Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez child » 27 sty 2014, 15:10

Różnica między wersją 120 a 165 jest jeszcze w zestrojeniu skrzyni biegów, 165 konna wersja ma krótsze przełożenia.


Masz gdzieś jakieś dane na piśmie czy tak ci powiedzieli w serwisie? Nie podważam tego, ale bez podparcia jakimiś dokumentami są to w dalszym ciągu spekulacje...

A tak nawiasem mówiąc, to jak 120 KM tak fajnie ciągnie z tymi "dłuższymi" przełożeniami, to aż się boję myślę, jak jedzie 165 KM z krótszymi :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Trekuś » 27 sty 2014, 20:34

<rotfl> pewnie nie mają.

Panowie, żeby rozwiać Wasze wątpliwości dotyczące silników i przełożeń skrzyń biegów zamieszczam poniżej informacje techniczne oficjalne zaczerpnięte ze strony Mazdy dla prasy, a więc wiarygodne bez łachy redaktorów: Maznasa, Jemielity, Mikiciuka i Kornackiego. I tak:
– skrzynia biegów silnika 120 KM ma następujące przełożenia: 3,7; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68, bieg wsteczny 3,72, przekładnia główna 3,62;
– skrzynia biegów dla silnika 165 KM ma następujące przełożenia: 3,36; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68; bieg wsteczny 3,39, przekładnia główna 4,39.

Jeśli ktoś się zna to bym prosił o komentarz do powyższych wartości.
Trekuś
 

Postprzez Doncarlo » 27 sty 2014, 20:43

Widzę, że dyskusja na temat 120/165KM się rozkręciła na dobre. Sam jechałem autem testowym 165KM i takie osiągi by mi w zupełności wystarczyły. Ale skoro 120KM to ma być tylko "ciut" mniej to po co przeplacać 4500pln.( może lepiej przedłużyć gwarancje za 1300pln i jeszcze kasy zostanie – tylko czy warto przedłużać gwarancję) Wiem że w 165KM jest jeszcze system i-ELOOP którego nie ma w 120KM. Tylko czy ten system coś odczuwalnego daje kierowcy ( podobno ma zmniejszac spalanie , czyli to znaczy ze bez i-ELOOP 165KM paliłby jescze więcej?). czy tylko to kolejny element narażony potencjalnie na zepsucie się?

Musze zdecydować w ciągu kilku dni która wersje wybrać i mam dylemat ( zaliczka już wpłacona) – odbiór w lipcu :(

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

Postprzez popeye » 27 sty 2014, 21:21

Child w salonie polecali mi wersje 120km. J mowili ze nie ma sensu kupowac tej wersji jesli sa male roznice. Ale po przemysleniu ze teraz dodam 5k a pozniej zaoszczedze na kreceniu silka i ewentualnych klopotach. Pozatym nie wiadomo czy ktos podkreci silnik we wlasciwy sposob i czegos nie uszkodzi.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2013, 11:27
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy

Postprzez child » 27 sty 2014, 21:24

Trekuś napisał(a):Jeszcze odnośnie wyświetlacza, były głosy, że jest raczej słaby, kiepsko wyświetla głębię czerni. Czy inni Użytkownicy też mają takie zdanie ? Dla ciekawości powiem, że wyświetlacz ten ma rozdzielczość WVGA czyli 800x480 (5:3).


Tak, jest bardzo słaby, więc się zdjęcia i filmy źle wyświetlają ;) A tak serio – widziałem wyświetlacze LCD o wiele gorszej jakości. Może ten konkretny <dupa> nie urywa, ale powiedzmy sobie szczerze – do tego, co jest tam wyświetlane, jest w zupełności wystarczający i spisuje się dobrze zarówno w nocy jak i w dzień. Rozdzielczość jest i tak za duża jak na wielkość używanej czcionki :)

Dopisano 27 sty 2014, 20:35:

popeye napisał(a):Child w salonie polecali mi wersje 120km. J mowili ze nie ma sensu kupowac tej wersji jesli sa male roznice


To szacun dla nich.

. Ale po przemysleniu ze teraz dodam 5k a pozniej zaoszczedze na kreceniu silka i ewentualnych klopotach. Pozatym nie wiadomo czy ktos podkreci silnik we wlasciwy sposob i czegos nie uszkodzi.


Oczywiście masz rację, że kręcenie to jest jakieś ryzyko. Natomiast dobrze się zastanów, czy te 165 KM jest ci potrzebne. Może ja jestem jakiś dziwny, ale często czytam na forach rozmowy o mocach typu 200 KM, twierdzenia typu "150 KM to muł" itp i się zastanawiam, gdzie ci wszyscy kierowcy od Dużych Mocy są na drogach – bo jak ja jadę, to bardzo rzadko mnie ktoś wyprzedza, a ja bardzo często (jadąc moim subiektywnym zdaniem dość rozsądnie). Te 100 z małym hakiem koni, które miałem we wszystkich samochodach w ciągu ostatnich 8 lat w zupełności wystarczało też, żeby na autostradzie łykać wszystkich poza wypasionymi Audi i BMW. Nie piszę tego, żeby się chwalić (jak napisałem – jeżdżę w miarę szybko, ale staram się to robic rozsądnie), tylko żeby pokazać, że ludzie lubią gadać o Dużych Mocach, a później i tak ich nie wykorzystują.

Dochodzę do wniosku (pewnie oczywistego dla ludzi mających w przeciwieństwie do mnie pojęcie o mechanice), że większe znaczenie od mocy ma moment obrotowy i przebieg krzywej jego wzrostu. A tu akurat w Mazdzie nawet silnik 120 KM naprawdę daje radę. Temat ewentualnego chip tuningu rzuciłem w celu ogólnego zasięgnięcia opinii, a nie dlatego, że 120 KM to dla mnie za mało – jak już pisałem, od strony innej niż teoretyczna wrócę do tego najwcześniej w okolicach końca gwarancji i wcale nie powiedziane, że zdecyduję się na ten krok (nawet, jeśli będzie to możliwe).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Doncarlo » 27 sty 2014, 22:23

filmik z TVN o nowej 3 bardzo fajny bo porównali oba silniki 120 i 165KM. Tylko z tymi różnie zestopniowanymi skrzyniami biegów nie do końca chwytam. Dlaczego niby auto które ma większą moc i niby ma to być odczuwalne powyżej 4000obr/min ciagnie na 2 tylko do 90 km/h a to ze 120 KM silnikiem az do 120km/ h, a na trójce az do 160km/h? Czy to ma byc tak że ten mocniejszy silnik żeby pokazać swoją przewage nad 120KM musi wejść na wysokie obroty czyli przy tej samej prędkości przy krótrzych zakresach biegów będzie właśnie więcej obrotów na obrotomierzu i wykorzystana moc i miment obrotowy 165KM????
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

Postprzez Arash » 27 sty 2014, 22:40

Trekuś napisał(a):<rotfl> pewnie nie mają.

Panowie, żeby rozwiać Wasze wątpliwości dotyczące silników i przełożeń skrzyń biegów zamieszczam poniżej informacje techniczne oficjalne zaczerpnięte ze strony Mazdy dla prasy, a więc wiarygodne bez łachy redaktorów: Maznasa, Jemielity, Mikiciuka i Kornackiego. I tak:
– skrzynia biegów silnika 120 KM ma następujące przełożenia: 3,7; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68, bieg wsteczny 3,72, przekładnia główna 3,62;
– skrzynia biegów dla silnika 165 KM ma następujące przełożenia: 3,36; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68; bieg wsteczny 3,39, przekładnia główna 4,39.

Jeśli ktoś się zna to bym prosił o komentarz do powyższych wartości.


Różnica dość spora jest w przełożeniu głównym. Np.:
– jedziemy na 4-tym biegu i 3000rpm. Mazda 120km – ok 100km/h a mazda 165km – ok 83km/h.
– jedziemy na 6-tym biegu i 3000rpm. Mazda 120km – ok 150km/h a mazda 165km – ok 125km/h.

Z tego wniosek:
– że mazda 165km na każdym biegu będzie lepiej przyspieszać, ale rozpędzi się do mniejszej prędkości.
– aby uzyskać takie same spalanie przy prędkościach obrotowych do 5000rpm w których krzywa momentu obrotowego jest teoretycznie taka sama, Mazdą 120km trzeba jechać na 4 biegu a mazdą 165km na 5 biegu. Wtedy prędkości obrotowe silnika i prędkość jazdy będą podobne w obu przypadkach.

Do obliczeń użyłem kół 205/60R16

Warto zauważyć, że 1 bieg ma inne przełożenie w skrzyni. Dlatego różnica na przełożeniu głównym niweluje się. I mazdy 120km i 165km pojadą na nich mniej więcej identycznie.

Dopisano 27 sty 2014, 21:49:

Doncarlo napisał(a):filmik z TVN o nowej 3 bardzo fajny bo porównali oba silniki 120 i 165KM. Tylko z tymi różnie zestopniowanymi skrzyniami biegów nie do końca chwytam. Dlaczego niby auto które ma większą moc i niby ma to być odczuwalne powyżej 4000obr/min ciagnie na 2 tylko do 90 km/h a to ze 120 KM silnikiem az do 120km/ h, a na trójce az do 160km/h? Czy to ma byc tak że ten mocniejszy silnik żeby pokazać swoją przewage nad 120KM musi wejść na wysokie obroty czyli przy tej samej prędkości przy krótrzych zakresach biegów będzie właśnie więcej obrotów na obrotomierzu i wykorzystana moc i miment obrotowy 165KM????


Silnik 165km na obrotach powyżej 5000rpm ma większy moment obrotowy i dodatkowo lżejsze przełożenia, które powodują że większa siłą napędowa jest przekazywana na koła.

viewtopic.php?f=364&t=150101&start=160

W linku są charakterystyki silników z mady 6. 165km i 145km. Mazda 3 120km będzie miała jeszcze większy spadek momentu obrotowego powyżej 5000rpm niż mazda 6 145km.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 20:55
Posty: 24 (0/2)
Skąd: woj. śląskie
Auto: mazda 3 2.0 LF BK

Postprzez kucor » 27 sty 2014, 22:50

Spodziewałem się, że lepsza dynamika silnika 165 bierze się właśnie z jego większej mocy, a tu się okazuje, że skrzynia biegów dość mocno mu pomaga wygrać sprint do setki z wersją 120.

Podejrzewam, że wersja 120km po upgradzie softu do 165 może ciekawiej jeździć (długie przełożenia) niż wersja 165 z oryginalną skrzynią (krótkie przełożenia) :D
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez child » 27 sty 2014, 23:02

kucor napisał(a):Podejrzewam, że wersja 120km po upgradzie softu do 165 może ciekawiej jeździć (długie przełożenia) niż wersja 165 z oryginalną skrzynią (krótkie przełożenia) :D


To samo sobie pomyślałem <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Doncarlo » 28 sty 2014, 00:08

Arash

ale z Twojego toku myślenia by wynikało , że mazda 3 z silnikiem 165KM bedzie miała mniejsza prędkość max. Chyba że w 120KM 195km/h to wartość ograniczona elektronicznie żeby auto szybciej nie jechało.

No to może lepiej brac 120KM bo i tak różnice nie takie wielkie i po zakończeniu gwrancji szukać magika który zmieni soft i zrobi 165KM albo i więcej. Tylko czy to wogóle bedzie możliwe? no i bezpieczne
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

Postprzez abracadabra » 28 sty 2014, 09:35

Trekuś napisał(a):– skrzynia biegów silnika 120 KM ma następujące przełożenia: 3,7; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68, bieg wsteczny 3,72, przekładnia główna 3,62;
– skrzynia biegów dla silnika 165 KM ma następujące przełożenia: 3,36; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68; bieg wsteczny 3,39, przekładnia główna 4,39.

A masz może dane dla automatu?

Doncarlo napisał(a):Tylko z tymi różnie zestopniowanymi skrzyniami biegów nie do końca chwytam. Dlaczego niby auto które ma większą moc i niby ma to być odczuwalne powyżej 4000obr/min ciagnie na 2 tylko do 90 km/h a to ze 120 KM silnikiem az do 120km/ h, a na trójce az do 160km/h? Czy to ma byc tak że ten mocniejszy silnik żeby pokazać swoją przewage nad 120KM musi wejść na wysokie obroty czyli przy tej samej prędkości przy krótrzych zakresach biegów będzie właśnie więcej obrotów na obrotomierzu i wykorzystana moc i miment obrotowy 165KM????


Bardzo podobna dyskusja o skrzyniach biegów była w dziale o GJ, któryś z forumowiczów wyliczył, że jeżeli silnik 145 KM (w GJ) byłby w stanie rozpędzić się do odcinki na 6-tym biegu to prędkość wynosiłaby ponad 300 km/h, w wersji 165 KM już tylko 260 km/h. Oczywiście to tylko teoria, rzeczywiste wyniki są sporo gorsze. BTW: niektóre bardzo mocne samochody osiągają prędkość maksymalną nie na ostatnim, a przedostatnim biegu.

Widać, że w BM zastosowany jest ten sam trick co w GJ ze skrzyniami biegów. Silniki mają identyczny przebieg momentu obrotowego w zakresie 1000 – 4000 rpm i gdyby nie inne zestopniowanie skrzyni to zwykły Kowalski nie zauważyłby różnicy. Dodatkowo dłuższe przełożenia w wersji 120 KM pozwalają na uzyskanie lepszego mpg na hwy i ładniej to wygląda w katalogu.

Tak przy okazji: pojawiały się tutaj porównania do V40 i tak się akurat składa, że dostałem coś takiego jako auto zastępcze w tym tygodniu, T3 manual w wersji Kinetic. Jako że BM nie jeździłem (jeszcze) to porównywał będę do GJ:
– silnik ma większy moment obrotowy niż 2,0 SkyActive ale jak szybko ten moment narasta, tak szybko się kończy,
– auto jest mniejsze od GJ, a nawet od BM a przy tym cięższe, do tego silnik ma mniejszą pojemność i poniżej 1,5 k rpm praktycznie nie jedzie, na początku miałem problemy z ruszaniem nawet,
– system start-stop nie działa poniżej 0°C i działa spoooooro wolniej niż w GJ,
– system kontroli trakcji jest tak nachalny jak w moim starym Passacie 3BG z 2001r, tylko że tam dało się go wyłączyć jednym przyciskiem koło dźwigni zmiany biegów, a tutaj w 55-tym podmenu na wyświetlaczu,
– strasznie nieustawny bagażnik, podwójna podłoga i jeszcze koło dojazdowe, a użytecznej pojemności tyle co nic,
+ silnik ma fajne brzmienie, podobno w BMW jeszcze ciekawsze niż tutaj,
+ naprawdę wygodne fotele,
+ równie ciekawy wygląd co BM,
+ ciekawe wskaźniki z możliwością personalizacji oparte na wyświetlaczu TFT.

Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę ;–)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez Trekuś » 28 sty 2014, 20:13

[quote="abracadabra"]

A masz może dane dla automatu?


Tak mam.
Przełożenia dla skrzyni Skyactive – Drive są następujące:
3,55; 2,02; 1,45; 1; 0,71; 0,6; bieg wsteczny: 3,89, przekładnia główna: 4,36.
Trekuś
 

Postprzez abracadabra » 28 sty 2014, 22:13

Trekuś napisał(a):Tak mam.
Przełożenia dla skrzyni Skyactive – Drive są następujące:
3,55; 2,02; 1,45; 1; 0,71; 0,6; bieg wsteczny: 3,89, przekładnia główna: 4,36.

Dzięki! Czyli przełożenia zbliżone do wersji 165 KM. Muszę u swojego źródła ustalić jak to jest z tym "wirusem" dla wersji 120 KM dokładnie i może uda się zrobić to co powinno być od samego początku w ofercie, czyli sedana z AT i 165 KM <diabełek>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez child » 28 sty 2014, 22:18

abracadabra napisał(a):Dzięki! Czyli przełożenia zbliżone do wersji 165 KM. Muszę u swojego źródła ustalić jak to jest z tym "wirusem" dla wersji 120 KM dokładnie i może uda się zrobić to co powinno być od samego początku w ofercie, czyli sedana z AT i 165 KM <diabełek>


Nie zapomnij się podzielić, jakby ci się udało cokolwiek w miarę pewnego dowiedzieć ;)

A swoją drogą to twój post zabrzmiał tak, jakbyś planował poprzez zmianę softu uzyskać nie tylko 165 KM, ale także AT – za to miałbyś już naprawdę gigantyczny szacun <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez abracadabra » 28 sty 2014, 22:43

Skrót myślowy <rotfl> Zorientowani w temacie wiedzą, że nie ma AT z 165 KM i nie ma sedana z 165 KM :(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez Leopk » 29 sty 2014, 13:16

Witam wszystkich jest to mój pierwszy komentarz, aczkolwiek czytam wpisy od jakiegoś już czasu.
Pare słów jeżeli chodzi o różnice między silnikami 120 i 165 KM, rzeczywiście mają tę samą pojemność, ale różnią się oprogramowaniem sterownika silnika, głowicą – inny wałek rozrządu, zaworami- inne średnice.
Czip tunig którym niektórzy Panowie się podniecają nie podniesie mocy o 45 KM, bo w uproszczeniu polega to na zmianie parametrów pracy silnika krokowego w przepływomierzu i zmianę pracy zapłonu.
Porządny tuning zawsze łączy trzy rzeczy: elektronika, rozrząd – wałek, zawory, czasami zmienia się jeszcze stopień sprężania , co w przypadku tych silników przy tym stopniu sprężania 14:1, chyba nie jest potrzebne.
Osobną rzeczą, jest jeszcze przy bezpośrednim wtrysku rodzaj stosowanych wtryskiwaczy.
Reasumując te silniki nie są takie same jak często mówią Panowie z salonów ale to wynika z ich wiedzy która opiera się bardzo często o foldery reklamowe (znam kilku którzy mają wykształcenie humanistyczne i żadnej smykałki technicznej ale jak mówia gdzieś trzeba pracować, a "bajer "mają opanowany).
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, 15:54 przez Leopk, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 12:38
Posty: 26 (0/2)
Auto: Mazda 3, HB, skyPASSION, 2014

Postprzez abracadabra » 29 sty 2014, 13:25

Leopk napisał(a):óżnią się oprogramowaniem sterownika silnika, głowicą – inny wałek rozrządu, zaworami- inne średnice

Masz na to jakieś potwierdzenie, skany z dokumentacji technicznej czy listy części zamiennych?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez Leopk » 29 sty 2014, 13:45

Informacje mam z sewisu Mazdy z Wrocka, z którym współpracuję, co do skanów dokumentacji to raczej mi nie udostępnią, ale nr części postaram się od nich wydobyć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 12:38
Posty: 26 (0/2)
Auto: Mazda 3, HB, skyPASSION, 2014

Postprzez Doncarlo » 29 sty 2014, 22:38

Panowie

to skoro te silniki 120 i 165KM tak bardzo się różnią jak napisal kolega i są to jednak dwa różne silniki ( wbrew temu co mówia sptrzedawcy- może tak im kazali na szkoleniu, a zbierałem opinię z ASO Mazdy z Wrocławia, Łodzi i Poznania i wszyscy twierdzili że to ten sam silnik a róznica w osiągach szczególnie w trakcie jazdy w mieście i na krótkie trasy jest wręcz niezauważalna i nie zachęcaja do zakupu wersji 165KM – chyba że nie chcą zrazic klienta dodatkowym wydatkiem 4500pln więc daja się przejechać mocniejsza wersją i mówia ze słabsza jest "praktycznie " taka sama) to może warto dołożyć 4500pln i wybrać mocniejszy. Przy zakupie auta za 79000pln to nie jest już tak dużo , a może jednak się okaże że warto było.
Mam prośbę do szczęsliwych posiadaczy 120KM werssji o swoje opinie, czy po krótkim czasie jazdy zamieniliby swoje auta na 165KM. wiem że to po części subiektywna ocena bo każdy jeździ inaczej i czego innego oczekuje od samochodu.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sty 2014, 21:51
Posty: 11
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM HB -odbiór lipiec 2014

Postprzez Cyprian » 29 sty 2014, 22:41

2000km przejechane wersja 120KM bardzo przyjemne. Mam sedana,zatem nie mialem opcji 165KM.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 22:07
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 3 BL 2013 sedan 2.0/88kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości

Moderator

Moderatorzy Moto