Zakup używanego auta – Mazda3 BL (2008-2013)
Wiem wiem że 0-100 nie jest najważniejsze ale można tym sobie porównać moc samochodów
"chyba, tak myślę " mój renault 1,9 diesel 98KM + turbina przyspiesza do setki 12-12,5 średnio sprawdzałem i tyle mi starczy w zupełności więcej mi nie trzeba więc skoro M3 Bl 1,6 ma lepsze osiągi lub takie same to nie potrzeba mi 2,0
A czy może orientuje się ktoś bo jak wiadomo w Polsce nie są zbyt dobre auta ze względu na nasze drogi dla tego Autko raczej będzie sprowadzane z niemieć i tu moje pytanie...
Myślę że skoro handlarze sprowadzają i sprzedawaj auta z niemieć to im to się opłaca Logiczne prawda?
a pytanie głównie brzmi o ile drożej lub taniej bym zapłacił sprowadzając samochód samemu z niemieć i rejestrowanie go w PL (BL – 1,6 105KM) niż jak bym kupił świeżo sprowadzoną od jakiegoś handlarza i zarejestrowaną w polsce jak to oni piszą często
""Koszt rejestracji wynosi jedynie 256 zł.""
"chyba, tak myślę " mój renault 1,9 diesel 98KM + turbina przyspiesza do setki 12-12,5 średnio sprawdzałem i tyle mi starczy w zupełności więcej mi nie trzeba więc skoro M3 Bl 1,6 ma lepsze osiągi lub takie same to nie potrzeba mi 2,0
A czy może orientuje się ktoś bo jak wiadomo w Polsce nie są zbyt dobre auta ze względu na nasze drogi dla tego Autko raczej będzie sprowadzane z niemieć i tu moje pytanie...
Myślę że skoro handlarze sprowadzają i sprzedawaj auta z niemieć to im to się opłaca Logiczne prawda?
a pytanie głównie brzmi o ile drożej lub taniej bym zapłacił sprowadzając samochód samemu z niemieć i rejestrowanie go w PL (BL – 1,6 105KM) niż jak bym kupił świeżo sprowadzoną od jakiegoś handlarza i zarejestrowaną w polsce jak to oni piszą często
""Koszt rejestracji wynosi jedynie 256 zł.""
Twój diesel ma sporo większy moment więc elastyczność Mazdy będzie gorsza.
Sprowadzając samemu musisz robić tłumaczenia papierów, przegląd rejestracyjny oraz zapłacić cło w wysokości 3.1% wartości rynkowej pojazdu.
Nie wiem jak wyglądają ceny aut na niemieckich portalach, trzeba też wiedzieć gdzie i jak szukać bo tam też są perełki podobne jak w naszych komisach.
Oglądając pewien kanał na YT łatwo można wywnioskować, że sprowadzane przez nich auta są czasami sporo droższe niż u nas. Z reguły są bezwypadkowe ale mają często jakieś naprawy lakiernicze.
Sprowadzając samemu musisz robić tłumaczenia papierów, przegląd rejestracyjny oraz zapłacić cło w wysokości 3.1% wartości rynkowej pojazdu.
Nie wiem jak wyglądają ceny aut na niemieckich portalach, trzeba też wiedzieć gdzie i jak szukać bo tam też są perełki podobne jak w naszych komisach.
Oglądając pewien kanał na YT łatwo można wywnioskować, że sprowadzane przez nich auta są czasami sporo droższe niż u nas. Z reguły są bezwypadkowe ale mają często jakieś naprawy lakiernicze.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Ciężka sprawa z tym Może z tego ktoś będzie coś więcej wiedział i będzie w stanie porównać moc z silnikiem 1,6 BL nie wiem czy to jest błąd w dowodzie ale z tego co mi wiadomo jest 98KM a 59KW to nie wychodzi 98 koni po za tym z 59KW mocy nie zrobił bym 12 sec do setki. proszę o pomoc jeśli ktoś się na tym zna
59 kW to 80.2KM
Silnik 1.6 w M3 ma 77kW co daje nam 105KM katalogową setkę robi w 12.2s.
Może masz błąd w papierach? Co to za auto i z którego roku?
Silnik 1.6 w M3 ma 77kW co daje nam 105KM katalogową setkę robi w 12.2s.
Może masz błąd w papierach? Co to za auto i z którego roku?
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Wychodzi na to, że masz wersje 80KM – były takie, albo masz błąd w dowodzie.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Luui napisał(a):Myślę że skoro handlarze sprowadzają i sprzedawaj auta z niemieć to im to się opłaca Logiczne prawda?
a pytanie głównie brzmi o ile drożej lub taniej bym zapłacił sprowadzając samochód samemu z niemieć i rejestrowanie go w PL (BL – 1,6 105KM) niż jak bym kupił świeżo sprowadzoną od jakiegoś handlarza i zarejestrowaną w polsce jak to oni piszą często
""Koszt rejestracji wynosi jedynie 256 zł.""
W przyrodzie nic nie ginie – akcyza, przegląd, tłumaczenia – wszystko masz w końcowej cenie samochodu + koszty sprowadzenia (wyjazd) + zarobek.
Pytanie tylko gdzie się zaopatruje handlarz, wyjścia są 3:
1. niemiecki salon z używanymi, auta z urzędową gwarancją
2. osoby prywatne
3. jakieś giełdy, komisy, ostatnio w sieci pojawił się taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=l_o5-q9JoV8
https://www.youtube.com/watch?v=SCOA6R6ryWE
Patrząc na otomoto, gdzie ceny czasami są niższe niż na niemieckim mobile.de (trochę ogłoszeń od osób prywatnych, reszta to handlarze niemieccy) można sobie samemu odpowiedzieć na pytanie.
Mało kto sprowadza samochody ze źródła 1 i 2 na "powszechny handel", bo rynek jest tak rozwalony, że taki samochód musiałby mieć najwyższą cenę na otomoto.
Sprowadzając samochód ze źródła 1 – będziesz miał gwarancję, a cena będzie na poziomie najwyższego progu na otomoto, niestety coś za coś. Od osoby prywatnej będzie trochę taniej – ale to jednak więcej zabawy. Tak czy siak – zdecydowanie polecam wyjazd za granicę, jeśli chcesz kupić pewniejsze auto, lepiej kasę, którą masz płacić pośrednikowi przeznaczyć na wyjazd ... przynajmniej będziesz wiedział co kupujesz, i gdzie.
I omijasz także ryzyko "umowy na Niemca", jak i przekrętu na VAT.
Ja bym na Twoim miejscu jeszcze rozszerzył poszukiwania o Hondę Civic 1.8 140 koni, samochód trochę droższy, ale jeśli będzie o rok – dwa starszy, to cenowo pewnie wyjdzie podobnie, a silnik ma świetne opinie, jak i cały samochód, a będziesz miał szerszy wachlarz poszukiwawczy (o ile ten samochód się Tobie podoba).
Samochód stary rok 2000 1,9 diesel dti Megane I Hatchback
może faktycznie ma 80km ale z takim silnikiem i tyloma KM dało by radę zrobić 12s do setki
test robiłem 2x i gdzie by tu sprawdzić zawsze wydawało mi się że to wersja z 98KM autko jak dla mnie jest dynamiczne
Hondę Civic 1.8 140 koni jakoś nie bardzo widzi mi się właśnie ta mazda 3 Bl i chyba nic innego nie będę kupował kwestia 1,6 lub 2.0 silnik
może faktycznie ma 80km ale z takim silnikiem i tyloma KM dało by radę zrobić 12s do setki
test robiłem 2x i gdzie by tu sprawdzić zawsze wydawało mi się że to wersja z 98KM autko jak dla mnie jest dynamiczne
Hondę Civic 1.8 140 koni jakoś nie bardzo widzi mi się właśnie ta mazda 3 Bl i chyba nic innego nie będę kupował kwestia 1,6 lub 2.0 silnik
Luui napisał(a):Samochód stary rok 2000 1,9 diesel dti Megane I Hatchback
może faktycznie ma 80km ale z takim silnikiem i tyloma KM dało by radę zrobić 12s do setki
test robiłem 2x i gdzie by tu sprawdzić zawsze wydawało mi się że to wersja z 98KM autko jak dla mnie jest dynamiczne
Ten samochód występował w wersji 80KM, katalogowo do setki rozpędza się w 13.8s.
Pamiętaj, że prędkościomierz przekłamuje. Najdokładniejszy pomiar zrobisz z driftboxem. Zakładam, że nie masz do niego dostępu bo to droga zabawka. Ale można wspomóc się nawigacją czy jakąś apką z telefonu.
Na przyspieszenie wpływ ma nie tylko moc ale i przełożenia skrzyni biegów. Dlatego auta o tej samej mocy i zbliżonej wadze mogą mieć zupełnie inne czasy w sprincie.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Może faktycznie masz rację i pewnie za wybredny jestem i za dużo wymagam ale w końcu kupno autka za 30 tyś powinno być dobrze przemyślane
pomiar robiłem ze stoperem średnio wychodziło 12,5sec
chyba jednak zostanę przy 1,6 i nie będę wybrzydzał
albo wymienię koła na 19 może przyspieszenia trochę dojdzie "oczywiście żartuje "
pomiar robiłem ze stoperem średnio wychodziło 12,5sec
chyba jednak zostanę przy 1,6 i nie będę wybrzydzał
albo wymienię koła na 19 może przyspieszenia trochę dojdzie "oczywiście żartuje "
Maniekvip napisał(a):Pomiar stoperem to żaden pomiar.
Jak założysz koła 19", pomalujesz zaciski na czerwono, plus końcówka na wydech to jakieś 10 kucy przybędzie :d
Bez przesady pewnie mi starczy albo będzie jeszcze zwinniejszy jak ten co teraz mam
ogólnie nie lubię jeździć jak muł i korkować ruchu ale jak pirat drogowy też nie jadę
czasem po prostu musi być trochę mocy w aucie może się przydać
Na samochód myślę przeznaczyć od 32-36 tyś chociaż najlepszą ceną było by dla mnie 35 tyś myślę że za taką cene 1,6 będzie w miarę konkret zawszę wolę dołożyć trochę i mieć coś pewniejszego jak zaoszczędzić a potem się denerwować z doświadczenia wiem że lepiej kupić coś raz a dobrze
chociaż nie obrażę się jak trafi się coś tańszego zawsze muszę liczyć do wydatku na sam samochód zakup AC + koszt rejestracji i ubezpieczenia a to też kosztuje :F
Jeszcze tak przy okazji orientuje się ktoś o ile droższa była by wersja 2.0 od 1,6 mówiąc tutaj o samochodzie z podobnym przebiegiem tym samym wyposażeniem różnica tylko silnika tak z ciekawości pytam szczerze mówiąc wolał bym 2.0 + LPG jak samo 1,6
szukać będę i tak 1,6 ale jeśli trafi się okazja na 2.0 to wtedy pewnie się skuszę pytanie który silnik jest mniej awaryjny czy 2.0 trafi LPG ;p z tego co mi wiadomo różnica spalania między 1,6 a 2.0 jest minimalna
cena auta bardziej definiuje przebieg i jego stan niz silnik 1,6 czy 2,0.
ja bym sie skupil na 2,0 od poczytku bo silnika nie bedziesz wymienial raczej a wyposarzenie mozna sobie dorobic.
ja bym sie skupil na 2,0 od poczytku bo silnika nie bedziesz wymienial raczej a wyposarzenie mozna sobie dorobic.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca napisał(a):cena auta bardziej definiuje przebieg i jego stan niz silnik 1,6 czy 2,0.ja bym sie skupil na 2,0 od poczytku bo silnika nie bedziesz wymienial raczej a wyposarzenie mozna sobie dorobic.
W pełni się zgadzam. Szukałem auta dla siostry dosyć długo, przeglądałem setki ogłoszeń i obejrzałem około 10 aut. Jedyne na czym nam zależało to automatyczna klimatyzacja. Wybór silnika był drugorzędny. Na koniec zeszłego roku poniżej 33 tys same źle naprawione rozbitki, lub zajechane i wyekploatowane włoszki i francuzki z dużymi przebiegami. 2.0 ma już wtrysk bezpośredni, nie wiem jak z 1.6.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Wtrysk bezpośredni ? właśnie nie wiem za bardzo o co z tymi chodzi ale mogę się domyślić że dzięki temu wtryskowi można zainstalować LPG jeśli źle myślę niech mnie ktoś poprawi.
ogólnie na co patrzę w maździe to głównie podgrzewane szyby kolor biały taki już mój głupi kaprys najlepiej rok 2009-2010 przebieg max 160tyś jeśli chodzi o ten samochód z silnikiem 2.0 nie mogę znaleźć nigdzie za cenę do 36tyś czy to allegro , ottomoto czy mobile de.
więc albo kupić 1,6 albo 2.0+LPG
żeby wam dokładniej przybliżyć czego szukam dam wam linka dokładnie coś takiego wyposażenie może być podobne https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mazda ... 54754.html
widziałem za takie ceny aby silniki Diesla 2.0 ale nic o tym silniku nie wiem ile pali jaką ma awaryjność i chyba do miasta nie bardzo diesel
ogólnie na co patrzę w maździe to głównie podgrzewane szyby kolor biały taki już mój głupi kaprys najlepiej rok 2009-2010 przebieg max 160tyś jeśli chodzi o ten samochód z silnikiem 2.0 nie mogę znaleźć nigdzie za cenę do 36tyś czy to allegro , ottomoto czy mobile de.
więc albo kupić 1,6 albo 2.0+LPG
żeby wam dokładniej przybliżyć czego szukam dam wam linka dokładnie coś takiego wyposażenie może być podobne https://www.mobile.de/pl/Samochod/Mazda ... 54754.html
widziałem za takie ceny aby silniki Diesla 2.0 ale nic o tym silniku nie wiem ile pali jaką ma awaryjność i chyba do miasta nie bardzo diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości