2. Producent dopuszcza możliwość lakierowania sensorów w każdym przypadku, z
zachowaniem jednakże kilku podstawowych zasad:
– Do lakierowania należy używać lakieru „wodnego” lub lakieru o maksymalnie
niskiej zawartości ołowiu.
– Malowanie należy przeprowadzić poprzez pokrycie sensora cienką warstwą
lakieru, tzw. „pryśnięcie”. Nie należy nakładać na sensor kilku warstw farby.
– Przed lakierowaniem w przestrzeń (okrągłą szczelinę) między sensorem a rantem
sensora należy włożyć papierową tulejkę, aby uniknąć zalania szczeliny lakierem.– Należy unikać lakierowania sensorów w piecu lakierniczym w wysokiej
temperaturze, może to spowodować stopienie się/uszkodzenie sensora.
http://www.parktronik.pl/support/im_malsens.pdfNiejednokrotnie pytany, czy nasze czujniki cofania, a właściwie ich sensory można lakierować, postanowiłem napisać kilka zdań. Od razu zastrzegam, że nie wiem, jak konkurencja, ale my zezwalamy na lakierowanie naszych sensorów.
Należy jednak zrobić to prawidłowo, a mianowicie nie zalewając szczeliny.Czujniki cofania wykrywają przeszkodę za pomocą ultradźwięków i każdy sensor jest jednocześnie mikrofonem, jak i głośnikiem, inaczej odbiornikiem i nadajnikiem takich sygnałów.
Zalewając lakierem ową szczelinę pozbawiamy sensor możliwości prawidłowego nadawania i odbierania ultradźwięków.Jak to zrobić? No cóż, nie jestem lakiernikiem, ale najlepiej zabezpieczyć czymś plastycznym i po lakierowaniu zabezpieczenie usunąć, lub po prostu polakierować całość, ale bardzo cienką warstwą. Głównie chodzi o to, aby nie zalać całego sensora, gdyż wtedy nie będzie prawidłowo drgał. Są też sensory, które się rozbierają tak, jak w czujnikach LOGIC:
http://hadron.pl/jak-polakierowac-senso ... -poradnik/