Jeżdżę od 2 lat Mazdą 6 GY, 2004. Świetny samochód!
Zalety:
– świetnie zawieszenie
– bezawaryjny
Wady:
– głośno przy dużych prędkościach*
– trochę już nudna
*Na co dzień odczuwalne na autostradzie – przy 140 jest komfortowo, przy 160 można się przyzwyczaić, ale muzyki słuchać już niezbyt. Porozumieć z pasażerem się można ale niezbyt komfortowo. Powyżej 160 nie jeżdżę
Ostatnio jeździłem Passatem 2012 – przy 180 jest tak jak w Mazdzie przy 140. Przy 160 można szeptem rozmawiać (porównywalnie z Mazdą przy 110-120), różnica ogromna. Abstrahuję od tego, że nie chcę Passata.
Teraz nadszedł czas na zmiany i nowa 6 wydaje się naturalnym wyborem, wątpliwości po kilkugodzinnym czytaniu forum mam następujące:
1. Wyciszenie – jak wiadomo w 2012 i 2013 było słabe, niektórzy wymieniali uszczelki w przednich drzwiach, ale nikt nie pisał z jakim skutkiem. Są też wpisy "wyciszenie ma być poprawione po lifcie" – czy to nastąpiło? Jak jest z rocznikami np. 2014 (myślę również o rocznym samochodzie) – czy tam te uszczelki były już montowane lepsze (tak jak np. moduł USB/BT był już sprawny od 2014)?
Słowem – jak jest z tym wyciszeniem teraz i czy jest różnica między 2014, a 2015?
2. Silnik – w tej chwili 2.0, 140KM, straszny muł, ale niezawodny :–) Jeżdżę 90% po mieście krótkie trasy. Skłaniam się ku 2.5L – czy są jakieś przeciwwskazania poza delikatnie wyższym spalaniem? Czy będzie on potencjalnie bardziej awaryjny?
3. Skrzynia – czy należy się obawiać tej automatycznej skrzyni? Ze względu na podróżowanie po mieście, automat byłby wskazany.
4. 2014 vs 2015 – różnica w cenie nawet 30 tyś., czy warto dokładać do tych bajerów? Aktywny tempomat, automatyczne hamowanie przy potencjalnej kolizji, Headup display, lepsza nawigacja? Czy wolelibyście 2.5L 2014 zamiast 2.0 2015?
dzięki za wszystkie rady!
Kuba