Zakup nowego auta – Mazda CX-3 (2015 – obecnie)
Popieram wybór! Sam silnik zaproponowany przez toyote przyprawia o mdłości, kolejna rynkowa "kosiarka". W dodatku jak dla mnie auto przestylizowane. Z tego względu upchnąłbym je gdzieś w szufladzie z napisem "poniesieni wyobraźnią"
Jak zauważyłem, niektórzy z Was kochają swoje mazdeczki czy mazdunie. Fajnie. Muszę poczytać gdzieś na forum o automatycznych skrzyniach biegów. Wydaje mi się, że mało osób kupuje z automatem samochód. Czy one nie są jeszcze tak dopracowane i mogą się psuć czy może decydują kwestie finansowe. Ja przyznam szczerze, że jeżdżę od ładnych kilku lat automatem i nie zamieniłbym już na samochód z manualną skrzynią. Idę zatem szukać jakichś informacji o automacie.
Pozdrawiam Seb.
Pozdrawiam Seb.
- Od: 11 wrz 2016, 21:20
- Posty: 4
- Auto: Mazda cx 3, benzyna, 2016
Sosenko Droga !
Rozwiń swą wypowiedź odnośnie przeglądu " ... promocja na polecenie Mazdy".
Poza tym ciekawy jestem czy za tą symboliczną złotówkę zrobiono Ci przegląd wraz z materiałami eksploatacyjnymi ?
Jeśli nie to ile kosztują w ASO filtr , olej ... ?
Sądzę , że poza "procedurą" przeglądu w Servisach nie mają co robić przy naszych Cx 3 ?
Miło pozdrawiam !
Rozwiń swą wypowiedź odnośnie przeglądu " ... promocja na polecenie Mazdy".
Poza tym ciekawy jestem czy za tą symboliczną złotówkę zrobiono Ci przegląd wraz z materiałami eksploatacyjnymi ?
Jeśli nie to ile kosztują w ASO filtr , olej ... ?
Sądzę , że poza "procedurą" przeglądu w Servisach nie mają co robić przy naszych Cx 3 ?
Miło pozdrawiam !
sebtur napisał(a):Jak zauważyłem, niektórzy z Was kochają swoje mazdeczki czy mazdunie. Fajnie. Muszę poczytać gdzieś na forum o automatycznych skrzyniach biegów. Wydaje mi się, że mało osób kupuje z automatem samochód. Czy one nie są jeszcze tak dopracowane i mogą się psuć czy może decydują kwestie finansowe. Ja przyznam szczerze, że jeżdżę od ładnych kilku lat automatem i nie zamieniłbym już na samochód z manualną skrzynią. Idę zatem szukać jakichś informacji o automacie.
Pozdrawiam Seb.
Jeżeli chodzi o automat, to nie mam żadnych zastrzeżeń. Przy wyborze auta kierowałem się właśnie rodzajem skrzyni i jakoś nie przemówiły do mnie wszelkie bezstopniowe cuda innych producetnów (Toyota, Honda). W maździe mamy zwykły automat, zasady jego działania przedstawia krótki filmik na oficjalnej stronie. Z mojej strony mogę dodać, że biegi zmieniają się płynnie, bez szarpnięc, niektórzy narzekają, że szóstkę wbija już przy 60 km/h...to prawda, ale tylko w przypadku utrzymywania stałej prędkości...no i zawsze jest przycisk sport, po którego wciśnięciu skrzynia ciągnie obroty aż miło
toruńczyk napisał(a):Sosenko Droga !
Rozwiń swą wypowiedź odnośnie przeglądu " ... promocja na polecenie Mazdy".
Poza tym ciekawy jestem czy za tą symboliczną złotówkę zrobiono Ci przegląd wraz z materiałami eksploatacyjnymi ?
Jeśli nie to ile kosztują w ASO filtr , olej ... ?
Stachan podał linka a ja dodam jeszcze, że przegląd za 1 zł obejmuje:
Załącznik Nr 2 do Regulaminu Akcji „Mazda More & More – Zostań Ambasadorem Mazdy”.
Zakres czynności objętych Przeglądem za 1 zł
1. Przegląd obejmuje następujące czynności kontrolne przewidziane przez producenta:
• wymiana filtra oleju oraz uszczelki korka spustowego oleju
• wymiana oleju silnikowego z użyciem produktów Mazda Original Oil
• kasowanie parametrów oleju silnikowego w sterowniku silnika Diesla*
• ustawianie korekty wtryskiwaczy paliwa w silnikach Diesla*
• oczyszczenie filtra powietrza w układzie dolotowym silnika
• sprawdzenie stanu akumulatora
• sprawdzenie stanu i regulacja oświetlenia zewnętrznego
• sprawdzenie stanu wycieraczek i spryskiwacza szyb
• sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego
• sprawdzenie stanu przewodów układu hamulcowego
• sprawdzenie stanu klocków i tarcz hamulcowych
• sprawdzenie stanu opon wraz z kołem zapasowym
• sprawdzenie zestawu do awaryjnej naprawy opony
• regulacja ciśnienia powietrza w oponach
• kontrola stanu elementów nadwozia pod kątem uszkodzeń lakieru, korozji
powierzchniowej i perforacji
• uzupełnienie płynu do spryskiwaczy
*dotyczy silników 1.5 SKYACTIV-D, 2.2 SKYACTIV-D, 2.2 MZR-CD, 2.0 MZR-CD
2. Przegląd nie obejmuje żadnych innych czynności aniżeli wskazane w punkcie 1 powyżej.
W szczególności przegląd nie obejmuje następujących usług dodatkowych:
• wymiana żarówek
• wymiana piór wycieraczek
• wymiana/uzupełnienie innych płynów lub części eksploatacyjnych
• wymiana filtra kabinowego (przeciwpyłowego)
• wymiana filtra powietrza (silnika)
• wymiana filtra paliwa w silnikach Diesla
• wymiana płynu hamulcowego
• wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów
• wymiana płynu chłodzącego
• wymiana świec zapłonowych / żarowych
Warto skorzystać bo regularna cena pierwszego przeglądu to 730 zł + 100 za przegląd nadwozia.
Witam wszystkich, ja jeszcze miesiąc muszę czekać na moją mazde cx-3. Może ktoś mógłbym opisać wrażenia z jazd tym samochodem- chodzi mi głownie o silnik, zawieszenie, jakie oceniacie opony Toyo w mazdzie bo przyznam że pierwszy raz będe użytkownikiem tej firmy, a przede wszystkim jak sprawuje się napęd awd w mazdzie? Pozdrawiam Kolegów
Do szczepciki!
Rozumiem,że zamówiłeś wersję z silnikiem 150 KM i AWD
Mnie nareszcie udało się mieć jazdę próbną wersją z AWD.
Bardzo duża różnica w prowadzeniu,większa stabilność względem auta z napędem tylko przednim. Czuje się dociążenie tylnej osi podczas pokonywania zakrętów. Tylna oś od razu dołączyła się jak przednie koła straciły przyczepność na asfalcie z drobnymi kamieniami.
Pozdrawiam
Rozumiem,że zamówiłeś wersję z silnikiem 150 KM i AWD
Mnie nareszcie udało się mieć jazdę próbną wersją z AWD.
Bardzo duża różnica w prowadzeniu,większa stabilność względem auta z napędem tylko przednim. Czuje się dociążenie tylnej osi podczas pokonywania zakrętów. Tylna oś od razu dołączyła się jak przednie koła straciły przyczepność na asfalcie z drobnymi kamieniami.
Pozdrawiam
- Od: 27 gru 2015, 20:58
- Posty: 17
- Auto: Mazda CX-3
Dzień Dobry !
Madzia zamówiona !
Chciałbym Wam wszystkim podziękować ponieważ pomogliście podjąć decyzję
...a wyrazie jakby ten tego coś odpukać nie tegez – będziecie współwinni
Pozdrawiam !
Madzia zamówiona !
Chciałbym Wam wszystkim podziękować ponieważ pomogliście podjąć decyzję
...a wyrazie jakby ten tego coś odpukać nie tegez – będziecie współwinni
Pozdrawiam !
Dzień dobry, przyszłam się przywitać
Swoją przygodę z CX-3 dopiero zaczynam, 10.10 odebraliśmy auto z salonu. Wybraliśmy silnik 120 kM, 2.0 AT, w wersji Sky Energy + dodatkowo założyliśmy kamerę cofania, nawigację, ledy i podłokietnik. Po pierwszym dniu już wiem, że zrobiłam błąd i nie dołożyliśmy czujników parkowania na przód – ale w listopadzie jedziemy do salonu aby je zamontować.
Mam nadzieję, że moje dalsze wrażenia będą tak pozytywne jak przez te pierwsze 3 dni.
Swoją przygodę z CX-3 dopiero zaczynam, 10.10 odebraliśmy auto z salonu. Wybraliśmy silnik 120 kM, 2.0 AT, w wersji Sky Energy + dodatkowo założyliśmy kamerę cofania, nawigację, ledy i podłokietnik. Po pierwszym dniu już wiem, że zrobiłam błąd i nie dołożyliśmy czujników parkowania na przód – ale w listopadzie jedziemy do salonu aby je zamontować.
Mam nadzieję, że moje dalsze wrażenia będą tak pozytywne jak przez te pierwsze 3 dni.
-
A_nita
Najpierw proponuję przejrzeć temat o czujnikach parkowania – nie ma wizualizacji na ekranie, są tylko dźwiękowe, dziwny tryb ich działania jest + przycisk jest zamontowany poprzez wycięcie kwadrata na niego po lewej stronie – nie jest tak pięknie jak w CX-5, obok przycisków do podgrzania przednich miejsc. Chyba że coś się zmieniło.A_nita napisał(a):Swoją przygodę z CX-3 dopiero zaczynam, 10.10 odebraliśmy auto z salonu. Wybraliśmy silnik 120 kM, 2.0 AT, w wersji Sky Energy + dodatkowo założyliśmy kamerę cofania, nawigację, ledy i podłokietnik. Po pierwszym dniu już wiem, że zrobiłam błąd i nie dołożyliśmy czujników parkowania na przód – ale w listopadzie jedziemy do salonu aby je zamontować.
http://www.cx3forums.co.uk/viewtopic.php?p=1631#p1631
Ogólnie polecam przeczytanie całego tego tematu przed ich zamontowaniem – niestety zostaliśmy okrojeni względem Australii o wizualizację na ekranie, również z tyłu...
Dzięki za rady, wiem, że czujniki są tylko dźwiękowe (temat już przeczytałam). Ale biorąc pod uwagę, że oprócz mnie będzie jeździł tym autem świeży kierowca – wolimy żeby mu chociaż cokolwiek pikało.
-
A_nita
Witamy A_nita !
Myślę ,że na przywitaniu nie poprzestaniesz ... ?
Wydaje mi się , że Cx 3 jest autem szczególnie przyjaznym kobiecie i myślałem , że właśnie będzie wielu "Waszych recenzentów" na tym forum obok Sosenki
Zachęcamy i zapraszamy ...
Myślę ,że na przywitaniu nie poprzestaniesz ... ?
Wydaje mi się , że Cx 3 jest autem szczególnie przyjaznym kobiecie i myślałem , że właśnie będzie wielu "Waszych recenzentów" na tym forum obok Sosenki
Zachęcamy i zapraszamy ...
Cześć wszystkim
To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość
Jestem na etapie zamawiania nowej Mazdy cx3 i miałbym następujące pytanie gdyz po przeglądnięcia forum nie znalazłem odpowiedzi. Prosilbym o informacje dotyczące klimatyzacji automatycznej. Nie wiem skąd ale ubzduralo mi się że skoro automatyczna to powinien być cyfrowy wyświetlacz (jak np w Mazdzie 3) a w cx3 są tylko pokrętła z wartościami temp . Nadmienię tylko że oglądałem katalog nowej Mazdy 6 i w najsłabszej wersji wyposażenia jest klimatyzacja manualna a pokrętła od niej na zdjeciach wyglądaja tak samo jak od rzekomej klimatyzacji automatycznej w cx 3 więc tu pojawia się moje pytanie czy ta automatczna klima to napewno automat czy manuał przyozdobiony w ładniejsze pokretła?
Ważna sprawa mieszkam w Irlandii i akurat w moim regionie jest tylko jeden salon Mazdy a i właściciel mało ogarnięty wiec nie potrafi mi tego wytłumaczyć. Najlepiej niech o tym świadczy fakt ze na jazdę próbna wysłał mnie samego i kazał wrócić za 15 min no cóż takie tutaj zwyczaje...
Wiem że wersje auta różnią się pod względem na jaki rynek trafiają polski irlandzki czy amerykański ale wydaje mi się klimatyzacja jest taka sama a inaczej nazywaja się tylko wersje auta.
Dzięki za odpowiedź pozdrawiam formulowiczow
To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość
Jestem na etapie zamawiania nowej Mazdy cx3 i miałbym następujące pytanie gdyz po przeglądnięcia forum nie znalazłem odpowiedzi. Prosilbym o informacje dotyczące klimatyzacji automatycznej. Nie wiem skąd ale ubzduralo mi się że skoro automatyczna to powinien być cyfrowy wyświetlacz (jak np w Mazdzie 3) a w cx3 są tylko pokrętła z wartościami temp . Nadmienię tylko że oglądałem katalog nowej Mazdy 6 i w najsłabszej wersji wyposażenia jest klimatyzacja manualna a pokrętła od niej na zdjeciach wyglądaja tak samo jak od rzekomej klimatyzacji automatycznej w cx 3 więc tu pojawia się moje pytanie czy ta automatczna klima to napewno automat czy manuał przyozdobiony w ładniejsze pokretła?
Ważna sprawa mieszkam w Irlandii i akurat w moim regionie jest tylko jeden salon Mazdy a i właściciel mało ogarnięty wiec nie potrafi mi tego wytłumaczyć. Najlepiej niech o tym świadczy fakt ze na jazdę próbna wysłał mnie samego i kazał wrócić za 15 min no cóż takie tutaj zwyczaje...
Wiem że wersje auta różnią się pod względem na jaki rynek trafiają polski irlandzki czy amerykański ale wydaje mi się klimatyzacja jest taka sama a inaczej nazywaja się tylko wersje auta.
Dzięki za odpowiedź pozdrawiam formulowiczow
Klimatyzacja automatyczna – ustawiasz do jakiej temperatury ma klima dążyć.
Klima manualna – ustawiasz temperaturę z jaką nawiew ma pracować.
Różnica niby niewielka, a spora – klima automatyczna sama dobierze moc nawiewu jak i jego temperaturę, ale powiązania z wyświetlaczem elektronicznym nie ma to dużo wspólnego – po prostu różne technologie są stosowane, CX-3 ma technologię z Mazdy 2 (a 3-ka z 6-ką). Co lepsze?
Co kto woli, ale łatwiej jest wyczuć zmianę (i bezwzrokowe & szybkie ustawienie pożądanej wartości) na pokrętle, niż na płaskim wyświetlaczu poprzez jego dotykanie
edit: różnica między auto a manualną:
automat
manual
Klima manualna – ustawiasz temperaturę z jaką nawiew ma pracować.
Różnica niby niewielka, a spora – klima automatyczna sama dobierze moc nawiewu jak i jego temperaturę, ale powiązania z wyświetlaczem elektronicznym nie ma to dużo wspólnego – po prostu różne technologie są stosowane, CX-3 ma technologię z Mazdy 2 (a 3-ka z 6-ką). Co lepsze?
Co kto woli, ale łatwiej jest wyczuć zmianę (i bezwzrokowe & szybkie ustawienie pożądanej wartości) na pokrętle, niż na płaskim wyświetlaczu poprzez jego dotykanie
edit: różnica między auto a manualną:
automat
manual
Dzięki wielkie fajnie ze forum prężnie wciąż działa
Do takim samych wniosków doszedłem ale zmylilo mnie zdjęcie wnętrza Mazdy 6 z katalogu w najsłabszej wersji u nas to Executive w PL chyba SkyGo gdzie wyraźnie widać ze klimatyzacja wygląda jak wersja automatyczna z Cx3 a jest podpisana Manual...no cóż może błąd w druku... dzięki i pozdrawiam jak tylko przejdę trochę km nowym autem z pewnością podzielę się wrażeniami
Do takim samych wniosków doszedłem ale zmylilo mnie zdjęcie wnętrza Mazdy 6 z katalogu w najsłabszej wersji u nas to Executive w PL chyba SkyGo gdzie wyraźnie widać ze klimatyzacja wygląda jak wersja automatyczna z Cx3 a jest podpisana Manual...no cóż może błąd w druku... dzięki i pozdrawiam jak tylko przejdę trochę km nowym autem z pewnością podzielę się wrażeniami
No mi stuknęło właśnie 20,000km i jest mi smutno z tego powodu, że to tak szybko minęłoMektub napisał(a):Do takim samych wniosków doszedłem ale zmylilo mnie zdjęcie wnętrza Mazdy 6 z katalogu w najsłabszej wersji u nas to Executive w PL chyba SkyGo gdzie wyraźnie widać ze klimatyzacja wygląda jak wersja automatyczna z Cx3 a jest podpisana Manual...no cóż może błąd w druku... dzięki i pozdrawiam jak tylko przejdę trochę km nowym autem z pewnością podzielę się wrażeniami
na jazdę próbną takie auta ma wypożyczalnia samochodów warszawa tanio jest więc zawsze można spróbować.
-
Blode
Jeszcze taki malutki OT, a propos jazd testowych:
Bierzcie auta na 24h i nie cackajcie się, jeśli diler odmawia.
To Wy będziecie z tym samochodem żyć, dobrze jest więc przez dzień go spokojnie wypróbować. Zaparkować z kamerką cofania. Wrzucić teściów na tylną kanapę. Przejechać się po autostradzie i ocenić poziom wygłuszenia. Postać w korku i posłuchać muzyki. Pobawić się na parkingu systemem infotainment, zobaczyć czy nie denerwuje. 15 minut jazdy testowej to po prostu żart.
Znajomy z pracy niedawno wybierał między Kią a Hyundaiem (Sportage vs Tucson). W Kii nie chcieli mu dać samochodu na dobę, w Hyundaiu dali bez problemu na weekend i kazali nie przejmować się dolaniem do baku, i to już mocno przeważyło szalę na stronę Tucsona. A jak już przyszło do negocjacji cenowych... powiem tylko tyle: Tucson w bieli jest bardzo ładny
Czasy się zmieniają i świadomy klient w mig opuści salon w którym ma się gdzieś klienta, bo "i tak sprzedam tą Sportage za pełną cenę". A mógł sprzedać dwie Ważne, żeby Klient znał swoją pozycję i nie dał sobie wmówić, że nie da się nic zrobić.
Jak by nie patrzeć, czy kupicie samochód u dilera X, czy Y, będzie ten sam. Wyjedzie z tej samej fabryki, będzie miał ten sam silnik, kolor, wyposażenie etc. Jedyną różnicą dla nas, klientów, jest to gdzie go kupimy. A gdzie go kupimy zależy od ceny. Oczywiście, standardowe prawa podaży i popytu obowiązują, toteż na zniżki nie ma co liczyć w przypadku samochodu, na który kolejka zamówień kończy się za osiem miesięcy. Wtedy trzeba czekać, albo kupować za 100% ceny.
Sorki za mały OT. Sami kupowaliśmy CX3 rok temu i dziś nie dalibyśmy się nabrać wielu technikom sprzedażowym, ale wtedy nie mieliśmy świadomości wielu rzeczy.
Bierzcie auta na 24h i nie cackajcie się, jeśli diler odmawia.
To Wy będziecie z tym samochodem żyć, dobrze jest więc przez dzień go spokojnie wypróbować. Zaparkować z kamerką cofania. Wrzucić teściów na tylną kanapę. Przejechać się po autostradzie i ocenić poziom wygłuszenia. Postać w korku i posłuchać muzyki. Pobawić się na parkingu systemem infotainment, zobaczyć czy nie denerwuje. 15 minut jazdy testowej to po prostu żart.
Znajomy z pracy niedawno wybierał między Kią a Hyundaiem (Sportage vs Tucson). W Kii nie chcieli mu dać samochodu na dobę, w Hyundaiu dali bez problemu na weekend i kazali nie przejmować się dolaniem do baku, i to już mocno przeważyło szalę na stronę Tucsona. A jak już przyszło do negocjacji cenowych... powiem tylko tyle: Tucson w bieli jest bardzo ładny
Czasy się zmieniają i świadomy klient w mig opuści salon w którym ma się gdzieś klienta, bo "i tak sprzedam tą Sportage za pełną cenę". A mógł sprzedać dwie Ważne, żeby Klient znał swoją pozycję i nie dał sobie wmówić, że nie da się nic zrobić.
Jak by nie patrzeć, czy kupicie samochód u dilera X, czy Y, będzie ten sam. Wyjedzie z tej samej fabryki, będzie miał ten sam silnik, kolor, wyposażenie etc. Jedyną różnicą dla nas, klientów, jest to gdzie go kupimy. A gdzie go kupimy zależy od ceny. Oczywiście, standardowe prawa podaży i popytu obowiązują, toteż na zniżki nie ma co liczyć w przypadku samochodu, na który kolejka zamówień kończy się za osiem miesięcy. Wtedy trzeba czekać, albo kupować za 100% ceny.
Sorki za mały OT. Sami kupowaliśmy CX3 rok temu i dziś nie dalibyśmy się nabrać wielu technikom sprzedażowym, ale wtedy nie mieliśmy świadomości wielu rzeczy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości