Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jaketherake » 8 lip 2013, 23:58

Stoję przed podobnym dylematem, tzn.: czy cena wersji 2.0 165KM będzie do przełknięcia? Myślę że niespodziewanym rozwiązaniem może się okazać drugi z silników 2.0 oferowanych w nowej Maździe 3. O ile oczywiście dane producenta się potwierdzą, to wyszłoby że nowe 2.0 120KM jest szybsze i o większym momencie obrotowym od 150KM z poprzednich generacji. Wersje proponowane: SkyPassion dla 2.0 165KM oraz dwie pozostałe wersje wyposażenia dla różnych kombinacji z silnikiem 2.0 120KM.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez misiek1980 » 9 lip 2013, 09:24

Też tak mi się wydaje, że silnik 2,0 120 KM może być dobrym rozwiązaniem. Cena w wersji SkyMotion nie powinna przekroczyć 75tyś. Co do drugiej części postu to silnik 2,0 150KM jest może i mocniejszy od hondowskiego 1,8, ale już osiągi mazda ma dużo gorsze, przynajmniej katalogowo.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 10:59
Posty: 12
Auto: VW Golf IV 1,9 tdi

Postprzez hamakarol » 19 paź 2013, 18:58

waxain napisał(a):Pytałem też dealera o różnice w dynamice między wersjami 100/120/165KM i o ile między silnikami 1.5 i 2.0 podobno czuć sporą różnicę to już między 120KM a 165KM mniej, jest ona tak naprawdę odczuwalna powyżej 120km/h. Cóż, sam nie miałem okazji tego potwierdzić (jazdy próbne od przyszłego tyg.).


Silnik 2.0 niezależnie od wariantu mocy do 4 tys. obrotów jest jednakowy, moc i moment ida niema tak samo i jeśli ktoś nie szlifuje powyżej 6 tys. obr to nie odczuje różnicy w wersji 165 KM.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez carlos1922 » 28 paź 2013, 12:11

Witam proszę o informacje jaki sa różnice w silnikach 2.0 120km i 165km.
Dziękuje
carlos1922
 

Postprzez polak900 » 31 paź 2013, 02:10

Według mnie nieco gorzej się zbierają te 120 km, ale nie ma dramatu bo moment jest ten sam
wyższa prędkość max z silnikiem 165 km

Dla mnie ideałem była by wersja sedan ze 165 km silnikiem w wyposażeniu SP bez skóry.
Ale takiej wersji nie ma wiadomo dlaczego:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Motoryzantka » 10 gru 2013, 16:30

Podczas jazdy próbnej powidziano mi, iż praktycznie nie ma żadnej różnicy między wersją 120 KM a 165 KM do prędkości ok. 120 KM, tym samym dotyczyć to będzie przede wszystkim jazdy po mieście. Na trasie, gdzie prędkości osiagają już wartości powyżej 80 km/h będzie widać różnicę na korzyśc wersji mocniejszej, która będzie bardziej ochoczo "zbierać się do pracy". Wynika to z danych technicznych silnika, gdzie moc maksymalna jest osiągalna przy 4 000 obr.
ja akurat zamówiłam wersję z silnikiem 165 KM mimo iz auto będzie użytkowane głównie w mieście, ponieważ kupując auto za kwotę ponad 80 000,00 zł wolałam mieć już naprawdę silnik najmocniejszy z gamy.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez ZOOMik » 10 gru 2013, 21:56

Progres,
Zależy od Twojego stylu jazdy – jeśli jesteś raczej spokojnym driverem i nie zamierzasz wykorzystywać max możliwości silnika, to przy takim traktowaniu różnicy nie uświadczysz, bo też potencjału (przewagi) mocniejszego nie wykorzystasz – wystarczy Ci te 120 KM. Natomiast, jeśli jest dokładnie odwrotnie a przy tym masz „nadmiar” gotówki to bierz 165 KM. Nie ma znaczenia trasa czy miasto :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Che3rs » 11 gru 2013, 18:20

Witam,

Przymierzam się do zakupu M3 ale trochę przeraża mnie opcja silnika 2.0 120KM... obecnie jeżdżę Volvo S40 II 2.0D 140KM i boję się, że jak wsiądę do tego auta to cały czar pryśnie, zastanawiam się jak będzie wyglądać dynamika i przyjemność jazdy w porównaniu do mojego starego auta. Widziałem, że w opcji jest też wersja 165KM ale z tym samym nm... czyli właściwie poza prędkością maksymalna różnica w przypadku 120 i 165 będzie żadna?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 18:14
Posty: 31
Auto: Mazda 3 skyenergy sedan 2.0 120KM

Postprzez ZOOMik » 11 gru 2013, 23:10

Cześć,
Przyspieszenie 3BM będzie podobne jak Twojego obecnego Volvo (mocniejsze, ale cięższe), natomiast elastyczność wolnossącego japończyka ok. 5-10 sekund gorsza, jeśli oczywiście ma to dla Ciebie znaczenie, bo są tu tacy co mają to w <dupa> :P . W praktyce, różnica odczuwalna będzie z pewnością bardziej, niż te "suche cyfry”, zwłaszcza dla kogoś, kto do tej pory jeździł Dieslem. Koniecznie się przejedź przed zakupem. Co do silników 3BM 120KM vs 165KM, to już wyżej odpowiedziałem autorowi wątku – bierz, jeśli wykorzystasz przewagę mocy tego drugiego, kręcąc go na max. wtedy nie tylko w prędkości max. będzie lekka przewaga :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez brum » 14 gru 2013, 16:36

Tez sie zastanawiam bo i ja bym celowal w taki zestaw –> sedan + 165KM. Jest to tym bardziej zastanawiajace, ze blok silnika jest podobno ten sam. Moze chodzi o nie robienie konkurencji 6-tce?
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez jaketherake » 14 gru 2013, 17:08

brum napisał(a):Tez sie zastanawiam bo i ja bym celowal w taki zestaw –> sedan + 165KM. Jest to tym bardziej zastanawiajace, ze blok silnika jest podobno ten sam. Moze chodzi o nie robienie konkurencji 6-tce?

To raczej oczywiste :>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez corky1 » 14 gru 2013, 18:41

brum napisał(a):Moze chodzi o nie robienie konkurencji 6-tce?

Z tego samego względu nie ma sedana (przynajmniej na razie) w wersji SkyPassion. Dziwna polityka Mazdy Polska, przecież nie każdy potrzebuje tak dużego samochodu jak 6-ka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez brum » 14 gru 2013, 19:08

No dokladnie – kompletna glupota. Do 6-ki nawet nie startuje, za duza, za droga – natomiast 3-ke sedan z takim silnikiem uwazalbym za optimum. Jedyne co ewentualnie osiagna jezeli 3-ka ze 120 konna jednostka mi nie podpasuje to tyle, ze kupie Octavie, Golfa kombi albo jeszcze cos innego – BO ZWYCZAJNIE 6-ka mi nie NIE jest potrzebna i NIE mam tyle pieniedzy do wydania na auto.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez s4v4g3 » 28 gru 2013, 01:16

brum napisał(a):No dokladnie – kompletna glupota. Do 6-ki nawet nie startuje, za duza, za droga – natomiast 3-ke sedan z takim silnikiem uwazalbym za optimum. Jedyne co ewentualnie osiagna jezeli 3-ka ze 120 konna jednostka mi nie podpasuje to tyle, ze kupie Octavie, Golfa kombi albo jeszcze cos innego – BO ZWYCZAJNIE 6-ka mi nie NIE jest potrzebna i NIE mam tyle pieniedzy do wydania na auto.

Ja rónież sięzgadzam.
Szkoda, że 3 w sedanie nie ma 165km skypassion. Moim zdaniem jest to wielki minus.
Ale może coś z tym zrobią :D
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Doncarlo » 26 sty 2014, 22:10

Witam Wszystkich

2 dni temu odbyłem jazde testową Mazdą 3 w wersji Energy + xenon 165km. Wrażenia z jazdy: na 1, 2 ,3 auto ciągnie nieżle i do 3k obrotów słychac przyjemny pomruk silnika. Przy 90km/h próba przystpieszania na 5 biegu nie powala z nóg, auto powoli sieę rozpędza. konieczna jest redukcja do 4. Natomiast przy ok 5-60 km/h na 3 a nawet na 4 biegu zbiera sie dość żwawo. Układ kierowniczy, prowadzenie auta bardzo dobre. wyciszenie ok do 90km/h później zacczyna być słychać szum lusterek , które są dość duże co jest niewątpliwie ich zaletą.
Auto zamówiłem w wersji jak testowane ale z silnikiem 120km po sugestii sprzedawcy , że do 4000 obr/min oba silniki pracują z niezauważalną różnicą. Mam jednak obawy czy te 120 km to nie będzie jednak za mało. Do tej pory jeżdżę Peugeotem 307cc 2,0 HDI 136 km , z mom . obrotowym ok 300-320. Wiem że dynamika benzyny i diesla jest zupełnie inna i w zakresie 80-120km/h bez redukcji biegu diesel jest o niebo lepszym wyborem. Mazda niestety nie oferuje jeszcze diesla w 3.
Cała reszta jest rewelacyjna w tym samochodzie, dylemat tylko z silnikiem bo różnica w cenie to aż lub tylko 4500pln. Auto dla żony głównie do miasta + krótkie trasy + jak sam wsiądę za kierownicę ( a napweno będę robił to często i chętnie bo auto bajka) to dłuższa trasa.

Jakie są Wasze opinie jesli chodzi o porównanie silnika 120 i 165km.?

będę wdzięczny za sugestie

Pozdrawiam Wszystkich
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

Postprzez child » 27 sty 2014, 01:33

To ja odpowiem, chociaż niestety nie jeździłem 165 KM, ale nie pozwolę, żeby taki drobny szczegół przeszkodził mi w autorytatywnej wypowiedzi na jego temat :)

Ponieważ właśnie w mojej Madzi mignął pierwszy tysiączek i zniknął ban na prędkości obrotowe powyżej 4 tys. rpm, postanowiłem sprawdzić, jak się ten silnik kręci. Obserwacje są następujące (sprawdzałem tak naprawdę 2 i 3 bieg, bo do pozostałych potrzebowałbym zdecydowanie dłuższej drogi :)):
* prędkość max: na 2-ce ok. 100 km/h, na 3-ce ok. 150 km/h (estymowane, przy 140 skończyła się prosta)
* samochód ładnie ciągnie do ok. 5000 rpm, potem już czuć tę gasnącą krzywą momentu obrotowego
* 3-ka idzie przyzwoicie już od ok. 50 km/h, co w sumie daje dość duży zakres dostępnych prędkości na tym biegu ;)

Wracając do twoich pytań – powiedziałbym, że jak człowiek nie chce redukować biegu do wyprzedzania, to nie powinien kupować benzyny :) Bo benzyna jest dla tych, którzy lubią wbić coś niższego i usłyszeć wycie silnika <rotfl> Natomiast ktoś wrzucał tutaj wykresy mocy i momentu obrotowego 120KM i 165KM i do 4000 rpm one zachowują się dokładnie tak samo (zresztą mają taki sam maks. moment obrotowy oraz przyspieszenie 0-100). Natomiast zapewne 165KM nie zaczyna zmulać przy 5000 rpm (bo jak napisałem wyżej, tak właśnie robi 120 KM). Więc ja ci mogę dać takie rady:
* zastanów się, czy chcesz redukować przy wyprzedzaniu, bo tym silnikiem będziesz musiał (niezależnie od mocy)
* twojej żonie 120 KM do miasta na pewno wystarczy (chyba, że jest kompletnie zboczonym rajdowcem :D)
* na trasie 120 KM też spokojnie wystarczy
* 165 KM ma sens tylko wtedy, jeśli będziesz kręcił do naprawdę wysokich prędkości obrotowych. W praktyce nie widzę sensu stosowania takowych, natomiast myślę sobie, że skoro 120 KM daje taką radość i ciągnie fajnie, to przedłużenie tej radości do 6500 rpm to dopiero musi być czad – oczywiście jeśli godzisz się z wyświetleniem trzycyfrowego chwilowego spalania <rotfl> Więc sam się zastanów, jakim jesteś typem kierowcy i czy na tego typu doznaniach ci zależy. Ja dodam, że chętnie bym pewnie dołożył te 4500 zł dla większej radości, ale nie robią sedana 165 KM, a z hatchbackiem to bym się nie miał po co w domu pokazywać ;)

I takie mam jeszcze ogólne pytanie do wszystkich: skoro te silniki mają taką samą pojemność, taki sam moment obrotowy i takie same przyspieszenie, to czy są to właściwie te same silniki? Czy jest nadzieja, że kiedyś za pomocą paskudnych i niedozwolonych metod elektronicznych będę w stanie odblokować schowane 45 KM w moim 120-konnym silniczku? <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez jaketherake » 27 sty 2014, 09:28

child napisał(a):I takie mam jeszcze ogólne pytanie do wszystkich: skoro te silniki mają taką samą pojemność, taki sam moment obrotowy i takie same przyspieszenie, to czy są to właściwie te same silniki? Czy jest nadzieja, że kiedyś za pomocą paskudnych i niedozwolonych metod elektronicznych będę w stanie odblokować schowane 45 KM w moim 120-konnym silniczku? <jupi>


Auta z tymi silnikami nie mają takiego samego przyspieszenia :) Z testów w sieci wynika, że 165KM jest około 0,7s szybsze do 100km/h (różnica fabryczna by się potwierdzała). Poza miastem 165KM może być lepsze, natomiast do miasta 120KM w zupełności wystarczy i pewnie spali nieco mniej.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez abracadabra » 27 sty 2014, 11:48

child napisał(a):I takie mam jeszcze ogólne pytanie do wszystkich: skoro te silniki mają taką samą pojemność, taki sam moment obrotowy i takie same przyspieszenie, to czy są to właściwie te same silniki? Czy jest nadzieja, że kiedyś za pomocą paskudnych i niedozwolonych metod elektronicznych będę w stanie odblokować schowane 45 KM w moim 120-konnym silniczku? <jupi>


Nieoficjalne źródło z ASO Mazdy mówi, że można. Mechanicznie te silniki są identyczne.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez popeye » 27 sty 2014, 13:08

Mi powiedzieli ze nie mozna wgrac programu od wersji 165 do 120 tez zastanawialem sie nad taka opcja. Ale w sumie nie wiedomo jak to bedzie dzialac pozniej wiec finalnie zdecydowalem sie na 165. Ale interesuje mnie czy mozna podkrecic jeszcze silnik powyzej 165km

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2013, 11:27
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy

Postprzez snorfik@gmail.com » 27 sty 2014, 15:07

Różnica między wersją 120 a 165 jest jeszcze w zestrojeniu skrzyni biegów, 165 konna wersja ma krótsze przełożenia.
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2012, 00:07
Posty: 28
Auto: Mazda3 BM, Hatchback, SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT, SkyENERGY, 2013 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto