Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Janusz626 » 20 wrz 2016, 08:46

Jedyne korzyści to zarobek pieniężny dla tego kto to zrobi.
A na serio to najgorszy sposób, nic nie daje, nie naprawia, nie polepsza, nie oszukuje sterownika itd etc...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez DanyGoo » 20 wrz 2016, 14:59

A na serio to najgorszy sposób, nic nie daje, nie naprawia, nie polepsza, nie oszukuje sterownika itd etc...[/quote]
Może coś konkretniej- czemu najgorszy sposób?
czemu nic nie daje?
czemu nie polepsza?
Sterownik nie ma nic tu do gadania chodzi o te dwie sondy przednia i [jaka?] w DPF-ie które odczytuja cisnienie lub zapelnienie DPF-a. One sa ciagle przekonane ze DPF jest czysty. Myślałem o jakiś konkretach.
Ponadto otwory sa zaspawywane czyli miejsce robi sie w samym DPF-ie przez można tak powiedzieć spowodowanie powstania nowego miejsca na sadze(rozwiercenie). Musze chyba napisac do Jaksy może on coś powie o tym sposobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 23:01
Posty: 32
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Postprzez brii » 20 wrz 2016, 15:56

DanyGoo napisał(a):czemu nic nie daje?
czemu nie polepsza?

Jak od otworów w DPFie chcesz żeby poprawiła się kondycja silnika? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez kriskus » 20 wrz 2016, 17:19

Mazda włącza wypalanie nie tylko w funkcji zapełnienia filtra, ale również dystansu od poprzedniego wypalania. Nie ma opcji, że proces nie będzie się załączać, a dodatkowo będziesz za sobą zostawiał w tym czasie chmurę z niespalonym paliwem i niespaloną sadzą, które powinny dopalić się w DPFie.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Janusz626 » 20 wrz 2016, 18:16

DanyGoo, zrób sobie te dziury, później jak będą cyrku zgłoś się do Jaksy.
A finalnie do Mar... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez talk_about85 » 21 wrz 2016, 23:59

DanyGoo napisał(a):Podepne sie pod wątek z tematem ,,co myślicie o przewierconym filtrze DPF"


Czytalem od razu jak to napisales ale pierwsza mysl mialem ze nie bede zabieral glosu bo nie znam szczegolow technicznych. Jednak napisze Ci co wiem. U mnie w miescie jeden z szanujacych sie warsztatow wykonuje usluge nawiercania filtra w roznego rodzaju autach z filtrem czastek stalych. Rozmawialem z wlascicielem juz jakis czas temu bo ze 3 lata i mowil ze to sprawdzony i pewny sposob na zatkany filtr. Robia ta i jest to wedlug faceta najpewniejsza metoda zadnych skutkow negatywnych. Oczywiscie tlumaczyl jak sie to wykonuje ale nie pamietam. Moge poszukac Ci nr do nich to bys podpytal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Janusz626 » 22 wrz 2016, 00:11

Kriskus już napisał jakie są tego skutki i dlaczego. W pełni się z nim zgadzam.
A finalnie to takie manewry a raczej późniejsze problemy już były opisywane na forum, z wymiernym skutkiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez DanyGoo » 22 wrz 2016, 15:33

Wiedziałem że Madzia ma cykle wypalania DPF-u a jeśli się nie myle to co około 200 km. Jeśli chodzi o przewiercanie to też znam takiego magika co tym się para od 2 lat i jeszcze nie miał żadnej cofki. Widać musi działać skoro się to wykonuje. Nawet powiedział dokładnie jak to się wykonuje w mazdach. Ale skoro wszystko wiedzący forumowicze twierdzą że nie ale nie podają konkretnych powodów ich twierdzeń to pewnie wybuchnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 23:01
Posty: 32
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Postprzez Janusz626 » 30 wrz 2016, 09:32

Ok, zróbmy tak... odpowiedz na pytania.
1. Jak sterownik zainicjuje wypalanie DPF, zacznie dawać dodatkowe porcje ropy do podgrzania i samozaplonu w DPF. Co się dzieje dzieje z ropą?
2. Podczas nasiakniecia ropą, DPF nie zacznie się wypalac bo ma dziurę, jak sterownik się zachowa gdy poziom sadzy czy poziom różnicy ciśnienia nie bedzie maleć, co zrobi wtedy strownik?
3. Jak długo sterownik będzie wtedy dodawać porcje ropy, jak sobie z tym poradzi?
3. Jakie będzie zuzycie paliwa w w nieustajacych próbach wypalenia DPFu. Bo przecież nie wypali się, wszystko jest wywiewane przez wentylację w postaci dziury...
4. I teraz sedno, w momencie kolejnej próby wypalenia (nieskutecznej) co będzie się wydobywać z wydechu? Jaką to będzie mieć barwę, zapach, jaką to będzie mieć ilość i jak długo to będzie się wydobywać, w przejechanych kilometrach mi odpowiedź.

Odpowiedz proszę, szeroko jak możesz, zaopiniuj się mechanikiem który się znani nie miał jeszcze cofki klienta po tym zabiegu.

Gwarantuje Ci ze ten klient dostał gorączki i pojechał wykastrowac DPF z Mazdy.
A mechanik jak to mechanik, nawet specjalista, buduje na tym tezę leczenia w 100%, robiąc dziurę ;)oczywiście interesują mnie odpowiedzi na temat silników RF7J RF5C ;)
Ostatnio edytowano 30 wrz 2016, 09:42 przez Janusz626, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 30 wrz 2016, 09:36

Janusz626 napisał(a):interesują mnie odpowiedzi na temat silników RF7J RF5C

Sorry,Janusz ale 5C nie miały DPF-u :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 30 wrz 2016, 09:51

Yyy, tak tak. Jakoś się rozpadziłem :–)
Chociaż kilka miały na życzenie klienta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 30 wrz 2016, 10:24

Masz na myśli te "forumowe" sztuki ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 30 wrz 2016, 10:25

Tak, te perełki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez marlad » 6 sty 2017, 10:32

Znam te metodę podobnie jak kombinacje ze scięciem czolowej części filtra.

Jest to niepoprawna metoda , poniewaź naruszony monolit będzie się kruszył i moze uszkodzić wydech.


Mam pytanie do Szanownego konsylium :)
Czy wynik na stacji diagnostycznej na poziomie 0.04 podczas pomiaru zadymienia w Common Railowym silniku jest dobrym wynikiem ?

Taki test u kazdego diagnosty kosztuje 14 zl brutto i jest to urzedowa stawka -polecam
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Bigbluee » 6 sty 2017, 23:28

14zł za pomiar spalin? To sie chyba przejade sprawdzić z ciekawości. Też mam common raila ale bez FAP, więć tym bardziej jestem ciekawy porównania z FAP i bez FAP :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez marlad » 6 sty 2017, 23:36

Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Bigbluee » 7 sty 2017, 13:31

0,04 czego? Bo sama wartośc to niewiele mi mówi.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez tadziol » 1 kwi 2017, 22:39

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 1 kwi 2017, 23:05

Szkoda ze to żart..... :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 2 kwi 2017, 10:07

Ale się kurcze oszukałem... <lol>
Ale lexszyszko to fakt. Prawda ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Moderator

Moderatorzy Moto