Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Witam wszystkich
Jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post. Moja Mazdę3 już zamówiłem – jest to wersja SkyPassion 2.0 120 KM MT Fl sedan. Odbiór mam zaplanowany na 31 stycznia 2017 roku. Po kilku nieprzespanych nocach zacząłem zastanawiać się czy nie powinienem wziąć wersji ze skrzynią automatyczną... zawsze chciałem mieć AT! Przede wszystkim wygoda, lecz zwracam też uwagę na spalanie i pracę takiej skrzyni. Ponadto żona słabo radzi sobie z wersjami manualnymi i automat byłby w sam raz. Mam więc kilka pytań do użytkowników:
– jak przedstawia się spalanie w wersji z AT?
– jak przedstawia się kultura pracy takiej skrzyni?
– czy warto dopłacić 7.000 złotych za taką wersję?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc i bardzo proszę o niezwłoczne wskazówki ze względu na coraz krótszy czas potrzebny do ewentualnych zmian w zamówieniu.
Jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post. Moja Mazdę3 już zamówiłem – jest to wersja SkyPassion 2.0 120 KM MT Fl sedan. Odbiór mam zaplanowany na 31 stycznia 2017 roku. Po kilku nieprzespanych nocach zacząłem zastanawiać się czy nie powinienem wziąć wersji ze skrzynią automatyczną... zawsze chciałem mieć AT! Przede wszystkim wygoda, lecz zwracam też uwagę na spalanie i pracę takiej skrzyni. Ponadto żona słabo radzi sobie z wersjami manualnymi i automat byłby w sam raz. Mam więc kilka pytań do użytkowników:
– jak przedstawia się spalanie w wersji z AT?
– jak przedstawia się kultura pracy takiej skrzyni?
– czy warto dopłacić 7.000 złotych za taką wersję?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc i bardzo proszę o niezwłoczne wskazówki ze względu na coraz krótszy czas potrzebny do ewentualnych zmian w zamówieniu.
Ostatnio edytowano 5 paź 2016, 18:56 przez Hardy, łącznie edytowano 1 raz
-
Hardy
Po zamówieniu to raczej możesz tylko kolor zmienić, a nie wyposażenie, nie mówiąc już o skrzyni biegów. No chyba, że uda Ci się anulować obecne i złożyć nowe bez straty zaliczki. Przynajmniej u mnie tak to wyglądało.
PS: Błagam, wrzuć swojego posta do słownika i go popraw. Aż głowa pęka jak się go czyta.
PS: Błagam, wrzuć swojego posta do słownika i go popraw. Aż głowa pęka jak się go czyta.
Witam,
Mam 3 w automacie od roku i jestem zadowolony.
Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia – to jest mój pierwszy automat na własność. Wcześniej miałem manuale a automatami jeździłem tylko wypożyczonymi (w sumie ok pół roku). W stosunku do nich ta skrzynia w M3 wypada bardzo dobrze.
Jeśli chodzi o osiągi to ciężko powiedzieć, napewno znajdą się szybsze skrzynie np DSG ale dla mnie te ułamki sekund przy zmianie naprawdę nie robią żadnej różnicy. Pozytywnie zaskoczyło mnie to jak skrzynia "odczytuje" moje zamiary i przy odpowiednim operowaniu pedałem gazu właściwie wiem kiedy bieg się zmieni bo zmienia się tak jak ja chcę. Nie ma tej 100% kontroli co w manualu ale mi to wystarczy. Dodatkowo ty w Passion będizesz pewnie miał manetki na kierownicy – nimi można wygodnie manewrować biegami (bez wchodzenia do trybu manualnego). Sama zmiana biegów dość płynnie i bez szarpania, często zrzuca kilka biegów na raz – wszystko szybko, płynnie i bez machania ręką. Na początku zaskoczyło mnie że przy delikatnej jeździe bardzo szybko wychodzi na ostatni bieg i trzyma go nawet przy małych obrotach ale widocznie tak ma być. Jeśli chodzi o spalanie to ciężko powiedzieć bo patrząc na raporty ludzi jest olbrzymia rozpiętość. Ja jestem ogólnie zadowolony bo mieszczę się jakoś w średniej. Całkiem możliwe że średnie wyjdzie parę % większe niż w manualu ale pewnie są to groszowe kwestie i znowu bardziej zależy od stylu jazdy.
Ogólnie nie spotkałem się z negatywnymi opiniami o tych skrzyniach i ja też jak narazie zaliczam się do zadowolonych posiadaczy i mogę szczerze polecić.
Mam 3 w automacie od roku i jestem zadowolony.
Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia – to jest mój pierwszy automat na własność. Wcześniej miałem manuale a automatami jeździłem tylko wypożyczonymi (w sumie ok pół roku). W stosunku do nich ta skrzynia w M3 wypada bardzo dobrze.
Jeśli chodzi o osiągi to ciężko powiedzieć, napewno znajdą się szybsze skrzynie np DSG ale dla mnie te ułamki sekund przy zmianie naprawdę nie robią żadnej różnicy. Pozytywnie zaskoczyło mnie to jak skrzynia "odczytuje" moje zamiary i przy odpowiednim operowaniu pedałem gazu właściwie wiem kiedy bieg się zmieni bo zmienia się tak jak ja chcę. Nie ma tej 100% kontroli co w manualu ale mi to wystarczy. Dodatkowo ty w Passion będizesz pewnie miał manetki na kierownicy – nimi można wygodnie manewrować biegami (bez wchodzenia do trybu manualnego). Sama zmiana biegów dość płynnie i bez szarpania, często zrzuca kilka biegów na raz – wszystko szybko, płynnie i bez machania ręką. Na początku zaskoczyło mnie że przy delikatnej jeździe bardzo szybko wychodzi na ostatni bieg i trzyma go nawet przy małych obrotach ale widocznie tak ma być. Jeśli chodzi o spalanie to ciężko powiedzieć bo patrząc na raporty ludzi jest olbrzymia rozpiętość. Ja jestem ogólnie zadowolony bo mieszczę się jakoś w średniej. Całkiem możliwe że średnie wyjdzie parę % większe niż w manualu ale pewnie są to groszowe kwestie i znowu bardziej zależy od stylu jazdy.
Ogólnie nie spotkałem się z negatywnymi opiniami o tych skrzyniach i ja też jak narazie zaliczam się do zadowolonych posiadaczy i mogę szczerze polecić.
Witam , przymierzam sie do kupienia BM w automacie. Sporo czytałem na forum o "wadach" manulanej skrzyni itd, "haczenie" ... Jeździłem na testach i haczyła. Automatu w Olsztynie nie mają do testów, a zastanawia mnie jak ta skrzynia się sprawuje.
-
dredi
A ja jeździłem ostatnio i muszę powiedzieć, że o ile przy normalnej, płynnej jeździe działa super. Często zmienia biegi tak by w mieście przy jednostajnej jeździe z prędkością ok 60 km/h mieć 1100 obr/min. (Sam bym tak nie jeździł). W każdym razie jest leciutko.
Jednak w przypadku potrzeby przyspieszenia szybka redukcja wiąże się z warczeniem na wysokich obrotach ale przyspieszenia jak dla mnie z tego nie ma.
Jednak w przypadku potrzeby przyspieszenia szybka redukcja wiąże się z warczeniem na wysokich obrotach ale przyspieszenia jak dla mnie z tego nie ma.
Ja myślałem raczej o silniku 120 konnym, a widzę , że ty nie jesteś zadowolony z dynamiki 165 konnego?
-
dredi
Automat na Polskę jest tylko w wersji 120KM. Widocznie kolega nie jeździł autem ze swojego profilu, a miał porównanie właśnie do niego, stąd takie odczucia. Dobrze zgaduję? Tak poza tym 120 jest rozwojowy, ale to już było omawiane.
Tak. Na co dzień jeżdzę 165KM z krótką skrzynią. Automat był okazjonalnie. 120KM jak w konfiguratorze. Cała reszta jest kwestią gustu. Myślę, że warto byś przejechał się testowo. W mojej Madzi średnie spalanie w mieście przy średniej prędkości 30 km/h to max 7,5 litra. W automacie nie bylem w stanie zejść poniżej 9l. Auto było jednak nowe. Może to dlatego...
Pewnie że aspekt odblokowania przepustnicy ważnym jest.
Pewnie że aspekt odblokowania przepustnicy ważnym jest.
Witam wszystkich!
Czytam lekturę forum od dawna i tak postanowiłem też się pochwalić zamówieniem choć nie było wcale tak łatwo. Miałem ogromny dylemat pomiędzy CX-3 a 3.
W sumie do salonu szliśmy z nastawieniem na CX-3. Jest śliczna (wizualnie trochę bardziej mi się podoba od 3), jest to wciąż nowy model na rynku (jednak 3 już trochę mogła się opatrzeć) ale jednak dla prawie czteroosobowej rodziny chyba byłaby zbyt ciasna.
Poza tym podczas jazdy próbnej pewniej jechało mi się trójką. W CX-3 miałem wrażenie, że wypadnę z zakrętu (choć wiem, że to tylko wrażenie, ale jednak).
Tak więc ostatecznie wybór padł na 3 HB Sould Red, wersja 2017 po lifcie, SkyPASSION + pakiet Safety 120KM MT.
Jedyne co udało mi się wytargować to porządny rabat na komplet opon zimowych.
Zastanawiałem się nad mocniejszą wersją silnikową ale sprzedawca przekonywał mnie, że nie warto i lepiej wziąć 120KM. Będę się przesiadał z Insignii 2.0 T 220KM i boję się, że doznam szoku. Co prawda na jeździe testowej nie było tak źle ale to się dopiero okaże w różnych rzeczywistych sytuacjach na drodze. Tego braku mocy najbardziej się obawiam.
Auto zamówiłem w połowie października, termin mam wstępny na 21.12. Więc mam nadzieję, że "prezent na gwiazdkę" zdąży dojechać...
Dodam jeszcze, że zamawialiśmy w Nordic Motor w Bydgoszczy i póki co jestem bardzo zadowolony z poziomu obsługi i podejścia do klienta.
Nie mogę się już doczekać odbioru!
Pozdrawiam wszystkich!
Czytam lekturę forum od dawna i tak postanowiłem też się pochwalić zamówieniem choć nie było wcale tak łatwo. Miałem ogromny dylemat pomiędzy CX-3 a 3.
W sumie do salonu szliśmy z nastawieniem na CX-3. Jest śliczna (wizualnie trochę bardziej mi się podoba od 3), jest to wciąż nowy model na rynku (jednak 3 już trochę mogła się opatrzeć) ale jednak dla prawie czteroosobowej rodziny chyba byłaby zbyt ciasna.
Poza tym podczas jazdy próbnej pewniej jechało mi się trójką. W CX-3 miałem wrażenie, że wypadnę z zakrętu (choć wiem, że to tylko wrażenie, ale jednak).
Tak więc ostatecznie wybór padł na 3 HB Sould Red, wersja 2017 po lifcie, SkyPASSION + pakiet Safety 120KM MT.
Jedyne co udało mi się wytargować to porządny rabat na komplet opon zimowych.
Zastanawiałem się nad mocniejszą wersją silnikową ale sprzedawca przekonywał mnie, że nie warto i lepiej wziąć 120KM. Będę się przesiadał z Insignii 2.0 T 220KM i boję się, że doznam szoku. Co prawda na jeździe testowej nie było tak źle ale to się dopiero okaże w różnych rzeczywistych sytuacjach na drodze. Tego braku mocy najbardziej się obawiam.
Auto zamówiłem w połowie października, termin mam wstępny na 21.12. Więc mam nadzieję, że "prezent na gwiazdkę" zdąży dojechać...
Dodam jeszcze, że zamawialiśmy w Nordic Motor w Bydgoszczy i póki co jestem bardzo zadowolony z poziomu obsługi i podejścia do klienta.
Nie mogę się już doczekać odbioru!
Pozdrawiam wszystkich!
sevecc napisał(a):Będę się przesiadał z Insignii 2.0 T 220KM i boję się, że doznam szoku.
Pomimo, że Insignia waży sporo, to jednak możesz być w szoku Ja sie przesiadłem też z Opla, ale z Astry IV z silnikiem 1.6 115KM, więc w Maździe jest o wiele lepiej, a to przede wszystkim dzięki momentowi obrotowemu 210 Nm. Mimo wszystko gratuluję i czekam na doświadczenia związane z M3.
Z tego co wiem to silnik 120km MT nie łączy się z pakietem safety. Tak przynajmniej wynika z broszury jaką mi wysłano przy zamawianiu modelu 2017.
Czy coś się zmieniło w tym temacie?
Czy coś się zmieniło w tym temacie?
tomeq83 napisał(a):Z tego co wiem to silnik 120km MT nie łączy się z pakietem safety. Tak przynajmniej wynika z broszury jaką mi wysłano przy zamawianiu modelu 2017.
Czy coś się zmieniło w tym temacie?
Nie mam pojęcia ale na 100% mam zamówiony ten pakiet, kosztował chyba 2900 pln
tomeq83 napisał(a):A ile zapłaciłeś za taką konfigurację? Może zamówiłeś automat a nie manual?
hehe, nie no raczej ogarniałem co zamawiam
95 200 pln wyszło
Ja zamówiłem M3 165km (2017) MT Skypassion + Safety bo myślałem, że nie da się zamówić 120km MT +safety. Przynajmniej tak do tej pory było i taka też informacja widniała na broszurach, że silnik 120km MT nie łączy się z pakietem safety (stąd pytałem czy przypadkiem nie zamówiłeś AT )
W dodatku (na początku zamawiałem 120km) przy domówieniu pakietu safety musiałem zmienić silnik 120km na 165km (droższy o 5tys) i pani nie wyprowadziła mnie z błędnego myślenia Ciekawe czy celowo czy z braku jej wiedzy (podejrzewam to drugie). Po zamówieniu auta dostałem skan broszury (gdzie jest już wyposażenie 2017) i w niej też jest napisane że silnik 120km MT nie łączy się z pakietem safety
Po tym co napisałeś na forum zadzwoniłem dzisiaj do nordic motor i tam sprzedawczyni powiedziała mi, że system ją puszcza przy zamówieniu w takiej kompilacji jakiej zamówiłeś autko (czyli 120kmMT+safety) Powiedziała,że przy modelu 2017 prawdopodobnie została zniesiona blokada.
Teraz napisałem do "swojego" dealera ciekawe co mi odpisze?
Mam nadzieję, że to wszystko prawda i że będę mógł jeszcze zmienić zamówienie (ja mam auto zamówione na marzec/kwiecień więc na pewno jeszcze produkcja nie ruszyła) z silnika 165 na 120km MT+safety bo to o 5tys taniej, już o niższym spalaniu nie wspomnę...jakoś na osiągach mi nie zależy bo nie ma strasznej różnicy.
W dodatku (na początku zamawiałem 120km) przy domówieniu pakietu safety musiałem zmienić silnik 120km na 165km (droższy o 5tys) i pani nie wyprowadziła mnie z błędnego myślenia Ciekawe czy celowo czy z braku jej wiedzy (podejrzewam to drugie). Po zamówieniu auta dostałem skan broszury (gdzie jest już wyposażenie 2017) i w niej też jest napisane że silnik 120km MT nie łączy się z pakietem safety
Po tym co napisałeś na forum zadzwoniłem dzisiaj do nordic motor i tam sprzedawczyni powiedziała mi, że system ją puszcza przy zamówieniu w takiej kompilacji jakiej zamówiłeś autko (czyli 120kmMT+safety) Powiedziała,że przy modelu 2017 prawdopodobnie została zniesiona blokada.
Teraz napisałem do "swojego" dealera ciekawe co mi odpisze?
Mam nadzieję, że to wszystko prawda i że będę mógł jeszcze zmienić zamówienie (ja mam auto zamówione na marzec/kwiecień więc na pewno jeszcze produkcja nie ruszyła) z silnika 165 na 120km MT+safety bo to o 5tys taniej, już o niższym spalaniu nie wspomnę...jakoś na osiągach mi nie zależy bo nie ma strasznej różnicy.
sevecc napisał(a):Będę się przesiadał z Insignii 2.0 T 220KM i boję się, że doznam szoku. Co prawda na jeździe testowej nie było tak źle ale to się dopiero okaże w różnych rzeczywistych sytuacjach na drodze. Tego braku mocy najbardziej się obawiam.
Jazda testowa to emocje! Dopiero faktyczna jazda lub test na jakiś tydzień pokazuje co potrafi silnik. Myślę, że będziesz w szoku. Po prostu będziesz jeździł bezpieczniej
Ja wysiadłem też z 200KM w turbo i jeszcze w 4x4.
@tomeq83 – to trzymam kciuki, że się uda
Też zamawiałeś w Nordic w Bydgoszczy?
@mf113 – mówisz, że jest aż taki dramat? w sunie już tak nie szaleję ostatnio, raczej spokojna / dynamiczna jazda a czego się obawiam to problemów przy wyprzedzaniu cholernych tirów...
Też zamawiałeś w Nordic w Bydgoszczy?
@mf113 – mówisz, że jest aż taki dramat? w sunie już tak nie szaleję ostatnio, raczej spokojna / dynamiczna jazda a czego się obawiam to problemów przy wyprzedzaniu cholernych tirów...
Pod pełnym obciążeniem (wakacje) będziesz miał trudno. Na autostradzie jest w sumie ok, ale na drogach jednojezdniowych brakuje pary, by szybko coś wyprzedzić-szczególnie tira, który jedzie te 90km/godz.
Jest oddzielny wątek o odblokowaniu na 165KM i "wyprostowaniu" krzywej momentu. Tylko ta gwarancja
Jest oddzielny wątek o odblokowaniu na 165KM i "wyprostowaniu" krzywej momentu. Tylko ta gwarancja
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości