Zakup używanego auta – Mazda3 BL (2008-2013)
Proszę bardzo.
Fotka pierwsza. Widać trzy przełączniki prawdopodobnie to jest:
1. podgrzewana szyba tylna
2. podgrzewana szyba przednia
3. funkcja szybkiego osuszania przedniej szyby
Z tym, że może być w innej kolejnoci
Fotka druga. Widać dwa przyciski.
1. podgrzewanie tylnej szyby.
2. odstawiam na funkcję osuszania przedniej
brak podgrzewania przedniej
Fotka pierwsza. Widać trzy przełączniki prawdopodobnie to jest:
1. podgrzewana szyba tylna
2. podgrzewana szyba przednia
3. funkcja szybkiego osuszania przedniej szyby
Z tym, że może być w innej kolejnoci
Fotka druga. Widać dwa przyciski.
1. podgrzewanie tylnej szyby.
2. odstawiam na funkcję osuszania przedniej
brak podgrzewania przedniej
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Kolejność przycisków podałem losowo nie sugeruj się nimi.
Oznaczenia przycisków wyglądają następująco:
Zielony- podgrzewana szyba przednia
Czerwony- osuszanie szyby przedniej
Żółty- podgrzewana szyba tylna
Oznaczenia przycisków wyglądają następująco:
Zielony- podgrzewana szyba przednia
Czerwony- osuszanie szyby przedniej
Żółty- podgrzewana szyba tylna
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Proszę.
Zielony to przód, a czerwony to tył.
I teraz uwaga.
Nie każda Mazda 3 ma podgrzewaną przednią szybę (trzeba się przyjrzeć czy jest w niej siateczka) i jak widać na wcześniejszych zdjęciach (czego nie byłem pewny) jest dodatkowy przycisk. Czasami może być też tak, że opcja była w oryginalnej szybie, ale nie w całości działa (lub całkowicie, bo to się lubiło upalić), mogło być też tak, że opcja była, ale wymieniono szybę na zwykłą – po taniości.
Nawiew na szybę odpala zawsze też kompresor klimatyzacji na full, żeby nadmuchiwane powietrze było suche celem jej szybkiego odparowania.
Szyba tylna jest zawsze podgrzewana, ale niektóre opcje wyposażenia (nie wiem czy wszystkie, ale raczej nie) mają też podgrzewane lusterka – i one również grzeją się wraz z tylną szybą – tym samym przyciskiem.
EDIT – no to już widzę się spóźniłem.
Dopisano 7 sierpnia 2016, o 15:56:
Właściwa kolejność od lewej:
1. podgrzewana szyba przednia
2. funkcja szybkiego osuszania/odparowywania przedniej szyby
3. podgrzewana szyba tylna
Zielony to przód, a czerwony to tył.
I teraz uwaga.
Nie każda Mazda 3 ma podgrzewaną przednią szybę (trzeba się przyjrzeć czy jest w niej siateczka) i jak widać na wcześniejszych zdjęciach (czego nie byłem pewny) jest dodatkowy przycisk. Czasami może być też tak, że opcja była w oryginalnej szybie, ale nie w całości działa (lub całkowicie, bo to się lubiło upalić), mogło być też tak, że opcja była, ale wymieniono szybę na zwykłą – po taniości.
Nawiew na szybę odpala zawsze też kompresor klimatyzacji na full, żeby nadmuchiwane powietrze było suche celem jej szybkiego odparowania.
Szyba tylna jest zawsze podgrzewana, ale niektóre opcje wyposażenia (nie wiem czy wszystkie, ale raczej nie) mają też podgrzewane lusterka – i one również grzeją się wraz z tylną szybą – tym samym przyciskiem.
EDIT – no to już widzę się spóźniłem.
Dopisano 7 sierpnia 2016, o 15:56:
Maniekvip napisał(a):Fotka pierwsza. Widać trzy przełączniki prawdopodobnie to jest:
1. podgrzewana szyba tylna
2. podgrzewana szyba przednia
3. funkcja szybkiego osuszania przedniej szyby
Właściwa kolejność od lewej:
1. podgrzewana szyba przednia
2. funkcja szybkiego osuszania/odparowywania przedniej szyby
3. podgrzewana szyba tylna
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Hehe, do 3 razy sztuka?
Na pierwszej fotce od Maniekvip mamy (od lewej):
1. funkcja szybkiego osuszania/odparowywania przedniej szyby (widać – o ile ktoś dojrzy ... strzałki)
2. podgrzewana szyba przednia
3. podgrzewana szyba tylna
Poniżej lepiej to widać:
Na pierwszej fotce od Maniekvip mamy (od lewej):
1. funkcja szybkiego osuszania/odparowywania przedniej szyby (widać – o ile ktoś dojrzy ... strzałki)
2. podgrzewana szyba przednia
3. podgrzewana szyba tylna
Poniżej lepiej to widać:
Temat rozłożony na czynniki pierwsze.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Wy mi życie ratujecie odpowiedzi Full konkret tak że w przyszłym roku przy zakupie Mazdę będę znał na wylot :p tak się aby zastanawiam czy latem w ciepły dzień da się aby sprawdzić czy te szyby rzeczywiście działają żeby nie wtopić przy zakupię
Osuszanie to nic innego jak kierowanie max powietrza na szybę z włączoną klimą. Po włączeniu funkcji wszystko ustawia się automatycznie.
Podgrzewanie zdecydowanie gorzej sprawdzić sprawdzić latem.
Zimą wystarczy chuchnąć na szybę.
Latem może warto wsłuchać się w silnik i obserwować obrotomierz, może delikatnie zakuleć.
Ja bym jeszcze włączył światełko w środku i patrzył czy mrugnie na starcie.
Podgrzewanie zdecydowanie gorzej sprawdzić sprawdzić latem.
Zimą wystarczy chuchnąć na szybę.
Latem może warto wsłuchać się w silnik i obserwować obrotomierz, może delikatnie zakuleć.
Ja bym jeszcze włączył światełko w środku i patrzył czy mrugnie na starcie.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Ale jak jest siatka tylko częściowo przepalona, to też przygaśnie. Bez zaparowanej/przymrożonej szyby ciężko sprawdzić czy w 100% działa.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
e-tomek napisał(a):Hehe, do 3 razy sztuka? Na pierwszej fotce od Maniekvip mamy (od lewej):1. funkcja szybkiego osuszania/odparowywania przedniej szyby (widać – o ile ktoś dojrzy ... strzałki)2. podgrzewana szyba przednia 3. podgrzewana szyba tylna
przycisk "3. podgrzewana szyba tylna" uruchamia również podgrzewanie lusterek zewnętrznych
Odnośnie osiągów BL 2.0 muszę dodać, że skrzynia 6b choć sprzyja dobrym osiągom, ewidentnie nie jest zestrojona pod autostradę. 6-ty bieg jest jak na mój gust za krótki, co powoduje że przy 140 spalanie oscyluje przy około 9L/100km.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Szóstka za to sprzyja w codziennej jeździe bo zapinam ją przy 80km/h i mam 2000 RPM. Przy 3000 RPM na szóstce mam ~120 km/h a na piątce przy 3000RMP ~100 km/h
Porównując skrzynie szóstkę w M6 GY i skrzynie piątkę w M3 BL doszedłem do wniosku że przełożenia od 1-5 są takie same bądź bardzo zbliżone.
Mimo wszystko szóstka obniża nam obroty co pozwala troszkę zaoszczędzić na paliwie oraz obniżyć hałas.
Porównując skrzynie szóstkę w M6 GY i skrzynie piątkę w M3 BL doszedłem do wniosku że przełożenia od 1-5 są takie same bądź bardzo zbliżone.
Mimo wszystko szóstka obniża nam obroty co pozwala troszkę zaoszczędzić na paliwie oraz obniżyć hałas.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
"Codzienna jazda" to bardzo subiektywne określenie ... ani mi, ani mojej siostrze tak krótka (subiektywnie) szóstka nie sprzyja. Szkoda, że nie obniża obrotów bardziej – to by podniosło w moich oczach jej użyteczność.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Ogólnie też moje trasy wyglądają 50-70-100km czasem aby jadę 120 :p tak analizując wszystko doszedłem do wniosku że chyba lepszym wyborem będzie 1,6 – 105km jak 2.0 – 150km zwłaszcza że 1,6 do setki "0-100" osiągnąć można nawet w 9,5sec a to zupełnie wystarcza do tego jest chyba mniej awaryjnym silnikiem jak 2.0 tak myślę
Luui napisał(a): zwłaszcza że 1,6 do setki "0-100" osiągnąć można nawet w 9,5sec
Chyba z górki Katalogowo masz 12 z hakiem
nie ma się co podniecać przyspieszeniem od zera do iluś tam. Moim zdaniem ważniejsze i bardziej przydatne to elastyczność. acta przy pamiętaniu o redukcji bieg – dwa w dół jest fajna i to nawet z załadowanym autem ( 4 osoby na pokładzie plus nieduży bagaż)
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Redukcja dwa w dół czyli z piątki na trójeczkę
Trójka to mega super bieg bo możemy z niego ruszyć oraz jechać 120mk/h
Oczywiście w codziennym użytkowaniu to liczy się moment obrotowy możliwie jak najwyższy i płasko przebiegający najlepiej w dość niskich obrotach. Ze sprintu do setki to raczej nie korzystamy.
Trójka to mega super bieg bo możemy z niego ruszyć oraz jechać 120mk/h
Oczywiście w codziennym użytkowaniu to liczy się moment obrotowy możliwie jak najwyższy i płasko przebiegający najlepiej w dość niskich obrotach. Ze sprintu do setki to raczej nie korzystamy.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości