Strona 1 z 13

Zakup używanego samochodu Mazda3 2.2 185km – opinie

PostNapisane: 24 lip 2013, 11:14
przez Blazej
Rozważam zakup Mazdy 3 z silnikiem 2.2 185km, ponieważ na jego temat niezbyt wiele można znaleźć (zwłaszcza w polskiej sieci) chętnie zapoznałbym się z opiniami zarówno użytkowników jak i serwismanów na temat tego silnika, Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie i o czym powinien wiedzieć potencjalny właściciel? Czy ma jakieś klasyczne usterki jakie należy brać pod uwagę? Model, który rozważam ma najechane około 50 tys. i 3 lata na karku. Dzięki za wszystkie informacje.

Błażej

Re: Mazda 3 2.2 185km – opinie

PostNapisane: 24 lip 2013, 22:24
przez ZOOMik

Zakup używanego auta – Mazda3 BL (2008-2013)

PostNapisane: 9 maja 2015, 20:03
przez ToTheMountains
Przymierzam się do kupna Mazdy 3 (2009-2013). Najbardziej zainteresowany jestem wersją benzynową 1.6. Od kilku dni przeszukuję net w szerz i wzdłuż, by uzyskać jak najwięcej informacji o tym aucie i nie wtopić kasy w błoto. Czy kojarzy ktoś z Was czy jakaś 3 II wystąpiła w programie "Zakup kontrolowany"? Jeśli tak, to który mógłbyć odcinek? Serdeczne dzięki za pomoc.

PostNapisane: 10 maja 2015, 12:05
przez stachan
ToTheMountains napisał(a):Od kilku dni przeszukuję net w szerz i wzdłuż, by uzyskać jak najwięcej informacji o tym aucie i nie wtopić kasy w błoto.


Czyli szukasz BL – dotarłeś tu?

Re: Mazda 3 (2009-2013) – Zakup kontrolowany (TVN Turbo)

PostNapisane: 10 maja 2015, 17:18
przez ToTheMountains
Tak, przepraszam, oczywiście chodzi o BL. Dzięki serdeczne za link do tematu :)

PostNapisane: 10 maja 2015, 18:47
przez stachan
Tu ewentualnie jeszcze jeden klik :)

Re: Mazda 3 (2009-2013) – Zakup kontrolowany (TVN Turbo)

PostNapisane: 14 maja 2015, 11:30
przez wizbek
W tygodniku "Motor" w jednym z ostatnich numerów (Ja kupiłem bodajże 4 maja) jest w dziale "używane" porównanie Mazdy 3BL z Hondą CIvic. Warto przeczytać.

Mazda BL jaki silnik

PostNapisane: 22 maja 2015, 20:55
przez irlandczyk007
Witam.Mysle nad kupnem bl-ki.Naswuwa sie jednak pytanie.Jaki silnik.
Zalezy mi na fajnych osiągach bezawaryjności i niskim co2.
Mieszkam na wyspach więc co2 wazne do tgz taxu.

Będe wdzięczny za pomoc.

PostNapisane: 24 maja 2015, 17:15
przez ZOOMik
irlandczyk007 napisał(a):Witam.Mysle nad kupnem bl-ki.Naswuwa sie jednak pytanie.Jaki silnik.
Zalezy mi na fajnych osiągach bezawaryjności i niskim co2.
Mieszkam na wyspach więc co2 wazne do tgz taxu.

Będe wdzięczny za pomoc.

Cześć,
Benzyna czy Diesel?
Wzrost poziomu CO2 między silnikiem benzynowym 1.6 a 2.0 jest proporcjonalnie mały do przyrostu mocy, więc ten drugi motor wydaje się być lepszym wyborem, jeśli komuś zależy na osiągach. (Bez)awaryjność podobna :)

Mazda3 – podział wątku.

PostNapisane: 8 cze 2015, 12:52
przez jaroslaw_lodz
Jeśli chodzi o japońskość Mazdy to ciekawi mnie czy – gdy Ford stracił większościowe udziały – coś się zmieniło w silnikach po 2008? Pytam w kontekście mojego zamiaru nabycia trójki. Czy mam zmieniać olej co 10 tysięcy? Czy "zaniedbywaniem" auta jest wymiana oleju zgodnie z instrukcją – co rok lub 20 tys?

Re: Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

PostNapisane: 8 cze 2015, 18:57
przez Krzysiek1980
Dla mnie 20 tys przy wymianie oleju to lekka przesada. Lepiej częściej zmienić olej ( co 10-12 tys), bo to niewielki koszt, a mamy pewność że silnik pracuje na świeżym i czystym. Jeden w roku robi 5 tys km a inny 50 tys :D Gdybyś zdecydowal się na ten warsztat, to daj znać czy warto kiedyś o Nich mysleć przy remoncie silnika?

Mazda 3 BL (2009r) pytania przed zakupem

PostNapisane: 1 sie 2015, 20:40
przez piotrekTSW
Witam,

Nie wiem czy istnieje dedykowany wątek dla takich jak ja, ale go nie znalazłem więc w razie czego proszę o przeniesienie postu do właściwego wątku.

Piszę ponieważ zastanawiam się nad kupnem Mazdy 3 z 2009r z silnikiem diesla 1.6 110KM. Oglądałem jeden egzemplarz i wszystko wygląda w miare dobrze poza kilkoma mankamentami, o które właśnie chciałem zapytać.

1. Pod maska gąbki wyciszające są poszarpane przez kuny. Jaki jest koszt ich wymiany?
2. Przy klapie bagażnika obwódka wokół przycisku jest złamana i odpada. Sprzedawca stwierdził że to standard w mazdach. Czy aby standard? I również pytanie ile kosztuje nowa osłonka (o ile nie trzeba całego przycisku wymieniać)
3. Jedna z szyb otwiera się automatycznie po podwójnym "cyknięciu" przycisku. Pozostałe nie. Sprzedawca stwierdził że to kwestia programu. A jak jest naprawdę? czy mogą być uszkodzone mechanizmy czy może ma rację? Jaki jest ewentualny koszt wymiarny programu? Dodam, że na obu przyciskach do opuszczania (przy kierowy i szybie) te same szyby nie działają (działa tylko szyba od pasażera).
4. Uszczelka przy jednych z drzwi jest dziurawa. Koszt?
5. Powierzchnia lakieru badana czujnikiem. Całość od 10-50um poza dwoma elementami gdzie jest od 100-300 (malowane, ale czy coś więcej robione – jak sądzicie?)
6. Fotel kierowcy (standardowy chyba temat) jest lekko wybity. Czy to normalne przy przebiegu 150tys?
7. Rozrząd był nie robiony. Słyszałem że w tych silnikach rozrząd powinien być wymieniany co 150tys. Czy da się sprawdzić czy rozrząd jest oryginalny (o ile przebieg jest prawdziwy to rozrząd powinien być oryginalny jako że nikt go nie wymieniał).

Tyle dziękuję z góry za pomoc :)

Re: Mazda 3 BL (2009r) pytania przed zakupem

PostNapisane: 1 sie 2015, 21:29
przez e-tomek
Cześć.

A cena samochodu jest jakaś super?
Diesla to ja bym kupił, gdybym miał kupować nowy samochód, ale z przebiegiem 150 000km to bym w ogóle do tej rzeki nie wchodził (szczególnie jeśli przebieg nie jest na 100% pewny).
Może pomyśl o wyjeździe do DE po jakiegoś z przebiegiem do 70 000km? Znasz to?
https://www.youtube.com/watch?v=yz5362Scamw
rynek niemiecki spory:
a) benzyna
http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... dCarSeals=
http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype= ... %2CU&dtr=s
b) diesel:
http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... dCarSeals=
http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype= ... %2CU&dtr=s
(wybrałem takie do 100 000km).

Powiem Tobie jedno – jeśli są 2 takie same samochody, z których jeden przejechał 70 000km, a drugi 150 000km, to praktycznie wiadomo który przejedzie następne 100 000km mniej awaryjnie (oczywiście styl i tryb jazdy ważny, czy są to "kilometry autostadowe", ale tego nigdy nie wiemy, dlatego niewiadoma jest ogromna). Rynek samochodowy jest taki, że jeśli się dobrze poszuka (chociaż w PL ryzyko duże), to znajdzie się i taki z niskim przebiegiem. Nie ma co się spieszyć. Ja wiem, że nie kupię nigdy z większym przebiegiem aniżeli 70-80 000km.
P.S. Znajoma kupiła w 2012r. 11-letnią Mazdę 323F z przebiegiem 90 000km (przebieg oryginalny, samochód nie kupowany w PL ;)), przez 3 lata zrobiła (dalej robi) bezawaryjnie 80 000km. Mnie się raz udało kupić w DE 10-letniego Opla Astrę II (chodzi o przebieg ;)) z przebiegiem 44 000km (przebieg oryginalny, od znajomych) – chodził "jak nowy", żadnej awarii przez 2 lata – później sprzedałem.
Im niższy przebieg – tym szansa na bezproblemową jazdę większa.

A dlaczego diesel? – bo skoro jeździsz dużo ... to taki z przebiegiem 150 000km to już ryzyko. A jeśli jeździsz mało – to po co diesel? – widzę, że cena samochodu wiele wyższa niż benzynowca (w DE). Nowoczesne diesle – używane – to ryzykowny interes. A benzyna 1.6 105 koni ... ja mam średnie spalanie 7,1l/100km – wartośc całkiem znośna, przy czym bardzo mało jeżdżę po mieście.

2. U mnie działa bezproblemowo.

3. Poczytaj sobie ten wątek:
viewtopic.php?f=113&t=159602
– jest o programowaniu szyb po wymianie akumulatora.
Przy czym u mnie otwierają się automatycznie nie po podwójnym "cyknięciu", ale mocniejszym wciśnięciu (chociaz może mamy to samo na myśli).

5. Może coś z czujnikiem? 10-50um to naprawdę mikroskopijne wartości, u mnie jest 70 (minimum) – poniżej tej wartości nie schodzi, a to i tak niska wartość.
300um to raczej malowane, gdyby było więcej grzebania, to by wartości były wyższe. Przy czym, jeśli Twój czujnik zaniża o 50-100um (bo wartości 10-50um są naprawdę nierealne), to wtedy zamiast 100-300um realnie może być 150-400um, a 400um może już oznaczać szpachlę.

6. O fotelu jest temat, niektórzy mieli problemy z ... wybiciem (chociaż nie wiem co masz dokładnie na myśli) – stabilnością.
Tapicerka fotela (gąbka na boczkach) jest problematyczna – odkształca się, i to praktycznie u wszystkich.

PostNapisane: 1 sie 2015, 22:35
przez piotrekTSW
Dzięki za odpowiedź. Co do diesla no to nie jeżdżę bardzo dużo ale ponad 20tys km rocznie raczej będzie. Być może zastanowię się nad benzyną jednak chciałbym na początku zastanowić się nad dieslem. Jak jest z dynamiką Twojej bezynki? Daje radę? Przyznam że lubię w miarę wysoki moment obrotowy dieslów i to też po części przemawia za dieslem.

Cena samochodu jest dość niska bo wystawiona za 28500 natomiast już wynegocjowałem 1500zł mniej z powodu tych defektów o których pisałem.

Być może czujnik walnięty spróbuję pożyczyć od kogoś i zmierzyć innym. A jaka jest dopuszczalna przez Mazdę norma? Faktycznie 10 to trochę nie halo.

Co do fotelu to tak chyba mówimy o tym samym.

PostNapisane: 1 sie 2015, 23:19
przez mysiak
50 mikrometrów jest realne, bo tak jest np u mnie na niektórych elementach.chyba że czujnik w ASO był źle skalbirowany

z przyciskiem przy klapie coś musi być nie halo, u mnie przy 130 tys jest wszystko OK

swoją drogą diesla 1.6 od francuzów bym unikał. Ale może mam z nim złe doświadczenia. W każdym razie u mojego ojca w fordzie ten silnik to porażka

PostNapisane: 2 sie 2015, 09:45
przez piotrekTSW
Kwestia silnika jest oczywiście kwestią sporną. Przykładowo u mnie w rodzinie ten silnik jest również w jednym fordzie i spisuje się bez zarzutu. Nawalają inne rzeczy ale silnik i osprzęt do niego jest OK. Czy w każdym ASO Mazdy podczas badania technicznego sprawdzają również grubość powłoki lakierniczej?

Re: Mazda 3 BL (2009r) pytania przed zakupem

PostNapisane: 2 sie 2015, 12:45
przez e-tomek
@ mysiak – 50um jeszcze by uszło, ale 10-50 to wartości rzędu, 10, 20, 30, 40, 50 – no a 10um to wartość nierealna.

@ piotrek – jeśli będziesz robił ponad 20 000km rocznie, to w 4 lata zrobisz ok. 100 000km, kupując 6-letni samochód z przebiegiem 150 000km za 4 lata będziesz miał 10-latka z przebiegiem 250 000km. Rozumiem, że ten w rodzinie jest w porządku, ale niestety diesel to samochód podwyższonego ryzyka. Oczywiście decyzja należy do Ciebie.

A benzyna 1.6 – 105 koni, wiadomo, wyścigówka to nie jest. Chociaż mój poprzedni samochód miał 130 koni, ale za to 1400kg, Mazda ma 105 koni i 1150kg, i powiem, że jakiejś wielkiej różnicy na niekorzyść Mazdy nie ma.
Ja jeżdżę przeważnie sam, ewentualnie we 2 osoby, a ostatnio zmieniłem styl jazdy na rozważny – spokojny i kupując Mazdę z tym silnikiem nastawiałem się na taką właśnie jazdę, dlatego dla mnie ten silnik jest w zupełności wystarczający. Chociaż też jeżdżąc w pojedynkę i mocniej operując pedałem gazu z dynamiką nie ma problemów.

P.S. a tamten samochód jest sprowadzony? – zobacz jakie są ceny diesli w DE – bezwypadkowych, zaczynają się od ok. 7500EUR roczniki 2009 (BL), niechby handlarz utargował 500EUR, to i tak musiałby wyłożyć 7000EUR, a to ponad 28000zł, do tego opłaty, koszty sprowadzenia, marża, a Ty masz ofertę za 27000zł, zastanawiające.

PostNapisane: 2 sie 2015, 14:18
przez piotrekTSW
Czyli czujnik walnięty. Sprawdzę innym czujnikiem też mi to wydawało się nierealne zwłaszcza, że czujnik od sprzedawcy czyli pewnie rozkalibrowany na potrzeby prezentacji auta. Do mazdy nie mam daleko więc mogę ją sprawdzać na wszystkie strony. Oczywiście wiem, że diesel to ryzyko i nie wykluczam wcale kupna samochodu z silnikiem benzynowym. Co do ceny – fakt wydała mi się podejrzana (auto sprowadzone z Austrii), ale nie wiem czy było bite na pewno ponieważ jakość lakieru by mówiła że jeżeli była bita to już z kilka lat temu (są różnego rodzaju ryski i niedoróbki, które również pozwoliły zbić cenę). Napewno mocno się zastanowię nad tym autem zanim podejmę decyzję, skombinowałem (kupiłem) swój miernik lakieru więc pozwoli mi to mam nadzieję sprawdzić realną powłokę lakieru.

Podchodząc do auta stwierdziłem, ze auto było malowane z jednej strony (widać jak lakier jest malowany – odbicia nie są idealnie gładkie tylko widać jakby zakrzywienia w postaci bananków? – nie wiem jak to określić pewnie wiecie o co chodzi). Sprzedawca nawciskał że to standard w mazdach w tym modelu pokazując pomiary czujnikiem lakieru który wskazywał 40um więc nie kłócąc się przemilczałem temat. I tu pytanie. Czy aby standard? Przyznam, że sporo aut widziałem w życiu, ale nie jestem specjalistom w tej dziedzinie lecz wydaje mi się, że to nie jest żaden zabieg producenta, a lakier powinien być gładki a odbicia w nim normalne? Czy się myle?

zakup mazda 3 bl

PostNapisane: 2 sie 2015, 21:07
przez akilles
Witam wszystkich chciałbym zakupić 3 w roczniku 2010/11
proszę o opinie odnośnie korozji jak również silników diesla 1,6
Dwa tygodnie temu po 5 latach rozstałem się z 3 z 2004 przyczyna korozja silnik benzyna 1.6 auto bezawaryjne ideał niestety ruda przesądziła o sprzedaży .

PostNapisane: 7 sie 2015, 22:55
przez akilles
Proszę o informacje na temat rdzy w BL