Strona 1 z 2

Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma znaczenie?

PostNapisane: 10 lut 2015, 15:55
przez widmo82
Jak to jest z takich uchem do holowania? – srednica gwintu ma znaczenie czy też jest to jakiś standard i można wkręcić wymiennie takie ucho z opla do mazdy czy toyoty?

PostNapisane: 10 lut 2015, 17:26
przez matthies
jeśli gwint ci spasuje (lecz nie zawsze jest zamienny od każdego auta) to wytrzyma. O ile mnie pamięć nie myli to gwintem M12 można śmiało 6 ton przeciągać, taką ma moc.

Re: Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma zna

PostNapisane: 10 lut 2015, 17:52
przez zigu18
co to jest gwint M12?

Sent from my XT1032 using Forum Fiend v1.3.

PostNapisane: 10 lut 2015, 18:34
przez matthies

Re: Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma zna

PostNapisane: 10 lut 2015, 18:57
przez zigu18
no nie bardzo tym wyjaśniasz, nawet zaprzeczasz sobie ;)

Sent from my XT1032 using Forum Fiend v1.3.

PostNapisane: 10 lut 2015, 19:26
przez matthies
możesz jaśniej zamiast zadawać głupie pytania?

Re: Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma zna

PostNapisane: 10 lut 2015, 19:49
przez zigu18
Wejdz sobie w link który wyslales, wszystko pisze na samej górze. M oznacza śrubę, cyfra po niej średnicę w mm kolejna wartość to skok gwintu. Co do nośności sroby o której też wspominales zależy sporo od klasy sroby, wiec blede jest mówienie ze śruba M12 przeniesie smialo iles tam

Sent from my XT1032 using Forum Fiend v1.3.

PostNapisane: 10 lut 2015, 20:00
przez matthies
zigu18 napisał(a):M oznacza śrubę, cyfra po niej średnicę w mm kolejna wartość to skok gwintu.

więc czego nie zrozumiałeś z mojego
matthies napisał(a):M12

??

co to iluś tam ton zauważ że do dodałem
matthies napisał(a):O ile mnie pamięć nie myli

była to wartość chyba dla 10.9 ale tutaj też nie dam sobie nic uciąć.

Więc pytanie, czepiasz się dla czepiania czy wniesiesz coś konkretnego w ten wątek?

Re: Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma zna

PostNapisane: 10 lut 2015, 20:21
przez zigu18
Pisales gwint M12 to nie to samo co śruba M12 wiec nie rob ze mnie idioty. Jeśli mam z Toba dyskutować to trzymaj jakiś poziom..

Sent from my XT1032 using Forum Fiend v1.3.

PostNapisane: 10 lut 2015, 20:28
przez matthies
pokaż palcem gdzie robię z ciebie idiotę? Bawisz się w jakieś podśmiehujki zamiast konkretnie napisać, ewentualnie mnie poprawić jeśli się mylę, a tego bym bardziej oczekiwał zamiast ciuciubabki.
W takim razie jak określisz "to coś" co się znajduje na śrubie w miejscu które się wkręca w nakrętkę lub otwór z gwintem? Potocznie (lub może nawet nie tylko) na "to coś" mówi się gwint i zakładam że 99% społeczności zrozumie o co mi chodzi, tylko tobie coś nie pasuje.
Nie jestem inżynierem więc nie muszę się na tym znać doskonale, tylko tak jak pisałem, większość i tak mnie zrozumie.

PostNapisane: 10 lut 2015, 22:16
przez buczos
zigu18 napisał(a):Pisales gwint M12 to nie to samo co śruba M12

nie? a śruba z gwintem M12 to jeszcze coś innego? okej.. klasy dokładności wykonania to jedno, ale gwinty są ujednolicone. Na co dzień pracuję z rysunkami tech (tak, jestem inżynierem ale nie konstruktorem) i w europejskich rysunkach nie spotkałem się z innymi oznaczeniami metrycznymi jak np M12x1... M12... M12x1.5 ...

Re: Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma znaczenie?

PostNapisane: 10 lut 2015, 22:29
przez kubsztyk
Nie można mówić o uciągu haka bez podawania materiału jego wykonania (granica plastyczności, wytrzymałość na rozciąganie), a także średnicy rdzenia haka (śruby) – średnicy wewnętrznej gwintu. Śruby (i gwinty) się oblicza na rozciąganie lub też na wyboczenie (w przypadku podnośników śrubowych). Myślę, że maksymalne obciążenia dla danych średnic gwintów i materiałów już obliczone i ujęte w odpowiednich katalogach.
Tyle słowem offtopu.

PostNapisane: 10 lut 2015, 23:39
przez widmo82
matthies napisał(a):jeśli gwint ci spasuje (lecz nie zawsze jest zamienny od każdego auta)

I jeśli ktoś to jeszcze potwierdzi, to spokojnie możemy zakończyć te przepychanki słowne. Przecież nikt rozwazny nie złapie swoją mazdą jakiegoś Vivaro.
Założeniem tego tematu było pytanie czy jesli komuś potrzebne jest ucho, to czy moge mu pożyczyć. Jaka jest szansa kompatybilności pomiędzy modelami/markami. Sprawdzał to ktoś? Może w japońcach jest takie samo?

PostNapisane: 10 lut 2015, 23:42
przez matthies
z kompatybilnością jest różnie, bo zdarza się też tak, że jedno auto ma prawy gwint a inne lewy. Trzeba po prostu przymierzyć bowiem temat dość niszowy. Ludzie raczej swapują silniki, felgi itp a nie ucho do holowania :P

PostNapisane: 11 lut 2015, 09:18
przez zigu18
buczos napisał(a):
zigu18 napisał(a):Pisales gwint M12 to nie to samo co śruba M12

nie? a śruba z gwintem M12 to jeszcze coś innego? okej.. klasy dokładności wykonania to jedno, ale gwinty są ujednolicone. Na co dzień pracuję z rysunkami tech (tak, jestem inżynierem ale nie konstruktorem) i w europejskich rysunkach nie spotkałem się z innymi oznaczeniami metrycznymi jak np M12x1... M12... M12x1.5 ...

W opisach technicznych masz napisane gwint M24 itp. mam to tak rozumieć? Dla mnie to jest błąd merytoryczny i w ogóle pierwszy raz coś takiego słyszę. Z takim podejściem można sobie wszystko po swojemu nazywać.. W sumie co za różnica czy np. belka się wyboczy czy zwichrzy, przecież tak czy tak utraci stateczność..
matthies napisał(a):Nie jestem inżynierem więc nie muszę się na tym znać doskonale

Pójdź do sklepu i powiedz, że chcesz gwint M16 zobaczymy co Ci powiedzą. Nazywaj rzeczy po imieniu a nie baw się w słowotwórstwo.

PostNapisane: 11 lut 2015, 16:16
przez Maniekvip
widmo82 napisał(a):Sprawdzał to ktoś? Może w japońcach jest takie samo?


Ja w swojej M6 też nie mam tego oczka do holowania. Podczas zakupu komisant przyniósł mi o ile dobrze pamiętam od Mazdy 3 gen. II i niestety nie pasował.

Re: Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma znaczenie?

PostNapisane: 11 lut 2015, 16:31
przez buczos
zigu18 napisał(a):W opisach technicznych masz napisane gwint M24 itp. mam to tak rozumieć?

nom :) na rysunkach np zewnętrzne... wewnętrzne... cuty z rysunków:
gwinty.jpg

ale generalnie nie wiem do czego zmierzasz i skończ bawić się w kapitana inżyniera bo nie jesteś tutaj jedyny.
naprawdę nie wiem dlaczego wg Ciebie to błąd merytoryczny...
zigu18 napisał(a):Pójdź do sklepu i powiedz, że chcesz gwint M16 zobaczymy co Ci powiedzą

Przecież logiczne że powie śrubę XYZ z gwintem M16 z łbem takim i takim etc... lub analogicznie nakrętkę... nikt nie zamówi samego gwintu... przecież to logiczne i nie trzeba kończyć politechniki by to wiedzieć ;)

Sorry za Ot, mam nadzieję, że nie dostanę ostrzeżenia...

PostNapisane: 11 lut 2015, 18:41
przez matthies
ja nie wiem czego ty żeś się chłopie uczepił. U mnie w sklepie idę do sklepu i mówię "pręt z gwintem M10" i jakoś wiedzą co mi dać.
Temat zasługuje raczej na kosz niż na dalszą dyskusję, ewentualnie grube porządki.

PostNapisane: 11 lut 2015, 19:36
przez stachan
Myślę, że problem został omówiony dogłębnie a racje każdej strony przedstawione – oto właśnie chodzi w dyskusji ;)

Re: Śruba hak ucho do holowania – rozmiar ma znaczenie?

PostNapisane: 11 lut 2015, 23:45
przez kubsztyk
Wystarczy zobaczyć w katalogu jaki gwint ma hak do mazdy, a jaki do opla itd. Wtedy będzie wiadomo, czego można użyć zamiennie.
Generalnie, nie wiem Panowie, o co Wam chodzi. Prowadzicie jakieś debaty na temat oznaczeń gwintów, ich wymiarów. Część tutaj ma rację. Nie ma konieczności podawania skoku gwintu. Jeśli poda się samą średnicę gwintu np. M16, to znaczy że podziałka (skok) wynosi 2 mm. Jeśli chce się śrubę lub tuleję z gwintem niestandardowym, to wtedy trzeba podać skok gwintu (np. drobnozwojny M16x1,5). Czyli, jeśli podaje się samą średnicę gwintu, to uznaje się, że chodzi o gwint standardowy, którego skok jest ujęty w normie. Tutaj macie skan książki do PKM (w tabeli znajduje się wyciąg z normy PN-ISO 724:1995):
Obrazek