Zakup używanego auta – Mazda3 BL (2008-2013)
Ja mam BL 1.6l 105km i według mnie silnik nie jest mułowaty ale też szału nie ma. Jak chcesz wyprzedzać to mocna redukcja biegów i wyższe obroty. Mi do zwykłej jazdy wystarczy i na pewno nie powiem że auto zamula, niestety jednak nie pościgasz się z turbodoładowanymi jednostkami bo brakuje trochę koni i tym samym elastyczności w różnych zakresach.
Według mnie musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy zależy ci na niższym spalaniu czy na dynamice i nie robi ci różnicy jak auto będzie więcej palić i będziesz więcej wydawał pieniędzy przy tankowaniu.
Ja przy zakupie kierowałem się niższym spalaniem stąd wybrałem BL 1.6l 105km (średnie spalanie przy eko 6,6-6,7) a teraz zamówiłem BM 2.0 120km zamiast 2.0l 165km.
Faktycznie najlepiej by było jakbyś się przejechał i pokręcił obrotami
Według mnie musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy zależy ci na niższym spalaniu czy na dynamice i nie robi ci różnicy jak auto będzie więcej palić i będziesz więcej wydawał pieniędzy przy tankowaniu.
Ja przy zakupie kierowałem się niższym spalaniem stąd wybrałem BL 1.6l 105km (średnie spalanie przy eko 6,6-6,7) a teraz zamówiłem BM 2.0 120km zamiast 2.0l 165km.
Faktycznie najlepiej by było jakbyś się przejechał i pokręcił obrotami
Moim zdaniem pisanie że 1.6 do 190km/h jedzie żwawo można o roztłuc.
Posiadam M3 1.6 oraz M6 2.0
Gdy przesiądę się z cięższej M6 do M3 to ewidentnie brakuje mi tych czterdziestu kucy .
Owszem jeżdżąc spokojnie z miejscowości A do B wystarcza.
Jadąc w trasie już tak wesoło nie jest.
M6 pali nie wiele więcej niż M3, zapewne duże znaczenie ma szósty bieg, który nie tylko obniża spalanie ale również zmniejsza hałas.
Silnik 1.6 to minimum do M3, ale gdy bardzo mało jeździmy po "szybkich" drogach.
M3 swoje waży i silnik 1.6 szału nie robi.
Zastanawiam się dlaczego Mazda nie dała do M3 silnika 1.8, który moim zdaniem był by idealny do tego auta.
Posiadam M3 1.6 oraz M6 2.0
Gdy przesiądę się z cięższej M6 do M3 to ewidentnie brakuje mi tych czterdziestu kucy .
Owszem jeżdżąc spokojnie z miejscowości A do B wystarcza.
Jadąc w trasie już tak wesoło nie jest.
M6 pali nie wiele więcej niż M3, zapewne duże znaczenie ma szósty bieg, który nie tylko obniża spalanie ale również zmniejsza hałas.
Silnik 1.6 to minimum do M3, ale gdy bardzo mało jeździmy po "szybkich" drogach.
M3 swoje waży i silnik 1.6 szału nie robi.
Zastanawiam się dlaczego Mazda nie dała do M3 silnika 1.8, który moim zdaniem był by idealny do tego auta.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
mysiak napisał(a):Nikt tu nie mówił ze 1.6 idzie bez problemu do 190
Mylisz się Zobacz stronę wcześniej. Poniżej zamieszczam fragment.
child napisał(a):Wbrew temu, co pisali poprzednicy moje obserwacje są takie, że do 190km/h idzie całkiem żwawo, chociaż spalanie jest adekwatne
tomeq83 napisał(a):Ja przy zakupie kierowałem się niższym spalaniem stąd wybrałem BL 1.6l 105km (średnie spalanie przy eko 6,6-6,7)
Mazda 6 2.0 mi tyle spala jadąc na wynik a nawet mniej bo mój rekord to 6,3, gdy jadę eko obecne spalanie mam 7.2 z klimatyzacją oczywiście.
2.0 w M3 powinien palić mniej niż w M6
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Hmm ogólnie więcej jak 120-140 nie jadę zazwyczaj a co byście powiedzieli o 2.0 150 diesel??
i czy wie może ktoś jak wygląda spalanie między "1,6 105KM vs 2.0 150KM" i o ile droższe było by ubezpieczenie po między tymi dwoma silnikami oczywiście w benzynie ?
i czy wie może ktoś jak wygląda spalanie między "1,6 105KM vs 2.0 150KM" i o ile droższe było by ubezpieczenie po między tymi dwoma silnikami oczywiście w benzynie ?
Stosunkowo cięższa Mazda6 2.0 spala niewiele więcej paliwa niż Mazda3 1.6 powiedzmy 1-2l. więcej pali M6. Teoretycznie porównując dwie Mazdy 3 różnica powinna być mniejsza. Dużą przewagą silnika 2.0 jest skrzynia sześciobiegowa, która pozwala zaoszczędzić troszkę paliwa.
Diesla nie mam to się nie wypowiadam.
Zadaj sobie pytanie czy spełniasz warunki na zakup diesla (roczne przebiegi, typ tras).
Wielu ubezpieczycieli zniosło podział na pojemność przez wprowadzanie silników o małych pojemnościach z turbo typu TCe, TSI EcoBoost.
Diesla nie mam to się nie wypowiadam.
Zadaj sobie pytanie czy spełniasz warunki na zakup diesla (roczne przebiegi, typ tras).
Wielu ubezpieczycieli zniosło podział na pojemność przez wprowadzanie silników o małych pojemnościach z turbo typu TCe, TSI EcoBoost.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Wcześniej jeździłem dużo a teraz to się zmieniło i max to może 10-25km dziennie raz na jakiś czas trochę dłuższa trasa na weekend około 50-250km ale to rzadko kiedy może jeden taki wypad raz na 1-2 ms około więc myślę tylko benzyna
więc czy będzie spalać 1-2l na 100km więcej dużej różnicy mi nie zrobi ewentualnie w przyszłości po przeprowadzce do Wrocławia może to się zmienić ale wtedy to jazda po Wrocławiu będzie
I jeśli można spytać o co chodzi z tymi oznaczeniami BL BM np. Mazda 3 BL ? w ogóle nie mam pojęcia o co tu z tym chodzi
Jeszcze dodam że czasem lubię sobie pojeździć bez celu a tu trochę KM zawsze się dorobi
więc czy będzie spalać 1-2l na 100km więcej dużej różnicy mi nie zrobi ewentualnie w przyszłości po przeprowadzce do Wrocławia może to się zmienić ale wtedy to jazda po Wrocławiu będzie
I jeśli można spytać o co chodzi z tymi oznaczeniami BL BM np. Mazda 3 BL ? w ogóle nie mam pojęcia o co tu z tym chodzi
Jeszcze dodam że czasem lubię sobie pojeździć bez celu a tu trochę KM zawsze się dorobi
Mazda 3 doczekała się trzech generacji i teraz:
pierwsza generacja to: BK
druga generacja to: BL
trzecia generacja to: BM
Mamy też trzy generacje Mazdy 6 tam oznaczenia wyglądają tak:
I GG sedan/lb; GY kombi
II GH
III GJ
Podobnie jest z każdym modelem tej marki
Ogólnie oznaczenie generacji Mazd są bardzo dziwne i zagmatwane. Wydaje mi się, że inni robią to prościej.
pierwsza generacja to: BK
druga generacja to: BL
trzecia generacja to: BM
Mamy też trzy generacje Mazdy 6 tam oznaczenia wyglądają tak:
I GG sedan/lb; GY kombi
II GH
III GJ
Podobnie jest z każdym modelem tej marki
Ogólnie oznaczenie generacji Mazd są bardzo dziwne i zagmatwane. Wydaje mi się, że inni robią to prościej.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Maniekvip napisał(a):mysiak napisał(a):Nikt tu nie mówił ze 1.6 idzie bez problemu do 190
Mylisz się Zobacz stronę wcześniej. Poniżej zamieszczam fragment.child napisał(a):Wbrew temu, co pisali poprzednicy moje obserwacje są takie, że do 190km/h idzie całkiem żwawo, chociaż spalanie jest adekwatne
Tak pisałem i podtrzymuję – M3 1.6 ma stosunkowo krótki piąty bieg, przez co przy prędkościach autostradowych można sobie jechać na tej piątce i wygodnie przyspieszać bez redukowania. Do 190km/h idzie to całkiem sprawnie, potem jest już kiepawo. Oczywiście krótka piątka przekłada się na duże spalanie przy dużych prędkościach...
Śmieszy mnie mówienie, że 2.0 lepiej idzie – przecież to jest oczywiste. Ten silnik ma 105KM, a nie 120 czy 140 i oczywiście będzie od nich wolniejszy. Natomiast tak się składa, że posiadałem kilka samochodów o mocy lekko powyżej 100KM i z nich M3 1.6 jeździło się zdecydowanie najwygodniej na autostradzie (brak konieczności redukowania po tym, jak ktoś ci zajedzie drogę). Dopiero M3 BM wchodzi na nowy poziom
child napisał(a):Śmieszy mnie mówienie, że 2.0 lepiej idzie – przecież to jest oczywiste.
Co w tym śmiesznego? Śmieszne by było gdybym napisał że 2.0 jedzie gorzej.
Hmm czytając Twoje wypowiedzi to chyba 1.6 jest lepszy, bo lekko przyspieszasz do 190km/h i twierdzisz że pojedziesz szybciej. Proponuję zweryfikować wskazania licznika z GPS bo mazda 1.6 ma V max 182 km/h
Ja wiem, że bronisz swojego auta i swoich argumentów, ale zejdź na ziemię.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Maniekvip napisał(a):child napisał(a):Śmieszy mnie mówienie, że 2.0 lepiej idzie – przecież to jest oczywiste.
Co w tym śmiesznego? Śmieszne by było gdybym napisał że 2.0 jedzie gorzej.
Najwyraźniej nie zrozumiałeś zdania powyżej.
Hmm czytając Twoje wypowiedzi to chyba 1.6 jest lepszy, bo lekko przyspieszasz do 190km/h i twierdzisz że pojedziesz szybciej. Proponuję zweryfikować wskazania licznika z GPS bo mazda 1.6 ma V max 182 km/h
A dlaczego miałbym weryfikować z GPS? Oczywiście, że posługuję się wskazaniami licznikowymi, bo od tego ten prędkościomierz jest. Jasne, że zawyża, ale tak się dzieje we wszystkich samochodach. Co twoim zdaniem powinienem pisać – "idzie całkiem żwawo do 190km/h mierzonych na GPS"? Jakieś nowe standardy wprowadzasz
Ja wiem, że bronisz swojego auta i swoich argumentów, ale zejdź na ziemię.
Aha, czyli po prostu wiesz, że moją M3 BK nie przekraczałem licznikowego 190km/h, a tym bardziej 200km/h ?
Witam.
Przeglądam forum ale ciężko mi znalezc odpowiedz, więc postanowiłem założyć temat.
Marzy mi się Mazda 3 BK 2.0 benzyna. Po nowym roku mam nadzieję że będę w stanie zakupić Przeglądam oferty w internecie i zastanawiają mnie dość niskie ceny. Ile powinna kosztować poliftowa trójka w dobrym stanie ? Jakie są różnice między silnikiem 2.0 a 2.3 ? Planuję również założenie LPG, czy w tym silniku to słuszny wybór ?
Przeglądam forum ale ciężko mi znalezc odpowiedz, więc postanowiłem założyć temat.
Marzy mi się Mazda 3 BK 2.0 benzyna. Po nowym roku mam nadzieję że będę w stanie zakupić Przeglądam oferty w internecie i zastanawiają mnie dość niskie ceny. Ile powinna kosztować poliftowa trójka w dobrym stanie ? Jakie są różnice między silnikiem 2.0 a 2.3 ? Planuję również założenie LPG, czy w tym silniku to słuszny wybór ?
-
MurzynBK
Poszukaj takich aut na zachodnich stronach gdzie sprzedają samochody i spójrz na ceny,ale nie te od Turków i Albańczyków.Wtedy nie stwierdzisz że ceny są niskie.
Sprawdziłem autoscout w Niemczech i rzeczywiście tak jest. Ojciec od wielu lat pracuje u naszych zachodnich sąsiadów więc chyba skuszę się na zakup w Niemczech, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem
-
MurzynBK
zostawiając na boku na chwilę dywagacje co do tego który lepiej przyśpiesza, to jednak pod kątem problemowości eksploatacji jednak 1.6 w BL zdecydowanie wygrywa.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Jeszcze mam takie jedno pytanie do was odnośnie mazdy 3 BL może takie trochę nie na miejscu ale zastanawia mnie czy można ogólnie w mazdzie zmieniać kolor wyświetlacza ikonek według własnych upodobań lub kolor zegarów , panelu czasem widzę panel w jednym czerwonym kolorze a czasem biało-różowych zegarów...
Nie. Kolory zegarów były dostępne 2. Standardowe białe i pomarańczowe-niebieskie w wersjach specjalnych wyposażenia.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mam jeszcze jedno pytanie do was mógł by mi ktoś pokazać na zdjęciu gdzie jest przycisk od podgrzewania tylnej i przedniej szyby w mazda 3 BL ? za nic w świecie nie mogę do tego dojść a z tego co zauważyłem nie każdy piszę w opisie samochodu że samochód posiada taką funkcję mimo że posiada nie jest napisane.. :f
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości