Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez okrasa_lukasz » 13 wrz 2011, 14:53

Z tego co ja się dowiadywałem to Kreator Mocy na tych samych emulatorach robi to za 2000... tylko nie znalazłem nikogo kto by już to u nich robił.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 09:31
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r

Postprzez dobrzyn22 » 13 wrz 2011, 15:14

okrasa_lukasz napisał(a):Z tego co ja się dowiadywałem to Kreator Mocy na tych samych emulatorach robi to za 2000... tylko nie znalazłem nikogo kto by już to u nich robił.


Ja podałem cenę sugerowaną przez "centralę"firmom montującym ich emulatory(firm zajmujących się montażem jest sporo-można spojrzeć w linku poniżej).
Jaka jest rzeczywista cena w każdym z tych warsztatów-trzeba zadzwonić i zapytać :P Oni mają tą zaletę,że już montowali takie rzeczy w M6 i nie było żadnych problemów(tak mówią ;) )

http://fap-dpf.pl/punkty-montazowe.html
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 13 wrz 2011, 20:49

Zanim podejmiemy decyzje o wstawieniu emulatora zamiast DPF-u warto jest go wymontować i sprawdzić jak on faktycznie wygląda w środku. Problemy z DPF-em nie koniecznie muszą wynikać z uszkodzenia samego DPF-u, wręcz częściej przyczyna leży gdzieś przed silnikiem niż za. Pamiętać należy że Mazda to nie BMW, w japońskich konstrukcjach DPF jest przewidziany na całą żywotność samochodu, w BMW bodajże na 140 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez okrasa_lukasz » 14 wrz 2011, 10:33

Już sprawdzałem czujniki, wymieniona został sonda i dalej jest kłopot... dlatego taka decyzja.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 09:31
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r

Postprzez smile » 14 wrz 2011, 15:29

A jakie masz kody błędów zapisane?

Wykręć DPF i poświeć latarką do środka i zobacz jak wygląda
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez okrasa_lukasz » 14 wrz 2011, 22:39

Nie mam teraz jak sprawdzić bo siedzę w Łodzi a samochód został w Warszawie, Gdzieś chyba w samochodzie został mi wykaz błędów to sprawdzę w piątek jak wrócę
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 09:31
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r

Postprzez 64Tomasz » 22 wrz 2011, 21:34

W moim przypadku Mazda 6, 2006 rocznik. Auto kupilem z przebiegiem 100tyskm. Po zakupie od razau problem z DPF. Okazało się, że był już 2 razy wypalany. Kolejne wypalanie nie przyniosło efektów. Diagnoza – wymiana = 14tysPLN W ASO w stolicy podjąłem ryzyko. Z ajedyne 250PLN wypłukali mi filtr. Już 10tys km działa po tym zabiegu bez zarzutu (jeżdzę w cyklu mieszanym ale więcej w mieście, cztery trasy 600-1000 km). Można z tą cholerą żyć (DPF) ale i tak to auto drogie w utrzymaniu.
64Tomasz
 

Postprzez okrasa_lukasz » 23 wrz 2011, 11:40

W moim przypadku okazało się że układ dolotowy miał nieszczelność, i spaliny miały zbyt dużą temperaturę, przez co DPF został zniszczony. W poprzednim warsztacie który specjalizuje się w mazdach wypalali mi 3 razy filtr i zmienili sondę, jak się okazało zupełnie niepotrzebnie.

Na dzień dzisiejszy DPF jest usunięty, założony emulator, samochód zrobił się żwawszy i mniej pali, zobaczymy co będzie dalej....
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 09:31
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r

Postprzez kaczorgsm » 25 wrz 2011, 19:57

Tak z ciekawości – jakie koszta ?
kaczorgsm
 

Postprzez okrasa_lukasz » 26 wrz 2011, 12:32

Emulator wraz z usunięciem fltra 2000PLN
Sprawdzenie szczelności i naprawa układu dolotowego 500PLN
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 09:31
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r

Postprzez pol04 » 11 cze 2012, 14:48

Witam, Posiadam mazdę 6 z 2004 roku z silnikiem diesla 121Km czy w tym modelu były już montowane filtry cząstek stały (DPF)? W sieci są różne inf, iż od 2006, od lipca 2005. Dzięki
pol04
 

Postprzez Wojtek » 11 cze 2012, 15:38

szukales w sieci czy u nas? :>
odpowiem... od polowy 2005r jest DPF...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pol04 » 11 cze 2012, 16:13

I w sieci i na forum, dlatego to pytanie. Najważniejsze, że w 2004 nie było bo taką chce kupić
pol04
 

Postprzez Mandey » 11 cze 2012, 16:14

Zgadza się, nie było <spoko> Ja mam z początku 2005 i jeszcze nie mam. Z tego co wiem to dopiero polift ma.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez konrad1235 » 11 cze 2012, 21:33

pol04 napisał(a):I w sieci i na forum, dlatego to pytanie. Najważniejsze, że w 2004 nie było bo taką chce kupić


Nie było ale nie wiem co tak się boisz tego DPF, ja osobiście dwa lata mam M6 z 2007 roku, bywa że żona robi 2-3 razy dziennie odcinki po 5 km ( ja przepalę przez weekend ) i nic złego się nie dzieje. Czasem oleju troszkę przybędzie ale "koledzy" z ASO dali mi zestaw do odciągania oleju przez bagnet i non stop jest w normie ( zagęszczam przy odciąganiu). Też zastanawiałem się nad wersją z DPF ale zdecydowanie więcej minusów ma wersja przed liftem ( pomijając wiek, przebieg, wygląd, korozję). Przemyśl sprawę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez spknet » 11 cze 2012, 23:14

O DPF trzeba dbac- dopalać jak narazie mam i nie ma z nim żadnych problemów autko z 2005roku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2012, 16:49
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2,0 CD 2005

Postprzez Mandey » 12 cze 2012, 12:19

spknet napisał(a):O DPF trzeba dbac

Zgadza się, bo naprawa/wymiana to mocno kosztowna sprawa :|
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez PanRuski » 27 cze 2012, 11:29

Wczoraj sprowadziłem sobie 6-ke z 2006 roku z zapchanym DPFem – już jestem umówiony na usunięcie tego demona (jak fizycznie tak i z pamięci komputera). Koszt tej operacji waha się od 1300 do 1800 zł ale mnie po znajomości obiecywali zrobić za 1000 zł. Więc będę miał po-liftingowy model ale bez, moim zdaniem zbędnego jak na Polski warunki, filtra cząstek stałych.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2012, 09:23
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 6 Sport Kombi 2.0 CD DPF Exclusive
2006

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2012, 11:49

PanRuski napisał(a):będę miał po-liftingowy model ale bez, moim zdaniem zbędnego jak na Polski warunki, filtra cząstek stałych.

zbędny nie jest na pewno...w końcu w dzisiejszych czasach z powodu coraz większego zanieczyszczenia musimy jakoś starać się dbać o ekologię...i nie można powiedzieć, że DPF w aucie jest zbędny... z takim podejściem do tematu znalazłbym wiele takich "zbędnych" rzeczy(urządzeń) w aucie.

Podsumowując- dopóki DPF nie sprawia problemów i nie jest konieczna jego kosztowna obsługa(wymiana),to niech sobie w aucie jeździ <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez siemek55 » 27 cze 2012, 12:37

dobrzyn22 napisał(a):
PanRuski napisał(a):będę miał po-liftingowy model ale bez, moim zdaniem zbędnego jak na Polski warunki, filtra cząstek stałych.

zbędny nie jest na pewno...w końcu w dzisiejszych czasach z powodu coraz większego zanieczyszczenia musimy jakoś starać się dbać o ekologię...i nie można powiedzieć, że DPF w aucie jest zbędny... z takim podejściem do tematu znalazłbym wiele takich "zbędnych" rzeczy(urządzeń) w aucie.

Dla nieświadomych: zanieczyszczenia powodowane przez motoryzacje są na jednym z ostatnich miejsc (jeżeli pamięć mnie nie myli) wśród trucicieli naszego środowiska. Może, niech ekolodzy wezmą się za Chiny i USA, lotnictwo (bo rolnictwo które też nieźle truje jest nam potrzebne i istniało od zawsze). Dzięki takiej polityce zaprzestano rozwoju kilku projektów (z naszego podwórka np.: silników Wankla). Nie uważam aby DPF był potrzebny w samochodzie, a chodzi głównie o nabijanie kieszeni producentom i wspierających ich ekologów. Oczywiście post nie na temat, ale został poruszony temat ekologii w motoryzacji. Jeżeli przegiąłem, to przepraszam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

Moderator

Moderatorzy Moto