Strona 1 z 2

Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?

PostNapisane: 25 sty 2015, 21:48
przez edi34
Odbieram w tygodniu mazde 3 120 km :D i mam pytanie jaka benzynę lepiej lać 95 czy 98? Nie chodzi mi o lepsze osiągi czy cenę paliwa tylko co lepsze dla silnika.
Pozdrawiam.

Re: Mazda 3 120 km 95 czy 98?

PostNapisane: 26 sty 2015, 01:09
przez ellipsis
Silnik jest strojony pod benzyne 95 oktanowa i jeśli benzyna, która zatankujesz będzie spałniać normy to dla tego silnika jest wystarczająca i nie spowoduje spalania stukowego. Jest to o tyle ważne dlatego, że nasze silniki maja bardzo wysoki stopien sprężania.

Re: Mazda 3 120 km 95 czy 98?

PostNapisane: 26 sty 2015, 19:19
przez nexus30
Ja gdzieś co piąte tankowanie wlewam 98 (albo nawet V-Power Racing), aby silnik się trochę wyczyścił i nagary powypalały.

PostNapisane: 26 sty 2015, 19:22
przez czarmi
nexus30 napisał(a):aby silnik się trochę wyczyścił i nagary powypalały.

Naprawdę myślisz, że to tak działa <co?>

Re: Mazda 3 120 km 95 czy 98?

PostNapisane: 26 sty 2015, 21:34
przez nexus30
Cóż do końca nie wiem, ale na to liczę. Za to odnoszę wrażenie, że na V-Power Racing silnik trochę równiej i ciszej pracuje, zwłaszcza na zimno.

Re: Co powinniśmy wlewać do baku: 95 czy 98?

PostNapisane: 26 sty 2015, 21:50
przez Wojtek
Silnik jest przystosowany do Pb 95 jako podstawowej mieszanki... Tankowanie benzyny o wyższej liczbie opktanowej nie jest zabronione... Czy lać lepsze? Nie wiem, ale chyba każdy właściciel sam powinien podejmować takie decyzje :P

Re: Co powinniśmy wlewać do baku: 95 czy 98?

PostNapisane: 26 sty 2015, 22:20
przez ellipsis
Zakładjąc, że nasza 95tka spełnia wszystkie normy lanie 98 nie daje kompletnie nic poza wyższym rachunkiem. Paliwa premium zawieraja skladniki czyszczace uklad paliwowy wiec proponuje raz na jakiś dłuższy czas zalac pelen zbiornik Vervy, Ultimate czy Vpower'a, nie zaskodzi mu napewno.

To, że 98 pali troszke mniej nie zalezy od ilości oktanów tylko od tego ze te paliwa sa poprostu lepszej jakości. Dlaczego niemieckiego paliwa ON czy PB95 auto pali mniej niz polskiego?

Re: Co powinniśmy wlewać do baku: 95 czy 98?

PostNapisane: 1 lut 2015, 21:20
przez wa12
W tym tygodniu odebrałem 3 BM i podczas pierwszej wizyty na stacji wlałam Verve. Mam dobre doświadczenie z tym paliwem z 3 BL. Na autostradach i ekspresówkach spalanie było zdecydowanie niższe niż na 95, w mieście różnicy nie zauważyłem. Teraz przy tych cenach to grzech nie zalać lepszego paliwa. A co do spalania, to BM pali mi ponad litr mniej niż BL na tej samej trasie w mieście.

Re: Co powinniśmy wlewać do baku: 95 czy 98?

PostNapisane: 2 paź 2015, 12:02
przez Kliszek M3
Temat trochę zastygł, ale pozwolę sobie zacytować odpowiedź kolegi z DISItune na moje pytanie odnośnie paliwa zalewanego do naszych Mazd:
(...)czy 98 a 95 to taka wielka różnica?

Odpowiedź kolegi z DISItune:

"W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu  
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98...  <glupek2> ".

Może komuś się przyda :)

PostNapisane: 2 paź 2015, 13:40
przez wojtix
No właśnie w tym wątku:
viewtopic.php?f=102&t=185432&view=unread#unread
poruszona była ta kwestia. Dwa wykresy z hamowni dla PB 95 i PB 98 dla 2.0 165 km.
Więc kolejny bak będzie 98 zalany.

Re: Co powinniśmy wlewać do baku: 95 czy 98?

PostNapisane: 2 paź 2015, 14:54
przez Kliszek M3
Wydatek rzędu paru zł na baku, nie majątek, a dla silnika napewno nie zaszkodzi <spoko> skoro ekspert od strojenia Mazd zaleca 98 do silników Skyactiv, to nie ma co się szczypac :) widziałem te wykresy również, ale nie koniecznie musiało to być od jazdy na Pb 98, każde autko jest inne, jedne egzemplarze trzymają serię, inne mają więcej KM, a jeszcze inne mniej. Ja także zamierzam od teraz zalewać tylko Pb 98 :)

PostNapisane: 2 paź 2015, 21:52
przez Mirecsk38
wa12 napisał(a):W tym tygodniu odebrałem 3 BM i podczas pierwszej wizyty na stacji wlałam Verve. Mam dobre doświadczenie z tym paliwem z 3 BL. Na autostradach i ekspresówkach spalanie było zdecydowanie niższe niż na 95, w mieście różnicy nie zauważyłem.


tez mialem podobne wrazenia z Vervy 98 Ale moze wiatr pomagal
jak mialem BP ultimate z austri, nic niezaregistrowalem

Re: Silniki SkyActive – Czy powinniśmy wlewać do baku: 98?

PostNapisane: 4 lut 2016, 21:02
przez Rogal 78
Odświeżę temat. Do swojego autka z silnikiem Skyactiv G 2.0 165 KM leję tylko 98 od... nie pamiętam kiedy. Na pewno dobre półtora roku, a może i dłużej (samochód mam od 10 marca 2014 r.). Ale teraz kusi, żeby skorzystać przez jakiś czas w pełni z niższych cen paliwa i potankować trochę 95 za mniej niż 4zł/litr.
Spotkałem się jednak kiedyś z opinią – ze źródła którego wiarygodności nie jestem w stanie zweryfikować – że komputer samochodu po pewnym czasie "dostraja się" do liczby oktanów w paliwie, które przez dłuższy czas lejemy do auta. Później wlanie paliwa niższej jakości, tzn. 95 zamiast 98, może skutkować nieco gorszą praca silnika.
Czy w tym poglądzie jest choć trochę prawdy, czy to jakaś bzdura?
Zaznaczam, że nie chodzi mi o dynamikę auta, bardziej o poziom spalania. Bo chyba różnica w ilości zużytej benzyny 98 w porównaniu do 95 nie jest w stanie zrekompensować różnicy w cenie.

PostNapisane: 4 lut 2016, 21:42
przez czarmi
Rogal 78 napisał(a):Zaznaczam, że nie chodzi mi o dynamikę auta, bardziej o poziom spalania. Bo chyba różnica w ilości zużytej benzyny 98 w porównaniu do 95 nie jest w stanie zrekompensować różnicy w cenie.

Temat stary jak świat i wałkowany przez specjalistów MPS w lewo i prawo. Wg. nich nasze cywilne auta w ogóle nie "odczuwają" różnicy w paliwie, a ewentualne różnice w dynamice i ilości spalanego paliwa można między bajki włożyć i mieszczą się w granicach błędu. Instrukcja przecież zaleca paliwo PB95, więc w czym rzecz <co?>

PostNapisane: 5 lut 2016, 10:23
przez Kliszek M3
Kliszek M3 napisał(a):Odpowiedź kolegi z DISItune:

"W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu  
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98...  ".


W tym rzecz.

PostNapisane: 5 lut 2016, 14:17
przez brii
Te silniki mają wysoki stopień rozprężania, rzeczywisty stopień sprężania jest mniejszy bo dla zmniejszenia strat zawory są w nich otwarte przez część suwu sprężania.
Dopóki paliwo spełnia normy i nic nie było modzone wlewanie paliwa o większej liczbie oktanowej poprawia najwyżej samopoczucie i może nieco zmienić odgłos pracy (w stopniu pomijalnym praktycznie) bo spala się delikatniej przez co też potrafi niekiedy spowodować drobny ubytek mocy.

Re: Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?

PostNapisane: 6 lut 2016, 17:46
przez kubsztyk
Pb95 – mniejsza kultura pracy, pełna moc silnika
Pb98 – cichszy silnik, możliwie ciut mniejsza moc maksymalna

Re: Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?

PostNapisane: 6 lut 2016, 19:18
przez Kliszek M3
Akurat Skyactiv- G 165 wypluwa na hamowni więcej na PB98, bodajże 174 KM, jeśli cały czas się na niej jeździ. Na PB95 auto trzyma serię. W wątku DISItune jest to bardzo ładnie pokazane. Dwie trójki na różnych paliwach, ta sama hamowania.

Re: Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?

PostNapisane: 6 lut 2016, 19:33
przez Mirecsk38
i jak by na tym samim paliwe jezdzili, tez by byla roznica, hamowna nie jest 100% a kazdy silnik jest original

PostNapisane: 2 mar 2016, 22:49
przez czarek1991
Odpowiadajac na wczesniejsze pytania:
– V-Power Nitro+ ma 95 oktanów
– V-Power Nitro+ Racing 100 nie wiem, nigdzie nie moge znalezc informacji ale pewnie minimum 98 albo moze i 100 jak nazwa wskazuje :)
-paliwa niemieckie wydają się lepsze jakościowo i powodują mniejsze spalanie bo mają w składzie więcej tlenu niż polskie
-sterownik silnika koryguje dawki paliwa i ogolnie steruje mieszanką w zaleznosci od paliwa a takze jego liczby oktanowej, takze po czesci jest to prawda, ze komputer uczy sie jezdzic na danym paliwie, tyle ze te zmiany, to uczenie odbywa sie mozna powiedziec natychmiastowo. Wiec to nie jest tak, ze jak bedziesz ciagle jezdzil na 95 to juz do konca zycia bedziesz musial bo komputer tak sie nauczyl i na 98 musi sie zaczac uczyc na nowo. Tak to nie dziala. Lejesz 95 i komp dostosowuje mieszanke do 95, jak przy nastepnym tankowaniu zalejesz 98 to komp dosotosuje mieszanke do 98 :)
-wieksza liczba oktanowa przy wysokich stopniach sprezania moze byc rejestrowalna co by potwierdzały przytoczone tu testy na hamowni (aczkolwiek w niewysilonych silnikach różnica jest nieznaczna a tu wychodzi, że aż 9KM czyli ok. 5% przyrost mocy), w starych autach lanie 98 i 100 oktanowej nie jest zalecane ze wzgledu na wysokie ryzyko wystepowania spalania stukowego przy zalewaniu takiego paliwa no ale dzisiejsze auta maja czujniki spalania stukowego wiec problem ten zwyklego kierowcy juz nie dotyczy i moze lac wysoko oktanowa benzyne :)
-chcialbym sie odniesc rowniez do posta, gdzie ktorys kolega stwierdzil, ze w fazie sprezania uchylane są zawory zeby zmniejszyc straty i faktyczna kompresje :D ale wlasnie wtedy straty sie powiekszaja, bo cala para (praca) idzie w gwizdek (w zawory). Byc moze tak jest ale nie widze sensu uchylania tych zaworów.