Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez DISItune » 16 wrz 2016, 09:23

Jak zwykle wszystko zależy od punktu widzenia :) Ty jesteś dodatkowo w tej komfortowej sytuacji, że jak już Ci przestanie wystarczać to stosunkowo niewielkim kosztem możesz w każdej chwili upgrade'ować się do 165tki <czarodziej>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez sylwia323F » 26 lis 2016, 19:25

Witajcie!!!
Przymierzam się do zakupu BM, proszę was o opinie i wady jakie posiada Mazda 3 SkyActive :–)
Interesuje mnie silnik benzynowy 2l, skrzynia manualna.

Interesuje mnie zakup używanej BM.
Bardziej mi chodziło o opinie po kilkuletnim użytkowaniu M3.
Co was drażni, czy jest coś co już się popsuło itd.
Jestem na etapie czytania o opiniach BM.

Pozdrawiam
Sylwia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez marti78nez » 13 gru 2016, 12:31

Jak z elastycznością 165 KM w zakresie 60-100 km/h ? Znalazłem informacje w necie o 120KM a 165KM nie , dysponuje ktoś danymi ? Bądź może dokonać takiego pomiaru? Mój civik na 4biegu 60-100kmh 9,5sek sek.Na 6 biegu 80-120km/h 17,5sek. Zainteresowany jestem Mazdą stąd moje pytanie? Na jeździe próbnej ta 120KM lepiej reagowała na wciśnięcie gazu niż moja Honda 140KM (ale wiem ze realnie te 120KM na hamownii są w rzeczywistości około 140KM).
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez Megas » 13 gru 2016, 14:08

Konkretnych danych Ci nie podam, ale na pewno będzie lepiej niż w wersji 120KM ze względu na inne przełożenia skrzyni – silnik na każdym biegu przy tej samej prędkości samochodu ma wyższe obroty niż w wersji 120KM, więc pracuje w innej (z punktu widzenia osiągów – korzystniejszej) części charakterystyki.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 14:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez Mirecsk38 » 13 gru 2016, 14:47

ze względu na inne przełożenia skrzyni, jedze G165 na tym samim biegu duzo lepiej. Na 4biegu jedze G165 jak G120 na 3biegu. z 80-120 do 7 sec
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez krabdul » 13 gru 2016, 14:54

@marti78nez

Tak te silniki mają 135-140 kucy przy ok 4000-4500obr/min a nie 120 przy 6000 jak podaje producent. Największą jednak różnicą vc civic jest moment, który wynosi 210Nm vs 174Mn?
Także wersja "120KM" przez dłuższe biegi może mieć podobną elastyczność jak civic (wiem, że tu też ładowali różne skrzynki), ale będzie te same czasy robiła na niższych obrotach. Wiedząc jednak, że biegi są dłuższe możesz zawsze np. za TIRem przyczaić się na niższym biegu nie narażając się na to że będziesz czekał na wolną drogę mając 4000 obrotów i osiągniesz podobny czas jak czając się na biegu wyżej w wersji "165". Będzie ciut gorzej, bo powyżej 4500 orb/min moment ucieka, ale przykładowo na 3ce w zakresie 2800-4700 obr/min, gdzie masz cały czas powyżej 200Nm, dysponujesz zakresem prędkości ok 70-120 km/h.
Jeśli bardzo zależy ci na niższej cenie auta i ok litr mniejszym spalaniu to polecam 120KM, ale jeśli lubisz gonić na czerwone pole to ten uciekający moment obrotowy powyżej 4500 może trochę irytować i tu bym brał albo 165KM, albo zaryzykował odblokowanie 120 do 170-175KM (patrz wątek disi)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez ellipsis » 13 gru 2016, 20:49

Mazda lepiej sie zbiera od Hondy bo Honda ma normalny odprężony silnik wolnossacy a Mazda ma silnk troszke przekombinowany z zastosowaniem bardzo wysokiego st. sprężania. Do tej pory w cywilnych autach takie parametry nie wystepowaly. Honda 1.8 ma 142km i 176nm a Mazda 2.0 ma 210nm i 120 lub 165km.

3ka w wersji 120km jest nastawiona na oszczednosc. Pali dobre 1.5 litra mniej od wersji 165km. Ma dlugie przelozenia skrzyni bo silnik jest elektronicznie zdlawiony przy 4500 i dalsze krecenie nie powoduje wzrostu momentu o mocy. Co moim zdaniem zatraca podstawowy sens silnika wolnossacego produkcji japonskiej. Masz Honde wiec wiesz o czym mowie, frajda zaczyna sie powyzej 4500 obr a tu niestety mamy odcinke.
Jesli chcesz spokojne ekonomiczne wozidlo z pkt A do B to 120 powinna Ci wystarczyc. Ale jesli chcesz zwinnego miejskiego kompakta to kup wersje 165km. Ma ona krotkie, sportowe przelozenie skrzyni przez co auto o wiele lepiej sie zbiera kosztem oczywiscie predkosci, na 2gim biegu max 90km/h. W trasie taka skrzynia ma wade – jadac 120km/h na 6tce mamy juz 3 tys obr, wiec spalanie w trasie jest troche wysokie a silnik zaczyna glośno wyć. Ale z drugiej strony wyprzedzanie silnikiem 120km a 165km to tez inna bajka. Tu gdzie 120 konczy swoja prace (4500obr) 165ka dopiero zaczyna drugie zycie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez child » 13 gru 2016, 22:12

Albo kup sobie 120KM i odblokuj :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 13 gru 2016, 22:19

Ale jak kolega chce kupic nówke na gwarancji to odpada, pozatym chyba nie wszystkie 120 mozna odblokowac :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez marti78nez » 14 gru 2016, 00:17

Ellipsis chatakterystyką blizej mi do 165 hatchbacka(tak jak opisales blizej jej do hondy, gdzie odcinke mam na 7200), jednak serce mowi sedan.Do tej pory myslalem o nowej BM ale jak czytam troche forum i roznorodne testy zastanawiam sie czy ponad 80 tys i pare niedorobek we wewnatrz autka jest tego warte? i nie lepiej wydac mniej a byc rownie zadowolonym z 2-3 latka? Zobacze jeszcze moze uzywke i troszke zainwestuje(jakies leciutki felunek jak mam w civicu-8kg,fabryczne Hondy-11kg)nic trzeba przespac sie z tym :)
Znalazlem elastycznosc w zakresie 50-110km/h dla 165KM to 9 sek http://autokult.pl/26797,hyundai-i30-tu ... lanie-cena

Myslalem ze juz wszystkie sedany mozna odblokowac?
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez krabdul » 14 gru 2016, 10:06

Dobrze myślałeś. Zarówno ECU Denso jak i Mitsubishi są już ogarnięte.
PS: Jakie miałeś odczucia przy przejściu z fel 11 –> 8kg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez ellipsis » 14 gru 2016, 11:35

To musisz już sam na spokojnie przemyslec. Bez emocji, najlepiej przejedz sie pare razy. Musisz byc pewny decyzji bo to sa duze pieniadze.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez marti78nez » 15 gru 2016, 08:00

Jak ktoś będzie szukał kiedyś danych( jak ja tutaj )w zakresie elastyczności dla 120KM lub będzie chciał sprawdzić własne auto na tle wyników będzie jak znalazl:
1. 60-100 km/h (4bieg) -10sek
2. 80-120km/h (5bieg)-14,9sek
3. 80-120km/h (6bieg)-23,3 sek
I jeszcze cos:
0-160, 23,3 sek.

źródło:http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Ford-Focus-Mazda-3-Peugeot-308-Jak-rowny-z-rownym,16385,1

Tak naprawdę to forma porównania silników , ciekawostka, bo... jak dobrze wiecie Mazdy i Hondy lubią być kręcone, więc "Niech moc będzie z Wami" <spoko>

PS. Będzie trzeba pomyśleć o 165KM lub odblokowanie 120, gdyż moje ufo o włos ale lepsze w kontekście powyższych danych, a Magdalenki juz chyba nie odpuszczę :D
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez krabdul » 15 gru 2016, 12:52

Jakbym miał wyprzedzać szybko od 60 do 100 to na pewno na 3ce i a po odblokowaniu na 2ce bo wersja 120KM kręci się odpowiednio na tych biegach do 170 i 110 km/h. No i w takiej sytuacji odblokowane 120tka szybciej przyspieszy 60-100 na jednym biegu od wersji 165 bo ta ma dłuższą 3ke niż wersja 120 dwójkę, a 165 na 2ce nie wykręci nawet 100km/h.
Elastyczność dla różnych aut i różnych skrzyń coś tam mówi, ale nie wszystko. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji i oczekiwań. Trzeba pojeździć i ocenić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez marti78nez » 16 gru 2016, 10:50

krabdul napisał(a):Dobrze myślałeś. Zarówno ECU Denso jak i Mitsubishi są już ogarnięte.
PS: Jakie miałeś odczucia przy przejściu z fel 11 –> 8kg?


Szczerze to raczej niezuważalne, ale :
1. wybrałem felgi jakie chciałem, a nie narzucone przez fabrykę.
2. są lepiej wykonane (ponad 3 lata jazdy) , renomowanej firmy. Cena w stosunku do jakości,warta zakupu. Przy tych ponad 11kg oryginałach bym tego nie powiedział.
3. powinno się autko lepiej zbierać ponad 3 kg na koło, ale tego nie odczuwam. Na pewno bardziej to wpłynie "zbieranie się" niż instalacja wkładki filtru sportowego :D
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez david8213 » 20 mar 2017, 07:22

Chce kupić mazdę 3 hatchback.Czy możecie coś napisać na temat tych wersji silnikowych?
Spalanie w mieście i na autostradzie. Awaryjność. Najczęstsze problemy usterki.
Czy warto kupić. Na co zwrócic uwagę przy zakupie?
Do tej pory jeździłem dieslem 1.9. jakie spalanie ma mazda w benzynie...
Czy m się różni BN od BM ?
david8213
 

Postprzez child » 20 mar 2017, 10:19

Poczytaj forum, jest kilka tematów, które bezpośrednio odpowiadając na większość twoich pytań, np:

* viewtopic.php?f=489&t=190799
* viewtopic.php?f=495&t=177099

BM to wersja produkowana od październka (?) 2013, BN to wersja po lifcie produkowana od sierpnia (?) 2016.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Szarny » 20 mar 2017, 10:41

Silnik 2.0 ledwo daje radę na autostradzie, w mieście jest zupełnie wystarczający.

1.5 się totalnie nie sprawdzi. Jeżeli w ogóle rozważasz auto na jazdy w trasy, odpuść 1.5.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 20:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez czarmi » 20 mar 2017, 11:12

Szarny napisał(a):Silnik 2.0 ledwo daje radę na autostradzie,

... a to ciekawe <co?> Przyspieszenie od 0-100km/h masz – 8,8 lub 8,9, w zależności sedan, czy też hatchback i ledwo daje radę na autostradzie :| Możesz jaśniej <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Szarny » 20 mar 2017, 11:23

Chyba odrobinę nie na temat – ale niech moderacja zadecyduje ;)

W każdym razie, po pierwsze, to przyspieszenie można między bajki włożyć. Wersja 120 ma bliżej 10s. Piszą o tym zarówno ludzie na tym forum w jednym z wątków, jak również i dziennikarze jak testowali, to nie doszli nigdy do wyników katalogowych.

Po drugie, silnik jest wysokoobrotowy, jak zresztą każdy bez turbo. Moc i moment dostępne są daleko w górnym zakresie obrotów, co znaczy że na niskich mocy po prostu nie ma.

Samochód z turbosprężarką będzie wydawał się znacznie żwawszy pomimo katalogowo gorszego przyspieszenia.

Szósty bieg w wersji 120 jest zestrojony tak wysoko, że nie da się na nim przyspieszać w żadnym zakresie. Na niskich obrotach jesteśmy w "słabym zakresie silnika", z kolei jak już dojdzie się do wyższych, samochód jedzie ponad 160km/h i wtedy po prostu brakuje już mocy względem oporów powietrza które sa do pokonania.

W praktyce wygląda to tak że jedziesz na tempomacie powiedzmy 140, dojeżdżasz do wolniej jadącego samochodu, ale widzisz że na lewym pasie daleko z tyłu ktoś szybciej od Ciebie jedzie. Jeżeli chcesz tego wolniejszego wyprzedzić, musisz przyspieszyć – i tutaj jest owo "nie dawanie rady" – bez redukcji do 5 się nie obejdzie. A to oznacza rozłączenie tempomatu i potem ponowne wznowienie go.

Oczywiście nie jest to jakiś tam dramat i spokojnie można tak jeździć, należy jednak mieć świadomość że na autostradzie samochód zdecydowanie jest z gatunku słabszych i trzeba mieć z tyłu głowy że nie ma żadnego zapasu mocy na wysokich biegach.

No, i skoro jest tak w silniku 2.0, to w znacznie słabszym 1.5 będzie jeszcze gorzej.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 20:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto