Pozdrawiam.
Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?
1, 2
Silnik jest strojony pod benzyne 95 oktanowa i jeśli benzyna, która zatankujesz będzie spałniać normy to dla tego silnika jest wystarczająca i nie spowoduje spalania stukowego. Jest to o tyle ważne dlatego, że nasze silniki maja bardzo wysoki stopien sprężania.
Silnik jest przystosowany do Pb 95 jako podstawowej mieszanki... Tankowanie benzyny o wyższej liczbie opktanowej nie jest zabronione... Czy lać lepsze? Nie wiem, ale chyba każdy właściciel sam powinien podejmować takie decyzje 
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Zakładjąc, że nasza 95tka spełnia wszystkie normy lanie 98 nie daje kompletnie nic poza wyższym rachunkiem. Paliwa premium zawieraja skladniki czyszczace uklad paliwowy wiec proponuje raz na jakiś dłuższy czas zalac pelen zbiornik Vervy, Ultimate czy Vpower'a, nie zaskodzi mu napewno.
To, że 98 pali troszke mniej nie zalezy od ilości oktanów tylko od tego ze te paliwa sa poprostu lepszej jakości. Dlaczego niemieckiego paliwa ON czy PB95 auto pali mniej niz polskiego?
To, że 98 pali troszke mniej nie zalezy od ilości oktanów tylko od tego ze te paliwa sa poprostu lepszej jakości. Dlaczego niemieckiego paliwa ON czy PB95 auto pali mniej niz polskiego?
W tym tygodniu odebrałem 3 BM i podczas pierwszej wizyty na stacji wlałam Verve. Mam dobre doświadczenie z tym paliwem z 3 BL. Na autostradach i ekspresówkach spalanie było zdecydowanie niższe niż na 95, w mieście różnicy nie zauważyłem. Teraz przy tych cenach to grzech nie zalać lepszego paliwa. A co do spalania, to BM pali mi ponad litr mniej niż BL na tej samej trasie w mieście.
Temat trochę zastygł, ale pozwolę sobie zacytować odpowiedź kolegi z DISItune na moje pytanie odnośnie paliwa zalewanego do naszych Mazd:
(...)czy 98 a 95 to taka wielka różnica?
Odpowiedź kolegi z DISItune:
"W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98...
".
Może komuś się przyda
(...)czy 98 a 95 to taka wielka różnica?
Odpowiedź kolegi z DISItune:
"W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98...

Może komuś się przyda
Wydatek rzędu paru zł na baku, nie majątek, a dla silnika napewno nie zaszkodzi
skoro ekspert od strojenia Mazd zaleca 98 do silników Skyactiv, to nie ma co się szczypac
widziałem te wykresy również, ale nie koniecznie musiało to być od jazdy na Pb 98, każde autko jest inne, jedne egzemplarze trzymają serię, inne mają więcej KM, a jeszcze inne mniej. Ja także zamierzam od teraz zalewać tylko Pb 98 

wa12 napisał(a):W tym tygodniu odebrałem 3 BM i podczas pierwszej wizyty na stacji wlałam Verve. Mam dobre doświadczenie z tym paliwem z 3 BL. Na autostradach i ekspresówkach spalanie było zdecydowanie niższe niż na 95, w mieście różnicy nie zauważyłem.
tez mialem podobne wrazenia z Vervy 98 Ale moze wiatr pomagal
jak mialem BP ultimate z austri, nic niezaregistrowalem
Odświeżę temat. Do swojego autka z silnikiem Skyactiv G 2.0 165 KM leję tylko 98 od... nie pamiętam kiedy. Na pewno dobre półtora roku, a może i dłużej (samochód mam od 10 marca 2014 r.). Ale teraz kusi, żeby skorzystać przez jakiś czas w pełni z niższych cen paliwa i potankować trochę 95 za mniej niż 4zł/litr.
Spotkałem się jednak kiedyś z opinią – ze źródła którego wiarygodności nie jestem w stanie zweryfikować – że komputer samochodu po pewnym czasie "dostraja się" do liczby oktanów w paliwie, które przez dłuższy czas lejemy do auta. Później wlanie paliwa niższej jakości, tzn. 95 zamiast 98, może skutkować nieco gorszą praca silnika.
Czy w tym poglądzie jest choć trochę prawdy, czy to jakaś bzdura?
Zaznaczam, że nie chodzi mi o dynamikę auta, bardziej o poziom spalania. Bo chyba różnica w ilości zużytej benzyny 98 w porównaniu do 95 nie jest w stanie zrekompensować różnicy w cenie.
Spotkałem się jednak kiedyś z opinią – ze źródła którego wiarygodności nie jestem w stanie zweryfikować – że komputer samochodu po pewnym czasie "dostraja się" do liczby oktanów w paliwie, które przez dłuższy czas lejemy do auta. Później wlanie paliwa niższej jakości, tzn. 95 zamiast 98, może skutkować nieco gorszą praca silnika.
Czy w tym poglądzie jest choć trochę prawdy, czy to jakaś bzdura?
Zaznaczam, że nie chodzi mi o dynamikę auta, bardziej o poziom spalania. Bo chyba różnica w ilości zużytej benzyny 98 w porównaniu do 95 nie jest w stanie zrekompensować różnicy w cenie.
- Od: 23 mar 2013, 19:37
- Posty: 47
- Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.
Rogal 78 napisał(a):Zaznaczam, że nie chodzi mi o dynamikę auta, bardziej o poziom spalania. Bo chyba różnica w ilości zużytej benzyny 98 w porównaniu do 95 nie jest w stanie zrekompensować różnicy w cenie.
Temat stary jak świat i wałkowany przez specjalistów MPS w lewo i prawo. Wg. nich nasze cywilne auta w ogóle nie "odczuwają" różnicy w paliwie, a ewentualne różnice w dynamice i ilości spalanego paliwa można między bajki włożyć i mieszczą się w granicach błędu. Instrukcja przecież zaleca paliwo PB95, więc w czym rzecz

Kliszek M3 napisał(a):Odpowiedź kolegi z DISItune:
"W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98... ".
W tym rzecz.
Te silniki mają wysoki stopień rozprężania, rzeczywisty stopień sprężania jest mniejszy bo dla zmniejszenia strat zawory są w nich otwarte przez część suwu sprężania.
Dopóki paliwo spełnia normy i nic nie było modzone wlewanie paliwa o większej liczbie oktanowej poprawia najwyżej samopoczucie i może nieco zmienić odgłos pracy (w stopniu pomijalnym praktycznie) bo spala się delikatniej przez co też potrafi niekiedy spowodować drobny ubytek mocy.
Dopóki paliwo spełnia normy i nic nie było modzone wlewanie paliwa o większej liczbie oktanowej poprawia najwyżej samopoczucie i może nieco zmienić odgłos pracy (w stopniu pomijalnym praktycznie) bo spala się delikatniej przez co też potrafi niekiedy spowodować drobny ubytek mocy.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Akurat Skyactiv- G 165 wypluwa na hamowni więcej na PB98, bodajże 174 KM, jeśli cały czas się na niej jeździ. Na PB95 auto trzyma serię. W wątku DISItune jest to bardzo ładnie pokazane. Dwie trójki na różnych paliwach, ta sama hamowania.
Odpowiadajac na wczesniejsze pytania:
– V-Power Nitro+ ma 95 oktanów
– V-Power Nitro+ Racing 100 nie wiem, nigdzie nie moge znalezc informacji ale pewnie minimum 98 albo moze i 100 jak nazwa wskazuje
-paliwa niemieckie wydają się lepsze jakościowo i powodują mniejsze spalanie bo mają w składzie więcej tlenu niż polskie
-sterownik silnika koryguje dawki paliwa i ogolnie steruje mieszanką w zaleznosci od paliwa a takze jego liczby oktanowej, takze po czesci jest to prawda, ze komputer uczy sie jezdzic na danym paliwie, tyle ze te zmiany, to uczenie odbywa sie mozna powiedziec natychmiastowo. Wiec to nie jest tak, ze jak bedziesz ciagle jezdzil na 95 to juz do konca zycia bedziesz musial bo komputer tak sie nauczyl i na 98 musi sie zaczac uczyc na nowo. Tak to nie dziala. Lejesz 95 i komp dostosowuje mieszanke do 95, jak przy nastepnym tankowaniu zalejesz 98 to komp dosotosuje mieszanke do 98
-wieksza liczba oktanowa przy wysokich stopniach sprezania moze byc rejestrowalna co by potwierdzały przytoczone tu testy na hamowni (aczkolwiek w niewysilonych silnikach różnica jest nieznaczna a tu wychodzi, że aż 9KM czyli ok. 5% przyrost mocy), w starych autach lanie 98 i 100 oktanowej nie jest zalecane ze wzgledu na wysokie ryzyko wystepowania spalania stukowego przy zalewaniu takiego paliwa no ale dzisiejsze auta maja czujniki spalania stukowego wiec problem ten zwyklego kierowcy juz nie dotyczy i moze lac wysoko oktanowa benzyne
-chcialbym sie odniesc rowniez do posta, gdzie ktorys kolega stwierdzil, ze w fazie sprezania uchylane są zawory zeby zmniejszyc straty i faktyczna kompresje
ale wlasnie wtedy straty sie powiekszaja, bo cala para (praca) idzie w gwizdek (w zawory). Byc moze tak jest ale nie widze sensu uchylania tych zaworów.
– V-Power Nitro+ ma 95 oktanów
– V-Power Nitro+ Racing 100 nie wiem, nigdzie nie moge znalezc informacji ale pewnie minimum 98 albo moze i 100 jak nazwa wskazuje
-paliwa niemieckie wydają się lepsze jakościowo i powodują mniejsze spalanie bo mają w składzie więcej tlenu niż polskie
-sterownik silnika koryguje dawki paliwa i ogolnie steruje mieszanką w zaleznosci od paliwa a takze jego liczby oktanowej, takze po czesci jest to prawda, ze komputer uczy sie jezdzic na danym paliwie, tyle ze te zmiany, to uczenie odbywa sie mozna powiedziec natychmiastowo. Wiec to nie jest tak, ze jak bedziesz ciagle jezdzil na 95 to juz do konca zycia bedziesz musial bo komputer tak sie nauczyl i na 98 musi sie zaczac uczyc na nowo. Tak to nie dziala. Lejesz 95 i komp dostosowuje mieszanke do 95, jak przy nastepnym tankowaniu zalejesz 98 to komp dosotosuje mieszanke do 98
-wieksza liczba oktanowa przy wysokich stopniach sprezania moze byc rejestrowalna co by potwierdzały przytoczone tu testy na hamowni (aczkolwiek w niewysilonych silnikach różnica jest nieznaczna a tu wychodzi, że aż 9KM czyli ok. 5% przyrost mocy), w starych autach lanie 98 i 100 oktanowej nie jest zalecane ze wzgledu na wysokie ryzyko wystepowania spalania stukowego przy zalewaniu takiego paliwa no ale dzisiejsze auta maja czujniki spalania stukowego wiec problem ten zwyklego kierowcy juz nie dotyczy i moze lac wysoko oktanowa benzyne
-chcialbym sie odniesc rowniez do posta, gdzie ktorys kolega stwierdzil, ze w fazie sprezania uchylane są zawory zeby zmniejszyc straty i faktyczna kompresje
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości