Rdza w Mazdach – które modele są najbardziej odporne?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mp8 » 10 wrz 2015, 15:33

Dobry! Jako posiadacz 13 letniej 323f bj już co nieco wiem i bolączce mazd, ale nie oszukujmy się w naszym klimacie chyba każde kilkunastoletnie auta rdzewieją. Jedne modele bardziej drugie mniej.
Wiem o rdzewieniu M3 i M6 I gen, ale jak jest z nowszymi generacjami? Jest lepiej? Czy dla spokoju szukać auta od "europejskich" producentów, niż co 2 lata wycinać blache w mazdach.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez Paweł » 10 wrz 2015, 16:29

mp8 napisał(a):nie oszukujmy się w naszym klimacie chyba każde kilkunastoletnie auta rdzewieją

Niestety są takie, które nie rdzewieją.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez mp8 » 10 wrz 2015, 16:33

Vagi, mercedesy, bmw i francuzy?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez slisman » 11 wrz 2015, 11:53

Mercedesy z tego grona trzeba wykluczyć (uogólniając, zależy o której generacji mówisz).
Francuzy rzeczywiście są dobrze zabezpieczone.
A z VAGami różnie to bywa, jest lepiej niż w Mazdzie, ale szału też nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez loockas » 11 wrz 2015, 17:00

slisman napisał(a):A z VAGami różnie to bywa, jest lepiej niż w Mazdzie, ale szału też nie ma.


Toledo miało 14 lat jak sprzedawałem i grama rdzy nie było. Ibiza ma obecnie 13 lat i rdza jest tylko na tylnej klapie w standardowym dla tego modelu miejscu – pod uszczelką szyby. Jest tego na tyle mało, że od 3 lat zapominam podjechać z tym do lakiernika :P

W rodzinie jest jeszcze passerati i octavia (roczniki 2004 i 2007) i raczej też rdzy nie widać. Uważam, że te auta nie gniją jeżeli nie miały wcześniej spotkania z blacharzem.

BMW – nie wiem jak nowsze, ale np E46 koroduje i to w bardzo dziwnych miejscach (np. przednie błotniki)

Mercedes – jak kolega wspomniał, zależy od modelu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez slisman » 11 wrz 2015, 22:16

loockas napisał(a):Toledo miało 14 lat jak sprzedawałem i grama rdzy nie było. Ibiza ma obecnie 13 lat i rdza jest tylko na tylnej klapie w standardowym dla tego modelu miejscu – pod uszczelką szyby. Jest tego na tyle mało, że od 3 lat zapominam podjechać z tym do lakiernika

W rodzinie jest jeszcze passerati i octavia (roczniki 2004 i 2007) i raczej też rdzy nie widać. Uważam, że te auta nie gniją jeżeli nie miały wcześniej spotkania z blacharzem.


No masz rację :D Moja octavka (2005) też daje radę, choć tam gdzie był odprysk, to akurat wyszedł rudzielec i nadkole było przytare i też trzeba było zrobić (lekki nalot). NO czyli tak jak mówisz – było uszkodzenie mechaniczne. I właśnie lakiernik mówił, że nie gnije to na potęgę (a jeśli dbasz to wcale), ale jest cieniutki lakier i jak się uszkodzi to szybko może coś powyłazić. Więc nie jest to już to co kiedyś :P Ale ogólnie to jest przyzwoicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez loockas » 11 wrz 2015, 22:23

slisman napisał(a):ale jest cieniutki lakier


Yep. W ibizie lakier rysuje się od patrzenia na niego :P

Wracając do Mazd, to może jestem ślepy ale nie widuje zgniłych GH więc chyba nie jest już tak źle. A już kilka lat od początku produkcji minęło.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Maniekvip » 12 wrz 2015, 08:31

Mazda 3 II generacji też jest wolna od rdzy
Co do VAG-ów to wcześniejsze gniły. Golf 3/4, Passat B3/4, B5 poprawili ale niestety B6 miał też swoje problemy. Skody zgniłej nie wiedziałem a Seata mam z 2005 roku i trzyma się bardzo dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez mysiak » 13 wrz 2015, 22:15

golf V plus też rdzewiał na potęgę a na pewno dużo bardziej niż BL
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mp8 » 15 wrz 2015, 22:19

Oczywiście wszystko zależy od modelu, ale np na przeglądach często słyszę: "jak na mazdę dobrze" ale mechanicy pewnie nowszych modeli nie widzą zbyt często. Dużo zależy też od dbania o samochód i usuwanie szybko tego co wyłazi.
Też słyszałem raczej pozytywne opinie o blacharce BL, a jak w nowszych 6 wygląda sprawa z rudą?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto