Coraz częstsze przypadki kradzieży Mazd w Polsce – dyskusja
Ciekawe na ile skuteczne będzie nowe elektroniczne zabezpieczenie, skoro to udało się zlamać, podejrzewam że jeśli złodzieje obejrzą ten filmik to jeszcze więcej Mazd zniknie zanim w ASO będzie mozna cos dodatkowo zalozyc 

Zastanawia mnie, czy jedna ze statystyk pokazanych w filmie nie wypacza sensu całego materiału.
Mowa jest o 87 skradzionych Mazdach 6 przy sprzedanych ok 250 (w pierwszym półroczu 2015r), tylko nigdzie nie ma mowy, czy statystyka skradzionych obejmuje jedynie nowe M6, czyli GJ, czy też poprzednie generacje.
Koledze nie tak dawno skradziono spod bloku w Wa-wie właśnie M6, ale była go GG. Tak coś podejrzewam, że dane z policji obejmują po prostu model M6, bez rozróżniania na generacje, a to całkowicie zmienia obraz sprawy.
Nie mam konta na fejsie, bo napisałbym to Zachara bezpośrednio
Mowa jest o 87 skradzionych Mazdach 6 przy sprzedanych ok 250 (w pierwszym półroczu 2015r), tylko nigdzie nie ma mowy, czy statystyka skradzionych obejmuje jedynie nowe M6, czyli GJ, czy też poprzednie generacje.
Koledze nie tak dawno skradziono spod bloku w Wa-wie właśnie M6, ale była go GG. Tak coś podejrzewam, że dane z policji obejmują po prostu model M6, bez rozróżniania na generacje, a to całkowicie zmienia obraz sprawy.
Nie mam konta na fejsie, bo napisałbym to Zachara bezpośrednio
Ogólnie to japońskie auta giną głównie w Warszawie. Jeśli popatrzymy na ogół kraju to mazdy Nie ma w czołowej dziesiątce jeśli chodzi o rok 2015. W roku 2014 Corolla zmieniła właściciela 237 razy i zajęła siódme miejsce razem z Civikiem, Mazdy nie ma w pierwszej piętnastce natomiast czołowe lokaty zajmują auta niemieckie.
Sporo znaków zapytania i nic więcej.
Jeśli statystyka dotyczy tylko modelu GJ FL to może faktycznie problem jest spory i należy coś z tym zrobić.
Sporo znaków zapytania i nic więcej.
Jeśli statystyka dotyczy tylko modelu GJ FL to może faktycznie problem jest spory i należy coś z tym zrobić.
Jak wynika ze statystyk policyjnych, w każdym regionie złodzieje mają swoje ulubione i najlepiej rozporacowane samochody. Warszawa to Toyota, Honda i Mazda.
Kolejna elektorniczna blokada nie pomoże, bo skoro mają rozpracowane obecne to i kolejne złamią. Jedyna rada, żeby ograniczyc kradzieże to nie kupowanie używanych części niewiadomego pochodzenia, bo te samochody idą do rozbiórki na częśći, przynajmniej tak twierdzi policja.
Kolejna elektorniczna blokada nie pomoże, bo skoro mają rozpracowane obecne to i kolejne złamią. Jedyna rada, żeby ograniczyc kradzieże to nie kupowanie używanych części niewiadomego pochodzenia, bo te samochody idą do rozbiórki na częśći, przynajmniej tak twierdzi policja.
- Od: 10 cze 2014, 09:51
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI
Z tego co ja wiem to policja w statystykach podaje model auta, czyli Mazda 6 bez generacji. Są to informację od znajomego policjanta.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
jaketherake napisał(a):Zastanawia mnie, czy jedna ze statystyk pokazanych w filmie nie wypacza sensu całego materiału.
Nawet jeśli masz rację, to i tak materiał odniósł sukces – Mazda zapowiedziała wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia.
Chociaż jak popatrzymy choćby na to forum, to tematy "skradziono mazdę" praktycznie nie znikają
Co nie zmienia faktu, że materiał mnie rozwalił pod względem czasu jaki potrzeba na uruchomienie współczesnego samochodu... Kiedyś było więcej zabawy choćby, że złamaniem blokady kierownicy, rozwaleniem lub dobraniem się do stacyjki. Jedynym elektronicznym bajerem był immo...
Zgoda, ważne jest żeby nie ułatwiać życia złodziejom, więc tutaj działania Mazdy są konieczne i jeśli się faktycznie ziszczą, to tylko pogratulować autorom akcji.
Zwróciłem jedynie uwagę, że teza którą postawił Zachar jest prawdopodobnie fałszywa: 1/4 sprzedanych GJ została skradziona
Podejrzewam, że należałoby porównywać ilość Mazd wszystkich generacji M6 w Wawie do ilości skradzionych, wtedy byłby wynik prawidłowy (do końca nie wiadomo co pokazują te policyjne statystyki).
Co nie zmienia faktu, że Mazdy niestety znikają w stolicy, jak pisałem koledze spod bloku poszła GG, a w zesżłym roku żonie szefa również GG z parkingu przy dworcu kolejowym
Inna sprawa, że Mazdy robią w ostatnich latach prawdziwą furorę na ulicach Warszawy i widuję ich coraz więcej (M6, CX-5, M3, dużo Soul Red).
Zwróciłem jedynie uwagę, że teza którą postawił Zachar jest prawdopodobnie fałszywa: 1/4 sprzedanych GJ została skradziona
Co nie zmienia faktu, że Mazdy niestety znikają w stolicy, jak pisałem koledze spod bloku poszła GG, a w zesżłym roku żonie szefa również GG z parkingu przy dworcu kolejowym
Inna sprawa, że Mazdy robią w ostatnich latach prawdziwą furorę na ulicach Warszawy i widuję ich coraz więcej (M6, CX-5, M3, dużo Soul Red).
Najprostsze rozwiązanie to dopuszczenie przez centrale Mazdy montażu elektroniczno-mechanicznych zabezpieczeń z wyłącznikiem znanym tylko właścicielowi. Jest możliwości tego zrobienia bez ingerencji w elektronikę bez jej zakłócania. Niechaj i tylko ASO to wykonuje i zapisuje gdzieś dla centrali wykonanie tego. Tańsze i prostsze niż jakiś alarm zewnętrznej firmy na którego rozbrojenie złodzieje potrzebują parę sekund. Niestety współczesne samochody, czy to Mazda czy VW czy Merc otwiera się tak szybko.
Co do gaśnicy już wiem dlaczego znajomy ma ją schowaną/ukrytą przed oczami
Co do gaśnicy już wiem dlaczego znajomy ma ją schowaną/ukrytą przed oczami

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Pisalem pod tym filmem, ze wprowadzane rewelacyjne zabezpieczenia przez ASO będę kosztowały 1200, 1400 lub 2300 <– z opcją lokalizacji auta.
Dodatkowo do każdego wariantu trzeba będzie dokupić jakieś dwa moduły w sumie za 90zł. ASO zaleca, aby nie przechowywać tego pilocika (ktorego dostaniemy) razem z fabrycznym kluczem. – Ciekawe czy jest to również warunek w AC
Dodatkowo do każdego wariantu trzeba będzie dokupić jakieś dwa moduły w sumie za 90zł. ASO zaleca, aby nie przechowywać tego pilocika (ktorego dostaniemy) razem z fabrycznym kluczem. – Ciekawe czy jest to również warunek w AC
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
danmazda napisał(a):Z tego co ja wiem to policja w statystykach podaje model auta, czyli Mazda 6 bez generacji. Są to informację od znajomego policjanta.
jeśli tak jest to jakim cudem ukradziono tylko 6 passatów?
D
Hm... film z lekka oderwany od rzeczywistości a przynajmniej nie porusza wszystkich spraw.
Obecnie montowane alarmy w ASO Mazda to zwykłe straszaki, wymóg ubezpieczalni.
Nie mają one żadnego odcięcia czy to zapłonu, czy to paliwa, czy to czegokolwiek innego.
Można odjechać Mazdą 6 2015 bez dezaktywowania alarmu, będzie po prostu wyć.
Alarmy montowane w ASO w większości nie są nawet oryginalnymi alarmami Mazda a zamiennikami dopuszczonymi przez centralę ( Meta system / Dest Dog )
Nie ma samochodu, którego nie można ukraść. Bez względu jak nowoczesny alarm przeciwkradzieżowy się zamontuję. Trzeba się z tą myślą oswoić.
Po co więc montować alarm przeciwkradzieżowy? No właśnie, chyba tylko po to aby mieć AutoCasco a nie fizyczną ochronę naszego samochodu.
Gdyby było zabezpieczenie, które nie wymaga wpinania w instalację samochodu ( gwarancja fabryczna nie naruszona ), dające 95% szans na odzyskanie auta po kradzieży, upoważniające w dodatku do dodatkowych zniżek na AutoCasco to byście je zamontowali?
Obecnie montowane alarmy w ASO Mazda to zwykłe straszaki, wymóg ubezpieczalni.
Nie mają one żadnego odcięcia czy to zapłonu, czy to paliwa, czy to czegokolwiek innego.
Można odjechać Mazdą 6 2015 bez dezaktywowania alarmu, będzie po prostu wyć.
Alarmy montowane w ASO w większości nie są nawet oryginalnymi alarmami Mazda a zamiennikami dopuszczonymi przez centralę ( Meta system / Dest Dog )
Nie ma samochodu, którego nie można ukraść. Bez względu jak nowoczesny alarm przeciwkradzieżowy się zamontuję. Trzeba się z tą myślą oswoić.
Po co więc montować alarm przeciwkradzieżowy? No właśnie, chyba tylko po to aby mieć AutoCasco a nie fizyczną ochronę naszego samochodu.
Gdyby było zabezpieczenie, które nie wymaga wpinania w instalację samochodu ( gwarancja fabryczna nie naruszona ), dające 95% szans na odzyskanie auta po kradzieży, upoważniające w dodatku do dodatkowych zniżek na AutoCasco to byście je zamontowali?
Ostatnio edytowano 30 lip 2015, 21:34 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
http://www.zeder.pl/ Ciekawe ile w tym prawdy hehehe
Już w tym temacie chyba było napisane najlepsze rozwiązanie tkwi w prostocie: UKRYTY PRZEŁĄCZNIK
Albo wypinanie jakiegoś kabla i zabieranie go ze sobą
znajomy z innego forum robił tak jak zgubił kluczyk i czekał na nowy komplet.
Już w tym temacie chyba było napisane najlepsze rozwiązanie tkwi w prostocie: UKRYTY PRZEŁĄCZNIK
Albo wypinanie jakiegoś kabla i zabieranie go ze sobą

widmo82 napisał(a):wprowadzane rewelacyjne zabezpieczenia przez ASO będę kosztowały 1200, 1400 lub 2300 <– z opcją lokalizacji auta.
A ja głupi myślałem, że zrobią recall i zamontują te systemy za darmo w ramach aktualizacji zabezpieczeń aut... i podniesienia prestiżu marki...

ps.
Wolę stracić gwarancję montując coś swojego niż stracić auto z ważną gwarancją...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):ps.
Wolę stracić gwarancję montując coś swojego niż stracić auto z ważną gwarancją...
PS. Zamontuj to
http://www.gannet.pl/produkty/gantrack/
Nawet jeśli stracisz auto, to złodziej się nim nie na cieszy zbyt długo
Maniekvip napisał(a):http://www.zeder.pl/ Ciekawe ile w tym prawdy hehehe
Już w tym temacie chyba było napisane najlepsze rozwiązanie tkwi w prostocie: UKRYTY PRZEŁĄCZNIK
Albo wypinanie jakiegoś kabla i zabieranie go ze sobąznajomy z innego forum robił tak jak zgubił kluczyk i czekał na nowy komplet.
Jeśli dobrze pamiętam, to wpisując Zeder na youtube można w chwilę znaleźć całą masę filmików, gdzie trzeba paru sekund na sforsowanie zabezpieczenia...
Po Gdańsku jeździ gość, który otwiera zatrzaśnięte auta, dorabia kluczyki, uruchamia auta po próbach kradzieży. Jeździ busikiem, który w środku to mały warsztat. Facet zna się na swojej robocie do tego stopnia, że krążą plotki, wedle których to były złodziej
Kiedyś kumplowi próbowali skraść golfa, ale własne zabezpieczenie okazało się za trudne do złamania. Stacyjka jednak została rozwalona, więc kumpel ściągnął wspomnianego gościa. Facet mu auto szybko naprawił, po czym mocno zareklamował starożytne zabezpieczenia, typu blokady na lewarek zmiany biegów, czy blokadę kierownicy/pedałów. Według niego sforsowanie tych zabezpieczeń nie jest wielkim wyczynem, ale współcześni złodzieje nie są przygotowani na to, bo rzadko kto to stosuje i widząc blokadę kiery dają sobie spokój z autem. Ile w tym prawdy – nie wiem. Najlepszym zabezpieczeniem jest jednak coś własnego – złodziej nie ma czasu na łamanie nieznanych wynalazków, wiec sobie odpuści.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości