Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mac_Gregor » 12 sie 2016, 15:09

Floyd84 napisał(a):Po ostatnich kilku wpisach nasuwa mi się następująca konkluzja. Nie ma aut idealnych. 99% argumentów za bądź przeciw opieramy na naszych indywidualnych case'ach. Np. Kolega Creet trafił na wyjątkowo udany póki co egzemplarz Giulietty, zaś przejścia Kolegi Mac Gregor udowadniają że niestety nie wszystkie takie są. Podobnie z Mazdą. Słuszna uwaga jednak że większość narzekań na M3 dotyczy aut z 2014. Podsumowując – niezależnie od doświadczeń proponuje unikać generalizowania. (Vide. Auta z ,,mewą'' to szmelc).


Po trosze tak jest – każdy chciałby dobrze wydać pieniądze – a przynajmniej nie kupić sobie problemu na najbliższe trzy cztery lata.
Kolegę Creet poproszę o fotki tych widocznych mankamentów (o ile można) ze swojej strony przejadę się autkiem i coś jeszcze dopiszę.

PS. Jakiś czas temu zastanawiając się nad nowym X1 w salonie w Warszawie wstąpiłem obok do salonu Mazdy (jest rzut beretem) i pomcałem CX5 ... sprawiła dobre wrażenie oprócz mocowania całego środkowego tunelu. Miało się wrażenie ze jest tam tylko położony i niczym nie przykręcony ... wrażenie takiej niesolidności którego w aucie za bądź co bądź ponad 155 000 być nie powinno :) Cenowo to już pułap X1.

Ale to tylko taka dygresja :)

PS2. Panowie pytanie przy okazji o system rozrywki – czy system Mazdy potrafi odtwarzać pliki z biblioteki Apple Music będące tylko w chmurze ( nie pobrane lokalnie na telefon ? )

Dopisano 12 sie 2016, 16:10:

krabdul napisał(a):@Mac_Gregor nie przeocz wątku 120 (realnie 140, dłuża skrzynia, mniejsze spalanie i łatwe odblokowanie do 170) vs 165

PS: Ja mam Meksykańca 2015 i nic go póki co nie trapi, ale mam dopiero 8kkm. Skrzynia praktycznie od nowości chodzi ok. Był jakiś świerszcz, ale samemu szybko to wyeliminowałem.


To już na rynek EU auta nie pochodzą z Japonii ? :)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 12:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez rafs24 » 12 sie 2016, 15:13

Mac_Gregor napisał(a):To już na rynek EU auta nie pochodzą z Japonii ? :)

Sedan jest produkowany w Japonii, a HB w Meksyku (od bodajże 2015 roku) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 06:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez creet » 12 sie 2016, 16:43

Mac_Gregor napisał(a):Nie wiem na ile od 2012 roku to się zmieniło ale moja miała :

-Wadę lakierniczą (paprochy zalakierowane)
-Niedomalowana felga – wymieniona
-łuszcząca się obudowa szklanego dachu – serwis w polsce bał się wymienić ten element
-Dzwięki metaliczne przy zmianie biegów (drugi bieg) – kilkukrtonie regulowano skrzynie wymieniano cięgna, wymieniono synchronizatory – NIC nie pomagało
-Krzywe spasowanie ramek w drzwiach – nic nie pomagało
-Przecierające się przewody klapy tylnej
-ustawiczne stuki i świerszcze w całym aucie od klapy bagażnika po deskę rozdzielczą
-Na dużym mrozie przestawały działać zamki w drzwiach i po włożeniu zakupów na tylne siedzienie wracałem ze sklapu z otwierającymi się na zakrętach drzwiami


Wygląda, że sporo się zmieniło. Nie mam żadnej z wymienionych wad (i tych moich jest zdecydowanie mniej... całe dwie jak dotąd: głośna klima oraz klamka tylnych drzwi która została mi w rękach dzień po odebraniu auta – wymieniono gratis cały boczek drzwi). Jeśli chodzi o metaliczne dźwięki przy wrzucaniu dwójki, to tak mam w Maździe od czasu do czasu.

Bardzo pouczająca jest dla mnie lektura Twoich wypowiedzi. Okazuje się, że Fiat, tak samo jak Mazda testuje swoje produkty na klientach i trzeba po prostu zawsze kupować auta po lifcie – zwłaszcza jak się jest detalistą :) Dopłata do premium (BMW) nie gwarantuje również jakości premium. Pozorna ewolucja modelowa, zamiast rewolucji nie jest taka zła – vide Golf? Można wiedzieć z którego roku był ten Golf VI?

Jak chodzi o jakość spasowania wnętrza mojej M3, to mam na myśli:
– wspomniany pływający tunel centralny oraz szpary między jego poszczególnymi plastikami
– odpinająca się spinka w tylnych drzwiach, przez co boczek odchodzi od blachy (trzeba co jakiś czas docisnąć aż spinka załapie)
– ruszający się wewnętrzny uchwyt do zamykania klapy bagażnika (fixed)
– szpary między maskownicą słupka A, a przednią szybą
– odpadający przycisk/wajha do otwierania klapy (raz został mi w rękach – fixed)
– ruszajacy się daszek nad zegarami
– uskok między szczytem plastiku nad drzwiami a deską rozdzielczą
– zapadnięte drzwiczki do schowka przed pasażerem (był o tym wątek kogoś innego)
– odchodząca maskownica z klapy bagażnika (fixed)
– skrzypiący fotel kierowcy (fixed)
– świerszcze w okolicach tabletu (reakcja na włączenie klimy na max przy bardzo rozgrzanym aucie)
– spore szpary między szybą a maskownicą słupka A.
– skrzypiące maskownice pod pasami bezpieczeństwa w słupkach B
– rzężące głośniki w przednich drzwiach przy odgrywaniu niskich tonów (fixed)
– świerszcze na łączeniu słupków A z karoserią (fixed – słynna nota serwisowa)
– kiepskiej jakości tapicerka materiałowa – zaciąga się pod jeansami
Obiektywnie pewnie pierdoły, ale dla detalistów ważne. I pewnie faktycznie polift będzie lepszy/cichszy.
Dziś wyjeżdżam. Nie wiem czy dam radę zrobić fotki. Jeśli przy próbie wrzucenia fotek ten wątek będzie już posprzątany to podeślę Ci je na PW.

To jeśli chodzi o wnętrze. Dodatkowo wkurza mnie wspomniana skrzynia (haczy/zgrzyta) i słynny już hałas. Jeśli chodzi o skrzynię, to chyba to faktycznie poprawili w meksykańcach.

Co do skóry off-white – dużo praktycznych wskazówek znaleźć można na forum Mazdy 6 (nie na mazdaspeed). Jest tam sporo praktycznych rad (głównie osób piszących post factum) jak uniknąć np jej zafarbowania na niebiesko od jeansów lub pożółknięcia od złego impregnatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Mac_Gregor » 12 sie 2016, 18:15

creet napisał(a):
Mac_Gregor napisał(a):Nie wiem na ile od 2012 roku to się zmieniło ale moja miała :

-Wadę lakierniczą (paprochy zalakierowane)
-Niedomalowana felga – wymieniona
-łuszcząca się obudowa szklanego dachu – serwis w polsce bał się wymienić ten element
-Dzwięki metaliczne przy zmianie biegów (drugi bieg) – kilkukrtonie regulowano skrzynie wymieniano cięgna, wymieniono synchronizatory – NIC nie pomagało
-Krzywe spasowanie ramek w drzwiach – nic nie pomagało
-Przecierające się przewody klapy tylnej
-ustawiczne stuki i świerszcze w całym aucie od klapy bagażnika po deskę rozdzielczą
-Na dużym mrozie przestawały działać zamki w drzwiach i po włożeniu zakupów na tylne siedzienie wracałem ze sklapu z otwierającymi się na zakrętach drzwiami


Wygląda, że sporo się zmieniło. Nie mam żadnej z wymienionych wad (i tych moich jest zdecydowanie mniej... całe dwie jak dotąd: głośna klima oraz klamka tylnych drzwi która została mi w rękach dzień po odebraniu auta – wymieniono gratis cały boczek drzwi). Jeśli chodzi o metaliczne dźwięki przy wrzucaniu dwójki, to tak mam w Maździe od czasu do czasu.

Bardzo pouczająca jest dla mnie lektura Twoich wypowiedzi. Okazuje się, że Fiat, tak samo jak Mazda testuje swoje produkty na klientach i trzeba po prostu zawsze kupować auta po lifcie – zwłaszcza jak się jest detalistą :) Dopłata do premium (BMW) nie gwarantuje również jakości premium. Pozorna ewolucja modelowa, zamiast rewolucji nie jest taka zła – vide Golf? Można wiedzieć z którego roku był ten Golf VI?

Jak chodzi o jakość spasowania wnętrza mojej M3, to mam na myśli:
– wspomniany pływający tunel centralny oraz szpary między jego poszczególnymi plastikami
– odpinająca się spinka w tylnych drzwiach, przez co boczek odchodzi od blachy (trzeba co jakiś czas docisnąć aż spinka załapie)
– ruszający się wewnętrzny uchwyt do zamykania klapy bagażnika (fixed)
– szpary między maskownicą słupka A, a przednią szybą
– odpadający przycisk/wajha do otwierania klapy (raz został mi w rękach – fixed)
– ruszajacy się daszek nad zegarami
– uskok między szczytem plastiku nad drzwiami a deską rozdzielczą
– zapadnięte drzwiczki do schowka przed pasażerem (był o tym wątek kogoś innego)
– odchodząca maskownica z klapy bagażnika (fixed)
– skrzypiący fotel kierowcy (fixed)
– świerszcze w okolicach tabletu (reakcja na włączenie klimy na max przy bardzo rozgrzanym aucie)
– spore szpary między szybą a maskownicą słupka A.
– skrzypiące maskownice pod pasami bezpieczeństwa w słupkach B
– rzężące głośniki w przednich drzwiach przy odgrywaniu niskich tonów (fixed)
– świerszcze na łączeniu słupków A z karoserią (fixed – słynna nota serwisowa)
– kiepskiej jakości tapicerka materiałowa – zaciąga się pod jeansami
Obiektywnie pewnie pierdoły, ale dla detalistów ważne. I pewnie faktycznie polift będzie lepszy/cichszy.
Dziś wyjeżdżam. Nie wiem czy dam radę zrobić fotki. Jeśli przy próbie wrzucenia fotek ten wątek będzie już posprzątany to podeślę Ci je na PW.

To jeśli chodzi o wnętrze. Dodatkowo wkurza mnie wspomniana skrzynia (haczy/zgrzyta) i słynny już hałas. Jeśli chodzi o skrzynię, to chyba to faktycznie poprawili w meksykańcach.

Co do skóry off-white – dużo praktycznych wskazówek znaleźć można na forum Mazdy 6 (nie na mazdaspeed). Jest tam sporo praktycznych rad (głównie osób piszących post factum) jak uniknąć np jej zafarbowania na niebiesko od jeansów lub pożółknięcia od złego impregnatu.


Niezła lista – chętnie bym się z Tobą spotkał i wymienił doświadczeni bo widzę że jesteś z Warszawy a chyba lepiej porozmawiać i sprawdzić osobiście :)
Co do tapicerki to już zostałem uczulony jeśli chodzi o Jeansy przez kolegę z pracy który posiada nową M6 :)

Jeśli chodzi o GOLF'a to miałem jak dobrze pamiętam końcówkę 2008 roku – ale jak wiadomo VI była niewielką eweliucją MKV – więc można powiedzieć ze konstrukcja dopracowana.
Biorąc pod uwagę cztery lata eksploatacji to jedyną usterką (JEDYNĄ) była rezonująca linka w boczku drzwi którą poprawiono w ciągu jednej wizyty w serwisie – a reszta to lanie paliwa i przglądy.
I podkreślam mówie to jako osoba która ma nerwicę natręctw do tego stopnia że nie wozi nic w boczkach ani w schowkach żeby nie "brzęczało" :)

Podobnie jest z Astrą której mam już trzecią literację – tyle że Astra prezentuje niższy niż Golf poziom wykończenia i jakość materiałów (w obu słupkach coś rezonuje, niekiedy spod deski coś skrzypnie).
Ale jeśli się to zaakceptuje to auto jest BEZAWARYJNE – mówie to jako posiadacz Astry od II do IV – a i Tą najnowszą pewnie kupie :)
U mnie te Astry służą do tych większych przebiegów – są w wersji Combi i zazwyczaj robią po 40 000 ale rocznie. Więc można powiedzieć mocno eksploatowane
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 12:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez Mariusz-TT » 12 sie 2016, 18:55

Wszystkie trójki na Europę pochodzą z Meksyku .Skrzynia mojego meksykańca na początku trochę haczyla ale teraz poza specyficznie wchodząca dwójką jest Ok
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 17:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez Mac_Gregor » 12 sie 2016, 23:15

Panowie bardzo dziękuję Wam za opinie. Nie chcę wyjść na idiotę – ja sobie zdaję sprawę że wychwalane za jakość BMW które w konfiguracji M3 SkyPAssion kosztuje bagatela w okolicach 160 – 170k PLN to skrajny debilizm :).

I teraz włąśnie chodzi o to żę moje doświadczenie pokazuje że pomimo tego że dałem 70% więcej kasy niż Wy Panowie – to wcale nie dostałem 70% lepszej jakości (abstrahując od RWD ale kolejne 1er bedzie FWD)

Mam nadzieję że rozumiecie koledzy rozterkę jak mną targa – bo to nie chodzi o to czy wydać mniej czy więcej (500 zł na racie leasingu jakoś przeżyje) ale o świadomość czy aby to warto ... Bo może ta Mazda to fajne auto ...
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 12:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez rafs24 » 13 sie 2016, 00:39

Pojedź do salonu na jazdę próbną, obejrzyj na spokojnie auto i zdecydujesz. Ja byłem sceptycznie nastawiony przed jazdą próbną, naoglądałem się różnych testów i lektura forum trochę mnie zniechęciła, jednak po jeździe próbnej chciałem to auto, po prostu wzbudziło we mnie pozytywne emocje. I choć autko mam dopiero dwa i pół miesiąca to muszę przyznać, że jak na razie jestem zadowolony z zakupu i drugi raz bym je kupił :) Radość z jazdy i uśmiech na twarzy jak się je widzi przeważyło szalę, a to że ma jakieś słabsze strony, a które auto w tej cenie i segmencie ich nie ma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 06:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez czarmi » 13 sie 2016, 17:12

rafs24 napisał(a):Pojedź do salonu na jazdę próbną, obejrzyj na spokojnie auto i zdecydujesz.

Jazda próbna obowiązkowo również na trasie szybkiego ruchu/autostradzie, gdzie trzeba osiągnąć znaczną prędkość w celu zweryfikowania wyciszenia auta . Mnie osobiście jedynie głośność i szumy wiatru trochę przeszkadzają, ale ... mogę to jej wybaczyć bo ma wiele innych walorów. Tak a propos Opli Astr, miałem je od I do IV i "zdradziłem" <oczko> dla M3, a wszystkie od nowości...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Mac_Gregor » 13 sie 2016, 20:43

Ja Astry nie zdradzę bo potrzebuje na codzień auta w nadwoziu combi z silnikiem diesla – w dobrej relacji cena jakość :)
I z tych założeń Astra wywiązuje sie znakomicie :)

A Mazda 3 to ewentualnie będzie kolejne auto w rodzinie :)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 12:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez Kliszek M3 » 14 sie 2016, 10:02

orientuje się któryś z Panów ile w serwisie czeka się na zestaw obniżający zawieszenie? Ewentualnie ile im też montaż zajmuje?
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Floyd84 » 14 sie 2016, 10:03

Mac Gregor, znajdź deleara który ma demo 165 i koniecznie przejedź się. Jestem bardzo ciekawy Twoich spostrzeżeń jako właściciela BMW.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 22:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez Mariusz-TT » 14 sie 2016, 15:47

2-3 dni na dotarcie do ASO i jeden dzień na zmianę
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 17:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez Kliszek M3 » 14 sie 2016, 19:32

masz może swoja obniżoną? jak odczucia?
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Mariusz-TT » 14 sie 2016, 20:04

Swojej nie obniżyłem-na Polskie drogi ,moim zdaniem marny pomysł
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 17:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez darrecki » 14 sie 2016, 21:23

Kliszek, Ty dalej ten temat ciągniesz? Obniżonym jeździ się super, tylko na promach trzeba uważać, bo zawisłem :) Pociąg pod tunelem z kolei nie stanowi problemu nawet na górze – sprawdzone. W Polsce na tych wakacjach też przejechałem sporo kilometrów po różnych nawierzchniach i problemu nie było.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kliszek M3 » 14 sie 2016, 22:29

a ciągnę ciągnę :P aczkolwiek już w przyszłym tyg. zamawiam zestaw :) darrecki będziesz w Rykach?
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez darrecki » 14 sie 2016, 22:44

Niestety urlop 2016 jest już przeszłością :(
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mysiak » 14 sie 2016, 22:50

moim zdaniem przy takim prowadzeniu jakie ma BM jej obniżanie ma sens tylko z wizualnego punktu widzenia
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez tomek-886 » 28 sie 2016, 21:42

Witam
Aktualnie jeżdżę mazdą 6 2004 2.0 diesel 121 jestem lekko zdegustowany zrobiłem samochodem 40 tys kilometrów olej i filtry co 10 tys . wtryski już wymienione jakieś czujniki itp . wszystko autoryzowany serwis . Wcześniej miałem mazdę 323f 2000r 1.5 88 nic się nie działo przez 80tys . Czy te nowe benzyny są tak samo trwałe i która skrzynia lepsza manualna czy automatyczna . Jaki koszt utrzymania skrzyni automatycznej . Najbardziej interesuje mnie 2.0 120 CVT . Watek pewnie był wiele razy ale samochód jest dość nowy i może więcej opinii na ten temat czy warto kupić mazdę ???????
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 21:23
Posty: 11
Auto: mazda 323f bj 1999

Postprzez darrecki » 29 sie 2016, 10:08

1. Tak to jest z kupnem uzywanego pojazdu, mozna trafic na szrota. Ja jezdzilem 11 lat M6 136hp i wielu problemow nie mialem.
2. Mazda nie ma skrzyn CVT, automat to nie to samo co CVT.
3. Jak sie chcesz dowiedziec o naszych (uzytkownikow) problemach poczytaj forum, auto nie jest bez wad.
4. Tak, watek byl wiele razy poruszany
5... ale w odpowiednim do tego dziale i watku – czyli dzial motorozmowy, watek o zakupie nowej 3 BM
6. Czy kupic Mazde czy nie, musisz zadecydowac sam.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Moto