem wolnossącym i jeszcze takiego, który wpadłby żonie w oko. Po zastosowaniu tych "filtrów" wyskoczyła mi mazda CX-3. Po przejechaniu 11 tys. km oboje jesteśmy zadowoleni. Uwagi różne mam, ale widzę więcej plusów, niż minusów. Oczywiście mówię o tym, że samochód jest skrojony na moje i żony potrzeby. A że każdy ma różne potrzeby, to rozumiem, że komuś to auto może nie pasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez Sosenka » 16 lut 2017, 12:13

Nie krzyczcie ale odgrzeję kotleta.
Moja piękna czerwona CX-3 o mało by wczoraj nie poszła na serwis blacharsko-lakierniczy przez takiego kierowcę co to patrzy tylko przed siebie a nie na boki (nasuwa mi się skojarzenie z koniem z klapkami na oczach). Otóż zmieniałam pas z prawego na środkowy, a pan przede mną z lewego na środkowy. Jakby pan kierowca obejrzał się przez ramię to by mnie zauważył. Jego wina ale ja bym miała samochód rozwalony. Nie ma co się upierać w swojej jedynej i właściwej racji. Tak naprawdę trzeba mieć "oczy dookoła głowy" i być świadomym tego co robią inni uczestnicy ruchu. Żadne systemy nie zastąpią myślenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 10:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez Emokah » 16 lut 2017, 12:38

Pod ostatnimi dwoma zdaniami oczywiście podpiszę się bez wahania. No ale skoro Wasza technika obserwacji w CX-3 nieco zawodzi, to polecam lusterka martwego pola. To naprawdę dużo daje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez Akar.Zaephyr » 16 lut 2017, 12:48

Emokah napisał(a):(...) No ale skoro Wasza technika obserwacji w CX-3 nieco zawodzi, to polecam lusterka martwego pola. To naprawdę dużo daje.


Sosenka napisał(a):(...) Otóż zmieniałam pas z prawego na środkowy, a pan przede mną z lewego na środkowy. Jakby pan kierowca obejrzał się przez ramię to by mnie zauważył. Jego wina ale ja bym miała samochód rozwalony.(...)


A ja polecam czytać ze zrozumieniem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Emokah » 16 lut 2017, 15:26

A skąd wniosek, że nie zrozumiałem? Nie odniosłem się do sytuacji opisanej przez Sosenkę, tylko do problemów ze słupkiem. Skoro utrudnia widok, to podrzucam pomysł z dodatkowymi lusterkami. Kosztują tyle co nic, a pomagają.

Dopisano 17 lut 2017, 10:00:

A nie odniosłem się do relacji Sosenki z prostego powodu: nie byłem świadkiem tego zdarzenia. Natomiast zupełnie niezłośliwie zauważę, że trudno wyrokować, co było przyczyną zachowania kierowcy, o którym wspomniała Sosenka. I jeszcze jedno: nikt tu nie sugerował (ja na pewno nie), żeby skupiać się wyłącznie na obserwacji przedpola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez Emokah » 20 lut 2017, 14:16

Załączone zdjęcia ukazują działanie lusterka martwego pola. Auto obwiedzione zieloną linią "za chwilę" zniknie w standardowym lusterku bocznym. Jest jednak wciąż widoczne, w dodatkowym lusterku wypukłym. Pozostanie tam widoczne (to już niestety możecie – nie musicie – przyjąć na wiarę) niemal do zrównania się z moim autem (gdyby to było coś wielkości Mazdy 6, po zrównaniu się samochodów widziałbym wciąż koniec jej bagażnika). Martwe pole jest więc ograniczone właściwie do sytuacji, gdy auta jadą równo obok siebie. Oczywiście można nie zachować elementarnej uwagi i wykonać manewr à la hokejowy bodiczek, ale patrząc nieco szerzej, a nie ogniskując wzroku wyłącznie w polu lusterka, dostrzeżemy auto, które właśnie nas mija. W każdym razie uważam, że takie lusterka są tanim i skutecznym rozwiązaniem problemu martwego pola, a zagadnienie usytuowania słupków traci na znaczeniu.
Załączniki
widok r.jpg
widok L.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez brii » 20 lut 2017, 21:44

Jeśli zdjęcie które pokazuje obraz z lusterka jest cykane z pozycji z której normalnie się na to lusterko patrzy to ja bym ustawił lusterko bardziej na zewnątrz – niepotrzebnie w nim widać kawał Twojego samochodu. Obstawiam, że wtedy to dodatkowe wypukłe nie byłoby potrzebne.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Emokah » 21 lut 2017, 14:27

W sumie mógłbym (tak robiłem przed zakupem tego dodatku), ale tak sobie ostatnio wypraktykowałem. Maksymalnie wychylone lusterko nie dawało takiego efektu, jak to wypukłe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez brii » 21 lut 2017, 15:14

Sfera na wychyleniu to by dopiero dawała szerokie pole widzenia ;)
Inna sprawa – te lusterka w Mazdach nie wyglądają na asferyczne – dziwi mnie to trochę bo myślałem, że to standard we współczesnych samochodach...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Emokah » 21 lut 2017, 16:41

Dla mnie najważniejsze, że duże są i miałem gdzie dostawić dodatkowe oczka :)
A co do ustawienia lusterek – jeszcze poeksperymentuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 14:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez Paolo » 21 lut 2017, 21:53

brii napisał(a): ja bym ustawił lusterko bardziej na zewnątrz – niepotrzebnie w nim widać kawał Twojego samochodu. Obstawiam, że wtedy to dodatkowe wypukłe nie byłoby potrzebne.


Też bym tak zrobił, plus "obniżenie obrazu" w lusterku.
Chodź jeżeli dalej ktoś ma problemy z widocznością to twój gadżet powinien zakupić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 13:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto