Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)
Witam
tak na szybko w głowicy tzn .wałki , zawory , łańcuch ; blok , wał , tłoki , pierścienie ,
wtryskiwacze paliwa , pompa paliwa .... części są takie same przy 120KM i 165KM
pozdrawiam
tak na szybko w głowicy tzn .wałki , zawory , łańcuch ; blok , wał , tłoki , pierścienie ,
wtryskiwacze paliwa , pompa paliwa .... części są takie same przy 120KM i 165KM
pozdrawiam
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
KONRADD napisał(a):Żródło to
Mazda Europe EPC3
W końcu coś konkretnego
jezeli uzyskam vin auta 120KM i 165KM to na 101% zobacze czy nie ma jakiś "haczyków"
Od 120KM poszedł na priv, od 165KM nie dysponuję
KONRADD napisał(a):jezeli uzyskam vin auta 120KM i 165KM to na 101% zobacze czy nie ma jakiś "haczyków"
poszedł na priv vin od 165 KM
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Powracam
w silnikach o mocach 120KM i 165KM części jak :
pokrywa głowicy, uszczelka pod głowice, głowica, zawory, blok, tłoki, korbowody, pierścienie tłokowe,
wał korbowy, wałki rorządu, łańcuch rozrządu, wtryskiwacze paliwa, pompa paliwa
są identyczne, posiadaja ten sam numer katalogowy.
P.S.
Silnik kpl. jako część zamienna teź jest identyczna w obydwu mocach silników 2.0
w silnikach o mocach 120KM i 165KM części jak :
pokrywa głowicy, uszczelka pod głowice, głowica, zawory, blok, tłoki, korbowody, pierścienie tłokowe,
wał korbowy, wałki rorządu, łańcuch rozrządu, wtryskiwacze paliwa, pompa paliwa
są identyczne, posiadaja ten sam numer katalogowy.
P.S.
Silnik kpl. jako część zamienna teź jest identyczna w obydwu mocach silników 2.0
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
wynikałoby, że faktycznie różni te silniki tylko wgrany program
No to już sam nie wiem co myślec o tym 120KM silniku. w teście jak niżej nie napisano nim najlepiej
;
Jak się tym jeździ? Wersja z nową 1,5-litrową, 100-konną jednostką nie jest zbyt dynamiczna – to wolnossąca i wolno rozkręcająca się konstrukcja, w której nie ma mowy o przyjemnie dużej dawce mocy przy niskich obrotach, dostarczanej dzięki uprzejmości turbosprężarki. Odmiana z mocniejszym o 20 KM 2-litrowym silnikiem okazuje się niewiele lepsza. Dopiero żywiołowa, wspaniale brzmiąca, 165-konna jednostka 2.0 wydobywa z Mazdy 3 sportowy charakter.
Czy posiadacze 120KM wersji potwierdzą tąnegatywną opinię??
Brzmienie tez jest takie inne niż 165KM
;
Jak się tym jeździ? Wersja z nową 1,5-litrową, 100-konną jednostką nie jest zbyt dynamiczna – to wolnossąca i wolno rozkręcająca się konstrukcja, w której nie ma mowy o przyjemnie dużej dawce mocy przy niskich obrotach, dostarczanej dzięki uprzejmości turbosprężarki. Odmiana z mocniejszym o 20 KM 2-litrowym silnikiem okazuje się niewiele lepsza. Dopiero żywiołowa, wspaniale brzmiąca, 165-konna jednostka 2.0 wydobywa z Mazdy 3 sportowy charakter.
Czy posiadacze 120KM wersji potwierdzą tąnegatywną opinię??
Brzmienie tez jest takie inne niż 165KM
- Od: 26 sty 2014, 21:51
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014
Doncarlo napisał(a):Czy posiadacze 120KM wersji potwierdzą tąnegatywną opinię??
Brzmienie tez jest takie inne niż 165KM
Ja powtórzę to samo, co już pisałem kilka razy. Dla niektórych silnik poniżej 200KM to nie silnik Tylko pytanie, gdzie i kiedy tę moc rzeczywiście wykorzystują?
Co do 120KM – też już pisałem w tym wątku, że miałem/mam kilka samochodów z mocami w zakresie 105-125KM i nowa Mazda się zdecydowanie najlepiej zbiera z nich wszystkich. Zresztą jak na wolnossącą benzynę ma bardzo wysoki moment obrotowy, a to się w praktyce bardziej liczy niż moc (poza prędkościami autostradowymi).
Jak masz wątpliwości, to idź na jazdę testową – ale naprawdę byłbym zdziwiony, gdybyś był rozczarowany. No chyba, że jak jeden forumowicz w tym wątku jeździsz samochodem z 240KM i 350nm
Dopisano 1 lut 2014, 00:00:
michald napisał(a):Według teoretycznych wyliczeń bazując na opisywanych wcześniej przełożeniach:
6 bieg:
100km/h –> 2000obr/min
120km/h –> 2400obr/min
Sprawdziłem w praktyce i jest bardzo podobnie do tych wyliczeń (na ile byłem w stanie ocenić na tym mikroskopijnym obrotomierzu jednocześnie próbując patrzyć na drogę )
hfast777 napisał(a):
165KM to jeszcze raz napiszę: wyciąganie kasy od naiwnych klientów>
mnie zdziwiło czemu 120km i 165km ma taki sam moment obrotowy.
bo dla mnie logiczne jest, że za wzrostem mocy idzie też więcej niutonów, ale jak się okazało może być inaczej. handlowiec nie potrafił mi tego wyjaśnić w przekonywujący sposób, więc chętnie dowiem się więcej na czym tak naprawde polega różnica i czemu nie warto brać mocniejszego silnika?
edit: ja i tak wezmę 165 kucy. chcę sky passion, więc nie mam wyboru.
gizbern napisał(a):aha, bo nie dotrwam do rana. wie ktoś może czy elektrycznie regulowane fotele w trójce mają pamięć?
Wg katalogu (do którego mogłeś sobie zajrzeć nawet w nocy ) mają
mnie zdziwiło czemu 120km i 165km ma taki sam moment obrotowy.
To ja jeszcze dodam, że ten silnik występuję również w wersji 145KM w Mazdzie 6 i 155KM w amerykańskiej M3 i wszędzie ma ten sam moment obrotowy
bo dla mnie logiczne jest, że za wzrostem mocy idzie też więcej niutonów, ale jak się okazało może być inaczej. handlowiec nie potrafił mi tego wyjaśnić w przekonywujący sposób, więc chętnie dowiem się więcej na czym tak naprawde polega różnica i czemu nie warto brać mocniejszego silnika?
edit: ja i tak wezmę 165 kucy. chcę sky passion, więc nie mam wyboru.
Ktoś wrzucał (chyba w dziale Mazdy 6) wykresy momentu obrotowego i mocy dla tych silników. W wersji 165KM krzywa momentu obrotowego wolniej spada przy dużych obrotach i oczywiście moc rośnie do większej wartości. Oprócz tego 165KM ma krótsze przełożenia w skrzyni (temat był omawiany w tym wątku). 165KM robi więc różnicę przede wszystkim przy kręceniu silnika do czerwonego pola.
w różnych wątkach przewijają się dyskusje o różnicach między tymi dwoma silnikami.
wg większości z Was nie warto brać silnik o większej mocy, bo różnicy praktycznie nie ma a jeśli się jakakolwiek przejawia to tylko przy wyższych prędkościach.
chciałem sprawdzić jakie są różnice w czasach przyspieszeń gdy chcemy wyprzedzać. np od 80 do120km/h na 4 biegu itp.
nigdzie nie udało mi się znaleźć takich informacji. będę wdzięczny jeśli ktoś takowe posiada by się nimi podzielił.
wg większości z Was nie warto brać silnik o większej mocy, bo różnicy praktycznie nie ma a jeśli się jakakolwiek przejawia to tylko przy wyższych prędkościach.
chciałem sprawdzić jakie są różnice w czasach przyspieszeń gdy chcemy wyprzedzać. np od 80 do120km/h na 4 biegu itp.
nigdzie nie udało mi się znaleźć takich informacji. będę wdzięczny jeśli ktoś takowe posiada by się nimi podzielił.
http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php
nie wiem czy będzie działać ten link, ale jak coś warto poszukać i włączyć porównanie. Jestem wiele ciekawych rzeczy.
To są raczej dane producenta, jak będę miał okazję to sprawdzę swojego.
generalnie (jakby link nie działał na 4/5/6 biegu 80-120km/h – przyśpieszenie bez redukcji biegu
120km at – 8,3/14,8/20,8
120km mt – 9,8/14,2/21,8
165km mt – 7,5/10,2/14,7
z redukcją biegu
120km at – 7,4
120km mt – 6,6
165km mt – 5,5
nie wiem czy będzie działać ten link, ale jak coś warto poszukać i włączyć porównanie. Jestem wiele ciekawych rzeczy.
To są raczej dane producenta, jak będę miał okazję to sprawdzę swojego.
generalnie (jakby link nie działał na 4/5/6 biegu 80-120km/h – przyśpieszenie bez redukcji biegu
120km at – 8,3/14,8/20,8
120km mt – 9,8/14,2/21,8
165km mt – 7,5/10,2/14,7
z redukcją biegu
120km at – 7,4
120km mt – 6,6
165km mt – 5,5
- Od: 8 lut 2014, 23:47
- Posty: 24
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 3 BM SkyEenergy 165KM HB 2013
forrest40 napisał(a):To są raczej dane producenta
"The simulation of all cars accelerations and performance in road conditions is based on ProfessCars™ software and detailed technical parameters of each individual model (example specs datapage and performance datapage). In the comparison section you can check the distance between compared cars in the hypothetical quarter mile drag race and much more."
gizbern,
1.Informacje nt. elastyczności obu wersji silnikowych są na forum – jak dobrze poszukasz to znajdziesz.
2.Elastyczność w zakresie prędkości 80-120 km/h na ogół nie jest mierzona na IV biegu, lecz na V i VI
3.Po co Ci te dane, skoro już auto kupiłeś
forrest40 napisał(a):http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php
nie wiem czy będzie działać ten link, ale jak coś warto poszukać i włączyć porównanie. Jestem wiele ciekawych rzeczy.
To są raczej dane producenta, jak będę miał okazję to sprawdzę swojego.
generalnie (jakby link nie działał na 4/5/6 biegu 80-120km/h – przyśpieszenie bez redukcji biegu
120km at – 8,3/14,8/20,8
120km mt – 9,8/14,2/21,8
165km mt – 7,5/10,2/14,7
z redukcją biegu
120km at – 7,4
120km mt – 6,6
165km mt – 5,5
dziękuję za link. potem spróbuję rozszyfrować o co tam biega
dane, które podałeś w pełni mnie satysfakcjonują i dzięki za odpowiedź
ZOOMik napisał(a):forrest40 napisał(a):To są raczej dane producenta
gizbern,
1.Informacje nt. elastyczności obu wersji silnikowych są na forum – jak dobrze poszukasz to znajdziesz.
2.Elastyczność w zakresie prędkości 80-120 km/h na ogół nie jest mierzona na IV biegu, lecz na V i VI
3.Po co Ci te dane, skoro już auto kupiłeś
1. przepraszam forumowiczy, ale moje zdolności komputerowe są ograniczone i umiejętność wyszukiwania na forum mnie przerasta
łatwiej jest przyjąć postawę lenia i liczyć, że jakaś dobra dusza odpowie
2. nieistotne jaki bieg – chciałem zasygnalizować o co mi chodzi.
3. ba! ale to Ty nie wiesz, że człowiek ma taką wewnętrzną potrzebę utwierdzania się w dokonaniu słusznego wyboru?
od razu mi się będzie lepiej spało z wiedzą, że 165 kucy jedzie podobnie do 120 tylko wg tych co mają 120 a w rzeczywistości elastyczność (imo 100 razy ważniejsza rzecz niż czas od 0-100km/h) wersji mocniejszej jest jednak sporo lepsza
z żoną mamy odmienne podejście. 83 konie jakie żona ma w UFO to wg niej ok...
a dla mnie to katastrofa...
na co dzień mam 3 razy więcej pod maską niż żona w ufo a i tak uważam, że przydałoby się więcej.
to ja nalegałem na wersję 165KM i potrzebuję by mnie ktoś poklepał po ramieniu, że dobrze zrobiłem, że przeforsowałem ten silnik
tak naprawdę to była operacja taka, że żona prawie do końca nie była świadoma, że kupujemy dla niej tak mocny silnik. dwa dni jej nawijałem jakie świetne dodatki ma wersja sky passion aż się przekonała, że bez nich nie da rady jeździć a dopiero na koniec się dowiedziała, że wersja sky passion jest dostepna wyłącznie w wersji 165KM, bo cały czas myślała, że kupujemy 120KM
W ostatnim numerze Motoru shamowali wersję 120 KM i wyszło, że ma 140,1 KM przy 6000 obr/min. Nawet biorąc poprawkę na optymizm hamowni, która 125-konnemu focusowi dodała 6,4 KM, jest powód do podejrzeń, że moc jest zaniżona w papierach – być może w celach podatkowo-ubezpieczeniowych.
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości