Strona 1 z 1

Dlaczego jest silnik 2.0i 8v a nie 12v ?

PostNapisane: 4 sty 2006, 14:06
przez tarsar
Jak w pytaniu – chodzi o to ,co to jest za silnik 2.0i 8v. Wiadomo,że Mazda miała 3 silniki 12v :1,8 ; 2,0 oraz 2,2. Np. na rynek holenderski jest silnik 2,0 12v ale na gaźniku ,ale ma 110KM. Natomiast wszędzie indziej, np. Niemcy,Polska jest 2,0 na wielopunkcie,ale moc wynosi 90KM.

Co to jest za silnik 8v? <co?> Wywodzi się z jakiegoś motoru z GC? Pomijam sprawę,jeśli chodzi o wytrzymałość itp.

PostNapisane: 4 sty 2006, 20:06
przez Waluś
tarsar napisał(a):2.0i 8v

chyba jeden z popularniejszych silników w GD :) poza F2 (2,2 12 V) Zwykła wtryskowa ośmio zaworowa jednostka

tarsar napisał(a):2,0 12v ale na gaźniku

Ja miałem 2,0 8V na gaźniku i ten miał 100 KM

tarsar napisał(a):2,0 12v

A na dobrą sprawę ciągle się zastanawiam nad tym motorem, bo nigdy się z nim osobiście nie spotkałem, a pare razy coś już gdzieś słyszałem na ten temat

Widziałem jeszcze 1,6 w GD ale to było na rynek chyba szwedzki

PostNapisane: 4 sty 2006, 20:34
przez zenith839
a ja mam jeszcze 2.0 12V 100KM i chodzi super w szczególności że przebdowałem całość na LPG

PostNapisane: 17 sty 2006, 02:13
przez Globy
Waluś napisał(a):Widziałem jeszcze 1,6 w GD ale to było na rynek chyba szwedzki

Tudziez turecki, Bliski Wschod – silnik rodem z GC, moc 80 KM.

Paleta silnikow do GD byla szeroka i zroznicowana: oprocz ww. 1.8 12V 90 KM, 2.0i 8V 90 KM (najpopularniejsza jednostka na rynku), 2.0i 12V 109 KM (zdarzaja sie, obecnie jest np. sztuka na otoMoto), 2.2i 12V 115 KM w wersji 2 lub 4WD, 2.0i 16V 140-148 KM :D Silniki 12-zaworowe maja dodatkowe oznaczenie na pokrywie glowicy "12-Valve". Mialem gdzies fotke, ale sie posiala. Prawdopodobnie pominalem jakas odmiane gaznikowa ;)

Dodatkowe dane => http://www.mazdaspeed.pl/linki/626_tech.zip

PostNapisane: 17 sty 2006, 10:41
przez zenith839
Mam właśnie taką 2.0 12V i stoi na otomoto. Ktoś może chętny?

PostNapisane: 1 maja 2006, 14:22
przez czarny626
w mojej GD mam wlasnie 2.0 8v ten sam silnik byl w poprzedniczce . bardzo trwaly silnik ale za slaby do tego autka . ja w swoim zmienilem kolektor wydechowy i zapodalem kit dolotu teraz chodzi duzo lepiej prawie jak 2.2.12v . ten silnik jest bardzo ekonomiczny tylko 8.6 litra na 100 . polecam

PostNapisane: 3 maja 2006, 11:17
przez misiolot
czarny626 napisał(a): 8.6 litra na 100 . polecam

niezauważyłem...

PostNapisane: 21 mar 2009, 14:27
przez mackoGD
Czy silnik 2.0 12 v jest na gaźniku czy wtrysku??

PostNapisane: 21 mar 2009, 23:08
przez Globy
Na wtrysku.

PostNapisane: 22 mar 2009, 16:07
przez FirebirdTransAm
Globy napisał(a):Na wtrysku.

to ja juz nie rozumiem... Ja mam 2.0 z gaźnikiem, i na silniku pisze mi 12valves ... to jak to w koncu jest??


edit: mój post nr 100 :)

PostNapisane: 22 mar 2009, 17:21
przez Globy
Gratuluję i zapraszam do dalszej aktywności na forum MazdaSpeed. Faktycznie sprawdziłem i były wersje 12-zaworowe na gaźniku oraz na wtrysku.