Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Biniu » 3 mar 2016, 08:24

W nowych mazdach komp steruje wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu? Poza tym spalanie stukowe to raczej występuje przy za niskie liczbie oktanowej;)
Poza tym nasze syfiaste paliwo zamiast deklarowanych 95 ma 92, to jak wlejesz 98 to jakbyś jeździł na normalnej 95 ;)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez czarek1991 » 3 mar 2016, 16:38

Biniu777 napisał(a):W nowych mazdach komp steruje wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu? Poza tym spalanie stukowe to raczej występuje przy za niskie liczbie oktanowej;)
Poza tym nasze syfiaste paliwo zamiast deklarowanych 95 ma 92, to jak wlejesz 98 to jakbyś jeździł na normalnej 95 ;)


Racja, ryzyko spalania stukowego rosnie przy malej ilosci oktanow ;) Istnieja dwie liczby oktanowe MON i RON, roznica miedzy nimi zwykle wynosi wlasnie 2-3 oktany dlatego nasze paliwo nie koniecznie jest syfiaste (no chyba ze chrzczone przez wlasciciela stacji :P ) tylko panuje taka opinia bo czesto te liczby sa ze soba mylone.

Sterowanie zaplonem (cewkami) w nowych autach raczej we wszystkich odbywa sie juz przez sterownik zaplonu. Czasy aparatow zaplonowych/przerywaczy juz dawno minely :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez brii » 5 mar 2016, 11:56

czarek1991 napisał(a):ale wlasnie wtedy straty sie powiekszaja, bo cala para (praca) idzie w gwizdek (w zawory). Byc moze tak jest ale nie widze sensu uchylania tych zaworów.

Nie powiększają się – wyciąga się optimum efektywności a nie maksymalną efektywność, można w sieci nieco o tym poczytać. O liczbę oktanów w dostępnym u nas paliwie nie ma się co bać, paliwa są często badane a wyniki dobre, to już nie lata 90-te.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez czarek1991 » 9 mar 2016, 22:45

brii napisał(a):
czarek1991 napisał(a):ale wlasnie wtedy straty sie powiekszaja, bo cala para (praca) idzie w gwizdek (w zawory). Byc moze tak jest ale nie widze sensu uchylania tych zaworów.

Nie powiększają się – wyciąga się optimum efektywności a nie maksymalną efektywność, można w sieci nieco o tym poczytać. O liczbę oktanów w dostępnym u nas paliwie nie ma się co bać, paliwa są często badane a wyniki dobre, to już nie lata 90-te.


Podrzucisz jakis link? Nie moge znalezc nic na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez KMBak » 16 mar 2016, 00:17

Ciekawy wątek. Ja w swojej trójce korzystałem z paliwa VPower (95), VPower Racing (98), VPower Fuel Save (95) i VPower Nitro+ (100?). Ostatnio leję tylko VPower "zwykłą".
Różnic między VPower'ami nie zauważyłem żadnej (ani w mocy, ani w spalaniu). Natomiast na FuelSave silnik nieco głośniej pracuje – ale tylko gdy jest zimny...

Ciekawy jestem jak to faktycznie jest z tymi SkajAktiw. :–)
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Kritik » 16 lis 2018, 10:26

pierwsze 2500 km po odebraniu auta z salonu tankowalem 95
wczoraj zalalem 98 po raz pierwszy, i dzisiaj przejechalem pierwsze 25km

wydaje mi sie ze silnik pracuje rowniej i ciszej, i wkreca sie na obroty lepiej
zobaczymy jakie bedzie spalanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez KMBak » 16 lis 2018, 11:00

Silniki z wysokim stopniem sprezania lubia wysokooktanowe paliwo.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Mirecsk38 » 16 lis 2018, 12:52

mazda lubi 98 , tylko ze po 25km newiem czy mozna cosz odczuwac bo to bardzo malo przejechane. Ta 98 moze jescze niedotarla do komory silnika :) newiem jaka ma pojemnosc system paliwowy od baku do komory silnika . No i potem jescze ECU sie musi dopasowac na 98, mysle ze to niejest tak szybkie
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez KMBak » 16 lis 2018, 12:55

Potrzebne są przynajmniej ze 3 baki, żeby faktycznie było czuć różnice. Komputer dostosowuje moment zapłonu do paliwa. Często po zatankowaniu kiepskiego paliwa spadają osiągi auta, mimo, ze w baku znowu jest dobra benzyna. Jak się odepnie akumulator to komputer zacznie uczyć się od nowa – dlatego warto to zrobić po zmianie paliwa.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Moderator

Moderatorzy Moto