Witam,
kupiłem amerykańską CX9, r. 2012, wersja 7-osobowa – co widać gołym okiem. Niestety w Certificate of Title w polu "chassis type" wpisane "TRUK". Tłumacz przysięgły słusznie przetłumaczył to jako "ciężarowy".
Urząd Komunikacji wpisał w dowód tymczasowy "ciężarowy", bo "nie mogą zmieniać rodzaju auta względem oryginalnego, wpisanego w "Certificate". Na "błąd" w dokumencie też nie przystali.
"Profilaktycznie" warsztat, w którym robiłem auto wystawił mi fakturę na dokonanie przeróbek pod kątem zamiany ciężarowego na osobowy poprzez montaż foteli, pasów, itd w miejscach do tego przeznaczonych przez producenta.
Diagnosta, u którego robiłem pierwszy przegląd w kraju oraz powypadkowy, stwierdził, że z osobnym przeglądem na zmianę z ciężarówki na osobową trzeba poczekać na twardy dowód. Ok, stwierdziłem, że poczekam.
Z dokumentami z przeglądu i polisą OC udałem się finalnie do Urzędu Komunikacji. Poruszyłem temat zmiany na ciężarówkę. Najpierw seria pytań – czy auto ma kratkę – NIE. czy auto miało kratkę – NIE. Czy auto ma jeden rząd siedzeń – NIE. "To co auto ma oryginalnie?". Mówię, że 7 miejsc i tylko w takiej wersji jest produkowane. Urzędnicy myśleli i myśleli, na co przedłożyłem im fakturę na modyfikacje z ciężarowej na osobową aby zamknąć temat formalności. Niestety usłyszałem, że skoro auto było osobowe, i produkowane jest tylko jako osobowe to nie można przerobić na osobowe. WOW. Urzędnicy stwierdzili na koniec, że "z tymi amerykańskimi są same problemy". Obawiam się, że była to pierwsza CX9-tka w powiecie...
Zatem:
– jeśli mazda w USA jest "TRUK" chociaż "osobowe"
– jeśli mazda w PL jest "ciężarowe" jest "osobowe"
to jak przerobić z na osobowe PL?
Czy ktoś już przechodził te formalności?
Wersja ciężarowa – zamiana na osobową
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości