Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez edi34 » 25 sty 2015, 20:48

Odbieram w tygodniu mazde 3 120 km :D i mam pytanie jaka benzynę lepiej lać 95 czy 98? Nie chodzi mi o lepsze osiągi czy cenę paliwa tylko co lepsze dla silnika.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 1 sty 2015, 18:12
Posty: 25
Auto: Mazda 3 skyenergy + xenon

Postprzez ellipsis » 26 sty 2015, 00:09

Silnik jest strojony pod benzyne 95 oktanowa i jeśli benzyna, która zatankujesz będzie spałniać normy to dla tego silnika jest wystarczająca i nie spowoduje spalania stukowego. Jest to o tyle ważne dlatego, że nasze silniki maja bardzo wysoki stopien sprężania.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez nexus30 » 26 sty 2015, 18:19

Ja gdzieś co piąte tankowanie wlewam 98 (albo nawet V-Power Racing), aby silnik się trochę wyczyścił i nagary powypalały.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 16:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez czarmi » 26 sty 2015, 18:22

nexus30 napisał(a):aby silnik się trochę wyczyścił i nagary powypalały.

Naprawdę myślisz, że to tak działa <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez nexus30 » 26 sty 2015, 20:34

Cóż do końca nie wiem, ale na to liczę. Za to odnoszę wrażenie, że na V-Power Racing silnik trochę równiej i ciszej pracuje, zwłaszcza na zimno.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 16:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez Wojtek » 26 sty 2015, 20:50

Silnik jest przystosowany do Pb 95 jako podstawowej mieszanki... Tankowanie benzyny o wyższej liczbie opktanowej nie jest zabronione... Czy lać lepsze? Nie wiem, ale chyba każdy właściciel sam powinien podejmować takie decyzje :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 26 sty 2015, 21:20

Zakładjąc, że nasza 95tka spełnia wszystkie normy lanie 98 nie daje kompletnie nic poza wyższym rachunkiem. Paliwa premium zawieraja skladniki czyszczace uklad paliwowy wiec proponuje raz na jakiś dłuższy czas zalac pelen zbiornik Vervy, Ultimate czy Vpower'a, nie zaskodzi mu napewno.

To, że 98 pali troszke mniej nie zalezy od ilości oktanów tylko od tego ze te paliwa sa poprostu lepszej jakości. Dlaczego niemieckiego paliwa ON czy PB95 auto pali mniej niz polskiego?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez wa12 » 1 lut 2015, 20:20

W tym tygodniu odebrałem 3 BM i podczas pierwszej wizyty na stacji wlałam Verve. Mam dobre doświadczenie z tym paliwem z 3 BL. Na autostradach i ekspresówkach spalanie było zdecydowanie niższe niż na 95, w mieście różnicy nie zauważyłem. Teraz przy tych cenach to grzech nie zalać lepszego paliwa. A co do spalania, to BM pali mi ponad litr mniej niż BL na tej samej trasie w mieście.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 11:22
Posty: 61 (0/1)
Skąd: BI
Auto: Mazda CX-30 2022, Kanjo+Sport, 150KM AT

Postprzez Kliszek M3 » 2 paź 2015, 11:02

Temat trochę zastygł, ale pozwolę sobie zacytować odpowiedź kolegi z DISItune na moje pytanie odnośnie paliwa zalewanego do naszych Mazd:
(...)czy 98 a 95 to taka wielka różnica?

Odpowiedź kolegi z DISItune:

"W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu  
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98...  <glupek2> ".

Może komuś się przyda :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez wojtix » 2 paź 2015, 12:40

No właśnie w tym wątku:
viewtopic.php?f=102&t=185432&view=unread#unread
poruszona była ta kwestia. Dwa wykresy z hamowni dla PB 95 i PB 98 dla 2.0 165 km.
Więc kolejny bak będzie 98 zalany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 09:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez Kliszek M3 » 2 paź 2015, 13:54

Wydatek rzędu paru zł na baku, nie majątek, a dla silnika napewno nie zaszkodzi <spoko> skoro ekspert od strojenia Mazd zaleca 98 do silników Skyactiv, to nie ma co się szczypac :) widziałem te wykresy również, ale nie koniecznie musiało to być od jazdy na Pb 98, każde autko jest inne, jedne egzemplarze trzymają serię, inne mają więcej KM, a jeszcze inne mniej. Ja także zamierzam od teraz zalewać tylko Pb 98 :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Mirecsk38 » 2 paź 2015, 20:52

wa12 napisał(a):W tym tygodniu odebrałem 3 BM i podczas pierwszej wizyty na stacji wlałam Verve. Mam dobre doświadczenie z tym paliwem z 3 BL. Na autostradach i ekspresówkach spalanie było zdecydowanie niższe niż na 95, w mieście różnicy nie zauważyłem.


tez mialem podobne wrazenia z Vervy 98 Ale moze wiatr pomagal
jak mialem BP ultimate z austri, nic niezaregistrowalem
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Rogal 78 » 4 lut 2016, 20:02

Odświeżę temat. Do swojego autka z silnikiem Skyactiv G 2.0 165 KM leję tylko 98 od... nie pamiętam kiedy. Na pewno dobre półtora roku, a może i dłużej (samochód mam od 10 marca 2014 r.). Ale teraz kusi, żeby skorzystać przez jakiś czas w pełni z niższych cen paliwa i potankować trochę 95 za mniej niż 4zł/litr.
Spotkałem się jednak kiedyś z opinią – ze źródła którego wiarygodności nie jestem w stanie zweryfikować – że komputer samochodu po pewnym czasie "dostraja się" do liczby oktanów w paliwie, które przez dłuższy czas lejemy do auta. Później wlanie paliwa niższej jakości, tzn. 95 zamiast 98, może skutkować nieco gorszą praca silnika.
Czy w tym poglądzie jest choć trochę prawdy, czy to jakaś bzdura?
Zaznaczam, że nie chodzi mi o dynamikę auta, bardziej o poziom spalania. Bo chyba różnica w ilości zużytej benzyny 98 w porównaniu do 95 nie jest w stanie zrekompensować różnicy w cenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2013, 18:37
Posty: 47
Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.

Postprzez czarmi » 4 lut 2016, 20:42

Rogal 78 napisał(a):Zaznaczam, że nie chodzi mi o dynamikę auta, bardziej o poziom spalania. Bo chyba różnica w ilości zużytej benzyny 98 w porównaniu do 95 nie jest w stanie zrekompensować różnicy w cenie.

Temat stary jak świat i wałkowany przez specjalistów MPS w lewo i prawo. Wg. nich nasze cywilne auta w ogóle nie "odczuwają" różnicy w paliwie, a ewentualne różnice w dynamice i ilości spalanego paliwa można między bajki włożyć i mieszczą się w granicach błędu. Instrukcja przecież zaleca paliwo PB95, więc w czym rzecz <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Kliszek M3 » 5 lut 2016, 09:23

Kliszek M3 napisał(a):Odpowiedź kolegi z DISItune:

"W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu  
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98...  ".


W tym rzecz.
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez brii » 5 lut 2016, 13:17

Te silniki mają wysoki stopień rozprężania, rzeczywisty stopień sprężania jest mniejszy bo dla zmniejszenia strat zawory są w nich otwarte przez część suwu sprężania.
Dopóki paliwo spełnia normy i nic nie było modzone wlewanie paliwa o większej liczbie oktanowej poprawia najwyżej samopoczucie i może nieco zmienić odgłos pracy (w stopniu pomijalnym praktycznie) bo spala się delikatniej przez co też potrafi niekiedy spowodować drobny ubytek mocy.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez kubsztyk » 6 lut 2016, 16:46

Pb95 – mniejsza kultura pracy, pełna moc silnika
Pb98 – cichszy silnik, możliwie ciut mniejsza moc maksymalna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Kliszek M3 » 6 lut 2016, 18:18

Akurat Skyactiv- G 165 wypluwa na hamowni więcej na PB98, bodajże 174 KM, jeśli cały czas się na niej jeździ. Na PB95 auto trzyma serię. W wątku DISItune jest to bardzo ładnie pokazane. Dwie trójki na różnych paliwach, ta sama hamowania.
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Mirecsk38 » 6 lut 2016, 18:33

i jak by na tym samim paliwe jezdzili, tez by byla roznica, hamowna nie jest 100% a kazdy silnik jest original
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez czarek1991 » 2 mar 2016, 21:49

Odpowiadajac na wczesniejsze pytania:
– V-Power Nitro+ ma 95 oktanów
– V-Power Nitro+ Racing 100 nie wiem, nigdzie nie moge znalezc informacji ale pewnie minimum 98 albo moze i 100 jak nazwa wskazuje :)
-paliwa niemieckie wydają się lepsze jakościowo i powodują mniejsze spalanie bo mają w składzie więcej tlenu niż polskie
-sterownik silnika koryguje dawki paliwa i ogolnie steruje mieszanką w zaleznosci od paliwa a takze jego liczby oktanowej, takze po czesci jest to prawda, ze komputer uczy sie jezdzic na danym paliwie, tyle ze te zmiany, to uczenie odbywa sie mozna powiedziec natychmiastowo. Wiec to nie jest tak, ze jak bedziesz ciagle jezdzil na 95 to juz do konca zycia bedziesz musial bo komputer tak sie nauczyl i na 98 musi sie zaczac uczyc na nowo. Tak to nie dziala. Lejesz 95 i komp dostosowuje mieszanke do 95, jak przy nastepnym tankowaniu zalejesz 98 to komp dosotosuje mieszanke do 98 :)
-wieksza liczba oktanowa przy wysokich stopniach sprezania moze byc rejestrowalna co by potwierdzały przytoczone tu testy na hamowni (aczkolwiek w niewysilonych silnikach różnica jest nieznaczna a tu wychodzi, że aż 9KM czyli ok. 5% przyrost mocy), w starych autach lanie 98 i 100 oktanowej nie jest zalecane ze wzgledu na wysokie ryzyko wystepowania spalania stukowego przy zalewaniu takiego paliwa no ale dzisiejsze auta maja czujniki spalania stukowego wiec problem ten zwyklego kierowcy juz nie dotyczy i moze lac wysoko oktanowa benzyne :)
-chcialbym sie odniesc rowniez do posta, gdzie ktorys kolega stwierdzil, ze w fazie sprezania uchylane są zawory zeby zmniejszyc straty i faktyczna kompresje :D ale wlasnie wtedy straty sie powiekszaja, bo cala para (praca) idzie w gwizdek (w zawory). Byc moze tak jest ale nie widze sensu uchylania tych zaworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Moto