Strona 1 z 1

Mazdy i zgrzewane śruby

PostNapisane: 13 paź 2014, 18:33
przez prezy
Mam pytanie:
Ostatnio dowiedziałem się że starsze Mazdy miały zgrzewane śruby i aby coś wymienić trzeba było ciąć.
Jest też o tym trochę na forum.
Jednak nic nie znalazłem na temat Nowej Mazdy 3 produkowanej od 2013.
Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Re: Nowa Mazda 3 – zgrzewane śruby

PostNapisane: 13 paź 2014, 21:34
przez Wojtek
Jaki jest cel tego pytania? :>
O jakie dokładniej śruby chidzi?

Re: Nowa Mazda 3 – zgrzewane śruby

PostNapisane: 14 paź 2014, 19:30
przez prezy
Podobno jak chcesz coś wymienić to w innych autach masz normalne śruby a w mazdach jest śruba ale zgrzewana więc żeby coś zdemontować musisz się trochę namęczyć i zniszczyć śruby. Też podwyższa to koszty naprawy.

PostNapisane: 14 paź 2014, 19:41
przez KMBak
Nie wiem jakie śruby. Ale u mnie (w BL) te co widzę wyglądają normalnie. :>

Re: Nowa Mazda 3 – zgrzewane śruby

PostNapisane: 14 paź 2014, 20:27
przez Wojtek
Nie spotkałem takiej Mazdy z tymi śrubami chyba...

PostNapisane: 14 paź 2014, 20:32
przez matthies
może koledze chodziło o zapieczone śruby? :P

PostNapisane: 15 paź 2014, 05:43
przez stachan
Znalazłem filmik na temat zgrzewania śrub i nakretek :) zerknijcie na efekty pracy tego technika – może gdzieś w Mazdach są takie...


Re: Mazdy i zgrzewane śruby

PostNapisane: 16 paź 2014, 13:26
przez Piotr89
Zapewne koledze o to chodziło i takowe nakrętki bez standardowego 6-cio kątnego kształtu znajduja się w większości mazd nawet w tych nowszych m.in. w podłużnicach, podłodze i innych profilach zamkniętych, podobnie jest ze śrubami do których są mocowane elementy podwozia tj. przewody, osłona termiczna wydechu czy też belka zawieszenia , wahacze itp.
Zgrzewy często puszczają I przy próbie odkręcenia powiedzmy osłony termicznej czy wahacza cały zestaw sruba+ nakrętka zaczyna się nam obracać, miałem już tak i konieczne było dostanie się do profilu zamkniętego poprzez cięcie i następnie przyspawywanie nowej nakrętki. Nie polecam nikomu <ok>

PostNapisane: 16 paź 2014, 16:36
przez Grzyby
A silniki są sklejane i jednorazowe <rotfl>

Re: Mazdy i zgrzewane śruby

PostNapisane: 16 paź 2014, 22:10
przez Avio84
Z góry przepraszam za ostry ton ale w śrubach siedzę od lat i co nieco na ten temat wiem. Czy martwisz się na zapas o zabezpieczone śruby? Jeśli ktoś celowo je zabezpieczył, to znaczy, że nie jest mile widziane odkręcanie ich. W wielu maszynach zabezpiecza się w ten sposób niektóre elementy, żeby żadnemu baranowi nie przyszło do głowy odkręcenie ich bo może to spowodować uszkodzenie konstrukcji. Wszelkie elementy, do których trzeba mieć dostęp aby wymienić jakąś część muszą być zmontowane na śruby, które da się odkręcić tak więc jeśli część ich jest na przykład zespawana to znaczy, że nie można tego rozkręcać. A nawet jeśli się chce to rozkręcać to chyba tylko po to, żeby ćwiarę w dziupli wymienić po solidnym dzwonie i z dwóch samochodów zrobić jeden.

Re: Mazdy i zgrzewane śruby

PostNapisane: 23 paź 2014, 18:28
przez prezy
Dzięki wszystkim za wszelkie informacje i rozjaśnienie problemu.